- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
@scanx
Daca mie mi-ai raspuns, eu ma refeream la gaura din varful tachetului, cea astupata de culbutor.
Raman la ideea ca (tachetul intrand fest in locasul lui) gaura din locas este doar pt. montare /
demontare, eventualul ulei ce s-ar scurge pe acolo ar fi infim ca si cantitate.
Daca nu ar exista gaura din locas, la o eventuala demontare a tachetului coroborata cu uleiul
curs acolo si perna de aer existenta, ar duce la imposibilitatea motarii celui din urma, practic
nu ar mai ajunge pana in fundul alveolei - ca si cum ai incerca sa impingi pistonul unei seringi,
infundate la iesirea dinspre ac, in plus manjita de ulei pe interior.
Referitor la ungerea camelor, nu ma gandeam la barbotare, camele sunt destul de sus de
fata chiulasei, eu ma gandeam la uleiul picat de pe capacul chiulasei.
Daca mie mi-ai raspuns, eu ma refeream la gaura din varful tachetului, cea astupata de culbutor.
Raman la ideea ca (tachetul intrand fest in locasul lui) gaura din locas este doar pt. montare /
demontare, eventualul ulei ce s-ar scurge pe acolo ar fi infim ca si cantitate.
Daca nu ar exista gaura din locas, la o eventuala demontare a tachetului coroborata cu uleiul
curs acolo si perna de aer existenta, ar duce la imposibilitatea motarii celui din urma, practic
nu ar mai ajunge pana in fundul alveolei - ca si cum ai incerca sa impingi pistonul unei seringi,
infundate la iesirea dinspre ac, in plus manjita de ulei pe interior.
Referitor la ungerea camelor, nu ma gandeam la barbotare, camele sunt destul de sus de
fata chiulasei, eu ma gandeam la uleiul picat de pe capacul chiulasei.
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Nu am facut strict o referire anume, consider discutia ca fiind la grup.
Cu gaura aia asa e, are dublu rol, de scurgere si de extragere tachet. Daca nu s-ar fi scurs uleiul pe acolo, un canal tagential in scaunul tachetului ar fi rezolvat extragerea lui.
In fine, la relanti nu sare ulei, daca turez clar o sa sara, dar camele arunca uleiul afara si nu vreo gaura de undeva.
Voi face un film si cu motor turat sa vedem ce si cum.
Cu gaura aia asa e, are dublu rol, de scurgere si de extragere tachet. Daca nu s-ar fi scurs uleiul pe acolo, un canal tagential in scaunul tachetului ar fi rezolvat extragerea lui.
In fine, la relanti nu sare ulei, daca turez clar o sa sara, dar camele arunca uleiul afara si nu vreo gaura de undeva.
Voi face un film si cu motor turat sa vedem ce si cum.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Am remarcat suruburile, exista si in celalalt capat al chiulasei suruburi sau doape corespondente ?
Mai rescriu o rugaminte, poate nu ai citit:
"@catastefan: te rog cand mai ai timp verifica canalul ce ar corespunde baii de ulei la
carcasa filtrului de ulei. Mai precis (cu ajutorul unei bucati de furtun potrivite ca diametru)
sufla aer in orificiul corespunzator din piciorul carcasei in timp ce apesi / eliberezi supapa
laterala, nu turna lichid in carcasa filtrului deoarece, presupun, in partea superioare locasul
supapei comunica si cu turul de ulei. "
Mai rescriu o rugaminte, poate nu ai citit:
"@catastefan: te rog cand mai ai timp verifica canalul ce ar corespunde baii de ulei la
carcasa filtrului de ulei. Mai precis (cu ajutorul unei bucati de furtun potrivite ca diametru)
sufla aer in orificiul corespunzator din piciorul carcasei in timp ce apesi / eliberezi supapa
laterala, nu turna lichid in carcasa filtrului deoarece, presupun, in partea superioare locasul
supapei comunica si cu turul de ulei. "
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Sorin D.
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2013
- Mesaj Privat
Salutare,
Vreau sa schimb distributia la Opelul Corsa C pe care il am, motor Z10XEP din 2004. A inceput sa fie cam zgomotos la cald, are 100 000 Km nu stiu daca sunt chiar cei reali.
I-mi puteti recomanda un mecanic capabil pentru realizarea acestei operatiuni,
daca sa poate sa fie din Bucuresti sau împrejurimi.
Multumesc
Vreau sa schimb distributia la Opelul Corsa C pe care il am, motor Z10XEP din 2004. A inceput sa fie cam zgomotos la cald, are 100 000 Km nu stiu daca sunt chiar cei reali.
I-mi puteti recomanda un mecanic capabil pentru realizarea acestei operatiuni,
daca sa poate sa fie din Bucuresti sau împrejurimi.
Multumesc
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Sorin D.
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2013
- Mesaj Privat
- Valentin Stefan
- *
- 37 mesaje
- din 15 Aug 2015
- Corsa 2001 1.0 12V (58 Hp)
- Bucuresti
Valentin Stefan
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 1.0 12V (58 Hp)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2015
- Mesaj Privat
salutare tutror,am si eu un opel corsa c 1.0 si am mers cateva luni de zile cu sunetul de diesel,nu i-am schimbat distributia,am mers cu ea asa pana aseara,am lasat-o in parcare si de dimineata cand sa plec cu ea se aude ceva spart in dreptul distributiei cand o accelerez,nu mai trage deloc si merge intrerupt,mai mult de 40km turata in blana nu merge cu a 2a,cand ii dau a3a deje trepideaza si da sa moara motoru,si cand o pornesc porneste greu,mentionez ca motorul mananca mult ulei,i-am facut completare 1 litru la 1000 de km...motorul este cumparat din dezmembrari,nu stiu cati km are...orice sfat imi este de ajutor.multumesc!
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
"Ceva spart"...Foarte urâtã problema! E costisitor și dacã e vreun cilindru spart, supape lovite de piston, dar și dacã doar bate lanțul în capacul distributiei. Aceasta ultimã varianta presupune schimbul distributieI (lanț lungit, patina sau patine rupte, întinzãtor uzat, eventual cu pistonasul care apasã pe patina mobilã sarit, poate lantul chiar a sãrit un dinte-doi peste pinioane) dar ar fi cea mai convenabila situație. Nu poți sa circuli cu mașina în aceasta situație.
De ce nu intra în vitezã oare? Aici apar probleme de cutie, de ambreiaj... Acceleratul în blana presupune creșterea turației motorului. Dacã viteza mașinii nu creste odatã cu turația e clar ca patineazã ambreiajul. Dacã apeși pedala de accelerație pana la podea și motorul nu se tureaza atunci motorul e de vina. Mãnâncã ulei mult, posibil e necesara segmentare. Oricum ar fi, motorul trebuie desfãcut și e probabil sa nu merite efortul. Sa cumperi altul s.h. e loterie curata fãrã sa-l auzi direct pe mașina ce urmeazã a fi dezasamblatã. Nu știm înca ce s-a spart. O fi vreun accesoriu de vina (alternator, întinzãtor curea, vreo fulie, naiba stie). Revino cu alte detalii!
De ce nu intra în vitezã oare? Aici apar probleme de cutie, de ambreiaj... Acceleratul în blana presupune creșterea turației motorului. Dacã viteza mașinii nu creste odatã cu turația e clar ca patineazã ambreiajul. Dacã apeși pedala de accelerație pana la podea și motorul nu se tureaza atunci motorul e de vina. Mãnâncã ulei mult, posibil e necesara segmentare. Oricum ar fi, motorul trebuie desfãcut și e probabil sa nu merite efortul. Sa cumperi altul s.h. e loterie curata fãrã sa-l auzi direct pe mașina ce urmeazã a fi dezasamblatã. Nu știm înca ce s-a spart. O fi vreun accesoriu de vina (alternator, întinzãtor curea, vreo fulie, naiba stie). Revino cu alte detalii!
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Pe langa tot ce a scris @Lyonel si colegi aici.
"De ce nu intra în vitezã oare?" - reglajul/alinierea la CV si maneta sa facut?
"Mãnâncã ulei mult" - daca a mers numai la blana... sau segmenti, semeringuri supape.
- Aerisire instalatie de ambreiaj | asta daca Volanta kit ambreiaj si Rulment presiune sunt OK.
Cred ca trebuie sa desfaci la distributie | daca merita schimbat ce este de schimbat. verificat si pompa de apa.
Si sus la capac sa vezi arborele cu came sa nu fie slabite prinderile.
Pot fi cam multe, pana nu desfaci cam greu sa iti dai seama ce are. | Si daca merita.
Sunt doar pareri.
"De ce nu intra în vitezã oare?" - reglajul/alinierea la CV si maneta sa facut?
"Mãnâncã ulei mult" - daca a mers numai la blana... sau segmenti, semeringuri supape.
- Aerisire instalatie de ambreiaj | asta daca Volanta kit ambreiaj si Rulment presiune sunt OK.
Cred ca trebuie sa desfaci la distributie | daca merita schimbat ce este de schimbat. verificat si pompa de apa.
Si sus la capac sa vezi arborele cu came sa nu fie slabite prinderile.
Pot fi cam multe, pana nu desfaci cam greu sa iti dai seama ce are. | Si daca merita.
Sunt doar pareri.
- Valentin Stefan
- *
- 37 mesaje
- din 15 Aug 2015
- Corsa 2001 1.0 12V (58 Hp)
- Bucuresti
Valentin Stefan
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 1.0 12V (58 Hp)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2015
- Mesaj Privat
- Valentin Stefan
- *
- 37 mesaje
- din 15 Aug 2015
- Corsa 2001 1.0 12V (58 Hp)
- Bucuresti
Valentin Stefan
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 1.0 12V (58 Hp)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2015
- Mesaj Privat
am revenit cu problema la opelul meu,corsa c 1.0 a venit un nene care repara loganurile de la speed taxi si mi-a pus testerul pe ea si am urmatoarele errori:0170,si 0300 care stiam de ele,acum mi-a aparut si 0302 si 0303,nenea mecanic ma pus sa cumpar 3 bujii noi ca erau cam afumate ale mele,dar tot la fel merge motorul,merge in 2 pistoane,acum ma pus sa cumpar si bobina de inductie si nu stiu ce sa fac...un sfat mi-ar fi de mare ajutor.multumesc
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Valentin Stefan
- *
- 37 mesaje
- din 15 Aug 2015
- Corsa 2001 1.0 12V (58 Hp)
- Bucuresti
Valentin Stefan
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 1.0 12V (58 Hp)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2015
- Mesaj Privat
am inprumutat o bobina de inductie si debitmetru de la un vecin care are tot o paguba de corsa ca a mea si nici o schimbare,am desfacut capacul de la culbutori si distributia dabia am miscat lantul in sus,e ft strans,deci nu e sarita de la punct,cred ca e spart un segment,ca am cam mers si fara ulei,si in dimineata cand mia facut figura asta am verificat uleiul si joja nu mai atingea uleiul,i-am facut completare cu 1 litru,becul nu i sa aprins de la ulei,se poate fi spart un segment ceva?e cinava din bucuresti care se pricepe,eu ma uit ca matza in calendar la ea si nu stiu ce sa ii fac.astept un raspuns.Multumesc
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Sorin D.
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2013
- Mesaj Privat
- tasedoru78
- **
- 54 mesaje
- din 26 Jun 2014
- Astra 2004 X14XEP
- Valcea
tasedoru78
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2014
- Mesaj Privat
Salut am citit trei ore la ce ati scris voi aici multe lucruri interesante dar sunt si mai in ceata am o astra h 1,4 as vrea sa schimb distributia vroiam sa comand tot kitul complect, dar acum intreb:in cartea service la nemti nu scrie ca ar fi schimbata distributia, masina km reali are 210000, in bord mai putin ca samsarul a dat inapoi vreo 36000 o am de vreo 2 ani am facut 42000 cu ea ce ma sfatuiti sa cumpar doar lantul si accesoriile sau tot chitul cu pinioane si ce marca
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Pinioanele de la axele cu came se uzeaza foarte putin.
Pinionul de la arborele cotit este bine sa il schimbi.
Decizia iti apartine daca cumperi kitul cu pinioane sau fara.
Daca schimbi si pinioanele axelor cu came ca sa nu iti apara eroarea P0340 trebuie respectat asta... http://workshop-manuals.com...dtc_p0340_is_set/
Eu iti recomand kitul complet . Pretul in jur de 520-600 ron pe original GM. Recomand numai original!
Pinionul de la arborele cotit este bine sa il schimbi.
Decizia iti apartine daca cumperi kitul cu pinioane sau fara.
Daca schimbi si pinioanele axelor cu came ca sa nu iti apara eroarea P0340 trebuie respectat asta... http://workshop-manuals.com...dtc_p0340_is_set/
Eu iti recomand kitul complet . Pretul in jur de 520-600 ron pe original GM. Recomand numai original!
- tasedoru78
- **
- 54 mesaje
- din 26 Jun 2014
- Astra 2004 X14XEP
- Valcea
tasedoru78
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2014
- Mesaj Privat