Buna ziua,
Revin cu cateva noutati dupa postarile din ianuarie referitoare la consumul exagerat de ulei la z16xep benzina.
Am desfacut chiulasa si am schimbat simeringurile de la supape (cele vechi aveau joc). Nu am fost nevoit sa schimb si altceva, decat consumabile inerente(garnitura chiulasa, antigel, ulei+filtru). Am verificat supapa din capacul culbutorilor, mecanicul spunand ca este ok. Dupa operatiune, masina merge mai bine, mai puternic, dar consumul de ulei enorma a ramas. (dupa primii 500 km 0,4 l, apoi din ce in ce mai mult ~ 2l la 1000 km, in w-end am facut un drum bucuresti-buzau- retur si am consumat cu 1 l).
Am verificat zilele trecute compresia la rece: bujiile imbacsite de ulei, la cilindrii 1 si 4 a iesit 16 bari, la 2 si 3 15 bari-- bine, rau? ce parere aveti ?
Saptamana aceasta voi pune o supapa PCV pe furtunul dintre capacul culbutorilor si clapeta de acceleratie, avand in vedere ca am ulei mult in clapeta. Deasemeni voi folosi un aditiv de ulei (Rislone sau Triax, cei care ati folosit, va rog sa-mi spuneti cum daca sunt ok), urmand ca dupa 400-500 km sa schimb uleiul si sa adaug iarasi aditiv.
Pana sa ajung la SEGMENTARE, va rog dati-mi alte sfaturi/idei pentru a reduce macar consumul de ulei. Fum nu scoate mai deloc, nici negru, nici albastru,
Merg cu bidonul de 5 l de GM 10w40 in portbagaj mai nou
![Smile](//www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
)
PS: un mecanic zicea ca e posibil sa fie "ovalizat" blocul motor ?!