Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Vand / Cumpar Masina
  • Daniel Badea

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Salut ! Vreau sa achizitionez un Astra G din 2003 , motor 1.7 DTI . Am gasit-o la cineva in Bistrita . Omul are 55 de ani si e sofer la prefectura . Spune ca masina e de 4 ani in Romania si a facut cu ea aproximativ 20000 de km pentru ca are si masina de serviciu . Are toate actele in regula si reviziile facute la timp . As dori sa ma ajutati cu niste sfaturi : ce sa urmaresc la ea , cum sa-mi dau seama de defectele pe care le are ,si cu ce acte ar trebui sa plec de acolo in vederea inscrierii . Eu sunt din Dragasani iar distanta intre noi e destul de mare si nu as vrea sa fiu nevoit sa fac prea multe drumuri , avand in vedere ca sunt student intr-o scoala militara si nu imi permite programul . Va multumesc !
Am atasat cateva imagini cu masina :

  • 205

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Daca are 55 de ani si e sofer profesionist, de ce are lamaie in geam? Daca cineva din familie isi face "initierea" pe ea, acolo pot sa fie probleme si din cauza folosirii necorespunzatoare de catre un incepator. Zic doar ca se poate, nu e musai sa fie, dar trebuie sa iei in calcul toate posibilitatile.
Cel mai bine e sa te iei legatura cu un coleg de forum din Bistrita care sa-ti faca o programare la un service / mecanic de incredere de-al lui si sa duci masina acolo sa o verifice. Macar asa stai cu sufletul impacat dupa aia...
  • Daniel Badea

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Semnul de incepator e al sotiei proprietarului , are permis de vreo 2 ani dar nu a condus prea mult . Nu are nepoti de varste mari , doar o fetita de cativa anisori , deci e in regula din punctul asta de vedere . Am lasat mesaje pentru colegii din BN . Multumesc pentru sfaturi
!
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Ciorna:
Legat de pret:
Daca e sa iei masina de pe un forum, o cautare dupa posturile userului spune multe.
Gasesti tot felul de probleme nementionate si iti faci o idee despre caracterul userului.

S-ar putea chiar sa ai surpriza sa afli ca masina a fost cumparata acum 2 ani tot la pretul la care o vinde acum dupa 100mii km.
Exemple cu duiumul si aici si in alte locuri.
Unii au impresia ca daca au schimbat uleiul la 15mii si bucsele rupte in gropile din romania masina e noua ca in prima zi.
Le-ar include si in pret, daca ar putea.

Evident ca nu e frumos sa comentezi pretul daca nu esti interesat, dar nici sa pici de fraier in plasa unui speculant de ocazie.
Ca estimare de pret, cauti pe autovit care e nivelul la care se invart tzepele(acelasi model, adus din germania, km manariti, ). Mai pui vreo 25-30% si ala e pretul real pt o masina buna.
Evident, iei si taxa in ecuatie.
Mai intrebi pe unul altul cu cat a vandut masina, dar mai pui pe langa niste intrebari de control sa vezi cam cata incredere poti avea in spusele userului. Multora le place sa exagereze.

Totodata iei si marca in discutie. Adica eu am fost pus in situatia sa aleg intre e class si vectra cam la acelasi pret si stare/intretinere. Vectra era mai noua cu 4 ani, ceea ce e irelevant cand vorbim despre o masina mai veche de 8 ani. De dotari/confort nu are rost sa vorbim, la fel cum nu comparam vectra cu loganul.
Ma refer aici doar la exemplarele intretinute care merita luate, nu la cazane.
ATENTIE MARE: obligatoriu trebuie sa stii la ce te bagi si ce cumperi! Nu e ok sa alegi passat in loc de astra H si apoi sa te plangi ca e prea mare si ca suspensia are o mie si una de bucsi si brate.

Multi cer preturi aberante pt ca de fapt nu vor sa vanda masina, vor doar sa prinda un fraier. Una e pretul cerut, alta e pretul la care se vinde masina!
Nu va grabiti, fiare sunt destule.
Daca va cade cu tronc o masina care are un pret mult peste cel al pietei, si nu sunteti vreun magnat, asteptati.
In vreo 3-4 luni ori apare ceva mai fain, ori lasa omul din pret.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
,,Cele mai mari capcane la cumpãrarea unei mașini second-hand

Cele mai comune capcane în care cad cumpãrãtorii de maºini rulate sunt actele false, eludarea plãþii TVA, kilometrajul modificat, autovehiculele furate ºi falsa transparenþã a vânzãtorilor, aratã o analizã a InspectorAuto.ro, un instrument de verificare a istoricului maºinilor, scrie News.ro.


„În domeniul auto nu existã pomeni. Nimeni nu vinde la un preþ foarte bun o maºinã foarte bunã. Principii simple, precum rãbdarea ºi atenþia, îi poate salva pe cumpãrãtori din a transforma achiziþia unei maºini din bucurie într-un coºmar”, a afirmat Mihai Cune, fondator ºi director general al InspectorAuto.ro.
Pentru a ajunge la un autovehicul „bun de cumpãrat” este nevoie de rãbdare, verificãri temeinice ºi, mai ales, de cunoaºterea tehnicilor prin care clienþii de bunã credinþã pot fi înºelaþi, potrivit portalului.
Una din cele mai des întâlnite practici este perfectarea actelor direct între client ºi vânzãtorul din þara de provenienþã a maºinii.
„Samsarul nu figureazã în documente pe nicãieri, iar modul în care se ajunge în aceastã situaþie intrã în sfera infracþiunilor numite fals ºi uz de fals”, aratã InspectorAuto.ro.
Situaþia poate fi întâlnitã ºi la maºinile cumpãrate din România, de la un proprietar român.
„Samsarul cumpãrã maºina de la o persoanã fizicã sau juridicã din Germania sau altã þarã UE, iar în acte este trecut proprietarul de drept ºi noul proprietar (samsarul). Apoi, samsarul falsificã actele originale. În dreptul vânzãtorului rãmân datele corecte, dar cu o semnãtura ºi/sau ºtampilã falsificate (...), iar la cumpãrãtor se lasã loc liber pentru a trece pe contract direct persoanã cãreia îi va fi vândutã în final maºina”, menþioneazãi InspectorAuto.ro.
Maºina este vândutã de samsar cu acte false - actul de dobândire -, iar intermediarul va fi de negãsit ulterior în caz de probleme legale sau de probleme cu maºina, pentru cã nu apare niciunde în acte.
Mai mult, cumpãrãtorul final nu este proprietarul maºinii, de fapt, pentru cã el are un contract de vânzare-cumpãrare fals.
Astfel, actul care stã la baza transferului de proprietate este un fals ºi nu are nicio valoare, iar banii pe maºinã au fost daþi unei persoane care nu apare pe nicãieri.
Site-ul InspectorAuto.ro subliniazã cã sunt de evitat sub orice formã contractele de vânzare-cumpãrare „în alb” ºi ”chitaþele de mânã”.
Eludarea TVA este o altã capcanã în care cad cumpãrãtorii de maºini second-hand.
Majoritatea maºinilor care sunt cumpãrate de la licitaþii din Europa sunt cumpãrate la preþ net de cãtre o firmã plãtitoare de TVA care are obligaþia sã aplice, la revânzarea maºinii, o cotã a TVA de 20% la întreagã sumã cu care a cumpãrat maºina, inclusiv marja de profit.
În realitate, însã, maºina este cumpãratã la preþ net, apoi se adaugã o marjã de profit de câteva sute de euro ºi se percepe TVA doar pe acea sumã.
„Aceastã practicã este ilegalã, pentru cã aplicarea TVA-ului la marjã se face doar pentru bunurile second hand cu TVA compus ºi nedeductibil. Adicã bunurile pentru care s-a plãtit deja TVA în þara de origine”, precizeazã InspectorAuto.ro.
Odatã cumpãratã maºina la preþ net, TVA-ul fie nu s-a plãtit în þara de origine, fie s-a recuperat, aºa cã el urmeazã sã fie plãtit în þara în care bunul este dat în folosinþã, în speþã în România.
Stoparea acestui fenomen ar duce la creºterea preþurilor maºinilor rulate, iar samsarii s-ar putea reorienta cãtre alte metode de înºelare a clienþilor.
Mecanismul a intrat ºi în atenþia Fiscului. Însã samsarii ºi-au fãcut firme în Bulgaria, Slovacia, Cehia, de exemplu, cu care cumpãrã maºinile de la licitaþie, le schimbã regimul de TVA ºi le revând în România unor firme care acþioneazã doar ca intermediari ºi aplicã un comision pentru care plãtesc TVA statului român, ceea ce este perfect legal, transferând problema TVA în celelalte þãri.
De asemenea, InspectorAuto.ro a descoperit maºini avariate grav, care au puþini kilometri.
„Au fost cumpãrate la preþuri derizorii, ca epave, reparate ºi scoase la vânzare. Pentru cã unele au doar mii de kilometri la bord, samsarii dau kilometrajul înainte deoarece vânzarea unei maºini cu atât de puþini kilometri ar pãrea dubioasã”, puncteazã reprezentanþii platformei.
O altã situaþie des întâlnitã este creearea unei „maºini noi” din douã sau trei grav avariate, structura de siguranþã a maºinii ºi aliniamentul caroseriei fiind compromise.
Site-ul subliniazã cã România nu are o legislaþie bine pusã la punct care sã trimitã la casat maºinile considerate daunã totalã, iar samsarii plãtesc pe aceste epave mai mult decât ar plãti centrele de dezmembrãri.
Aceste epave sunt vândute fie direct de cãtre clienþii care tocmai ºi-au fãcut maºina daunã totalã, fie de cãtre firmele de asigurãri, deoarece legislaþia le permite.
În plus, potrivit Registrului Auto Român (RAR), cea mai nouã ºi rãspânditã tehnicã pentru a introduce în piaþã maºini furate are la bazã maºinile de închiriat - rent-a-car.
„Grupurile infracþionale închiriazã maºini pe termen mai lung, timp în care diverse documente sunt contrafãcute. Cel mai uºor de falsificat este contractul de vânzare-cumpãrare, el neavând elemente de protecþie ºi nefiind standardizat în UE”, aratã proprietarii site-ului.
Maºina va apãrea în bazele de date cã fiind furatã dupã ce ºi-a schimbat deja proprietarul o datã sau de douã ori, în încercarea de a se face pierdutã urma respectivului automobil.
Mai mult, pentru cã certificatul de autenticitate nu mai este necesar la înmatricularea maºinilor deja înscrise în circulaþie în România, existã ºanse ca maºinile sã fie „clonate”, utilizând documente de la una ºi caroseria de la alta.
În ceea ce-i priveºte pe vânzãtorii care se vor foarte transparenþi, site-ul atrage atenþia cã ºi cãrþile de service pot fi foarte uºor contrafãcute.
InspectorAuto.ro este primul instrument de verificare a istoricului maºinilor. Site-ul asigurã interogarea seriei de saºiu (VIN) ºi aflarea de informaþii despre istoricul de kilometri ºi de incidente al autovehiculelor, plus informaþii privind furtul.''

http://www.digi24.ro...ond-hand-603549


Sfaturi utile pentru foarte multi posibili cumparaturi de autoturisme folosite, adica SH-uri.
  • paunas

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Care sunt TOTI pasi pentru cineva care vinde o masina ?
Sa zicem ca am gasit comparator si ne-am inteles in privinta pretului
Cum procedez cu actele ? Daca se poate , vorba unui clasic in viata , as vrea sa imi spuneti "pas cu pas"
Va multumesc
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Faci acte de vinzare cumparare,mergi la ANAF si ii scoti fiscal si o radiezi de la tine ,opresti 1 contract din cele 5 si cumparatorul....se descurca la ANAF,Politie ...
  • rudisoft

  • Mesaje scrise: 340
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1997 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2010

  • Mesaj Privat
paunas a scris:Care sunt TOTI pasi pentru cineva care vinde o masina ?
Sa zicem ca am gasit comparator si ne-am inteles in privinta pretului
Cum procedez cu actele ? Daca se poate , vorba unui clasic in viata , as vrea sa imi spuneti "pas cu pas"
Va multumesc


Trebuie sã mergeti în 2 locuri (împreunã cu persoana care cumpãrã masina):

1) La un birou de acte auto (în Ploiesti sunt de exemplu pe Strada Vasile Lupu vis a vis de Politie)
Aici vi se redacteazã contractul de vânzare cumparare în 5 exemplare, fisa de înmatriculare, copii xerox, tot ce aveti nevoie.
Cost Ploiești: ~ 60 lei (toate taxele sunt plãtite de cumpãrãtor)
Se poate evita acest pas/cost dacã vã descurcati singuri sã faceti rost de / completati formularele necesare.
În plus cumpãrãtorul trebuie sã încheie o politã RCA.

2) Mergeti cu actele la Finante Locale (Ploiesti - B-dul Independentei Nr.16), la unul dintre birourile auto.
Acolo depuneti 4 dintre cele 5 exemplare din contract (pastrati un exemplar) si ceva copii xerox.
Apoi trebuie sã primiti înapoi de la Finante 3 exemplare din contract (1 rãmâne la ei) vizate, pe care le dati / trimiteti cumpãrãtorului.
Acest pas dureazã 7 zile la Ploiesti, dar se poate rezolva si "pe loc" (1 orã) dacã plãtiti o taxã de urgentã de 85 lei.
  • CVasile405

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2018

  • Mesaj Privat
De ce unele masini aduse din germania au brieful cu colturile tãiate?
  • CVasile405

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Sunt valabile briefurile cu colturile tãiate?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
vad ca nu a mai zis nimeni nimic pe aici de mult timp.
ce s-a schimbat in ultimul timp?
la ce sa ma uit dupa ce verific bine actele seria ...etc?
Viteza medie conteaza?
Skip ads

  1. Home
  2. Vand / Cumpar Masina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR