weroGt
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2015
- Mesaj Privat
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Asta a fost rezolvarea la mine. A mea are 3 ventilatoare de racire, dar erau fix degeaba, am curatat radiatorul principal cu detartrant, am schimbat termocupla cu una noua pe original si termostatul cu unul care deschidea mai devreme, am curatat tot circuitul de racire la interior cu sare de lamaie 10% si rezultatele au fost relativ slabe.
Nu dispera, intotdeauna exista o rezolvare daca esti motivat si nu cedezi.
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
ionyboy
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Doua posibile cauze :
- termostat: nu etanseaza corect sau ramane partial deschis
- la Vectra B X20DTH/Y20DTH exista o supapa de bypass pe radiatorul de incalzire habitaclu si acesta cedeaza in timp (apa nu mai intra prin radiatorul de incalzire habitaclu, trece efectiv pe langa el face un fel de bypass) vezi daca exista acest mecanism si la motorizarea ta.
- adrian terinte
- ****
- 1,177 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,177
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- ovidiubuliga
- *
- 19 mesaje
- din 16 Oct 2016
- Insignia Sports Tourer 2012 A20DT
- Botosani
ovidiubuliga
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Botosani
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2016
- Mesaj Privat
detin un Opel Vectra B1 cu motor x16xel de aprox.5luni.Problema ce ma sacaie in momentul acesta:
-apa creste uneori(nu tot timpul...) pana pe liniile rosii al indicatorului( am inlocuit termostatul,dar era bun,pus in apa la aprox.93 gr.acesta deschide,probat de mai multe ori)
-in momentul cand creste temperatura furtunul gros de dupa termostat este rece,deci nu deschide(dar am schimbat si probat termostatul cumparat nou)
-se creaza in instalatie presiune cam mare zic eu,furtunele sunt destul de tari in comparatie cu alte masini.Am scos furtunul de la circuitul mic din vasul de expansiune si cu motrul pornit curge lichid cam anemic,cu bulbuci,cand accelerez iese parca si cu spume.
Cand se incalzeste apa asa tare nu am nici caldura in interior,am climatronic.
Aceste probleme au aparut decurand,asta vara a functionat totul ok,deschidea pe la 92 grade,daca era cazul porneau ventilatoarele si racea.
Ieri a crescut la fel si am dat putin ,putin tare... drumul la capacul de la vas sa iasa presiunea un pic si am auzit cum a dat drumul termostatul la apa in radiator.Ma gandesc ca din cauza presiunii din instalatie nu poate deschide temostatul...
Radiatorul este nou,termostat nou.Distributia a fost schimbata de fostul proprietar,acum un an,dar nu stiu daca si pompa a fost schimbata,acesta este plecat din tara si nu-l pot intreba.
Va rog un sfat,o idee,ce ar putea sa aiba.
Multumesc !
weroGt
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2015
- Mesaj Privat
- ovidiubuliga
- *
- 19 mesaje
- din 16 Oct 2016
- Insignia Sports Tourer 2012 A20DT
- Botosani
ovidiubuliga
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Botosani
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2016
- Mesaj Privat
Apa nu pierd semnificativ in sensul ca imi picura rar pe la una din termocuple,asta de cand am schimbat radiatorul,dar cum am spus ,cate un picur....dupa schi,barea radiatorului nu am avut aceste probleme.
Cand imi face aceste probleme apa din vas creste,peste semn,dar inca nu mi-a dat pe afara.
Pe furtunul de la circuitul mic care duce in vas nu ar trebui sa curga mai cu ceva presiune?
Istoricul acestei masini in legatura cu racirea nu-l prea stiu...Am cumparat-o cu radiatorul crapat,nu tare,sus la racordul cu furtunul de dupa termostat.Acum ma gandesc la doua posibilitati la cum curge lichidul pe acel furtun,mai ales cand accelerez si curge anemic si cu bulbuci: pompa de apa sau garnitura de chiuloasa.
Infundat nu am gasit nimic,am suflat prin toate furtunurile posibile.Lichidul este curat.
Ce spune-ti?
- sandu_race
- **
- 459 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 1996 x16xel
- Alta tara
sandu_race
- Mesaje scrise: 459
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- ovidiubuliga
- *
- 19 mesaje
- din 16 Oct 2016
- Insignia Sports Tourer 2012 A20DT
- Botosani
ovidiubuliga
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Botosani
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2016
- Mesaj Privat
Sambata o duc la un service sa vedem cu pompa,pana atunci ii anulez termostatul sa vad ce se mai intampla,ma refer la acea presiune din instalatie si lipsa presiunii,zic eu, la furtunul de la vasul de expansiune.
Este posibil ca acel termostat ce l-am cumparat (Vernet-Calorstat) sa cedeze de nou?Dupa montarea acestuaia a lucrat bine,apa ajungea pe la 92 grade(cum de altfel si deschide),deschidea,scadea temperatura pe la 85 si tot asa vreo doua zile dupa care iar nu deschide,creste temperatura.
Va rog,cum pot sa-mi dau seama daca pompa lucreaza corect? Vreau sa ma asigur cat de cat,poate nu este necesara demontarea ei,acum sunt un pic pe "janta" si cu banii.
- ovidiubuliga
- *
- 19 mesaje
- din 16 Oct 2016
- Insignia Sports Tourer 2012 A20DT
- Botosani
ovidiubuliga
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Botosani
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2016
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 7,211 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,211
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Am constatat:
-instalatia de racire foarte murdara, desi inlocuisem lichidul, cu o spalare prealabila cu solutie speciala Liquimoly(care e cam o abureala, daca mizeria/depunerile sunt groase) in toamna;
-orificiul de trecere a lichidului de racire prin clapeta de acceleratie colmatat;
-comportament eratic al sistemului de racire, porniri ale ventilatoarelor la temperaturi nespecifice, oprirea chiar a A/C-ului peste o anumita temperatura.
S-au suspectat un circuit deficitar al lichidului de racire, cu suspiciunea pe pompa de apa, care, desi destul de batrana, avea doar 20.000km(reali!).
Am remediat:
-curatat furtune (cele de diametru mic), a iesit piatra de pe ele sub forma de aschii;
-curatat radiator racire prin demontare, spalare interioara repetata sub presiune, am scos mal la greu din el, de ziceai ca a fost bagata-n motor apa din sant;
-desfundat orificiu din corpul clapetei de acceleratie;
-spalare, cat s-a putut, a instalatiei de racire cu radiator demontat;
-inlocuit ambele termocuple, decalibrate de-a lungul timpului, fiind originale ale masinii(la mine sunt doua, ptr cele 2 trepte de ventilatie, si, putini stiu, cea de-a 2-a termocupla, cea cu 3 contacte, are si rol de protectie a motorului la supraincalzire prin decuplarea A/C-ului, la nevoie, ea era cea care, in mod eronat, oprea A/C-ul);
-inlocuit si termostat, din precautie, era batran oricum;
-spalare repetata, dupa montare, a instalatiei cu solutia mai sus mentionata si clatire.
De-atunci am circulat si la temperaturi de 35grd C, cu viteza maxima admisa pe autostrada, masina incarcata si urcusuri sustinute, si desi uneori temperatura ajungea (cu A/C) si la 105grd C, nu am constatat deficiente, ventilatoarele isi faceau datoria, temperatura scadea ...
Mi-as dori, in viitor, ceea ce recomand si altora, o spalare mai avansata cu ceva soda si sare de lamaie, cum am vazut pe-aici pe forum, undeva ...
- ovidiubuliga
- *
- 19 mesaje
- din 16 Oct 2016
- Insignia Sports Tourer 2012 A20DT
- Botosani
ovidiubuliga
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Botosani
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2016
- Mesaj Privat
Ma gandesc,din cauza presiunii create termostatul nu poate deschide apa spre radiator,altfel nu-mi explic de ce ambele termostate puse intr-o oala si monitorizat temperatura cu un termometru destul de bun ,deschid ambele la 92 gr.+-1gr(deschide aprox 3mm) si cand ajunge la 105 gr deschide maxim .Montate pe motor ele nu deschid nici cand acu' -i pe rosu,dar cand am deschis putin busonul de la vas si a iesit presiunea(nu de tot si cu bagare de seama) a dat drumul si termostatul la lichid in radiator.
Cand am inlocuit radiatorul am bagat apa cu furtunul prin toate orificiile dar nu a curs mizerie sau namol...lichidul la mine este curat,roz.
Apropos,ce antigel bagati in xel-uri fabricate in 98? am cautat,dar raspunsurile sunt la egalitate intre G11 si G12,deci inca sunt confuz....
- bibu16v
- *******
- 7,211 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,211
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat