- Marius Popescu
- ***
- 699 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 699
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
andiriciu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Braila
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2015
- Mesaj Privat
salut, am facut si eu rost de un cablu usb to serial..nu e dku-5 dar are si el un montaj, problema e ca are vro 9 sau 10 fire, cum gasesc si eu alea 3 fire gnd tx rx, am inteles ca le pot masura cu multimetrul. ok am si multimetru...ce trebuie sa caut ce valori..am vazut ca toti v-ati facut o interfata... cum ati gasit fratilor firele corespunzatoare ca am inbunit tot cautand pe net
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- parazitu1989
- *
- 8 mesaje
- din 20 Feb 2011
- Vectra 2001 z16xe
- Vaslui
parazitu1989
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2011
- Mesaj Privat
Salut!
Ar merge sa confectionez o interfata bluetooth pentru tomasetto stag 200 cu asa ceva : http://www.gearbest.com/oth...es/pp_227678.html ?
Ar merge sa confectionez o interfata bluetooth pentru tomasetto stag 200 cu asa ceva : http://www.gearbest.com/oth...es/pp_227678.html ?
- DB77AAA
- OP
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- parazitu1989
- *
- 8 mesaje
- din 20 Feb 2011
- Vectra 2001 z16xe
- Vaslui
parazitu1989
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2011
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- OP
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- parazitu1989
- *
- 8 mesaje
- din 20 Feb 2011
- Vectra 2001 z16xe
- Vaslui
parazitu1989
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2011
- Mesaj Privat
13061984
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Moldova
- Masina: Astra 1999 X14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2016
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Nu mai sunt la curent cu softurile/sculele de GPL însã parca la BBC vãzusem o interfațã pe Bluetooth. Totuși ma gândesc cã un update de soft fãrã o conexiune stabilã poate provoca neplãceri.
neplacerea asta am avut-o eu,pe cablu, sa remediat relativ usor, doar ca pierdusem toti parametrii si am luat-o de la 0.
Acum am comandat interfata aia bluetooth, sper sa si reusesc so fac sa functioneze .
steaua
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2005 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2014
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- florinelxxl
- **
- 50 mesaje
- din 21 Mai 2015
- Astra 2005
- Olt
florinelxxl
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2015
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Cum sa ne confectionam o interfata diagnosticare reglaj GPL:
Necesar:
Cablu de date telefon to serial - ieftin am gasit Nokia DKU5 + driver cablu de date
3 ace de cusut sau conectori superseal tata 4 pini pentru o interfata mai profi. Eventual putin silicon sanitar sa fixam firele in mufa.
Soft de diagnosticare de la importator sau producator.
In cazul de fata avem un controler GPL Stag 200, insa cu siguranta merge si pe alte tipuri de Stag sau cu softul adecvat si pe alte marci de controlere.
Cablu de date creaza pe PC un port serial. Prin cablu, portul serial si soft ne conectam la controlerul GPL . In cazul de fata cablul DKU5 pentru comunicatie cu Stag 200 are nevoie de RX, TX si GND. La mine GND la Stag este negru, iar la cablul de date este rosu, RX si TX nu conteaza, le putem suci pana comunica, eu asa am facut, nu am mai stat sa le identific doar decat GND, la Stag RX si TX sunt urmatoarele dupa GND, al patreulea fir nu cred sa aiba vre-un rol.
Initial se instaleaza driverul de USB-serial. Ne da ceva batai de cap.
Din cablul de date se elimina mufa de telefon si se pastereaza firul si mufa USB. Se deizoleaza firele si se conecteaza la 3 ace de test. Atentie, sa verificati corect care este GND in special la DKU. RX si TX nu conteaza garantat ca si eu prima oara le-am montat invers si nu s-a intamplat nimic, doar nu a comunicat.
Poze cu interfata in teste:
Poze cu interfata deja mufata:
Imagini din soft in lucru:
Softul este acelasi cu cel al atelierelor de montaj, implicit face acelasi lucru. Oarecum si interfata lor are acelasi principiu.
Utilizare soft - initial ne va intreaba despre masina mai multe detalii, ca de exemplu cati cilindri are, ce voltaj... Se pot seta parametri de trecere pe GPL la o anumita temperatura si turatie. Se poate da comanda de autocalibrare. Se poate modifica harta de injectie(aici mai am de lucru). Se poate modifica de debitul injectoarelor pentru un consum mai mic, sau CIPtuning . Se poate apela memoria de erori a controlerului de GPL. Si mai sunt si alte lucruri utile.
Sugestii:
- Cablul de date se cumpara cel mai avantajos din bazarul cu vechituri, avantajul ar fi ca poate gasim original. Se poate cumpara de la magazinele de vand si repara telefoane, insa e cam scump. Se poate cumpara direct din China. Online din RO nu as recomanda ca se vand petarde. Recomand prima varianta. De asemenea, putem folosi si alte cabluri/interfete ce creaza port serial pe PC.
- In loc de mufa, ne descurcam cu 3 ace, insa daca vrem sa arate bine si sa eliminam riscul unui scurt, se cumpara de la un magazin specializat mufa superseal tata. Eu am cumparat de aici.
- Sunt sigur ca acelasi principiu de comunicatie il au alte instalatii GPL, insa difera mufa de diagnosticare a controlerului. Softurile se descarca in general gratuit, insa daca nu il gasim, cred ca un mail la producator rezolva situatia.
Daca nu intelegeti in mare ce am scris eu aici, renuntati la ideea de a va juca cu astfel de interfete. Prima oara cand m-am jucat cu asa ceva i-am povestit lu nenea controlerul de gaz ca masina mea are 6 V, si evident ca nu mai comuta pe GPL ca vedea motorul oprit. Totusi, controlerele de GPL par robuste asa ca nu cred ca le putem strica asa usor.
Bibliografie: Colegii de pe LoganClub
PS: Scuze pentru poze, dar atat stie sapuniera mea.
Necesar:
Cablu de date telefon to serial - ieftin am gasit Nokia DKU5 + driver cablu de date
3 ace de cusut sau conectori superseal tata 4 pini pentru o interfata mai profi. Eventual putin silicon sanitar sa fixam firele in mufa.
Soft de diagnosticare de la importator sau producator.
In cazul de fata avem un controler GPL Stag 200, insa cu siguranta merge si pe alte tipuri de Stag sau cu softul adecvat si pe alte marci de controlere.
Cablu de date creaza pe PC un port serial. Prin cablu, portul serial si soft ne conectam la controlerul GPL . In cazul de fata cablul DKU5 pentru comunicatie cu Stag 200 are nevoie de RX, TX si GND. La mine GND la Stag este negru, iar la cablul de date este rosu, RX si TX nu conteaza, le putem suci pana comunica, eu asa am facut, nu am mai stat sa le identific doar decat GND, la Stag RX si TX sunt urmatoarele dupa GND, al patreulea fir nu cred sa aiba vre-un rol.
Initial se instaleaza driverul de USB-serial. Ne da ceva batai de cap.
Din cablul de date se elimina mufa de telefon si se pastereaza firul si mufa USB. Se deizoleaza firele si se conecteaza la 3 ace de test. Atentie, sa verificati corect care este GND in special la DKU. RX si TX nu conteaza garantat ca si eu prima oara le-am montat invers si nu s-a intamplat nimic, doar nu a comunicat.
Poze cu interfata in teste:
Poze cu interfata deja mufata:
Imagini din soft in lucru:
Softul este acelasi cu cel al atelierelor de montaj, implicit face acelasi lucru. Oarecum si interfata lor are acelasi principiu.
Utilizare soft - initial ne va intreaba despre masina mai multe detalii, ca de exemplu cati cilindri are, ce voltaj... Se pot seta parametri de trecere pe GPL la o anumita temperatura si turatie. Se poate da comanda de autocalibrare. Se poate modifica harta de injectie(aici mai am de lucru). Se poate modifica de debitul injectoarelor pentru un consum mai mic, sau CIPtuning . Se poate apela memoria de erori a controlerului de GPL. Si mai sunt si alte lucruri utile.
Sugestii:
- Cablul de date se cumpara cel mai avantajos din bazarul cu vechituri, avantajul ar fi ca poate gasim original. Se poate cumpara de la magazinele de vand si repara telefoane, insa e cam scump. Se poate cumpara direct din China. Online din RO nu as recomanda ca se vand petarde. Recomand prima varianta. De asemenea, putem folosi si alte cabluri/interfete ce creaza port serial pe PC.
- In loc de mufa, ne descurcam cu 3 ace, insa daca vrem sa arate bine si sa eliminam riscul unui scurt, se cumpara de la un magazin specializat mufa superseal tata. Eu am cumparat de aici.
- Sunt sigur ca acelasi principiu de comunicatie il au alte instalatii GPL, insa difera mufa de diagnosticare a controlerului. Softurile se descarca in general gratuit, insa daca nu il gasim, cred ca un mail la producator rezolva situatia.
Daca nu intelegeti in mare ce am scris eu aici, renuntati la ideea de a va juca cu astfel de interfete. Prima oara cand m-am jucat cu asa ceva i-am povestit lu nenea controlerul de gaz ca masina mea are 6 V, si evident ca nu mai comuta pe GPL ca vedea motorul oprit. Totusi, controlerele de GPL par robuste asa ca nu cred ca le putem strica asa usor.
Bibliografie: Colegii de pe LoganClub
PS: Scuze pentru poze, dar atat stie sapuniera mea.
te rog sa zici daca portocaliul din cablul meu este echivalent cu rosu
- DB77AAA
- OP
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- florinelxxl
- **
- 50 mesaje
- din 21 Mai 2015
- Astra 2005
- Olt
florinelxxl
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2015
- Mesaj Privat
puiu_hfu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2010
- Mesaj Privat
ChCosmin
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2014
- Mesaj Privat
- maverik_ro
- **
- 317 mesaje
- din 09 Sep 2007
- Omega 1998 x20xev
- Olt
maverik_ro
- Mesaje scrise: 317
- Locatie: Olt
- Masina: Omega 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2007
- Mesaj Privat
bun... acum sa revenim la ceea ce ma doaare pe mine ...de cablu DKU 5 sau CA 42 ..... nicidecum sa fac rost ... parca au intrat in pamant .... de pe net .... inca astept unul de prin Bistrita , au trecut mai bine de 3 saptamani ( o veni pe picioare ) , asa ca , neavand COM pe PC am facut rost de unul ...
acum intrebarea intrebatoare ... a facut cineva montajul de pe pagina 2 (sau ceva de genul ) cu MAX 232? ca la mine nu vrea sa se conecteze
sau nu am softul bun
instalatia este tomaseto stag 200 iar masina este un omaga 2.0
acum intrebarea intrebatoare ... a facut cineva montajul de pe pagina 2 (sau ceva de genul ) cu MAX 232? ca la mine nu vrea sa se conecteze
sau nu am softul bun
instalatia este tomaseto stag 200 iar masina este un omaga 2.0
- Marius Popescu
- ***
- 699 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 699
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
- maverik_ro
- **
- 317 mesaje
- din 09 Sep 2007
- Omega 1998 x20xev
- Olt
maverik_ro
- Mesaje scrise: 317
- Locatie: Olt
- Masina: Omega 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2007
- Mesaj Privat