Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Am pus ulei Opel semysintetic 10w40 care cica e facut de Mobil. Am scurs tot uleiul, am scos filtrul vechi, l-am pus pe cel nou, am pus 5 l de ulei si joja arata putin peste maxim desi deabia mai picura ulei la buson si m-am si apasat pe masina sa o balansez sa se mai scurga de pe unde mai e..

Facusem vreo 12.000 Km cu uleiul vechi dar cu completare de 1l pe parcurs..
Skip ads

  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
am schimbat si filtrul...
de completat, vreo 200 ml inainte sa plec la mare ...
  • florin

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 B X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Eu am o vectr x16szr si la ultimul schimb au intrat doar 3 l de ulei.
Spun doar 3 pt ca vad ca la voi intra aproape dublu.
Cat e normal sa intre intr-o benzinara de 1.6 cu 75 CP.
E ceva neinregula cu masina mea?
Multzam
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
uite aici


Skip ads

  • nico3

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
eu am avut o vectra x16sz si intrau exact 3 litri cu tot cu schimbare filtru. Asa ca e OK!
  • Adyspa

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2005

  • Mesaj Privat
Am si eu un Opel Vectra 1.6i C16NZ si am pus 4 litri de ulei in motor + filtru. De fiecare data tot asa am pus ulei si nu a avut nimik, a fost putin sub max. pe joja.
  • VALYBYG

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Tigra 1999 Ecotec 1.4 ;16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2009

  • Mesaj Privat
salut.de curand miam luat un tigra 14/16v /1999,masina arata j merge foarte bine,are 62 000 km in bord reali,si trebuie sa i skimb uleiul.ce ulei de motor imi recomandati.multumesc.valy
  • BostanMarius

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2015

  • Mesaj Privat
sper ca postez bine daca nu imi cer scuze
am un opel astra gtc 1.6 si am avut probleme la motor si imi manca ulei
a trebuit sa imi schimb segmentii si pana la urma ca avea uzura am schimbat cu tot cu pistoane din cate am inteles de la mecanic motorul este ca nou... si mi-a spus ca in primele 2000 de km sa schimb vitezele in 2000-2500 de rpm sa nu o frjez si ca trebuie la 2000 de km sa ii schimb din nou uleiul si filtrul de ulei?
este adevarat? nu ca nu as avea incredere in mecanici intreb pt ca am impresia ca ma facut la bani si vreau sa stiu daca trebuie neaparat sa il schimb sau e vb de profit pt el?

multumesc!
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Da trebuie. Dar de ce nu ai cautat ,,segmentare motor z16xe,etc...''? Ai toate informatiile si to ce trebuia sa iti schimbe la segmentare si demontare chiulasa si baie ulei Smile Spor la citit!
  • aaresis

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 1.9DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cum sa schimbi uleiul de motor

Incearca sa schimbi uleiul la fiecare 5000 de km sau la fiecare 3 luni daca vrei sa fii in siguranta si sa mearga bine motorul, dar documenteaza-te pentru ca unele masini nu mai necesita un schimb de ulei la 5000 de km. Nu vei avaria motorul daca mergi 6500-7000 de km intre schimburi, insa daca ai condus in conditii de praf si temperaturi ridicate, atunci va trebui sa te tii de program.

Instructiuni

Cum sa te pregatesti:

Strange uneltele de care vei avea nevoie. Daca planuiesti sa schimbi uleiul in mod regulat, atunci ar fi bine sa-ti achizitionezi un cric, un set de chei si o tava de scurgere.
Porneste motorul pentru 10 minute inainte sa scurgi uleiul. Uleiul cald se scurge mai repede decat cel rece.
Parcheaza pe o suprafata plata, trage frana de mana si opreste motorul. Daca masina ta are garda la sol mica, atunci incearca sa o ridici cu un cric sau sa o urci pe o rampa, insa asigura-te ca este bine fixata pe pozitie.
Ai grija sa pui la vedere uleiul si palnia pentru a nu uita sa pui ulei inapoi in masina. (este o greseala pe care multi o fac)

Scurgerea uleiului si instalarea noului filtru

Baga-te sub masina dupa ce aceasta este fixata pe pozitie in siguranta.
Cauta locul de scurgere al uleiului. De obicei este pe partea centrala spre fata. Consulta manualul masinii pentru detalii.
Pune tava sub locul de scurgere. Slabeste incet cu o cheie capacul. Tine minte sa roteste in sens invers acelor de ceasornic pentru a deschide capacul.
Scoate capacul. Ai grija sa nu te arda uleiul fierbinte.
Lasa uleiul sa se scurga.
Repozitioneaza tava daca nu este pusa bine.
Sterge bine locul de scurgere si capacul atunci cand s-a scurs uleiul.
Inlocuieste garnitura.
Pune capacul. Intotdeauna insurubeaza-l de mana putin pentru a evita infiletarea stramba.
Strange capacul cu o cheie. Ai grija sa nu fie prea strans.
Cauta filtrul de ulei. De obicei este amplasat pe lateralele motorului.
Pune tava sub filtru pentru a evita scurgerea uleiului ramas pe motor.
Foloseste o cheie reglabila pentru a desprinde filtrul vechi.
Foloseste o carpa pentru a sterge locul de infiletare. Ai grija ca vechea garnitura sa nu ramana atasata de motor.
Foloseste putin ulei pentru a unge garnitura noului filtru.
Insurubeaza noul filtru. De obicei poti sa-l insurubezi manual sau daca nu, nu este cazul sa-l strangi prea tare.

Inlocuirea uleiului

Cauta capacul de la filtrul de ulei. Indeparteaza-l.
De obicei vei folosi cam 4-5 parti de ulei (4-4,5 litri) insa citeste cu atentie manualul masinii.
Pune la loc capacul.
Porneste motorul pentru un minute. Verifica tija de nivel.
Verifica locul de scurgere al uleiului si capacul de la filtru pentru eventuale scurgeri. Mai strange-le daca e nevoie.
Sterge uleiul in exces cu o carpa.
Toarna uleiul vechi intr-o sticla de plastic dupa ce se raceste.
Scapa de uleiul folosit cum se cuvine. Du-l la un centru de reciclare sau la un service auto care il poate recicla. Nu-l arunca in canal.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR