- stefanis80
- *
- 8 mesaje
- din 22 Oct 2013
- Vectra 2006 z19tdh
- Spania
stefanis80
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 2006 z19tdh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2013
- Mesaj Privat
rusu84
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2013
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- FBogdan
- **
- 494 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 494
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
- FBogdan
- **
- 494 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 494
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
dedey3
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2014
- Mesaj Privat
- FBogdan
- **
- 494 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 494
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Aveti mai jos detaliat cum am procedat eu si acum functioneaza perfect. Nu cred ca la Astra J este diferit sistemul. Daca ai putina indemanare si ceva scule, o rezolvi singur destul de rapid. Ideal e sa aveti o menghina la indemana ca e posibil sa nu reusiti sa desfaceti opritorul doar prin putere manuala, dar e posibil ca unii mai puternici sa reuseasca.
a.) Scule necesare: torx 45 sau 40 pentru surubul unde se prinde bratul pe care culiseaza usa pe stalpul masinii. Torx 20 parca pentru suruburile de la fata de usa.
b.) 2 suruburi sunt sub manerul de la portiera care se desface usor cu o surubelnita foarte subtire (e format din 2 parti care se prind in cleme de plastic) , 1 surub e sub panoul (masca) de la lumina ambientala din portiera, 2 suruburi sunt pe fata de usa (1 pe exterior cam in dreptul broastei si 1 dedesubt). Adaug 2 piulite de 10 cu care opritorul e prins pe portiera. Sper ca n-am omis nimic.
c.) Se da jos usor fata de usa, cu atentie sa nu rupeti clemele, prin impingere cu surubelnita din loc in loc (dupa ce ati dat suruburile jos bineinteles). Atentie la cheder, ca fata de usa iese cu totul, sa nu rupeti clemele metalice.
d.) Se da jos boxa, apoi se desurubeaza apoi opritorul de pe portiera (are un surub mare torx de 40 sau 45).
e.) Se dau jos cele 2 suruburi de 10 care prind parte din interior a opritorului pe portiera.
f.) Se scoate tot mecanismul prin gaura de la boxa.
g.) Am constatat ca plasticul ce culiseaza pe bratul fix de pe usa este lipsa si culisa direct cu arcul care il tinea apasat.
Am scos arcul (are un capac metalic peste el, care-l si tine presat acolo).
Am pus in capul arcului o bila de rulment care a intrat cam jumatate in spira arcului, cealalta jumatate ramanand afara pe post de contact cu bratul fix. Puteti folosi in loc de bila de rulment un surub cu capul putin polizat / rotunjit, sau orice altceva va trece prin cap, doar sa aiba o forma potrivita si sa incapa pe arcul respectiv care-l va tine impins pe balamaua fixa si sa culiseze usor.
A trebuit sa tai cam o spira si un pic din arc, deoarece nu-l mai puteam apasa ca sa incapa inapoi in locas cu opritorul deasupra.
h.) Atentie, cand montati la loc opritorul, sa fie in pozitia deschis maxim (adica partea din interiorul usii care culiseaza pe brat, sa fie trasa la maxim spre capatul bratului fix), altfel nu va ajung suruburile de prindere in usa (cele de 10) la gauri.
i.) Eu am prins sina fixa intr-o menghina si am tras partea mobila cu un cleste mare, printr-o parghie. Cu mainile goale nu prea aveam mari sanse si oricum imi alunecau ca dracu' din cauza vaselinei de pe mecanism.
j.) Se urmeaza apoi operatiunea inversa de montaj la loc.
Sper ca am fost suficient de detaliat. In caz ca sunt nelamuriri, va rog intrebati si incerc sa va raspund.
Bafta si sa auzim de bine!
Aveti mai jos detaliat cum am procedat eu si acum functioneaza perfect. Nu cred ca la Astra J este diferit sistemul. Daca ai putina indemanare si ceva scule, o rezolvi singur destul de rapid. Ideal e sa aveti o menghina la indemana ca e posibil sa nu reusiti sa desfaceti opritorul doar prin putere manuala, dar e posibil ca unii mai puternici sa reuseasca.
a.) Scule necesare: torx 45 sau 40 pentru surubul unde se prinde bratul pe care culiseaza usa pe stalpul masinii. Torx 20 parca pentru suruburile de la fata de usa.
b.) 2 suruburi sunt sub manerul de la portiera care se desface usor cu o surubelnita foarte subtire (e format din 2 parti care se prind in cleme de plastic) , 1 surub e sub panoul (masca) de la lumina ambientala din portiera, 2 suruburi sunt pe fata de usa (1 pe exterior cam in dreptul broastei si 1 dedesubt). Adaug 2 piulite de 10 cu care opritorul e prins pe portiera. Sper ca n-am omis nimic.
c.) Se da jos usor fata de usa, cu atentie sa nu rupeti clemele, prin impingere cu surubelnita din loc in loc (dupa ce ati dat suruburile jos bineinteles). Atentie la cheder, ca fata de usa iese cu totul, sa nu rupeti clemele metalice.
d.) Se da jos boxa, apoi se desurubeaza apoi opritorul de pe portiera (are un surub mare torx de 40 sau 45).
e.) Se dau jos cele 2 suruburi de 10 care prind parte din interior a opritorului pe portiera.
f.) Se scoate tot mecanismul prin gaura de la boxa.
g.) Am constatat ca plasticul ce culiseaza pe bratul fix de pe usa este lipsa si culisa direct cu arcul care il tinea apasat.
Am scos arcul (are un capac metalic peste el, care-l si tine presat acolo).
Am pus in capul arcului o bila de rulment care a intrat cam jumatate in spira arcului, cealalta jumatate ramanand afara pe post de contact cu bratul fix. Puteti folosi in loc de bila de rulment un surub cu capul putin polizat / rotunjit, sau orice altceva va trece prin cap, doar sa aiba o forma potrivita si sa incapa pe arcul respectiv care-l va tine impins pe balamaua fixa si sa culiseze usor.
A trebuit sa tai cam o spira si un pic din arc, deoarece nu-l mai puteam apasa ca sa incapa inapoi in locas cu opritorul deasupra.
h.) Atentie, cand montati la loc opritorul, sa fie in pozitia deschis maxim (adica partea din interiorul usii care culiseaza pe brat, sa fie trasa la maxim spre capatul bratului fix), altfel nu va ajung suruburile de prindere in usa (cele de 10) la gauri.
i.) Eu am prins sina fixa intr-o menghina si am tras partea mobila cu un cleste mare, printr-o parghie. Cu mainile goale nu prea aveam mari sanse si oricum imi alunecau ca dracu' din cauza vaselinei de pe mecanism.
j.) Se urmeaza apoi operatiunea inversa de montaj la loc.
Sper ca am fost suficient de detaliat. In caz ca sunt nelamuriri, va rog intrebati si incerc sa va raspund.
Bafta si sa auzim de bine!
- DanX
- **
- 201 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Vectra 2006 Z18XE
- Bucuresti
DanX
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
DanX a scris:Sall All
Aceeasi problema am avut si eu, la deschidere si la inchidere pocnea usa de la sofer de parca se rupea ceva in ea de fiecare data.
Am urmat tutorialul, ms.fr. blue_maniak , si acum merge ca noua. (desigur, cat o sa tina...)
Ciprinel, nu st ce ai putut tu sa scapi, eu am tinut de tija (ansamblul), am incercat sa rotesc la acelasi nivel tot ansamblul, dar nu-mi lasa lok boxa din usa,
asa ca am ridicat putin in sus deasupra boxei, am rotit, apoi tot din tija am redirectionat suruburile inapoi pe gaurile de fixatie, decat ca invers.
Iar pt rotirea tijei in ansamblu, nu-ti trebuie neaparat patent, e suficient dc tii cu o carpa de capul tijei.
So, bafta all.
Aceeasi problema am avut si eu, la deschidere si la inchidere pocnea usa de la sofer de parca se rupea ceva in ea de fiecare data.
Am urmat tutorialul, ms.fr. blue_maniak , si acum merge ca noua. (desigur, cat o sa tina...)
Ciprinel, nu st ce ai putut tu sa scapi, eu am tinut de tija (ansamblul), am incercat sa rotesc la acelasi nivel tot ansamblul, dar nu-mi lasa lok boxa din usa,
asa ca am ridicat putin in sus deasupra boxei, am rotit, apoi tot din tija am redirectionat suruburile inapoi pe gaurile de fixatie, decat ca invers.
Iar pt rotirea tijei in ansamblu, nu-ti trebuie neaparat patent, e suficient dc tii cu o carpa de capul tijei.
So, bafta all.
Sall
Revin cu un feed-back: cam de vre-o luna, a inceput iarasi sa trosneasca acel ansamblu, la deschiderea usii.
Deci, in urma operatiunii de rotire, m-a mai tinut aproape 4 ani. Deci se cam merita..
Ultima modificare facuta de DanX la Dum 17 Apr, 2016 4:42 pm, modificat de 2 ori in total
- FBogdan
- **
- 494 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 494
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
- DanX
- **
- 201 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Vectra 2006 Z18XE
- Bucuresti
DanX
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
- FBogdan
- **
- 494 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 494
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Eu am gasit bila de rulment la un service, aveau niste lazi cu tot felul de piese si piesulici ramase din schimburi, printre care si rulmenti vechi. Am luat o bila care sa intre aproape jumatate in spira arcului care impinge mecanismul in jos pe balama. Bila a fost moca si montajul 15 lei ca m-au ajutat ei la menghina si sa mi-o monteze la loc pe masina.
Vezi ca e posibil sa nu reusesti fara o menghina unde sa comprimi arcul ala. Cu mana nu merge sau n-am avut eu suficienta forta.
Vezi ca e posibil sa nu reusesti fara o menghina unde sa comprimi arcul ala. Cu mana nu merge sau n-am avut eu suficienta forta.
- tasedoru78
- **
- 54 mesaje
- din 26 Jun 2014
- Astra 2004 X14XEP
- Valcea
tasedoru78
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2014
- Mesaj Privat
Atentie treaba cu bila o poti pune doar la H si Zafira la vectra este un alt sistem pe care l-am transplantat si eu la H sistemul de la vectra C semana la prinderi cu H doar ca sunt mai trainice ,cele de pe spate au rolele din metal iar pe fata din teflon si tija mai mica cu 2cm pt h dar nu afecteaza