- GL10PEL
- ***
- 781 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 781
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 781 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 781
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
Steeve
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2013
- Mesaj Privat
GL10PEL a scris:Pai si GM cum de le garanteazã 60mii km?
Azi am ilocuit bujiile la Z16XER cu bujii originale GM. Cele de pe masina erau deasemenea GM.Priviti diferenta dintre o bujie noua si una care are 27.000 Km. Electrodul central nu numai ca este mai mic dar este si uzat neuniform. Este clar ca scanteia nu mai este OK. Presupun ca cei de la Opel aveau alte standarde acum 6 ani de garantau bujia 60.000. Presupun ca vor sa spuna ca merge pana la 60.000 dar clar, trebuie inlocuite pana in 30.000. Am masurat distanta dintre elecrozi si este 1,2mm fata de bujia noua care are 0,9. Mentionez ca nu am GPL pe masina.
- GL10PEL
- ***
- 781 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 781
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Eu am extras anunțul cu "long life spark plugs 60000km" de pe site-ul GM de la motorul a16xer. Este posibil sa fie alte circumstante decat la z16xer, dar nu sunt sigur.
Eu (a16xer) am vreo 43mii cu bujiile originale si mi se pare ca merge exact ca in prima zi. Dar le voi schimba pentru ca m-ati fãcut curios. Revin aici cu poze la momentul respectiv.
Eu (a16xer) am vreo 43mii cu bujiile originale si mi se pare ca merge exact ca in prima zi. Dar le voi schimba pentru ca m-ati fãcut curios. Revin aici cu poze la momentul respectiv.
Steeve
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2013
- Mesaj Privat
Nu vreau sa creez confuzii! Am inlocuit bujiile pentru ca asa am considerat a fi necesar si ca nu sunt scumpe. Nu pentru ca nu as avea incredere in bujiile GM. Nu vreau decat sa arat ce am gasit la masina mea. Acum am 52.000 Km. Sincer nu am simtit vreo imbunatatire la motor dupa inlocuire ( la pornire sau la relanti ) insa dupa cum arata diferenta dintre ele este clar ca nu i-am facut nici-un rau motorului si sunt convins ca la turatii mari se va simti diferenta. Bujiile le-am cumparat de la magazin cu 17 lei/ buc. Pe net erau 15 lei /buc fara transport.
- Red_dog
- ****
- 1,114 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,114
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
Am avut bujii bosch. La motorul meu 1.8XE, la un vectra C. Nu am fost foarte multumit de ele. Le-am schimbat acum cu unele originale GM. Sunt foarte multumit de ele. Se simte mult diferenta si la relanti, si la motor in mers. O sa le schimb la 20.000 km de acum inainte. Nu are cum sa-i faca rau, si vb aia...paza buna trece primejdia.
Zibby
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2015
- Mesaj Privat
Zibby
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2015
- Mesaj Privat
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
La motorul meu A16XER fabricatie 2012 ( 25100 km la bord ) am folosit: Bosch FR9LCX. Originalele GM montate din fabrica erau: Champion RC10MCC.Avand in vedere pretul mic de achizitie am hotarat sa le schimb la 30000 km.
Atasat se regaseste comparatia dintre bujiile vechi si cea noua care a fost montata.[b]
Atasat se regaseste comparatia dintre bujiile vechi si cea noua care a fost montata.[b]
Doz3r75
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Vaslui
- Masina: Insignia 2009 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2016
- Mesaj Privat
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
Doz3r75
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Vaslui
- Masina: Insignia 2009 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2016
- Mesaj Privat
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
@Doz3r75, noi la firma folosim autoturisme Ford Focus cu instalatie GPL ,iar la reviziile curente ale instalatiei GPL ne-au fost recomandate numai bujii NGK de catre cei din atelier .Pot confirma ca la masinile care aveau bujii specifice GPL motoarele mergeau mult mai rotund la relanti,in urcare panta sau accelaratii bruste, fata de cele cu bujii normale , insa nu puteam schimba noi bujiile cand vroiam fiindca eram tinuti de un contract de service flota foarte sever . Astfel ca treptat la reviziile motorului solicitam acest schimb de bujii, iar in masura efectuarii lui , adica trecerea de la bujii benzina la bujii GPL NGK sau Denso (doar NGK GPL ne-a fost recomandata ca si marca de service instalatii GPL) mersul motorului sa schimbat mult in bine.
Acum in cazul tau dupa cum vezi in atasamente ai exact recomandare pentru bujii GPL. Pe masina aveai cele de benzina.Tehnic vorbind s-ar putea discuta de o alta distanta de intrefier la cei doi electrozi ai bujiei, diferita de la gaz la benzina plus ca cele NGK sunt cu iridiu.
Citeste si mai jos
http://www.ecokraftbest.ro/...;step=2&id=11
http://ngkntk.co.uk/wp-cont...2013.04_LOGOS.pdf
Acum in cazul tau dupa cum vezi in atasamente ai exact recomandare pentru bujii GPL. Pe masina aveai cele de benzina.Tehnic vorbind s-ar putea discuta de o alta distanta de intrefier la cei doi electrozi ai bujiei, diferita de la gaz la benzina plus ca cele NGK sunt cu iridiu.
Citeste si mai jos
http://www.ecokraftbest.ro/...;step=2&id=11
http://ngkntk.co.uk/wp-cont...2013.04_LOGOS.pdf
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
Zibby a scris:In Haynes Manual imi indica un model de BOCH FQR8LEU2 cu distanta dintre electrozi de 0,9 mm. Pe site-urile de piese auto am gasit mai multe modele destinate aceluiasi autovehicul (VECTRA Z18XER) care au distanta dintre electrozi diferita 0,95 mm, 1,1 mm, etc. Acum nu stiu ce sa cumpar...
Eu am luat la Opel Astra H benzinar bujii Bosch Iridium Platinum care merg foarte bine. Cei de la magazin de piese au cataloage si te pot indruma ei. Orice marca de bujii vei lua, gama Iridium ofer aperformanta mai buna decat cele standard.
filip67
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2012
- Mesaj Privat
vad
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2012
- Mesaj Privat
desi nu s-a mai scris de mult pe aici ... poate cineva s-a lovit de problema mea ... daca sta motorul oprit mult timp ( gen peste noapte sau de dimineata pana seara ) cand pornesc masina se zguduie ( zici ca da sa se opreasca, parca nu ar putea tine relantiul ) in motor zici ca bate ceva ... dupa care isi revine si sta la 1200 ture normal k la orice pornire normala si apoi totul revine la normal. Mi-a mai facut asa cu ceva timp in urma sa zic 20000 km, atunci am schimbat bujiile ( cu unele ngk iridium ) si fenomenul a disparut pana acuma . Banuiesc ca ar fi tot bujiile, insa intrebarea mea la care nu gasesc raspunsul, unde sa ma uit exact ce cod de bujie ar trebui . Motorul este A16LET turbo pe care am pus gpl . S-a verificat EGR-ul este curat .
io noo
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Insignia 2012 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2017
- Mesaj Privat