mihai pmc
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2009
- Mesaj Privat
Buna seara,
Ieri am facut o deplasare de circa 500 km.
Dupa 100 si ceva de km om opritpentru 20 de minute.
Cand am plecat la vre-o 10-15 km am observat ca acul ce indica temperatura apei nu se ridicase deloc si nici caldura nu baga cum ar trebui.
Asa ca am oprit si am pornit dinnou.
Dupa aceasta oprire am vazut ca a inceput sa ir e apa usor, dar nu mai mult de 80°-82°.
Din cate stiu eu temperatura de lucru normala este undeva in jurul temperaturii de 88°.
Eu banuiesc ca termostatul da urme de uzura ramanand blocat pe deschis.
Ps: imi poate spune si mie un moderator cum as putea modifica masina din profil
Acolo am o corsa b motor c14 nz, iar acum am Corsa c z12xe.
Multumesc
Ieri am facut o deplasare de circa 500 km.
Dupa 100 si ceva de km om opritpentru 20 de minute.
Cand am plecat la vre-o 10-15 km am observat ca acul ce indica temperatura apei nu se ridicase deloc si nici caldura nu baga cum ar trebui.
Asa ca am oprit si am pornit dinnou.
Dupa aceasta oprire am vazut ca a inceput sa ir e apa usor, dar nu mai mult de 80°-82°.
Din cate stiu eu temperatura de lucru normala este undeva in jurul temperaturii de 88°.
Eu banuiesc ca termostatul da urme de uzura ramanand blocat pe deschis.
Ps: imi poate spune si mie un moderator cum as putea modifica masina din profil
Acolo am o corsa b motor c14 nz, iar acum am Corsa c z12xe.
Multumesc
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
mihai pmc
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2009
- Mesaj Privat
mihai pmc
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Turturica George
- *
- 15 mesaje
- din 09 Feb 2012
- Agila 2001 Z10XE
- Prahova
Turturica George
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2012
- Mesaj Privat
- Bogdan Bej
- *
- 5 mesaje
- din 08 Aug 2015
- Agila 2001 Z12XE
- Suceava
Bogdan Bej
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Suceava
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2015
- Mesaj Privat
Seara bunã.sunt un vechi posesor de agila z12 xe din 2001,și în același timp sunt înscris pe site de aproximativ 1 an și am citit cam tot ce existã pe aici.de când dețin masina nu am avut probleme din acest motiv sunt(bebe) pe site ,dar cu ajutorul tuturor am reușit sã fac multe la mașinuțã și am o satisfacție aparte cad vãd ca mai existã (oameni) pe planeta asta. Sper sã nu fi greșit cu nimic și sã va povestesc simptomele mașinii. Am mers ceva vreme ,nu știu cât exact dar aproximativ vreo 2 sãptãmâni ,cu capacul de la borcan (lichid de racire) demontat ,mai exact tre sã.i gãsești dichisul când punem mâinile ca are doar o poziție foarte precisã de prindere.sã întâmplat întâmplarea(graba strica treabã),și din ce am citit aici nu am gãsit nimic asemãnãtor așa ca sunt la mâna voastrã.acul din bord ce indicã lichidul oscileazã la drum întins60,20,80 prea rar și de multe ori cade de tot,iar în trafic am observat ca se ridica normal,adicã pânã pe la 95,mai exact un pic mai sus de 90 cu dimensiunile altui ac identic.ceea ce îmi da frisoane este ca s.a și înnegrit teava de eșapament nu îmi pot da seama ce are(n.are).la termocupla i-am fãcut o probã în parcare și cu aerul condiționat deschis funcționeazã,ca în trafic nu am auzito probabil de la zgomot.nivelul lichidului este identic cu cel de asearã când m.am întors din probe.am bãgat ochii pe sub capota (furtune crãpate,sãrite,senzori în neregulã,nivel ulei,nivel lichid etc) și nimic,pare a fi ok.din tot ce este pe site nu am vãzut nimic asanator.din postarile voastre banuiesc 3 chestii(termostat"dar pare a fi nou gm si fara pierderi", senzor lichid sau aer pe instalatie).las la voia voastrã și mulțumesc anticipat tuturor.
- adi pitu
- **
- 129 mesaje
- din 06 Feb 2015
- Agila 2000 1,2
- Alba
adi pitu
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000 1,2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2015
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Bogdan Bej
- *
- 5 mesaje
- din 08 Aug 2015
- Agila 2001 Z12XE
- Suceava
Bogdan Bej
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Suceava
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2015
- Mesaj Privat
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Daca nu dati bara jos,o sa va chinuiti sa desfaceti termostatul din teava ,chiar daca este prins numai de autoforant si nu o sa reusiti,mai riscati si sa rupeti senzorul de ulei care este in acea zona. Data bara jos,grila radiator si tabla neagra cu claxonul,apoi scos corpul termostatului impreuna cu teava si apoi desfacuta la pozitie pentru ca iese greu findca se mai lipesc cele doua oringuri. Bara se da foarte usor,nu este ceva de speriat daca nu sant improvizati "mioritice". Dupa mine este ce-a mai simpla metoda fara complicati. Bafta.
- Bogdan Bej
- *
- 5 mesaje
- din 08 Aug 2015
- Agila 2001 Z12XE
- Suceava
Bogdan Bej
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Suceava
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2015
- Mesaj Privat
- me_stelian
- *
- 34 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Bucuresti
me_stelian
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Va salut!
Am o problema cu sistemul de racire la o Agila cu motor Z12XE.
Zilele trecute, am remarcat ca dupa oprirea motorului electroventilatorul continua sa functioneze timp indelungat (sigur, temperaturile au fost cam mari pentru perioada asta a anului dar parca tot nu se explica electroventilatorul). Ieri, dupa maxim 5 Km percursi mi se aprinde in bord martorul masina cu cheita. ceea ce ma face sa realizez ca acul termometrului este inca pe pozitia "zero". Aplic metoda standard de depanare (dau o palma in panoul cu instrumente) si "masina cu cheita" se stinge iar acul termometrului urca peste 100 grC apoi trece de zona rosie. Trag pe dreapta, opresc motorul, ridic capota de sub care incepuse sa iasa abur. Completez cu antigel in vasul de expansiune si dupa o perioada ma pun in miscare. Pornesc aerotema pe cald la maxim, dar continua sa bage aer rece. Pe o distanta de aproximativ 10 km am mai facut doua opriri si am mai completat cu aproximativ un litru de apa demineralizata. In tot acest timp motorul a stat constant la peste 100 grC iar de sub capota au iesit aburi.
Sursa pierderii de lighid de racire pare sa fie un furtun din zona EGR-ului (l-am curatat in vara).
Lichidul completat in vasul de expansiune a ramas neatins, fiind la acelasi nivel la care-l adusesem cu o seara inainte. In schimb radiatorul pare sa fie gol (am deschis busonul si am turnat inca un litru de apa demineralizata direct in radiator).
In mod clar va trebui sa verific furtunele si sa-l identific pe cel fisurat.
Intrebare e daca... termostatul ar putea fi si el defect?
Multumesc!
Sa auzim de bine,
Marius
Am o problema cu sistemul de racire la o Agila cu motor Z12XE.
Zilele trecute, am remarcat ca dupa oprirea motorului electroventilatorul continua sa functioneze timp indelungat (sigur, temperaturile au fost cam mari pentru perioada asta a anului dar parca tot nu se explica electroventilatorul). Ieri, dupa maxim 5 Km percursi mi se aprinde in bord martorul masina cu cheita. ceea ce ma face sa realizez ca acul termometrului este inca pe pozitia "zero". Aplic metoda standard de depanare (dau o palma in panoul cu instrumente) si "masina cu cheita" se stinge iar acul termometrului urca peste 100 grC apoi trece de zona rosie. Trag pe dreapta, opresc motorul, ridic capota de sub care incepuse sa iasa abur. Completez cu antigel in vasul de expansiune si dupa o perioada ma pun in miscare. Pornesc aerotema pe cald la maxim, dar continua sa bage aer rece. Pe o distanta de aproximativ 10 km am mai facut doua opriri si am mai completat cu aproximativ un litru de apa demineralizata. In tot acest timp motorul a stat constant la peste 100 grC iar de sub capota au iesit aburi.
Sursa pierderii de lighid de racire pare sa fie un furtun din zona EGR-ului (l-am curatat in vara).
Lichidul completat in vasul de expansiune a ramas neatins, fiind la acelasi nivel la care-l adusesem cu o seara inainte. In schimb radiatorul pare sa fie gol (am deschis busonul si am turnat inca un litru de apa demineralizata direct in radiator).
In mod clar va trebui sa verific furtunele si sa-l identific pe cel fisurat.
Intrebare e daca... termostatul ar putea fi si el defect?
Multumesc!
Sa auzim de bine,
Marius
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Foarte probabil ca termostatul sa nu fie afectat, oricum el nu are
legatura cu aparitia defectului; daca este cel original al masinii (vechi) poate ar
trebui supravegheata buna functionare a lui (dupa pornirea motorului, acul
sa urce pana la 90grd., apoi sa coboare 2-3 mm, dupa care sa urce si sa se
stabilizeze f.putin sub 90 grd.)
Remediati sursa scurgerilor, completati si aerisiti bine circuitul de racire,
de asemenea tineti sub supraveghere indicatorul de temperatura: este
anormal sa functioneze pe baza de "palme".
legatura cu aparitia defectului; daca este cel original al masinii (vechi) poate ar
trebui supravegheata buna functionare a lui (dupa pornirea motorului, acul
sa urce pana la 90grd., apoi sa coboare 2-3 mm, dupa care sa urce si sa se
stabilizeze f.putin sub 90 grd.)
Remediati sursa scurgerilor, completati si aerisiti bine circuitul de racire,
de asemenea tineti sub supraveghere indicatorul de temperatura: este
anormal sa functioneze pe baza de "palme".
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- me_stelian
- *
- 34 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Bucuresti
me_stelian
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- me_stelian
- *
- 34 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Bucuresti
me_stelian
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat