Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Sa intelegem ca nu ai respectat intervalul de service si ai bagat ulei mai repede chiar daca masina era in garantie? Tu crezi ca vorbesti cu copii de gradinita? Lasati baiatul si nu-l mai speriati. Dovada aburelilor cu ulei la 10000 sta motorul din semnatura. Schimb uleiul la peste 25000 cu ulei 0w40. Merge polizorul fara probleme. Voi chiar credeti ca in Germania nu bate vantul cu praf? La ei in oras se circula in regim de autostrada? Ce legatura are calitatea motorinei cu ungerea motorului? Oare 400 km facuti zilnic pe autostrada nu incing uleiul mai tare decat cei 20 km pe care ii fac eu zilnic prin oras?
Skip ads

  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
mersul in regim de autostrada nu uzeaza atat de repede un ulei de motor, uleiul se uzeaza mai mult in regim urban.
in Germania si alte tari din vest au autostrazi si sosele de viteza, carburanti de calitate, nu ca in Romania orice sef de statie face amestecul dupa bunul plac .
si eu am tinut 16700km un ulei in motor, dar nu mi s-a parut o grozavie asa mare.

daca iti da mana sa schimbi masina odata la 4 ani, chiar nu merita sa-ti bati capul cu mentenanta.
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:
mitosu a scris:Mai nou pentru Romania intervalul de schimb este de 15000km, s-au mai schimbat inervalele tocmai pentru a mai diminua uzura motorului.
De unde stiu? Recent am luat o corsa essentia 1,2 si asa am primit indicatiile chiar daca in manual nu s-a schimbat intervalul.
Diferenta dintre noi si vest este una singura, in vest masina este un consumabil, iar la noi doar o necesitate si in unele cazuri chiar lux..


Daca ai Astra A16XER din 2012, ar fi trebuit sa semnezi la cumpararea masinii ca esti de acord cu injumatatirea intervalelor de service, nu e "nou", e cel putin din 2010 de cand am eu masina.
Pe langa faptul ca e mai bine pentru masina sa faci service-ul mai repede, la noi reprezentantele traiesc din service, nu din vanzari, d-aia injumatatesc perioadele de service fata de vest.


atunci cand am luat astra nici pomeneala de injumatatire a intervalului de service, sigurul lucru mentioat a fost in legatura cu distributia 60 000km in loc de 150 000km cum e dat la motorul asta, ma rog nu o sa tin 150 000km , dar nici 60 000km.
  • ionutzica

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Timpul conteaza mai mult decat numarul de kilometri (evident, in cazul in care nu faci mai mult de 30000km pe an)! ideea e sa nu depasesti 1 AN!
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
dorin-b a scris:Sa intelegem ca nu ai respectat intervalul de service si ai bagat ulei mai repede chiar daca masina era in garantie? Tu crezi ca vorbesti cu copii de gradinita? Lasati baiatul si nu-l mai speriati. Dovada aburelilor cu ulei la 10000 sta motorul din semnatura. Schimb uleiul la peste 25000 cu ulei 0w40. Merge polizorul fara probleme. Voi chiar credeti ca in Germania nu bate vantul cu praf? La ei in oras se circula in regim de autostrada? Ce legatura are calitatea motorinei cu ungerea motorului? Oare 400 km facuti zilnic pe autostrada nu incing uleiul mai tare decat cei 20 km pe care ii fac eu zilnic prin oras?


De unde ai dedus tu ca masina am luat-o de noua? Apoi, asa ca cultura generala, praful uzeaza cel mai mult un motor, iar in DE sau alte tari mai cu vaza, nu e niciodata atata praf la noi. Dupa aia conteaza si cat de bun e un ulei, cat de bine rezista la forfecare, puterea lui de neutralizare a acizilor.......etc, si mai e vorba si de filtre........

La cei cu diesel, turbina si DPF-ul (la cei ce au), 'tipa' de la un interval de schimb incorect!


Si da, calitatea motorinei are legatura cu uleiul, pt ca combustia prin arderea carbononului in camera de ardere, rezulta niste resturi care ajung in baia de ulei. Atunci cand faci drumuri scurte, uleiul nu ajunge la temperatura necesara ca sa finalizaze procesul de auto-curatare........etc

De aia evit sa cumpar masini din RO (chiar daca m-a costat mai mult sa cumpar din DE), las-o ba ca merge asa, daca asa scrie in carte.....!

Bafta.
  • AutoKapa

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina: GT 2005 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2014

  • Mesaj Privat
1 single unicorn a scris:Salut!
Am un Opel Astra G 1.7 CDTI si am cam depasit limita la care trebuia sa-i fac schimbul de ulei cu "doar" 6000 km Sad
Din cate stiti voi, cam cat mai pot merge fara a-i dauna prea mult?
Cu cati km pot depasi limita de schimb si totusi sa fie ok si pentru masina? Rolling Eyes

Multumesc!


Salut schimbul de ulei la o masina noua se face la 15.000 sau 20.000 de km.In privinta masinii tale acest lucru depinde de faptul cum tu conduci aceasta masina, iar daca tu trebuia sa faci schimbul de ulei la 10.000 sa spunem si il faci la 16.000 nu ar trebui sa fie o problema foarte grava daca masina a fost rulata in conditii normale dar trebuie sa ai mare grija sa nu se repete de foarte multe ori acest lucru pentru ca vei ajunge sa distrugi motorul.In imaginea de mai jos o sa observi cum arata motorul unei masini al carei ulei nu a fost schimbat la timp

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
In conditiile in care un plin de benzina e peste 300 de lei, sa tragi de un schimb de ulei care costa 150 de lei 20-30 000km nu se justifica.
10 000km e un interval rezonabil pentru Romania si nu numai, 15 000 daca se merge mai mult extraurban. Eu am facut primele 2 schimburi la 15 000km, conform caietului de service, uleiul era cam negru, asa ca urmatoarele le-am facut la 10 000.

Da, praful ajunge in ulei, filtrul ala nu retine tot, rolul lui e sa retina particulele mai mari.
Niciodata n-am scos uleiul curat la 10 000km, deja e maro inchis. Nu are cum sa fie curat la 18-19000km indiferent de motorul in care a fost folosit.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
la motoarele diesel un ulei bun se innegreste dupa 100km pentru ca spala si curata bine zona de ardere a cilindrilor...
la benzinare intradevar culoarea uleiului se pastreaza poate si dupa 10.000km desi se simte la mana diferenta de vascozitate si mai ales mirosul
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
La benzinare nu se face negru ca la diesel, dar nici galben, verde, roz cum era nou nu ramane.
  • ador13

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Mai baieti, in cartea masinii scrie fix 30,000 km, nu zice nici ca-i valabil doar pentru Germania, nici ca-i valabil doar pentru drumuri lungi, nici ca-i valabil doar pentru ulei cumparat din Germania, nici ca-i valabil doar pentru mers in regim de autostrada, nici ca-i valabil doar pentru tarile fara praf, nici ca-i valabil doar pentru benzinare, nici ca uleiul trebuie sa reziste la forfecare, sau ce am mai citit mai sus.
Unii sustineti ca-s mai bune acelea din Germania ca au motorina buna, altii sustineti ca-s mai bune din Romania caci noi schimbam uleiul la 10,000.
Astea cred ca sunt toate povesti si deprinderi ramase mostenire de la mecanicii de Dacia, adevarul este la mijloc.
Daca producatorul scrie 30,000 km, cred ca nu sunt probleme pana acolo.
Faceti o statistica sa vedeti care se strica mai des, cele cu ulei schimbat la 10,000 sau 20,000?
Raspunsul corect este: toate se strica....
  • AutoKapa

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina: GT 2005 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Ai dreptate Ador13 toate se strica pana la urma, dar se strica mai greu daca noi avem grija de ele si facem schimburile de consumabile la timp.Cel mai indicat este sa se faca schimbul la ulei la timp.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@ador13 - daca ti-ar scrie producatorii ca sa schimbi uleiul la 50.000 asa faci pentru ca au scris ei? pai tu nu te gandesti ca daca ar pune intervalul de 10.000km si schimbare la toate filtrele deodata (in carte se fac la km diferiti) si o revizie costa cat este la reprezentanta ar mai cumpara lumea masini noi? plus de asta daca ar fi schimbat uleiul si filtrele asa de des nu ar mai fi atatea probleme cu motoarele si ei nu ar mai vinde masini atat de multe ca pe partea de directie si suspensie la noi oricum se strica toate ca avem drumuri prea bune...
cat despre ce au scris colegii pe aici si eu de altfel sa stii ca este adevarat. nu stiu daca ai avut ocazia sa mergi in germania cu motorina de acolo si sa stai cu masina acolo o perioada mai lunga sa vezi cum merge masina apoi sa vi inapoi in Romania si dupa aceasi perioada sa vezi cum merge si cum arata filtrele la fiecare schimb... Eu acolo la 10.000 km scoteam filtrul de motorina curat aproape cum il puneam si in Romania la 10.000km este negru ca sa nu mai spun de ulei si mai ales filtrul de aer ca la ala si cel de polen vezi cel mai bine praful din Romania. Am schimbat si eu acolo la 20.000km ca am zis sa nu exagerez si aratau toate mai bine decat in Romania la 10.000
Asa ca la noi te sfatuieste ca sa schimbi atata de rar sa ajungi cat mai des si mai mult pe mana lor ca acolo le iasa banul nu la pretul masinii...
Skip ads

  • AutoKapa

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina: GT 2005 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Ai dreptate mikyboy in ceea ce spui tu, drumurile din Romania sunt foarte proaste fata de cele din Germania, Franta, si alte tari.Uleiul si filtrele si toate consumabilele la o masina se schimba mult mai des in Romania decat in alte tari si spre deosebire de celelalte tari culoarea la ulei si filtre difera foarte mult motivele privind acest aspect fiind foarte multe.
  • Solidu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2006 Z 10 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Cunosc Mazda 6 care a venit din germania cu 166000 km fara sa se fi schimbat niciodata uleiul si filtrele, nivelul la ulei era abia 2-3 pe varful jojei si sub minim peste 1 cm, uleiul era negru taciune, filtrele maxim de imbacsite, s-a schimbat uleiul si filtrele si merge brici si consuma 7-8 litri la sutã motor 2.0 benzina. Cunosc Renault symbol care nu s a schimbat uleiul si filtrele 60-70 mii dupa ce l a luat o firma, putea a grajd în ea de la ventilatie, si merge bine mersi si acum, am vazut o pe strada. Eu personal schimb uleiul si filtrele la ford focus 1.6 tdci la 15.000 km cu ulei ford formula f 5w30 si filtrul motorina la 30.000 si la opel corsa 1.0 la 15.000 cu ulei gm 5w 30 si nu am avut niciodata probleme cu motoarele.
  • JocK81

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2018

  • Mesaj Privat
Buna ziua
Sunt posesorul unui Corsa E fabricatie 2017. Urmeaza sa fac prima revizie de un an, iar de curand mi-a aparut in bord mesajul "SCHIMBATI CURAND ULEIUL DE MOTOR", iar eu am facut in jur de 8150 km si revizia o am programata peste o saptamana. Pot sa mai fac un anumit nr. maxim de km in conditiile in care a aparut acest mesaj? Oare poate sa dauneze motorului inca vreo 500-600 km efectuati in plus fara sa schimb uleiul de motor?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,488
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu, dacã este la nivel...
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR