- Adybest_one
- *
- 42 mesaje
- din 10 Aug 2011
- Astra 2005 z19dth
- Brasov
Adybest_one
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2011
- Mesaj Privat
@ ROMEO incearca sa sa ii dai minus la compresor . La compresor iti vine + permanent si - e comandat din panou ... Si eu am aceasi problema .... Nu am gasit rezolvare ...... Panoul de clima nu are nimic .... Eu am rezolvat cu un buton prin care dau - catre comp si totul merge perfect .... Am umblat si eu de nebun , am platit o gramada de bani pe la service .... Am luat toata instalatia elecrica la mana .... In final butonul suplimentar a rezolvat problema .....
R0ME0
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2013
- Mesaj Privat
- Adybest_one
- *
- 42 mesaje
- din 10 Aug 2011
- Astra 2005 z19dth
- Brasov
Adybest_one
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2011
- Mesaj Privat
Salut R0ME0... Stunemi te rog ce tip de sistem ai ..... AC simplu , Clima semi automata SAC sau Climatronic ECC .... Incearca in prima faza sa verifici la mufa compresorului daca ai + in permanenta ... Daca ai ( e normal sa ai ) , cu ajutorul uni fir ia o masa de pe caroserie si dai separat compresorului . La sistemele SAC SI ECC -( minusul ) este dat din modulu de comanda , Am impresia ca si la AC simplu este la fel .
Daca ii dai - (Minus) din alta parte si iti functioneaza ... Atunci Da iti recomand un buton extra prin care sa ii dai comanda compresorului .
Apropo ... ca sa ii poti da masa de pe caroserie ... dezizoleaza un pic firul de minus de la mufa compresorului si leaga un fir suficient de lung cu care sa ii poti da - . Succes !
Daca ii dai - (Minus) din alta parte si iti functioneaza ... Atunci Da iti recomand un buton extra prin care sa ii dai comanda compresorului .
Apropo ... ca sa ii poti da masa de pe caroserie ... dezizoleaza un pic firul de minus de la mufa compresorului si leaga un fir suficient de lung cu care sa ii poti da - . Succes !
R0ME0
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2013
- Mesaj Privat
Multumesc Adybest_one. chiar am sa incerc cum mi-ai spus. pe masina am AC simplu. Am masurat tensiunea pe mufa compresorului si nu imi ajungea curent niciun volt, dar am sa verific asa cum ai spus, pun + de la aparatul de masura si - pe caroserie, apoi dupa ce descopar minusul de la mufa am sa vad daca pe buzzerul ap de masura am continuitate intre minusul de la mufa si masa caroseriei. Merci pt sfat
poolonik
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2008
- Mesaj Privat
poolonik a scris:Salut ,am citit pe forum diverse cauze si rezolvari dar nici una nu se potriveste cu a mea. Problema este ca nu functioneaza aerul conditionat .Acum luate pe rand :
- instalatia plina cu freon ,nu pierde pe nicaieri
- schimbat Comutator valva senzor presiune (cu una noua din magazin)
- pus pe direct compresorul porneste
- cand pornesc aerul nu porneste nici un ventilator de la radiator
- cu ajutorul Op-comului la test pornesc ambele electroventilatoare de pe radiatoare ,tot cu Op com la "test releu aer" porneste compresorul pentru cateva secunde fara sa porneasca si ventilatoarele .
Unde ar putea sa fie problema ? Ce as mai putea sa verific ?
Astra H 2005, Z17DTH
- instalatia plina cu freon ,nu pierde pe nicaieri
- schimbat Comutator valva senzor presiune (cu una noua din magazin)
- pus pe direct compresorul porneste
- cand pornesc aerul nu porneste nici un ventilator de la radiator
- cu ajutorul Op-comului la test pornesc ambele electroventilatoare de pe radiatoare ,tot cu Op com la "test releu aer" porneste compresorul pentru cateva secunde fara sa porneasca si ventilatoarele .
Unde ar putea sa fie problema ? Ce as mai putea sa verific ?
Astra H 2005, Z17DTH
Trecand agale pe o strada laturalnica observ un garaj pe care scria service auto /reparatii aer conditionat. Opresc , expun problema mea , un baiat destul de tanar preia lucrarea ..Cupleaza la laptop si vede presiune zero pe instalatie .Se asigura ca este totusi presiune pe instalatie si imi explica care sunt variantele : "
dau bara jos , ajung la senzor de presiune , pun multimetrul pe el asa cum este sub presiune si trebuie sa-mi indice o anumita valoare (1.13 V parca) daca indica inseamna ca senzorul lucreaza si trec mai departe la calculator de bord .Aici verific daca semnalul de la senzor ajunge la calculator ,daca da inseamna ca calculatorul este defectr " .Bineinteles ca am fost de acord, a urmat pasii si diagnosticul este : calculator defect pe partea de aer conditionat .Acum astept sa vina din concediu un baiat care cica ar fi rezolvat cateva chestii din astea .Oricum nota 10 pentru mecanic , parea destul de documentat .
- nanutza
- **
- 341 mesaje
- din 01 Jul 2012
- Astra 2005 z17dth
- Prahova
nanutza
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2012
- Mesaj Privat
poolonik
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ovidiu87us
- **
- 108 mesaje
- din 07 Aug 2010
- Astra 2011 Z1.7 DTR
- Caras-Severin
ovidiu87us
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2011 Z1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2010
- Mesaj Privat
Salut. Am si eu o problema pe astra H diesel cu compresorul. Cuplez AC si daca vreau sa opresc ea ramane mereu CUPLAT. Se stinge beculetul din buton cateva secunde si apoi se aprinde la loc. Care ar putea sa fie problema? Eu banuiesc ca ramane releul de comanda blocat .Daca invart de butonul de la care se regleaza intensitatea ventilatorului si il aduc pe pozitia 0 , AC se opreste .
Astept si parerile voastre. Va multumesc.
Astept si parerile voastre. Va multumesc.
- ovidiu87us
- **
- 108 mesaje
- din 07 Aug 2010
- Astra 2011 Z1.7 DTR
- Caras-Severin
ovidiu87us
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2011 Z1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2010
- Mesaj Privat
Imi cer scuze pt postare consecutiva ,dar nu mai merge butonul de edit decat 60 min!
Revin asupra problemei de mai sus. Cand apas sa decuplez AC , beculetul de pe buton se stinge , aerul se opreste , dupa care in decurs de 1 min , se aprinde treptat acel led de pe buton din ce in ce mai tare in intensitate , pana cand porneste si AC dinou , fara nici un fel de actionare din partea mea,
Revin asupra problemei de mai sus. Cand apas sa decuplez AC , beculetul de pe buton se stinge , aerul se opreste , dupa care in decurs de 1 min , se aprinde treptat acel led de pe buton din ce in ce mai tare in intensitate , pana cand porneste si AC dinou , fara nici un fel de actionare din partea mea,
- eleodor-76
- *
- 1 mesaje
- din 05 Aug 2014
- Astra 2005
- Harghita
eleodor-76
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Harghita
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2014
- Mesaj Privat
llionloe
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2012
- Mesaj Privat
- ovidiu87us
- **
- 108 mesaje
- din 07 Aug 2010
- Astra 2011 Z1.7 DTR
- Caras-Severin
ovidiu87us
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2011 Z1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2010
- Mesaj Privat
Vin cu rezolvarea problemei de la clima. Am studiat tablourile de sigurante cu mare atentie si am descoperit ca in REC lipsea siguranta nr 4 ce are legatura cu sistemul de AC. Am pus o siguranta de 5 A , si acum butonul din bord functioneaza normal.
Daca se loveste cineva de aceasta problema sa stie unde sa caute .
Daca se loveste cineva de aceasta problema sa stie unde sa caute .
ocuta
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Giurgiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2015
- Mesaj Privat
- Adybest_one
- *
- 42 mesaje
- din 10 Aug 2011
- Astra 2005 z19dth
- Brasov
Adybest_one
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2011
- Mesaj Privat
Va salut colegi de forum .
Sunt nefericitul necastigator la concursul Merge Clima )
Am masina de 4 ani si nu am reusit sa fac sa imi mearga clima .
Am schimbat tot : - Bobina compresor, - Panou comanda clima ( la indrumarea Radacini Motors ) , - Panou general sigurante ( la indrumarea Radacini Motors ), - Radiator clima (ca sa fiu sigur ) .
Am fost la nenumarate service-uri ( toti incarca instalatia si iti ia bani pe incarcat chiar daca e totul OK )..... Toata lumea spune ca sar putea sa fie aia sau ailalta .... si nimeni nu ma ajutat cu un raspuns concret . Am cheltuit o gramada de bani doar pe constatari ( care nu sunt de doi lei ) ) .
Am luat eu personal la mana toata instalatia electrica ( totul este ok ) .....
Probat pe alta masina panoul meu de comanda si invers !
Presiunea in instalatie 748 Kp ) system OK
Pe OP-COM totul OK .
Daca activez AC-ul de pe panulu central ( swith de pe ECO pe AC ) se schimba mersul motorului ca si cum sar pregati pentru sarcina suplimentara.
Daca schimb din OP-COM tipul de compresor de la compresor cu bobina ( ambreiaj ) la fara ambreiaj , compresorul incepe sa faca zgomote ( ambreiaju cupleaza intermitent , foarte repede )
Am testat conform tuturor instructiunilor de testare din TIS ..... Am consultat schema electrica in detalui .... Nu stiu ce sa ii mai fac !
Ma poate ajuta cineva cu un sfat sau vreo recomandare .
Va multumesc foarte mult .
Sunt nefericitul necastigator la concursul Merge Clima )
Am masina de 4 ani si nu am reusit sa fac sa imi mearga clima .
Am schimbat tot : - Bobina compresor, - Panou comanda clima ( la indrumarea Radacini Motors ) , - Panou general sigurante ( la indrumarea Radacini Motors ), - Radiator clima (ca sa fiu sigur ) .
Am fost la nenumarate service-uri ( toti incarca instalatia si iti ia bani pe incarcat chiar daca e totul OK )..... Toata lumea spune ca sar putea sa fie aia sau ailalta .... si nimeni nu ma ajutat cu un raspuns concret . Am cheltuit o gramada de bani doar pe constatari ( care nu sunt de doi lei ) ) .
Am luat eu personal la mana toata instalatia electrica ( totul este ok ) .....
Probat pe alta masina panoul meu de comanda si invers !
Presiunea in instalatie 748 Kp ) system OK
Pe OP-COM totul OK .
Daca activez AC-ul de pe panulu central ( swith de pe ECO pe AC ) se schimba mersul motorului ca si cum sar pregati pentru sarcina suplimentara.
Daca schimb din OP-COM tipul de compresor de la compresor cu bobina ( ambreiaj ) la fara ambreiaj , compresorul incepe sa faca zgomote ( ambreiaju cupleaza intermitent , foarte repede )
Am testat conform tuturor instructiunilor de testare din TIS ..... Am consultat schema electrica in detalui .... Nu stiu ce sa ii mai fac !
Ma poate ajuta cineva cu un sfat sau vreo recomandare .
Va multumesc foarte mult .
- AnotherOne
- *
- 9 mesaje
- din 28 Aug 2015
- Astra 2001 z 18 xe
- Cluj
AnotherOne
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z 18 xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2015
- Mesaj Privat
@llionloe daca ai presiune in instalatie si ce ai zis mai sus, verifica daca vine curent in mufa de la compresor ( in mod normal daca e buna siguranta ar trebui sa vina curent la compresor). Avand in vedere ca modelul de compresor de pe masina ta e cu fulie magnetica, pasul urmator ar fi ori alt compresor, ori se poate inlocui kitul ( bobina +fulie+ambreiaj) compresor ( bobina are o rezistenta in ea care se arde la compresoarele magnetice), asta fiind cauza ce-a mai fecventa de ce nu porneste compresorul... rezistenta respectiva se poate repara daca gasesti un meserias asta sa scapi de anumite costuri. bafta
@Ocuta ...cauze ( conducta sparta, porii in vreo conducta, o-ringuri, garnituri slabite la compresor, etc ).. va trebui sa mergi la un service sa faci o incarcare de clima si sa iti bage baietii in instalatie material de contrast, dupa care se verifica cu lampa UV pentru identificarea pierderilor dupa care te indruma ei. De mentionat, conductele se pot suda cu argon ( pretul unei conducte fiind destul de costisitor ).bafta
P.S. totusi eu recomand sa nu iti bati capul cu constatari pe partea de A.C. atata timp cat o incarcare pe an face fata sezonului cald.
@Ocuta ...cauze ( conducta sparta, porii in vreo conducta, o-ringuri, garnituri slabite la compresor, etc ).. va trebui sa mergi la un service sa faci o incarcare de clima si sa iti bage baietii in instalatie material de contrast, dupa care se verifica cu lampa UV pentru identificarea pierderilor dupa care te indruma ei. De mentionat, conductele se pot suda cu argon ( pretul unei conducte fiind destul de costisitor ).bafta
P.S. totusi eu recomand sa nu iti bati capul cu constatari pe partea de A.C. atata timp cat o incarcare pe an face fata sezonului cald.
- Tranzisztor
- *
- 31 mesaje
- din 26 Mar 2015
- Astra 2004 1.7CDTI DTH
- Timis
Tranzisztor
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004 1.7CDTI DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2015
- Mesaj Privat
Salut,
Nu am noroc cu AC-ul (ASTRA H 1.7 DTH). Anul trecut a oprit AC-ul dar la norocul meu repede am dat seama ca sa ars bobina abreiajului. Anul asta, azi am vrut sa folosesc AC-ul dar iara nu mai pornit. Am deschis capota, vad ca iara abreiajul nu merge. Am facut masuratori, bobina e buna, tensiune 0V. Am schimbat releul, tot nimic. Intrebarea mea ca unde sa caut probema. Am climatronic. Am si experienta in electronica dar nu stiu cum e circuitul intre AC, UEC si intre "Telecomanda". As verficica de ce nu primeste semnal releul. Multumesc.
Nu am noroc cu AC-ul (ASTRA H 1.7 DTH). Anul trecut a oprit AC-ul dar la norocul meu repede am dat seama ca sa ars bobina abreiajului. Anul asta, azi am vrut sa folosesc AC-ul dar iara nu mai pornit. Am deschis capota, vad ca iara abreiajul nu merge. Am facut masuratori, bobina e buna, tensiune 0V. Am schimbat releul, tot nimic. Intrebarea mea ca unde sa caut probema. Am climatronic. Am si experienta in electronica dar nu stiu cum e circuitul intre AC, UEC si intre "Telecomanda". As verficica de ce nu primeste semnal releul. Multumesc.
- Tranzisztor
- *
- 31 mesaje
- din 26 Mar 2015
- Astra 2004 1.7CDTI DTH
- Timis
Tranzisztor
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004 1.7CDTI DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2015
- Mesaj Privat
Seara!
Problema rezolvata. Nu a ramas nici un gram de freon in sistem. Interesant ca modulul de AC a dat seama ca nu e freon si nu a dat drumul compresorul dar cu tester nu am primit nici o eroare. Am asteptat ca daca senzorul returneaza o valoare pentru controlerul de AC atunci sa vad si eu valoarea asta cu tester. Mi se pare mega ciudat asta, la fel si faptul ca dupa reincarcare tipul mi a zis ca nu am pierdere de freon.
Problema rezolvata. Nu a ramas nici un gram de freon in sistem. Interesant ca modulul de AC a dat seama ca nu e freon si nu a dat drumul compresorul dar cu tester nu am primit nici o eroare. Am asteptat ca daca senzorul returneaza o valoare pentru controlerul de AC atunci sa vad si eu valoarea asta cu tester. Mi se pare mega ciudat asta, la fel si faptul ca dupa reincarcare tipul mi a zis ca nu am pierdere de freon.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- nastrut Ionut
- *
- 1 mesaje
- din 22 Jun 2016
- Astra 2004
- Galati
nastrut Ionut
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2016
- Mesaj Privat
Salut tuturor. Am o problema cu aerul condiționat. I-am schimbat cuplajul de la compresor . Avea caneluri duse. Pornesc aerul , tot nu baga rece. Ventilatorul din fata nu porneste cand cuplez ac-ul. Am facut proba cu o sonda nouã dar tot nu porneste. Am verificat si ii vine tensiune pânã in mufa. Am desfãcut la calculator mufele, nimic suspect , i-am dat cu spray de contacte. Tot nu porneste. Am alimentat de la baterie direct cu doua fire la compresor, a început sa bage rece , dar merge in regim de avarie. Ii bagi mufa la loc tevile se încãlzesc. Deci ce ar purea fi ? O idee nu ar strica..va rog sa scrieti cine a avut aceeași problema. Mulțumesc