nike03
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2014
- Mesaj Privat
- florinelxxl
- **
- 50 mesaje
- din 21 Mai 2015
- Astra 2005
- Olt
florinelxxl
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2015
- Mesaj Privat
atunci cand tensiunea in infasurari deja creste,intrand in parametrii normali,,becul se stinge,,deoarece ansamblul regulator,rotor se alimenteaza din semipuntea de diode,,si nu mai absoarbe curent prin becul de amorsare,
acel bec fiind legat intre contact si intrarea in regulator,exact unde is legate si cele trei diode ce redreseaza curet de la fazele de alternativ,
ce este interesant la sistemul cu autoalimentare prin semipunte,e faptul ca odata amorsat,,incarcarea continua,pana la oprirea din rotatie,,,chiar de intrerupem legatura de amorsare
- florinelxxl
- **
- 50 mesaje
- din 21 Mai 2015
- Astra 2005
- Olt
florinelxxl
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2015
- Mesaj Privat
sunt 2 cazuri,,dupa tipul alternatorului,,,cele cu semipunte,,,in cazul alimentarii directe,,nu patesc practic nimic,,scapand diodele de o munca in plus,,ele,,se racesc,,intrand in concediu,alimentarea facanduse direct din + ,ma refer la alimentarea sistemului de excitatie si control,,regulator+rotor
la tipurile mai avansate de alternatoare,,atingerea cu +direct pe intrarea in alternator,duce la defectarea regulatorului inobservabila,,el functionand normal,in parametrii,dar,,surpriza,,,,la oprirea motorului rotorul ramane alimentat,,ducand la descarcarea bateriei
fenomenul putand fi observat prin apropierea uni obiect de fier de fulia alternatorului,,observand o mica atractie magnetica cand motorul e oprit,,aceste alternatoare fiind cele ce incarca fara contact pus,sau fara firul subtire de excitatie
alternatorele moderne nu folosesc curent puternic de excitatie pe firul subtire,,alimentarea rotorului cum am spus facanduse fie de la borna+ interna,,sau din stator direct prin cele 3 diode mai mici ce alcatuesc semipuntea,
nike03
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2014
- Mesaj Privat
sunt 2 cazuri,,dupa tipul alternatorului,,,cele cu semipunte,,,in cazul alimentarii directe,,nu patesc practic nimic,,scapand diodele de o munca in plus,,ele,,se racesc,,intrand in concediu,alimentarea facanduse direct din + ,ma refer la alimentarea sistemului de excitatie si control,,regulator+rotor "
Pai eu spuneam ca in cazul alimentarii directe cu +12V a regulatorului il defectezi.(cel putin la varianta mea de alternator asta se intampla).
Intr-adevar parca am vazut pe o schema electrica a unei masini ca regulatorul s-ar alimenta printr-un "pare a fi un rezistor", deci nu direct la +12V.