- ToX
- ****
- 1,251 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,251
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Pana acum am schimbat asa:
- volanta + ambreiaj (ambreiajul original GM, era ok, dar cum spune la carte, se schimba tot)
- un termostat (blocat pe deschis, motor rece mereu)
- un alternator (mania mea, a fost reparat prost cel de prima data, mi-a cazut de 2 ori din cauza mecanicului, pana l-am refacut de la 0 cu toate piesele noi, stator, rotor, colector, perii , punte ,etc)
- un furtun de motorina spart (turul care intra in filtru)
- rolele de la accesorii toate (fiind piese in miscare, consider ca sunt consumabile, deci nu probleme)
- tampoane motor fata/spate (la fel ca la role, odata si odata crapa la orice masina, vechime, km, stil de condus etc)
- distributia (imediat dupa ce am cumparat masina SH, nu consider ca a fost o buba, dar asa am facut de fiecare data cand am luat o masina SH)
Am mers ci u 2.2-ul DTI din 2003, o masina intretinuta, din ce stiu de la un prieten foarte bun de-al meu care a avut-o, a schimbat doar furtunul de la intercooler care se sparge (boala lor). Masina mergea exceptional. Tind sa cred ca totul depinde si de utilizator, cand de des ii face reviziile si cu ce piese/uleiuri/etc, ce motorina baga, ce piese schimba, etc.
La altii pur si simplu tine de noroc: cunosc un z19dth cu 120000km fara tija swirl sarita, fara alte probleme, masina merge impecabil.
Consum: jante 18, resoftare la 155cp, extra urban 5.3 - 5.7 in functie de viteza/bagaje/AC pornit sau nu, oras 7.5-8.3 (in functie de factori, eu merg foarte putin prin aglomeratie ziua, mai mult noaptea)
svg_gabriel: nu poti compara 2500km facuti in Spania cu 2500km facuti in Romania. Eu de exemplu cand am fost in Cehia, in Romania am avut consum 6.2 pana la granita, pe dealul negru si dn7 (mizeria aia plina de gropi de la Deva spre Savarsin-Arad), tiruri, o singura banda,serpentine, etc. Dupa care din Ungaria incolo, pana la Praga , drum intins, 130-140 viteza medie, consum 5.3
Pana la urma, la o masina conteaza foarte mult cum ai grija de ea. Daca schimbi uleiul in Romania cum spune la cartea GM (la 30000km) s-ar putea sa ramai cu turbina in mana dupa 2 schimburi de ulei, bineinteles, intervine si factorul vechime, mediul inconjurator, pentru ca cei mai multi dintre noi o tinem in fata blocului, si nu avem garaje sa protejam masinile, nu se da iarna cu solutie eco, ci sare ordinara si nisip, praf mult, motorina proasta, etc.
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Sa ma anunti si pe mine cand ai ajuns cu motorul ala italian fiabil la 500000 de km fara probleme la injectoare sau pompa de inalta si joasa presiune.
Salutare si numai bine.
Iar tu sa ma anunti pe mine, cand motorul ala fiabil, dezvoltat acum 15 ani, o sa ajunga la 500.000km fara probleme macar la pompa.
Adi G.
- msv_64
- ***
- 616 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Vectra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
msv_64
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,911 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,911
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Dar ca o paranteza ej stiu aici in gl 2 persoane cu y20dth carr au peste 400.000 de km motoarele dar si un z19dt cu peste 300000 de km (unic proprietar, masina cumparata din reprezentanta, nenumarate drumuri de germania si spania). Proprietarii sunt foarte multumiti de ele.
- MaxDDM
- ***
- 696 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 696
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Sa ma anunti si pe mine cand ai ajuns cu motorul ala italian fiabil la 500000 de km fara probleme la injectoare sau pompa de inalta si joasa presiune.
Salutare si numai bine.
Iar tu sa ma anunti pe mine, cand motorul ala fiabil, dezvoltat acum 15 ani, o sa ajunga la 500.000km fara probleme macar la pompa.
Adi G.
Adi nu poti sa spui asa ceva de vreme ce multe motoare 2.2 si 2.0 au atins acest rulaj fara sa se umbla la pompa, turbo sau injectoare.
Aceste motoare sunt recunoscute pentru rezistenta lor in timp si pentru fiabilitate.
Tota lumea stie ca motoarele de generatie mai veche sunt mai rezistente si mai fiabile deca cele de generatie noua.
Intreaba si tu care injectoare sunt mai rezistente cele mecanice de pe 2.2 si 2.0 sau cele electronice de pe 1,9 si ai sa te convingi singur de raspuns?
Nu inteleg de ce tu nu poti sa accepti asta.
Nu vreau sa te superi pe mine pentru ideile postate de mine aici dar eu am constat cele spuse pe baza unor cazuri reale.
Salutare si numai bine.
Dragos.
Ionut.G
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 GTS. y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2013
- Mesaj Privat
- ciprian_tavi
- *
- 1 mesaje
- din 09 Mai 2015
- Signum 2003 Y22DTR
- Giurgiu
ciprian_tavi
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Signum 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2015
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,911 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,911
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
m-am dus pe un drum care era mai deluros dar ok ca si calitate, pe alocuri mai distrus dar in proportie de 95% bun insa cu localitati lungi si lipite una de alta (as zice vreo 15 km de localitati, intri in prima si nu se mai termina pana la ultima)
la dus am scos consum de 5,5 l (in conditiile in care am si depasit, am si mers cu 30 in localitate, am mers si cu 140 extraurban)
la intoarcere (drum "alternativ") un drum aproape orizontal, vreo 30 de km varza de varza, cu localitati putine comparativ cu dusul.
consum la intoarcere 4,8 in conditiile in care pe cei 30 de km am stat mai mult in treapta a 3-a...
asta cu consumul e oarecum relativa.
sunt prea multe de luat in calcul, soferul, drumul, limitarile de viteza, etc.
- maryan_nar
- **
- 70 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 2004 y22dtr
- Spania
maryan_nar
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
- msv_64
- ***
- 616 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Vectra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
msv_64
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
Dupa cum spuneam detin ambele motoare y22dtr si z19dth.
Intr-adevar 2.2 consuma pana in 5% extraurban cat timp nu te atingi de el. Dupa un remap si cutie in 6 trepte a mea a ajuns la consum de minim 6 afara su nu scade sub nicio forma. Dupa remap bate un z19dth stock la orice performante avand cu 5 cai in plus si 50 Nm peste. Dupa cum se afirma ca e tanc acest motor si ca turbina nu cade...uite ca turbina a cazut brusc...lagarele terminate.
In cazul 2 motorul z19dth...foarte multumit de el ca si performante pentru o cutie automata.Fuge cu platforma de 2.5 tone dupa ea ca un V6..fara probleme la cutie sau turbina. Foarte multumit pana cand s.a oprit in mers la turatia de 2000 rpm in a 6.a spargandu.se rola intinzatoare si rupand toti culbutorii pe admisie. Pe deasupra termostatul a cazut iar si galeria de admisie la fel. Inca o dovada ca la 1.9 poate sa cada absolut orice. Concluzia mea e ca oricat de zgomotoa ar fi 2.2 desi mie nu mi se pare in comparatie cu 1.9...tot acesta ramane motorul nr 1 diesel de la opel...un motor care pentru generatia lui ofera performante si fiabilitate foarte bune.
- jgyprime
- *******
- 9,911 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,911
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Eu de exemplu nu as mai cumpara motor dti niciodata.
Chiar daca are punctele lui bune, dar e un motor invechit.
Dar nici z19dth nu ascumpara...
Pentru nevoile mele actuale z19dt e motorul cel mai bun...
Nu are nici putere prea mare ca sa simt nevoia sa o calc (pedala de acceleratie evident), nici problemele cu galeria de la z19dth, 6 trepte de viteza standard comparativ cu 5 trepte la y2*dt*...
Pana acum am schimbat la motor doar termostatul si pompa de apa (care a fost pusa de mine dupa cumpararea masinii, pompa noname) in aproximativ 75000 de km, volanta (care era dusa inainte sa ajunga la mine masina, stiam de ea). La cateva luni de la achizitie am curatat egr + clapeta de acceleratie.
In rest, consumabile si motorina, cate un furtunel pe ici pe colo (crapacite, inlocuite cu furtune la metru nu originale, e normal la orice masina veche de 10 ani)
Ps:
Daca ar fi sa aleg acum masina, mi-as cumpara tot o vectra c break dar cu z18xer sau z20net. Sunt foarte rare pe break dar aceste 2 motorizari m-ar face fericit...
marik17
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2012
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,911 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,911
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
marik17
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2012
- Mesaj Privat
- arachnid
- **
- 388 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Vectra 2006 z19dth
- Vrancea
arachnid
- Mesaje scrise: 388
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2006 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat