- nicunicu
- ****
- 2,592 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,592
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
ahappyuser---la tamburi buza se face la interior nu la exterior(cred ca tia luato tastatura inainte)
- mihaidarie
- **
- 490 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
Am imaginatie bogata , dar sper ca ati inteles 😉
L.E. imi cer scuze, am gandit una si am scris alta si a iesit harcea-parcea. Nu poate impinge ferodourile pt ca sunt in tambur in spatele buzei de uzura. Doar pe langa taler si tambur ai putea impinge pistonasele... Asta e ideea, de a mari distanta dintre ferodouri si tambur. Bafta!
Ultima modificare făcută de mihaidarie la Dum 01 Nov, 2015 10:05 pm, modificat de 2 ori în total
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
ahappyuser---la tamburi buza se face la interior nu la exterior(cred ca tia luato tastatura inainte)
Da, ai perfecta dreptate, am gandit ceva si am scris altceva. Cu scuze catre colegi, pentru inducerea in eroare. Uneori nu reusesc sa tin pasul (vorba cu mintea, tastatura cu mintea, etc) dar incerc sa ma sincronizez mereu.
- T.ion
- *****
- 3,452 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,452
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat








Cu presa se pot strica zonele semnate cu rosu in ultima poza.
Le aranjaza el cu flexul, eu au asa as face... ca sa stie cine este seful lor. 😂
Deja il vad pe @dancuciureanu cum se amuza.
@Lyonel "fereastra de vizitare" eu spun ca este mai bine pe tambur.
Ultima modificare făcută de T.ion la Dum 01 Nov, 2015 10:49 pm, modificat de 11 ori în total
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Poate te ajuta acest scurt extras din ce am postat la sectiunea "Frana si rulmenti spate Agila". Mai sunt si alte informatii acolo:
-scula speciala cu care se actioneaza prin spatele talerului pentru micsorarea distantei dintre saboti (distantarea inspre interior a acestora fata de tambur pentru scoaterea facila a acestuia) se confectioneaza foarte simplu dintr-o platbanda in forma literei "L", cu tais facut cu flexul sau pila la capatul mai scurt al "L"-ului;
-piulitele cu exteriorul in forma de roata dintata de pe distantierul dintre saboti au filetele dupa cum urmeaza: filet invers pe partea dreapta si filet normal pe partea stanga. Acestea trebuie rotite prin impingere cu taisul sculei special confectionate pe zimtii din partea de jos a piulitelor, asa, pe nevazute, doar simtind momentul cand scula se propteste intre zimti, in pozitie de rotatie, tangential. Nu prea intra pt. ca zimtii sunt inclinati in jos, apesi mai mult pe varful lor. Pentru deblocarea respectivelor piulite se pot efectua incercari de rotire in ambele sensuri, alternativ. Pana la urma tot cedeaza, cu toata rugina de pe ele. Eu am dat din belsug cu debracant, cu tevusca atasata la capul pulverizator, pe gaura de vizitare;
-tamburul iese foarte usor dupa ce slabesti suficient distantierul prin rotirea piulitei. Principiul de functionare al distantierului e uimitor de simplu: jumatate e teava iar cealalta jumatate e surub. Surubul intra lejer in teava, nu se infileteaza in ea, nici nu s-ar putea roti pentru ca atat teava cat si surubul sunt latite la capete si au cate o crestatura ce se imbina in saboti fiind impiedicate rotirea sau caderea distantierului. Pe jumatatea in forma de surub se plimba piulita aceea in forma de rotita dintata, aceasta proptindu-se in teava si determinand cat de mult intra surubul in teava, adica determinand lungimea ansamblului respectiv. Se deplaseaza piulita spre sabot = intra mai mult surub in jumatatea in forma de teava si distantierul se scurteaza, deci sabotii se slabesc de pe tambur. Se intelege ca la deplasarea piulitei pe surub catre teava, ansamblul se lungeste si sabotii se departeaza, deplasandu-se spre tambur. Am folosit expresia "piulita se plimba pe surub" doar pentru a face mai usoara intelegerea pentru cei mai putin avizati dar interesati. In realitate piulita de pe surub sta permanent in contact cu marginea tevii (capetele ansamblului teava/surub sunt permanent presate unul catre celalalt de catre sabotii stransi de arcul un forma de potcoava) si la rotirea acesteia, se deplaseaza surubul pe principiul simplu al functionarii filetului. La mine se vedea ca piulitele nu mai lucrau demult, nici pe stanga nici pe dreapta. Nu mai descriu cum se scot sabotii vechi pentru ca daca ajungi sa-i vezi, totul este foarte simplu. Atat zic, mai intai scoti sabotii si apoi cablul franei de mana;
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Ma simt dator sa vin cu niste amanunte.
1 - Dupa ce am scos piulita de pe osie, tamburul a inceput sa joace la mine in mana ( ajutat si de ciocane ) dar talerul port-etrier are si el un " falt" care acopera citiva mm din marginea tamburului.
Cu alte cuvinte , cu tamburul pot misca stanga-dreapta in masura diametrului lui central. Deci axul osiei (cel cu filet) ma limiteaza in miscari pt ca tot loveste in tambur in " gaura" lui mica, centrala.
2 - nu am posibilitatea sa indepartez tamburul de faltul talerului mai mult sa zicem de 2-3 mm adica abia o fanta subtire pe unde eventual ar intra o lama de cutit.
3 - sint chiar foarte bune ideile cu gauri prin taler si incercarea de a umbla la autoreglaj dar eu trebuie sa gandesc pana la capat - adica orice gaura/fereastra in plus va trebui la final sa o blindez cumva sa nu intre apa si mizeria
4 - daca sacrific piese vreau sa sacrific doar una. Ce folos ca am scos tamburul praf, talerul e mutilat, autoblocantul lovit de burghiu, etc.
Varianta flex era pur si simplu nu pt facut ferestre ci pt feliat tamburul si aruncat naibii. Stiu ca e gros dar un flex mare "duce" plus ca nu e necesar sa strapung complet materialul ci suficient cat sa strecor o dalta buna in taietura.
5 - conditiile de lucru sint ostile adica in parcarea blocului putin ferit sa nu deranjez vecinii cu curent adus de la un vecin parter pe prelungitor de 40 m, cerul liber, masina pe cric cu roata sub ea pt siguranta.
Plus ca pt fiecare scula necesara si uitata trebuie sa urc pana la 4. Dupa 5 drumuri deja scot limba ! 😊
Deci totul trebuie sa fie rapid, eficient si fara multe matanii chiar daca se lasa cu piese inlocuite.
Va multumesc tuturor si sper pe Miercuri sa vin cu primele impresii .
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Sambata la dracii ce i-am avut ( discuri nu, tamburi nu, rola la opel nu) sincer mi-a scapat posibilitatea existentei ferestrei vizitare. Am dat eu cu privirea pe acolo dar la modul general si nu mi-a atras nimic atentia.
Oricum am ambitia tampita sa scot tamburii intregi. La flex voi ajunge doar cind voi fi pe deplin convins ca am epuizat orice inventie.
Normal ca discurile n-au venit azi ci doar maine. Am comandat si saboti azi (141 lei set) si cica le am toate maine. ( plus schimbata rola intinzator transm opel de la 76 mm diam la 70)
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Si incep cu un dubiu - discurile noi au gaurica pt surubel conic inecat. Cele de pe masina n-au nici o gaurica sau surub inecat.
Inceput promitator ! 😊
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,917 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,917
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,452 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,452
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
In cazul in care rotile sunt stranse cu prezoane si nu cu piulite e indicat sa prinzi discurile cu cele doua suruburi de butuc. Daca nu, vei fi nevoit sa potrivesti gaurile discului cu cele ale butucului atunci cand pui roata. Se pare ca doar la prima strangere, din cate spun colegii (se intepeneste discul pe butuc)😀 Oricum, discul nu scapa afara pt. ca-l tin placutele de frana iar in lipsa acestora port-etrierul. Nu vreau sa se supere colegii daca am repetat ceea ce deja se stie, nu sunt chestii noi. Sunt si eu doar curios, mai ales la partea din spate unde nu cred ca tamburii se vor preda asa fara pagube la nivelul intregului ansamblu de franare articulat de saboti.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Iesit la ora 14 de la serv, mers dupa sabotii spate, la ora 15 prezentat langa masina disperat ca vine noaptea repede.
Speram sa ma pot ocupa de toate rotile dar m-am prins repede ca nu voi avea mult timp asa ca azi m-am ocupat de discuri fata.
Suspendat rapid o parte, etrier cu placute jos, suport etrier jos, pus deoparte, luat ciocan si "baga" ! La un moment dat imi era frica sa nu crape parbrizul.
N-a iesit discul chiar foarte greu ( adevarul e ca a avut timp lichidul de frana pus sa inmoaie rugina) dar totusi am facut ceva ecou intre blocuri.
Pistonasul etrier parea curat, a mers impins pana in capat cu degetele goale si oricum am cumparate altele noi. Daca nu se blocheaza sau nu curg intr-o saptamana, le mai las pana in primavara.
Ok, montat totul inapoi cu specificatia ca e total aiurea sa pui sus roata pe un disc care se misca.
La cealalta parte discul a iesit mai greu dar am pus-o pe sotie ( care venise cu o bere) sa tina palmele pe parbriz.
Chiar daca am fost foarte murdar pe maini, tot m-am straduit sa fac niste poze.
La final iesit cu masina in probe 10 km pe centura, banda1. Am inceput cu franari usoare, tr 3 - frana, si tot asa. Am rulat cu geamurile deschise si in primii km se auzea un fal-fal-fal apoi a disparut odata cu asezarea pieselor. La final am marit gradul de franare spre "imperios necesar" si totul ok.
Facut apoi un mic test pe o denivelare mica sa vad daca dupa franare ramane ceva blocat - masina curge frumos.
In parcare veificat rotile - putin calde - dar nimic ingrijorator.
Maine urmeaza spatele. 😊
Am ajuns in casa cu mucii la nas. Nu-i frig dar e frig !
Ps - intre timp, intamplator, am dat de altceva la masina care mi-a dat dureri de cap. Chiar nu stiu ce se intampla si am nevoie de un mic ajutor.
Am facut un filmulet dar nu stiu sa-l pun direct aici. Am sa incerc cu canal YouTube.







Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat






Si un PS mare !
Am uitat cu desavarsire sa tin sub observatie borcanul lichid frana asa ca am impins eu pe pistonase ca un "taran".
La final, cand ma uit aiurea peste motor, sa-mi vina rau, nu alta ! Plin peste tot de lichid de frana, inclusiv mufe, motor, cutie viteze ! Am suflat si sters fiecare mufa si spalat totul cu 4 l apa. Nu uitati asta !
Ps 2 - pot posta filmulete de pe mobil aici ? (pt ca chiar nu stiu). Cel putin cu YouTube nu merge cu telefonul - au fost draguti si m-au instintat.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Intrebarea ar fi: CE AVEM NOI AICI ?
Joc suspensie Fiesta 2001: http://youtube.com/watch?v=-SP1B39nMh0
Mai adaug 2 poze cu pozitia nefireasca a palariilor telescop fata cu masina pe sol. ( in filmulet masina e pe cric)
Jocul l-am descoperit intamplator desfacand suportul etrier.
Daca ma puteti ajuta cu niste sugestii. Ce naiba s-a intamplat si ce lipseste de acolo ? Masina merge si vireaza normal si doar la gropi mari are niste batai pe fata dar le-am pus pe seama bucsilor bara stabilizatoare ( le-am si cumparat). Acum vad ca situatia e mai nasoala.


Ps - n-am specificat timpul de lucru pt schimbarea discurilor.
In conditiile date ( cric, ciocane) toata lucrarea mi-a luat 1 ora si jumate.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
De aici !
https://www.clubopel.com/vie...722&start=380
Din pacate @Lionel, chiar eram tentat sa spun ca daca scot tamburii intregi, iau in calcul de a ma intoarce la calea dreapta precum berbecul ratacit. ( asta pt ca nu sint oaie ! ) Dar nu ! - am sa-i scot intregi pe puterile mele si niste "ingerasi" din spatele meu se vor inverzii de ciuda ca nu o sa zic - Doamne ajuta" ! 😊
Ps - @Lionel, sper ca sti de gluma pt ca altfel m-am ars ! 😊