Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
1. Pentru a sta si explica de ce intinzatorul are arc si cum lucreaza hidraulic,este mult de povestit dar eu va spun sa observati ca acel intinzator are un orificiu care la montare va corespunde cu alt orificiu din blocul motor,deci?
2. Socoteala si explicatii trebuiesc cerute acelor mecanici care au "furat" bani si care nu au masurat macar presiunea uleiului inainte de-a schimba ceva.
3. Una este faptul ca in rampa arunca ulei si alta este presiunea reala in sistem.
4. Posibil ca "tacaneala"sa fie din alta cauza,nu stiu cum sa ajuns la concluzia ca sa uzat intinzatorul atat de repede.
5. Sa curatat baia ,sorbul sa folosit garniturile adecvate sau sa "mazgalit"cu silicon din belsug pe principiu ca: "daca tot folosim kit distributie de 2 lei ,merge si cu lipicii".
6. Sant numai niste observati,cam dure ce-i drept,sper sa nu va supere. Bafta.
Skip ads

  • raluca_oana

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspunsuri, dar cum ii masor presiunea ? Si care kit de distributie e bun ? Silicon s-a folosit ce-i drept. Am vazut orificiul respectiv dar presiunea de ulei creste cu acceleratia, in turatie nu tacane... tacane cand decelerezi. Si insist ca ar trebui sa aibe o supapa care sa nu scape ulei cand decelerezi. Fara suparare dar mai am o Zafira si am schimbat garnitura de la culbutori si "desteptii" nu au pus silicon si scapa si acum ulei pe la culbutori. La corsa normal ca s-a folosit si silicon la garnituri. Febi nu e firma de 2 lei, dar daca pe piata doar astea se gasesc ce sa fac ? Am lucrat cu un mecanic care a facut toata masina bucati si singurul lucru pe care l-a gasit a fost intinzatorul foarte slabit. Apoi am schimbat intinzatorul cu un Rouville dat faptul ca l-am luat in 31 decembrie la ora 17... si a tinut 500 de km. Dupa a aparut din nou tacaneala si am luat o distributie Febi pt ca am mai lucrat cu Febi si a fost ok.
  • raluca_oana

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
In plus am dat 160 de roni pe intinzator care a venit cu seria polizata. Pe Autokarma, Unix si Epiese se gasesc doar 3 marci si nici un GM
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Presiunea se masoara cu un manometru montat in locul senzorului de ulei si ar trebui sa fie la relanti cu motor incalzit de min1,5bar(daca retin bine) deci practic tine in tensiune intinzatorul,find cu mult sub valoarea asta ,tensionare ciuciu. Verificare presiune ulei si apoi de aici se va continua cautarea cauzei care genereaza problema.
Daca s-a lucrat prost atunci nici piesa originala de la mama ei nu va corecta greseala.
Se foloseste silicon in unele locuri dar nu peste tot si oricat ca "ce e mai mult nu strica",ganditi-va unde ajunge surplusul desprins?
O seara placuta.
Skip ads

  • raluca_oana

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Mersi, incerc sa vad si cu presiunea iar despre mecanic ce sa zic... e singurul in zona care se ocupa doar de motoare si a mai desfacut multe Corsa... acum raman doar doua variante: tacane sau o desfacem din nou....
  • adrianexim

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Ce scria un coleg pe forum:

"Pt bataia de motor la cald din cauza distributiei la Corsa c benzina pe lant folositi KITURILE de distributie (originale GM )complete codurile
GM 93191272 sau 93191271
NUMAI IN ACESTEA sant intinzatoarele hidraulice DE LANT modificate de GM dupa ce s-a constatat o subdimensionare de proiectare la primele serii de intinzatoare. Distributia pe lant se schimba la 120k km, tot atunci este bine de verificat si curatenia (impecabila) a sitei sorbului de ulei si a baii de ulei."

Daca e advearat, puteti sa schimbati 10 intinzatoare, tot asa o sa faca, daca nu cumparati ce trebuie.

Aceasi poveste am gasit-o si pe cateva forumuri din Anglia.
  • sirandrei

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Va salut! Problema cu tacanitul motorului o am si eu. Initial, am presupus ca este distributia. Am schimbat si distributia insa tacanitul nu a disparut. Mecanicul (care a schimbat distributia) mi-a explicat ce are insa nu mi-am notat si ca Pacala, am uitat. Imi amintesc doar ca ar fi zis ca este vorba de twinportul de la admisie. Mi-a aratat ca daca pune degetul nu stiu unde (undeva in zona galeriei de admisie), tacanitul dispare. Stiu ca am explicat ca Bula, insa daca cineva si-a dat seama despre ce ar fi vorba si ma poate ajuta cu denumirea piesei ce trebuie schimbata (si alte detalii care crede ca sunt necesare) as fi recunoscator. MultumescQ
  • chipiko

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,incerc sa-mi prezint masinuta,corsa c 1.2/2004, Am un tacanit la pornire pana trage ulei, in rest se aude putin distributia (nu grav, din punctul meu de vedere). Are 133000 la bord poate sunt reali dar nu bag mana in foc, am schimbat garnitura de la capacul tachetilor. La o prima evaluare lantul destul de tare intins nu am putut trage de el, intrebarea este ce trebuie musai schimbat la distributie lant, pinion vibrochen, pinioane axe came, patine, intinzatoar hidraulic? De ce intreb, pinioanele de la axe par okey, lantul pare sa aiba ceva uzura (cred) , pinion vibrochen si intinzator. Nu cred sa fie uzat totul.Vreau cateva pareri din partea celor care au schimbat distributia sau cel putin stiu cam ce se uzeaza cel mai tare. Daca ma puteti ajuta cu dimensiunile kitului de blocare, (am un strungar/frezor meserias). Zi faina!
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Masoara presiunea de ulei cu motorul la 90 de grade ....la relanti si turata la 4000rp
  • chipiko

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Am pus testarul pe masina totul este in parametrii normali.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Testerul nu iti arata valoarea presiunii.
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca deocamdata iti trebuie un schimb de ulei cu filtru de ulei Mahle OX173D si vazut daca se mai aude la pornire.
Dar, oricum in curand te asteapta un schimb de distributie, mai ales daca zici ca se aude putin lantu la cald.
Daca sti sigur ca asta e primul schimb de distributie ar merge schimbat doar lantul,patinele si intinzatorul , fara pinioane. Evident garnituri noi, surub fulie vibrochen, poate pompa apa in caz ca descoperi scurgeri de antigel...
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Daca are presiunea mica poti sa pui ce distributie vrei...tot va tacani....si tachetii la fel
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Da, daca schimba distributia, automat trebuie si curatat sorbul de ulei. la fel si garnitura baii de ulei
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Asta nu fac decat cei care tin la masina lor....pentru ca se poate da capacul de la distributie fara demontarea baii de ulei.
  • chipiko

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
De cand am intrat in posesia masinii am schimbat: ulei 5w30 la fiecare 5000/filtru man,spalat motorul cu un ulei M40 (asa batraneste cum stiu eu, dar asta nu la fiecare schimb) placute discuri ferodouri. Spalarea am facut-o si cu spray, motorina si o pensulita. Motorul a mers la relanti 15 min dupa care am schimbat filtrul si ulei recomandat (5w30gm). Ce am gasit in capacul de la tacheti nu va spun, dar sigur o puneam de un ghiveci cu flori. Tachetii se tineau bine , patina superioara este neagra( asa arata pe original de fabrica parca), de prelins ulei pe la semeringuri sau alte parti nu are este totul curat.La baia de ulei nu am umblat deocamdata.Cei drept dupa 5000 se aude putin mai tare tacanitul si atunci schimb uleiul, parca ma anunta ca vrea ceva mai nou. Acel tacanit de fapt zornait sigur e de la lant sau intinzator. tachetii suna altfel. La o prima inspectir vizuala sigur sa umblat la ceva pe la pompa de apa curea sau rola intinzatoare, distributia garantat nu a fost schimbata, masina vine din franta( este in 2 portiere masina de gagicutze).Asa din eperienta mea si cei ce sunt de o varsta cu mine sigur isi amintesc pe vremea cand Dacia 1300 era pe toate drumurile, cei de la Pitesti au venit cu ideea sa schimbe intinzatorul hidraulic cu unul pe arc. A fost o schimbare benefica disparuse zgomotul de lant. Ma gandesc ca si in cazul opelasului meu sa fie aici o problemuta, neajungand presiune de ulei buna la intinzator, asta la pornire. Ma intreb normal ar fi sa aiba o supapa ceva sa nu piarda uleiul de pe instalatie,astfel la pornire sa fie ok fara acel zgomot.Apropo 2 din dispozitivele de blocare sunt aproape gata, aici ma refer la bolt si platbandul de blocare axe came, cel de fixare discul de citire mai caut dimensiunile originale(cam greu). Sincer parca a-si face o experienta sa schimb numai pinionul arbore si intinzatorul, sacrific in cazul in care nu este totul ok garnitura distribute ,garnitura pompa apa si tacheti. Mai meditez putin poate,,,,,,poate.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Exista filtru de ulei cu supapa de retinere Mahle OX173D ...ti-a sugerat un coleg mai sus cateva raspunsuri. ( @balmariuz)
Fa operatiunea de curatare sorb si baie.....apoi mai vorbim.
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Daca umbli acolo n-are rost sa schimbi numai intinzatorul si pinionul de jos... fa un efort si cumpara:
garnitura capac distributie ( 50 de lei victor reinz )
lant, patine + intinzator ( fara pinioane, daca sti sigur ca e la primu schimb de distributie ).
garnitura pompa apa ( nu te zgarci pt 10-15 lei sa dai cu silicon.. )
simering fulie motor ( 30 de lei victor reinz, asta in caz sa n-ai surpize, sa muncesti iar sa dai curea jos, fulia, etc )
si neaparat filtru ulei Mahle OX173D ( 18-20 lei ) este cel cu supapa care retine uleiul sus... si dat baie de ulei jos curatata, la fel si sorbul si recomandat schimbata garnitura la baia de ulei ( tot un 50 de lei de la victor reinz ) asta daca vrei sa faci treaba buna si daca ti la masina...
Tu alegi, eu iti zic ce as face in locul tau...in momentul asta.
La masina mea pana sa ii schimb distributia ( kit-ul fara pinioane ) facea la fel la pornire, i-am pus filtru cu supapa Mahle, a tacut o perioada si a inceput iar sa faca, pana nu am schimbat distributia, nu am scapat de zgomot. ( se auzea putin si la cald ).
  • chipiko

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Operatiune terminata. Am dat baia jos putina mizerie, sorbul era mai incarcat cu mici bucatele de ceva cauciucat asa cam de marimea unui bob de orez da foarte mult. Am spalat totul cu presiue de apa si sapun lichid, totul a esit ca "nou". Schimbat si semeringul avea ceva umezit pe la el si am decis sa-l schimb. Prima cheie si prima impresie,nu am auzit un motor nou cum functioneaza dar cred ca se aude ca al meu. Nu se mai aude lantul putin zgomod de tacheti dar normal. La pornire se mai aude putin zornaitul de lant pana vine uleiul cu noul filtru. Una peste alta este foarte bine din punctul meu de veder. Multumesc tuturor pentru sfaturi si sugestii. O chestie care ma deranjeaza este ca pe viraje sau drum denivelat (lansaj) scartie ceva. Am controlat bucsele de la bara de torsiune si am dat cu putin wd40 tot asa face. De la ce poate fi? Amortizoare schimbate , bielete la fel, nu stiu daca flansele au fost schimbate. Acela-si zgomot este si pe spate. Sa auzim numai de bine!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ai pus filtru Mahle OX173D?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR