Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
dai gaura de 10mm in tambur cam pe unde crezi ca ar fi autoreglaju si cu o surubelnita mai tare fortezi autoreglaju sal insurubezi sau fortezi cu 2 leviere intre tambur si taleru unde se prind sabotii dar distrugi tot,arcuri,cilindru de frana,autoreglaju
ahappyuser---la tamburi buza se face la interior nu la exterior(cred ca tia luato tastatura inainte)
Skip ads

  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Eu l-am invatat sa nu distruga mai mult decat ferodourile,poate nici alea. Daca tot ai zis de leviere.... Cu 2 leviere mai subtiri(cat sa incapa intre tambur si taler), poate face ,,mangialac". Legi cu o sarma rezistenta levierele/barele, la capetele de jos(distanta dintre capetele legate sa fie egala cu diametrul tamburului) si dupa ce le introduci intre tambur si taler le apropii capetele de sus cu mainile sau cu o alta sarma si un cui/surubelnita mica(rasucesti sarma/impletesti) bafta!
Am imaginatie bogata , dar sper ca ati inteles Wink
L.E. imi cer scuze, am gandit una si am scris alta si a iesit harcea-parcea. Nu poate impinge ferodourile pt ca sunt in tambur in spatele buzei de uzura. Doar pe langa taler si tambur ai putea impinge pistonasele... Asta e ideea, de a mari distanta dintre ferodouri si tambur. Bafta!


Ultima modificare facuta de mihaidarie la Dum 01 Nov, 2015 9:05 pm, modificat de 2 ori in total
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
nicunicu a scris:dai gaura de 10mm in tambur cam pe unde crezi ca ar fi autoreglaju si cu o surubelnita mai tare fortezi autoreglaju sal insurubezi sau fortezi cu 2 leviere intre tambur si taleru unde se prind sabotii dar distrugi tot,arcuri,cilindru de frana,autoreglaju
ahappyuser---la tamburi buza se face la interior nu la exterior(cred ca tia luato tastatura inainte)

Da, ai perfecta dreptate, am gandit ceva si am scris altceva. Cu scuze catre colegi, pentru inducerea in eroare. Uneori nu reusesc sa tin pasul (vorba cu mintea, tastatura cu mintea, etc) dar incerc sa ma sincronizez mereu.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
ideea lui @nicunicu cu gaura in tambur - cred ca este mai buna, numai ca cu o gaura ceva mai mare 3-4cm... facuta cu flexul sau mai multe gauri grupate, dupa luminat cu ceva, si cu surubelnita sau cu degetul actionat autoreglajul.
by Oscaro
Cu presa se pot strica zonele semnate cu rosu in ultima poza.
Le aranjaza el cu flexul, eu au asa as face... ca sa stie cine este seful lor. Laughing
Deja il vad pe @dancuciureanu cum se amuza.

@Lyonel "fereastra de vizitare" eu spun ca este mai bine pe tambur.


Ultima modificare facuta de T.ion la Dum 01 Nov, 2015 9:49 pm, modificat de 11 ori in total
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@Aries, am observat ca sistemul de franare spate de la Fiesta e asemanator cu cel de la Agila. Ai facut vorbire despre o scula speciala cu care poti slabi strangerea sabotilor pe tamburi. Presupun ca si la tine exista o fereastra de vizitare prin spatele tamburului, prin taler, mai exact. Poate nu ai observat-o din cauza ca e acoperita cu dop de cauciuc. Daca nu exista acea fereastra (gaura) poti s-o faci chiar tu, cu bormasina. Dai gauri apropiate apoi cu o dalta indepartezi materialul dintre gauri. Trei gauri sunt suficiente, poate chiar doua, cu un burghiu de 8-10mm. Nu cred ca ai cum sa folosesti polizorul unghiular. Nici dalta nu e obligatorie daca dai gaurile atat de apropiate incat sa se suprapuna.
Poate te ajuta acest scurt extras din ce am postat la sectiunea "Frana si rulmenti spate Agila". Mai sunt si alte informatii acolo:

-scula speciala cu care se actioneaza prin spatele talerului pentru micsorarea distantei dintre saboti (distantarea inspre interior a acestora fata de tambur pentru scoaterea facila a acestuia) se confectioneaza foarte simplu dintr-o platbanda in forma literei "L", cu tais facut cu flexul sau pila la capatul mai scurt al "L"-ului;

-piulitele cu exteriorul in forma de roata dintata de pe distantierul dintre saboti au filetele dupa cum urmeaza: filet invers pe partea dreapta si filet normal pe partea stanga. Acestea trebuie rotite prin impingere cu taisul sculei special confectionate pe zimtii din partea de jos a piulitelor, asa, pe nevazute, doar simtind momentul cand scula se propteste intre zimti, in pozitie de rotatie, tangential. Nu prea intra pt. ca zimtii sunt inclinati in jos, apesi mai mult pe varful lor. Pentru deblocarea respectivelor piulite se pot efectua incercari de rotire in ambele sensuri, alternativ. Pana la urma tot cedeaza, cu toata rugina de pe ele. Eu am dat din belsug cu debracant, cu tevusca atasata la capul pulverizator, pe gaura de vizitare;

-tamburul iese foarte usor dupa ce slabesti suficient distantierul prin rotirea piulitei. Principiul de functionare al distantierului e uimitor de simplu: jumatate e teava iar cealalta jumatate e surub. Surubul intra lejer in teava, nu se infileteaza in ea, nici nu s-ar putea roti pentru ca atat teava cat si surubul sunt latite la capete si au cate o crestatura ce se imbina in saboti fiind impiedicate rotirea sau caderea distantierului. Pe jumatatea in forma de surub se plimba piulita aceea in forma de rotita dintata, aceasta proptindu-se in teava si determinand cat de mult intra surubul in teava, adica determinand lungimea ansamblului respectiv. Se deplaseaza piulita spre sabot = intra mai mult surub in jumatatea in forma de teava si distantierul se scurteaza, deci sabotii se slabesc de pe tambur. Se intelege ca la deplasarea piulitei pe surub catre teava, ansamblul se lungeste si sabotii se departeaza, deplasandu-se spre tambur. Am folosit expresia "piulita se plimba pe surub" doar pentru a face mai usoara intelegerea pentru cei mai putin avizati dar interesati. In realitate piulita de pe surub sta permanent in contact cu marginea tevii (capetele ansamblului teava/surub sunt permanent presate unul catre celalalt de catre sabotii stransi de arcul un forma de potcoava) si la rotirea acesteia, se deplaseaza surubul pe principiul simplu al functionarii filetului. La mine se vedea ca piulitele nu mai lucrau demult, nici pe stanga nici pe dreapta. Nu mai descriu cum se scot sabotii vechi pentru ca daca ajungi sa-i vezi, totul este foarte simplu. Atat zic, mai intai scoti sabotii si apoi cablul franei de mana;
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
WOW ! Smile pai ati venit cu sugestii care mai de care incat daca acum nu trebuia sa fiu la serviciu, din bun-simt pt efortul vostru, acum as fi mers langa tambur !
Ma simt dator sa vin cu niste amanunte.
1 - Dupa ce am scos piulita de pe osie, tamburul a inceput sa joace la mine in mana ( ajutat si de ciocane ) dar talerul port-etrier are si el un " falt" care acopera citiva mm din marginea tamburului.
Cu alte cuvinte , cu tamburul pot misca stanga-dreapta in masura diametrului lui central. Deci axul osiei (cel cu filet) ma limiteaza in miscari pt ca tot loveste in tambur in " gaura" lui mica, centrala.

2 - nu am posibilitatea sa indepartez tamburul de faltul talerului mai mult sa zicem de 2-3 mm adica abia o fanta subtire pe unde eventual ar intra o lama de cutit.

3 - sint chiar foarte bune ideile cu gauri prin taler si incercarea de a umbla la autoreglaj dar eu trebuie sa gandesc pana la capat - adica orice gaura/fereastra in plus va trebui la final sa o blindez cumva sa nu intre apa si mizeria

4 - daca sacrific piese vreau sa sacrific doar una. Ce folos ca am scos tamburul praf, talerul e mutilat, autoblocantul lovit de burghiu, etc.
Varianta flex era pur si simplu nu pt facut ferestre ci pt feliat tamburul si aruncat naibii. Stiu ca e gros dar un flex mare "duce" plus ca nu e necesar sa strapung complet materialul ci suficient cat sa strecor o dalta buna in taietura.

5 - conditiile de lucru sint ostile adica in parcarea blocului putin ferit sa nu deranjez vecinii cu curent adus de la un vecin parter pe prelungitor de 40 m, cerul liber, masina pe cric cu roata sub ea pt siguranta.
Plus ca pt fiecare scula necesara si uitata trebuie sa urc pana la 4. Dupa 5 drumuri deja scot limba ! Smile

Deci totul trebuie sa fie rapid, eficient si fara multe matanii chiar daca se lasa cu piese inlocuite.

Va multumesc tuturor si sper pe Miercuri sa vin cu primele impresii .
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu insist! Faci ce ți se pare mai ușor! Ai ales sã sacrifici cea mai scumpã piesã. De regulã se schimba vreo douã rânduri de saboți pânã arunci tamburul. Nici rulmenții nu sunt ieftini. Poate ca lucrezi cu flexul mai bine decât cu bormașina. Adicã poți sã nu tai cãmãșile exterioare ale rulmenților. Ai de tãiat fontã, e mai ușor decât sã gãurești tablã? Stiu ca e cam greu sa dai si gãurile caci prin spate sunt conducte de lichid de frana, telescoape, arcuri.. De aceea scula aia are forma de vãtrai si nu de surubelnita. Din lipsa spatiului de manevra. Coada sculei e in sus, nu spre amortizor, nu te incurci de alte fiare. ÃŽnțeleg ca nu ai fereastrã de vizitare prin taler. Atunci nici scula aceea de care vorbeam nu e pt.mașina ta. Doar daca în manualul de reparații nu sunt prevãzute niște...gãuri. La noi, la Agila, varianta prezentatã de mine e cea care nu presupune distrugerea niciunei piese din ansamblu. Absolut a niciuneia! Poți sã o faci doar de curiozitate. Dar aceastã operație duce la degradarea piuliței care strânge tamburul pe capul osiei (cicã se înlocuiește la fiecare desfacere) dar noi o refolosim dacã mai ține buza pt.ambutisare pe osie. Plus ca e necesarã o cheie dinamometrica pentru a strânge ca la carte. Fereastra de vizitare e mai mult decât necesara în cazul în care autoreglajul distanței dintre tamburi e cu piulițã randalinatã. Nu e o problemã acoperirea acesteia (mastic, plastic, tablã lipitã cu rãșinã de tip poxilinã, etc). Nu credeam nici eu ca voi reuși pe orbește, cu scula aceea în formã de vatrai. Dar când am simțit ca tamburul s-a înțepenit de tot m-am prins ca trebuie sã acționez piulita de reglaj in sens invers. Eu îți doresc multã baftã!
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@Lyonel- sintem romani ! Si din structura inventivi !
Sambata la dracii ce i-am avut ( discuri nu, tamburi nu, rola la opel nu) sincer mi-a scapat posibilitatea existentei ferestrei vizitare. Am dat eu cu privirea pe acolo dar la modul general si nu mi-a atras nimic atentia.
Oricum am ambitia tampita sa scot tamburii intregi. La flex voi ajunge doar cind voi fi pe deplin convins ca am epuizat orice inventie.
Normal ca discurile n-au venit azi ci doar maine. Am comandat si saboti azi (141 lei set) si cica le am toate maine. ( plus schimbata rola intinzator transm opel de la 76 mm diam la 70)
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Sosit discurile fata azi si din subler par sa corespunda, sabotii spate au sosit si ei in jur de ora 17 dar n-am mai putut ajunge dupa ei, masina e maine acasa toata ziua, vremea se anunta ok - deci maine dupa-amiaza dam cu ciocanul ! Smile
Si incep cu un dubiu - discurile noi au gaurica pt surubel conic inecat. Cele de pe masina n-au nici o gaurica sau surub inecat.
Inceput promitator ! Smile
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Asa da prietene! Eu ma gandeam ca tocmai tamburii vrei sa-i tai cu polidiscul!😀 Cat despre gaurile din discuri, chiar nu conteaza daca pui suruburile acelea. Oricum discul se strange intre roata si butuc. Totusi, fii milostiv cand dai cu ciocanul.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Lyonele- daca tot esti pe aici. Ok, scot cumva discul, il pun pe cel nou, el intra pe cele 4 prezoane ( rotile vin prinse cu suruburi), discul nu vine prins cu nimic, bun- dar asta inseamna ca ori de cate ori o sa dau jos roata, discul meu va flutura ?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Poti sa faci proba cu cele noi....desfaci dupa 100km si tot cu ciocanul le scoti Very Happy....testat de mine...dar nu mai bati prea tare
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am inteles. Multumesc. Smile
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Colegul @Lyonel deja te-a ajutat cu sfaturi concrete, daca mai face si o rugaciune-ceva pentru ca sa izbandesti sau macar cu gandul bun in directia ta eu cred ca din start deja ai un avantaj considerabil (,,ai facut vorbire,, ,,fii milostiv,, - mie cam de aici mi-a venit ideia). Smile

No offence !
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Si ce faci, daca si tamburi trebuie schimbati astepti tamburi?
Sper sa nu fie cazul - poate nu trebuie schimbat nimic, ai vrut doar sa verifici (starea lor) daca mai merge.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Aries a scris: ... ( rotile vin prinse cu suruburi), discul nu vine prins cu nimic, bun- dar asta inseamna ca ori de cate ori o sa dau jos roata, discul meu va flutura ?


In cazul in care rotile sunt stranse cu prezoane si nu cu piulite e indicat sa prinzi discurile cu cele doua suruburi de butuc. Daca nu, vei fi nevoit sa potrivesti gaurile discului cu cele ale butucului atunci cand pui roata. Se pare ca doar la prima strangere, din cate spun colegii (se intepeneste discul pe butuc)😀 Oricum, discul nu scapa afara pt. ca-l tin placutele de frana iar in lipsa acestora port-etrierul. Nu vreau sa se supere colegii daca am repetat ceea ce deja se stie, nu sunt chestii noi. Sunt si eu doar curios, mai ales la partea din spate unde nu cred ca tamburii se vor preda asa fara pagube la nivelul intregului ansamblu de franare articulat de saboti.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Deci !
Iesit la ora 14 de la serv, mers dupa sabotii spate, la ora 15 prezentat langa masina disperat ca vine noaptea repede.
Speram sa ma pot ocupa de toate rotile dar m-am prins repede ca nu voi avea mult timp asa ca azi m-am ocupat de discuri fata.
Suspendat rapid o parte, etrier cu placute jos, suport etrier jos, pus deoparte, luat ciocan si "baga" ! La un moment dat imi era frica sa nu crape parbrizul.
N-a iesit discul chiar foarte greu ( adevarul e ca a avut timp lichidul de frana pus sa inmoaie rugina) dar totusi am facut ceva ecou intre blocuri.
Pistonasul etrier parea curat, a mers impins pana in capat cu degetele goale si oricum am cumparate altele noi. Daca nu se blocheaza sau nu curg intr-o saptamana, le mai las pana in primavara.
Ok, montat totul inapoi cu specificatia ca e total aiurea sa pui sus roata pe un disc care se misca.
La cealalta parte discul a iesit mai greu dar am pus-o pe sotie ( care venise cu o bere) sa tina palmele pe parbriz.
Chiar daca am fost foarte murdar pe maini, tot m-am straduit sa fac niste poze.
La final iesit cu masina in probe 10 km pe centura, banda1. Am inceput cu franari usoare, tr 3 - frana, si tot asa. Am rulat cu geamurile deschise si in primii km se auzea un fal-fal-fal apoi a disparut odata cu asezarea pieselor. La final am marit gradul de franare spre "imperios necesar" si totul ok.
Facut apoi un mic test pe o denivelare mica sa vad daca dupa franare ramane ceva blocat - masina curge frumos.
In parcare veificat rotile - putin calde - dar nimic ingrijorator.
Maine urmeaza spatele. Smile
Am ajuns in casa cu mucii la nas. Nu-i frig dar e frig !

Ps - intre timp, intamplator, am dat de altceva la masina care mi-a dat dureri de cap. Chiar nu stiu ce se intampla si am nevoie de un mic ajutor.
Am facut un filmulet dar nu stiu sa-l pun direct aici. Am sa incerc cu canal YouTube.


  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
continui cu inca niste poze ( atins limita nr poze)

Si un PS mare !
Am uitat cu desavarsire sa tin sub observatie borcanul lichid frana asa ca am impins eu pe pistonase ca un "taran".
La final, cand ma uit aiurea peste motor, sa-mi vina rau, nu alta ! Plin peste tot de lichid de frana, inclusiv mufe, motor, cutie viteze ! Am suflat si sters fiecare mufa si spalat totul cu 4 l apa. Nu uitati asta !

Ps 2 - pot posta filmulete de pe mobil aici ? (pt ca chiar nu stiu). Cel putin cu YouTube nu merge cu telefonul - au fost draguti si m-au instintat.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
(tot nu m-am lasat cu telefonul Smilel - sper sa mearga link-ul.

Intrebarea ar fi: CE AVEM NOI AICI ?

Joc suspensie Fiesta 2001: http://youtube.com/watch?v=-SP1B39nMh0

Mai adaug 2 poze cu pozitia nefireasca a palariilor telescop fata cu masina pe sol. ( in filmulet masina e pe cric)
Jocul l-am descoperit intamplator desfacand suportul etrier.

Daca ma puteti ajuta cu niste sugestii. Ce naiba s-a intamplat si ce lipseste de acolo ? Masina merge si vireaza normal si doar la gropi mari are niste batai pe fata dar le-am pus pe seama bucsilor bara stabilizatoare ( le-am si cumparat). Acum vad ca situatia e mai nasoala.



Ps - n-am specificat timpul de lucru pt schimbarea discurilor.
In conditiile date ( cric, ciocane) toata lucrarea mi-a luat 1 ora si jumate.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@ahappyuser - numai nu pricepeam postarea ta legata de milostivenie desi numele de @Lionel mi se parea tare cunoscut. Apoi am fost brusc inspirat Divin si mi-am adus aminte ! Smile
De aici !
https://www.clubopel.com/vie...722&start=380

Din pacate @Lionel, chiar eram tentat sa spun ca daca scot tamburii intregi, iau in calcul de a ma intoarce la calea dreapta precum berbecul ratacit. ( asta pt ca nu sint oaie ! ) Dar nu ! - am sa-i scot intregi pe puterile mele si niste "ingerasi" din spatele meu se vor inverzii de ciuda ca nu o sa zic - Doamne ajuta" ! Smile

Ps - @Lionel, sper ca sti de gluma pt ca altfel m-am ars ! Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR