Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
BIG_V a scris:

@big_electro: o fi vrajeala, n-o fi...ramane de vazut. Dar avand in vedere ca omul care a facut diagnoza si mi-a spus asta nu e tocmai un amator, tind sa cred ca stia ce zice.
Imi cer scuze ca nu am argumentat afirmatia facuta...! Orice electroventilator porneste atunci cind temperatura motorului atinge pragul de lucru stabilit in program,sau daca releul electroventilatorului primeste o comanda anormala de cuplare,data de calculator.Faptul ca la releu sau sigurante ar exista contacte oxidate,murdare,imperfecte,sunt cauze care ar face ca ventilatorul sa NU functioneze,ceea ce nu e cazul in speta ta...
Skip ads

  • BIG_V

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Eu inteleg ce zici, dar faza e ca la mine, dupa ce toata saptamana a mers ventilatorul cat timp a fost motorul pornit, indiferent de temperatura, ieri a mers perfect si fara martor in bord. De aici si concluzia unui contact imperfect.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Concluzia ta m-a facut sa cred ca nu ai inteles...,dar asta e!
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Poate a fost un releu cu contactele "sudate" si umblandu-se si pe acolo,s-a deblocat...caz in care,problema poate sa reapara.
Skip ads

  • BIG_V

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2014

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Concluzia ta m-a facut sa cred ca nu ai inteles...,dar asta e!


Pai si atunci de la ce sa fie? Vad ca problema nu a mai aparut astazi, dar am mers putin(2 drumuri de 10 km). Termocupla?

Faza e ca eu nici nu am habar de mecanica si electronica, am masina de aproape un an si incerc cat de cat sa mai invat de pe aici una-alta.
  • alecsionut

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2015

  • Mesaj Privat
are cineva idee daca termocupla de calibra porneste mai devreme de 95-100 ca la vectra?si se potriveste la vectra b2?merci
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
BIG_V a scris:

@big_electro: o fi vrajeala, n-o fi...ramane de vazut. Dar avand in vedere ca omul care a facut diagnoza si mi-a spus asta nu e tocmai un amator, tind sa cred ca stia ce zice.
Daca persoana era specialist,demonta releele responsabile cu pornirea electroventilatorului,caz in care acesta se oprea si se afla si ce releu porneste anormal electroventilatorul. Verificind tensiunea de comanda a releului,in cupla,se putea determina daca exista o comanda falsa data de calculator sau releul are contactele lipite. Nu pot aprecia eu cit de specialist este persoana ce a facut diagnoza,dar faptul ca ti-a dat niste informatii aiurea si nu a facut nici o verificare fizica pe masina...,am dubiile mele! Apropo,informeaza-te ce inseamna -TERMOCUPLA-,si afla ca masina ta nu are asa ceva ca dotare...
  • alecsionut

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2015

  • Mesaj Privat
As putea gasii o termocupla(sonda) de opel vectra b z18 xe care sa porneasca ventilatorul mai inainte de 95 98 de grade?si un termostat care sa deschida pe la 85-90 de grade?multumesc
Skip ads

  • manumatei

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2016

  • Mesaj Privat
am un opel astra g 1.6 16v si cum pornesc motorul la cinci secunde porneste si ventilatorul in treapta a2 a si nu se mai opreste decat odata cu oprirea motorului credeti ca este vorba despre termocupla care este montata pe cotul termostatului?
  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Astra h z13dth . Am schimbat termostatul , am curatat tot sistemul de racire cu o solutie din comert special pt acest lucru . In mers pana la 90 km/h temperatura creste pana pe la 92 apoi scade la 85 si tot asa. Termostatul deschide. Cum depasesc 90 - 100 km/h temperatura creste pana pe la 100 - 110 grade. Ventilatorul porneste dar pare ca nu face fata. Aveti vreo idee despre ce ar putea fi? Sa nu indice senzorul de pe termostat bine?
Multumesc!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,488
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
@LeonteMihai
Am avut un comportament similar la un motor de Dacie(benzina) la care chiulasa avea un defect de fabricatie, gen por, care finalmente(dupa aproape 1 an) a dus la arderea garniturii. Motorul a dat si alte indicii, dar eu nu le-am luat in serios la inceput (semne de apa in ulei, respectiv mazga specifica, ca un fel de mucus, in busonul de completare ulei, variatii de temperatura exact ca la tine), dupa care lucrurile au degenerat incepand sa faca probleme la pornire(se uda bujia cu lichid de racire), pana cand intr-o "buna" zi a inceput sa bage gaze de ardere in instalatia de racire, semn clar de garnitura chiulasa arsa. Nu e obligatoriu ca la tine sa fie la fel, dar e un indiciu care ar putea sa te duca la o concluzie.
Incearca sa identifici si alte indicii posibile si posteaza-le aici ...
  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
M-am gandit si eu la garnitura de chiuloasa dar nu pierd lichid , nu si-a schimbat culoarea , nu face spuma. E posibil , din cauza egr-ului infundat , a admisiei infundate sa se incalzeasca mai tare la turatii mari? Ideea e ca la temp de 100 grade ar fi trebuit sa fiarba apa in borcan. Eventual acesta sa plesneasca etc. Lucru care nu se intampla
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Circuitul de racire fiind sub presiune,apa fierbe la temperatura mai mare de 100 grade,probabil pe la 120 (banuiesc).
Eu cred ca cresterea temperaturii se datoreaza circuitului de racire colmatat,cel mai probabil a radiatorului...daca termostatul e sigur bun.
Atentie,sa nu fie murdar radiatorul intre aripioare...plin cu praf,musculite,etc.Cel mai sigur,radiatorul se spala demontat de pe masina,si la interior si la exterior.
Nu stiu cat ne putem baza pe solutiile "speciale"...sa nu fie ca cele de la Hexifarma Smile
  • marius33

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2016

  • Mesaj Privat
am o problema la opel astra g. dupa ce opresc motoru,ventilatorul merge incontinu. trebuie sa scot borna de la baterie. o pun dupa 3 ore si ventilatoru porneste singur,fara sa pun contactul. ce este de facut?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Indicat e sa verifici cu testerul,calculatorul ce raspunde de racirea motorului,amplasat pe masina intre rotata stinga fata si far,deasupra aparatorii de noroi.Functie de erorile citite,se poate ajunge pina la inlocuirea(repararea) acestuia...
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
marius33 a scris:am o problema la opel astra g. dupa ce opresc motoru,ventilatorul merge incontinu. trebuie sa scot borna de la baterie. o pun dupa 3 ore si ventilatoru porneste singur,fara sa pun contactul. ce este de facut?

Presupun ca ventilatorul merge tot timpul,adica si cand merge motul si e rece.Nu e bine.Daca nu te grabesti sa repari defectul,poti face,pana atunci,o improvizatie:Pune un releu pe un fir de la ventilator,care sa cupleze ventilatorul cand pui contactul...eventual,apeleaza la un electrician sau electronist.E o treaba simpla,ca sa nu mai scoti borna...ca e incomod si se si strica.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu sunt deacord cu improvizatii in sistemul electric si nu numai... Se intimpla "minuni" chiar si atunci cind totul e in regula,ne putem inchipui ce se poate intimpla in cazul improvizatiilor,facute de fel si fel de "specialisti"! Pe forum e bine ca un sfat, o idee,o parere,sa fie de bun augur,sa fie constructiva si chiar in limitele de siguranta tehnica. Pe masina proprie fiecare poate face tot ce doreste,dar ideeile cu o tenta indoielnica e bine sa le tina pentru el,nicidecum sa le faca publice cu aura de "inventie"...
  • baronu75

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salutare. Am o problema la masina, a aparut in bord o eroare( 0530) ,senzor presiune ac.
Cand apas butonul de AC ,se aprinde, dar nu cupleaza compresorul.
Cum pot sa verific senzorul sa vad daca de la el este?
Si ca sa-l inlocuiesc pierd freonul din instslatie?
  • baronu75

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salutare. Am o problema la masina, a aparut in bord o eroare( 0530) ,senzor presiune ac.
Cand apas butonul de AC ,se aprinde, dar nu cupleaza compresorul.
Cum pot sa verific senzorul sa vad daca de la el este?
Si ca sa-l inlocuiesc pierd freonul din instslatie?
  • baronu75

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salutare. Am o problema la masina, a aparut in bord o eroare( 0530) ,senzor presiune ac.
Cand apas butonul de AC ,se aprinde, dar nu cupleaza compresorul.
Cum pot sa verific senzorul sa vad daca de la el este?
Si ca sa-l inlocuiesc pierd freonul din instslatie?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR