Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Ceva este gresit acolo. Ori reglajul ori ceva s-a montat gresit. Poate tamburii sunt de vina. Dupa ce se umbla la o roata, indiferent fata sau spate, trebuie rotita cand masina este suspendata pt a verifica lipsa frecarii. Parca asa citisem pe undeva.
Daca atinge, nu este in regula. Nici macar un km.
In primul rand este vorba de vaselina rulmenti cum a precizat Lyonel. Daca pe timp de iarna constati ca este fierbinte, atunci vara ce constati?
Fa o tura pana la service si explica situatia dar de genul ca iti si miroase a ceva ars. Ca sa se miste mai repede.
Bafta!
Skip ads

  • gheorghe ursan

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc tare mult pentru raspunsurile promte pe care mi le-ati dat.Azi nu am avut timp sa ridic masina pe cric si sa verific roata manual in prima faza dar maine dimineata la prima ora desfac roata dreapta si o verific cu un vecin care se pricepe si care a dat in prima faza acelasi verdict adica nu e bine facut reglajul la acea piulita.Azi am mai facut doua drumuri cu masina de vreo 20 de km fiecare iar de fiecare data verificat si am constatat din nou o diferenta de temperatura intre oala din stanga fata de cea din dreapta dar nu era fierbinte ci calduta(Cea din dreapta).maine revin cu amanunte si sper cu vesti bune.Stie cineva si in acelasi timp ma poate ajuta cu o informatie-se destrange sau se strange piulita pentru slabirea sabotilor.Multumesc inca o data din suflet.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai tin minte sensul de rotatie al piulitei randalinate, daca ne luam dupa
imaginea din TIS trebuie impins in coroana piulitei (dupa ce se dezangajeaza
cama ce sta sprijinita de aceasta).
Lyonel a desfacut de curand, poate spune mai multe.

In alta ordine de idei, nu exista nici un ajustaj la frana spate care ar putea
preintampina incalzirea, singurul ajustaj dupa montare (si precizat si in TIS)
este calcarea pedalei de frana de 10-15 ori pana la reglarea cursei libere a
sabotilor, chiar daca nu s-a facut aceasta ajustare - roata in nici-un caz nu
se va incalzi, doar ca eficienta de franare va fi diminuata pt. scurt timp.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
La schimbarea saboților,am procedat astfel:
1.slãbit la maxim( piulița) întinzãtorul frânei de mânã ,maneta poziționatã 0 (orizontalã);
2.slãbit la maxim(pânã la capãt) piulițele danturate pânã lângã(cãtre) furca axelor filetate ale dispozitivelor de autoreglare (ai grijã sã nu le înțepenești la capãt unde se terminã filetul lângã gâtul furcii, lasã piulițele danturate lejere);
3.cu arcul potcoavã montat pe poziție la saboți,monteazã dispozitivul de autoreglare la poziție între saboți și comprimã(stânge) saboții cu mâna ca sã poatã susține dispozitivul între ei fãrã ca dispozitivul sã aibã joc stânga-dreapta(cãlcâiele saboților sã se afle în capetele pistonașelor cilindrilor receptori) ...................... vei înjura un pic dar te vei descurca;
4.monteazã tãblița care acționeazã piulița danturatã și arcul elicoidal al acesteia la poziție,fãrã sã miști(acționezi) piulița danturatã;
5.monteazã tamburii+roțile;
Deplaseazã-te cu autoturismul cu vitezã redusã (20-40 km/h) pe o șosea fãrã denivelãri și acționeazã pedala frânei de serviciu treptat-moderat de cât mai multe ori pe o distanțã potrivitã (8-10km). Nu-ți fie teamã! Vor ține frânele de pe fațã iar cele de pe spate(saboții) se vor autoregla concomitent aproximativ egal. Folosește autoturismul 4-6 zile pentru ca saboții sã pãsuiascã pe tamburi și pentru a se autoregla în continuare corect.
În acest interval,nu folosi deloc frâna de mânã(care va rãmâne slãbitã cu maneta la 0).
Dupã acest interval,cu puntea spate suspendatã pe cric (sau pe elevator) ,verificã dacã roțile spate se învârt liber-uniform și nu se aud zgomote suspecte de frecare între saboți și tamburi .Dacã nu sunt probleme de aceastã naturã și dacã consideri(simți) cã saboții au pãsuit suficient și își fac treaba , regleazã și frâna de urgențã(de mânã).
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat si tamburi si ferodouri. Din ce am observat: apropiat ferodourile, frane de picior plus tras de cateva ori frana de mana energic, s-au autoreglat si gata. ITP luat pe bune. Nu dau eu spaga din principiu. Doar nu sunt prost sa imi rup gatul. Daca se hat hat la roata nu e bine, se desface si se reia de la capat pana este ok. Pe spate se poate ajunge la 100 k fara sa desfaci daca nus probleme.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Pentru slabirea sabotilor se procedeaza similar indiferent ca e vorba de partea stanga sau dreapta spate: piulitele se actioneaza tangential prin impingere in partea de jos, prin gaura de vizitare din talerul care sustine cilindrul de frana. Fiind vorba in cazul de fata de sabotii de pe partea dreapta, piulita respectiva e cu filet pe stanga, deci rotind-o spre stanga ea va inainta spre partea fata a masinii si va lasa in urma restul de filet care va intra in teava ce constituie practic cealalta jumatate a distantierului dintre saboti. Ansamblul distantier se scurteaza iar sabotii se apropie intre ei. Scula "L" trebuie sa aiba ciocul (partea mica a "L"-ului) cam de 1 cm si sa fie solida, sa poti impinge. Preferabil sa fie taioasa pentru a intra cu usurinta intre zimtii piulitei. Tablita de reglaj automat nu va constitui o piedica serioasa in rotirea piulitei. Imaginea schematica postata de @PL500 corespunde partii dreapta spate. Poza reala ai la pag.14, penultimul post (al lui @2kappa), a treia poza. Mai sunt si altele la acest subiect.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Pardon, ultima poza de la pag.14.
  • gheorghe ursan

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
multumesc tuturor de sfaturi si raspunsurile prompte.Asa cum am mentionat intr-o postare mai sus am platit ceva bani pentru operatiunea asta(300 euro) asa ca azi dimineata un vecin tare de treaba (neamt de neamt) a zis sa nu misc nimic la masina ci sa sun la service-ul unde miau schimbat piesele la masina.Eu nestiind foarte bine sa vb germana a sunat el pentru mine si bineinteles ca mau rechemat in service pentru verificari.Fiind la o distanta de 50 de km de casa mea sau oferit si mi au dat 10 l de benzina pentru drum.masina a ramas in service pana maine iar eu am primit in schimb o alta masina cu care sa pot sa ma ,,plimb" pana maine.Spre seara primesc un tel de la service si ma anunta ca Rulmentul spate dreapta trebuie schimbatttt.O nuuu! Maine dimineata la prima ora vine rulmentul si sper cu asta sa se rezolve problema ca vreau sa merg Acasa.In Romania.IN SIGURANTA.Se poate sa se fi stricat rulmentul din cauza reglajului prost al sabotilor iar din cauza incalzirii sa se fi dus sau ia venit vremea cum se zice masina avand 130000 de km.C e mi se pare ciudat e ca vineri a fost masina in service si au lucrat la aceea roata si nu au zis un cuvant cum ca ar avea probleme rulmentul,Se poate sa pice asa de pe azi pe maine.?Ciudat.Oricum MULTUMESC tuturor care au postat pe acest forum pt ca daca acest forum nu era,eu nu as fi verificat niciodata sa vad daca se incalzesc rotile dupa ce veneam de la service iar daca plecam asa la drum mi-e si frica sa ma gandesc la ce as fi putut pati.MULTUMESC inca o data tuturor!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Posibil la demontare sa fi batut cu ciocanul si sa nu fi actionat asupra surubului de autoreglare.
Daca ai mers cu roata infranata vaselina a curs si pa rulment.
  • gheorghe ursan

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Bunã ziua. Revin cu informații noi. Dupã ce au verificat mai in amãnunt mașina cei de la service au descoperit cã ceva ax pe spate nu e același model cu originalul si ca ar fi model 2003 (masina mea e 2001) Au schimbat rulmentul,au mai meșterit ceva si acum se pare cã merge.Oricum pentru mine nu miroase a bine; ori într-adevãr mașina a avut un accident mai demult iar eu nu am observat asta la cumpãrare ori cei de la service sunt depãșiți de situație. Cert e cã am mai primit o factura de 150 de euro așa cã total 450 Mãcar sa meargã Atașez douã fotografii cu detalii de pe ultima facturã Mulțumesc mult tuturor pentru sfaturi,mâine dimineațã pornesc la drum cãtre România și sper ca totul sã fie ok.Sarbatori frumoase va doresc tuturor și drumuri fãrã probleme! !


Ultima modificare facuta de gheorghe ursan la Vin 19 Dec, 2014 12:11 pm
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Vino repede in tara ca daca mai te duci de 2 ori la service, nu iti mai trebuie masina. O lasi acolo gaj. 150 de euro un schimb de rulment spate e ,,putin" cam scumpisor pt o Agila. Banuiesc ca nici nu ,,au gasit" original. Acum am vazut, 2 ore manopera presupun ca scrie acolo...cu tot cu pauza de masa presupun. Cam hotomani mecanicii aia.
Bafta!


Ultima modificare facuta de 2kappa la Vin 19 Dec, 2014 12:20 pm
  • gheorghe ursan

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc,aveti dreptate.Am reusit sa atasez si pozele de la ambele facturi sa nu creada lumea ca-s nebun dar vorba neamtului Ich verstehe nichts[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2014-12/90908_kv4epe7pd.jpg][/imglb
Skip ads

  • Turturica George

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Un filmulet bun zic eu despre demontat tamburii Opel Agila: http://www.youtube.com/watch?v=UO9vwsdgfX4 si al doilea,montajul: http://www.youtube.com/watch?v=K33EBOdumns
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am o problema cu Agila fratelui meu. I s-a spart o conducta de frana si nu reusesc sa desfac niplurile conductelor de pe repartitor. Un niplu s-a rotunjit deja si parca este sudat. Am mai desfacut asemenea conducte dar nu am gasit asa ceva pana acum. Ma gandeam ca poate cineva a mai intampinat aceasta problema si ma poate ajuta cu un sfat inainte de a taia toate conductele si a prinde repartitorul intr-o menghina si apoi sa incerc din nou. Pozitia de sub masina este foarte incomoda si imi ingreuneaza mult munca.

Inca o intrebare: oare conductele de la Dacie se potrivesc? Ma refer la diametrul si filetul niplurilor. Multumesc.
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Am si eu o dilema, vreau sã comand un set de saboți și am gãsit mai multe dimensiuni, menționez cã mașina este din 2000 motor de 1,2 cc
Poate mã lumineazã și pe mine cineva.
Drumuri bune
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
@adi pitu:
La pagina 15 a acestei rubrici gãsești foto cu cod saboți Bosch pt.Agila model 2000(pt.tamburi cu diametru 180 mm). Agila fabricate dupã 2003,au diametrul tamburilor mai mare(nu este cazul tãu).
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
multumesc mult
chiar m-am uitat ieri la poza dar sincer nu stiu ce a fost in capul meu de nu mi-am dat seama
drumuri bune
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Buna
Rog pe cineva sã imi zicã daca mai pot circula cu saboti cu grosimea de 3,9 mm?
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Buna
Rog pe cineva sã imi zicã daca mai pot circula cu saboti cu grosimea de 3,9 mm?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Am gasit ca grosimea nominala a ferodoului ar fi 4mm, deci nu cred sa fie o problema la 3,9mm ...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR