body07
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2014
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Daca ai gasit anunt cu andrei si cutii de viteze campia turzii l-ai gasit. Dar nu ar fi mai simplu sa suni si sa vezi? E un singur andrei in campia turzii cu cutii de viteze sau sunt scumpe unitatile de la telefonie?
Eu aveam nr lui dar nu stiu pe unde l-am pus si tot l-am gasit pe internet. Eu cand am palaveagit cu el la telefon mi-a zis ca, cutia de viteze nu o demonteaza el de pe masina ci un service din apropiere... Deci ai mai multe variante: mergi la andrei, trimiti cutia prin curier sau cauti altii care schimba rulmentii prin zona.
Eu aveam nr lui dar nu stiu pe unde l-am pus si tot l-am gasit pe internet. Eu cand am palaveagit cu el la telefon mi-a zis ca, cutia de viteze nu o demonteaza el de pe masina ci un service din apropiere... Deci ai mai multe variante: mergi la andrei, trimiti cutia prin curier sau cauti altii care schimba rulmentii prin zona.
- Florin Insignia
- **
- 392 mesaje
- din 16 Mar 2013
- Insignia 2009 A20DTH
- Maramures
Florin Insignia
- Mesaje scrise: 392
- Locatie: Maramures
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2013
- Mesaj Privat
Salut, eu am un joc la schimbator in treptele 2 si 3, nu este prea mare jocul dar ma streseaza, in rest e ok, nu se aude nici un huruit.
Urmeaza in viitorul apropiat sa schimb volanta ca bate putin si ma documentez pana atunci sa vad cum e treaba cu rulmentii respectivi, daca o desfac sa le rezolv pe toate atunci.
Daca am joc la treptele 2 si 3 inseamna ca trebuie sa schimb rulmentii de pe cele 2 pinioane?
Mentionez ca jocul se manifesta doar cand accelerez sau iau piciorul de pe acceleratie in cele 2 trepte.
Multumesc!
Urmeaza in viitorul apropiat sa schimb volanta ca bate putin si ma documentez pana atunci sa vad cum e treaba cu rulmentii respectivi, daca o desfac sa le rezolv pe toate atunci.
Daca am joc la treptele 2 si 3 inseamna ca trebuie sa schimb rulmentii de pe cele 2 pinioane?
Mentionez ca jocul se manifesta doar cand accelerez sau iau piciorul de pe acceleratie in cele 2 trepte.
Multumesc!
adybrood
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2010 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2016
- Mesaj Privat
Salutari tuturor,
Sunt nou pe forum, inscris datorita acestei minunate cutii de viteze M32
Problema mea e una oarecum diferita fata de ce tot gasesc pe internet.
Masina in cauza, proaspat achizitionata: Astra J 2010, A16LET, 128.000 km.
Motorul merge excelent ( cu exceptia consumului ) ) insa cutia de viteze, "fluiera"/"urla"/"canta" si cum mai vreti sa ii spuneti, in treptele 3 si 4. Ca intensitate, pot spune ca nu se aude zgomotul decat daca este muzica oprita in totalitate si nu vorbeste nimeni in masina. Si desigur, se aude mai tare in dreptul soferului decat in partea dreapta.
Joc nu am in timonerie si in maneta schimbator in nici o viteza, absolut deloc, nici la mana nu se simte, cu atat mai mult sa se si vada. Treptele 1,2,5 si 6 sunt foarte silentioase. Am inregistrat in mers sunetul (mai jos link YT), care se aude cel mai proeminent in treapta 4 la aprox 75 km/h si in sarcina, si in regim stabil precum si in frana de motor. La debreiere sunetul se aude ceva mai slab, dar nu dispare decat la scoaterea din viteza.
Din ce am citit, treptele 3 si 4 precum si R sunt separate pe un al treilea arbore. S-au intalnit cazuri in care sa se uzeze rulmentul pe acest arbore, dar cel cunoscut cu probleme nu ? Sau, mai grav, sa fie uzate ambele seturi de pinioane aferente treptelor? Mi se pare putin probabil ca proprietarul anterior sa "ucida" cutia de viteze doar in tr 3 si 4 iar restul sa functioneze fara nici o problema.
Link inregistrare:
http://www.youtube.com/watch?v=jht_Qqw3fBM
"fluieratul" se aude cel mai bine in clip imediat dupa ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie, la secunda 5, 11-13 si 19.
Multumesc anticipat pentru orice parere pertinenta.
P.S. Fara dar si poate, cutia de viteze o voi repara pentru ca sunt total indragostit de masina cu totul si nu las un fier sa ma sperie. Sunt doar curios cam care este cauza si cat de grav poate sa fie daca o mai folosesc asa inca 2-3 luni (cu menajarea de rigoare - O folosesc cam 5-10 km pe zi maxim spre munca si inapoi).
Adi.
Sunt nou pe forum, inscris datorita acestei minunate cutii de viteze M32
Problema mea e una oarecum diferita fata de ce tot gasesc pe internet.
Masina in cauza, proaspat achizitionata: Astra J 2010, A16LET, 128.000 km.
Motorul merge excelent ( cu exceptia consumului ) ) insa cutia de viteze, "fluiera"/"urla"/"canta" si cum mai vreti sa ii spuneti, in treptele 3 si 4. Ca intensitate, pot spune ca nu se aude zgomotul decat daca este muzica oprita in totalitate si nu vorbeste nimeni in masina. Si desigur, se aude mai tare in dreptul soferului decat in partea dreapta.
Joc nu am in timonerie si in maneta schimbator in nici o viteza, absolut deloc, nici la mana nu se simte, cu atat mai mult sa se si vada. Treptele 1,2,5 si 6 sunt foarte silentioase. Am inregistrat in mers sunetul (mai jos link YT), care se aude cel mai proeminent in treapta 4 la aprox 75 km/h si in sarcina, si in regim stabil precum si in frana de motor. La debreiere sunetul se aude ceva mai slab, dar nu dispare decat la scoaterea din viteza.
Din ce am citit, treptele 3 si 4 precum si R sunt separate pe un al treilea arbore. S-au intalnit cazuri in care sa se uzeze rulmentul pe acest arbore, dar cel cunoscut cu probleme nu ? Sau, mai grav, sa fie uzate ambele seturi de pinioane aferente treptelor? Mi se pare putin probabil ca proprietarul anterior sa "ucida" cutia de viteze doar in tr 3 si 4 iar restul sa functioneze fara nici o problema.
Link inregistrare:
http://www.youtube.com/watch?v=jht_Qqw3fBM
"fluieratul" se aude cel mai bine in clip imediat dupa ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie, la secunda 5, 11-13 si 19.
Multumesc anticipat pentru orice parere pertinenta.
P.S. Fara dar si poate, cutia de viteze o voi repara pentru ca sunt total indragostit de masina cu totul si nu las un fier sa ma sperie. Sunt doar curios cam care este cauza si cat de grav poate sa fie daca o mai folosesc asa inca 2-3 luni (cu menajarea de rigoare - O folosesc cam 5-10 km pe zi maxim spre munca si inapoi).
Adi.
- madaj
- **
- 123 mesaje
- din 20 Jul 2012
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
madaj
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2012
- Mesaj Privat
adybrood
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2010 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2016
- Mesaj Privat
Salut madaj,
Intentionez sa il sun luni-marti sa ii cer parerea.
Dupa achizitie am schimbat kit-ul ambreiaj si volanta era in stare foarte buna, de altfel masina pleaca incredibil de silentios si bine de pe loc, chiar si fara acceleratie, fara batai, fluctuatii, trepidatii etc.
Daca sunetul dispare cand merg stabilizat la 75 km/h si schimb din tr 4 in tr 5 spre exemplu, nu am ce concluzie sa trag decat ca e o problema din CV. Rulmentii rotilor ar fi facut zgomot indiferent de tr. de viteza sau pe liber. Anvelopele de iarna la fel. De la motor daca era, la fel, zgomotul ar fi aparut la aceeasi turatie indiferent de tr. Nu am nici cea mai mica indoiala in privinta sursei: CV. Dar ce anume din CV, rulmentul ? uzura pinioane ? sincroanele pot sa produca acest zgomot ?
Sper sa gasesc un caz similar ca sa aflu sursa pentru ca e o diferenta mare de cost intre a schimba un rulment sau 6 si a inlocui pinioane, sincroane, etc.
Intentionez sa il sun luni-marti sa ii cer parerea.
Dupa achizitie am schimbat kit-ul ambreiaj si volanta era in stare foarte buna, de altfel masina pleaca incredibil de silentios si bine de pe loc, chiar si fara acceleratie, fara batai, fluctuatii, trepidatii etc.
Daca sunetul dispare cand merg stabilizat la 75 km/h si schimb din tr 4 in tr 5 spre exemplu, nu am ce concluzie sa trag decat ca e o problema din CV. Rulmentii rotilor ar fi facut zgomot indiferent de tr. de viteza sau pe liber. Anvelopele de iarna la fel. De la motor daca era, la fel, zgomotul ar fi aparut la aceeasi turatie indiferent de tr. Nu am nici cea mai mica indoiala in privinta sursei: CV. Dar ce anume din CV, rulmentul ? uzura pinioane ? sincroanele pot sa produca acest zgomot ?
Sper sa gasesc un caz similar ca sa aflu sursa pentru ca e o diferenta mare de cost intre a schimba un rulment sau 6 si a inlocui pinioane, sincroane, etc.
- madaj
- **
- 123 mesaje
- din 20 Jul 2012
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
madaj
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2012
- Mesaj Privat
body07
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2014
- Mesaj Privat
Sa va povestesc cum mi-am reparat eu cutia.
Am avut probleme cu m32-ul meu si am cãutat pe net, am citit, am întrebat...pânã am dat de Andrei. L-am sunat, i-am zis cã vin din Bucuresti si am programat operatiunea intr-o Marti. Cum el nu demonteazã cutiile de pe masinã aveam de ales sã ii trimit cutia prin curier sau sã mã duc sã o demontez la un service. Am vb cu logodnica si am zis sã ne ducem noi la Câmpia turzii si sã ne si plimbam Cluj-Vatra Dornei- Cheile Bicazului- Bucuresti.
Am plecat cu o zi înainte, am dormit la Cluj. Mã a doua zi dimineatã la service-ul "X" la marginea orasului Turda sã îmi dea cutia jos. Oamenii pãreau buni. Am. Crezut cã stiu ce fac. La demontat a fost ok. L-am sunat pe Andrei când am avut cutia gata si a venit sa o ia....cu BMW-UL.
Am ajuns la el, mi-a demontat-o mi-a arãtat ce are, mi-a explicat ce trebuie sa ii facã si cam care ar fi preturile. Am stabilit împreunã ce schimbã si a fost gata în maxim 1,5h. M-a adus înapoi la service cu masina si începe distractia. Dacã a fost ok la demontare am zis cã este ok si la montare. Era cam târziu, 13-14 si nu mâncasem si nici nu mai aveam ce fuma...Am întrebat de un magazin si mi.au zis cã este tocmai în centru unul. I-am lãsat sã lucreze si am plecat. Drumul, pe jos a durat cam 1,5 h pentru cã am mai stat prin centru. Când mã întorc era sã fac infarct.masina era ridicatã pe rampã Dorel1 era cu scara sprijinitã pe rampa si Dorel 2 încerca sã aeriseasca ambreiajul pe sub masinã. Dar cum? Dorel 1 care era pe rampã baga presiune cu furtunul în vasul de lichid de frânã. L- am rugat frumos sa nu mai bage presiune si sã încerce sã amorseze ambreiajul folosind pedala... Mi-a rãspuns cã nu reuseste nici asa nici asa. Am zis cã mor...Am crezut cã de la presiune mi-a stricat rulmentul care avea cam 5000 km ( schimbasem tot kitul).
Lasã masina jos...ghiciti ce...nu mai avea lichid de frana suficient.
Dacã nu stiti va spun eu, vasul este împãrtit în douã o parte ptr frânã o parte ptr ambreiaj. Primul sistem care rãmâne fãrã lichid este ambreiajul...deci în vas era lichid dar nu suficient si ptr ambreiaj. Când si-a dat seama Dorel 1 a dat comanda de lichid si l-a completa. Minune! A reusit sã amorseze ambreiajul. Am plãtit si am plecat scârbit. Am ajuns ok în Vatra Dornei si ne-am cazat. Dimineatã când sa plec, mã sui în masinã, verific schimbatorul ( era în prima treaptã) calc ambreiajul si rãsucesc cheia...Masina pleacã de pe loc în conditiile în care cãlcasem ambreiajul. Mã dau jos mã uit la nivelul lichidului de frânã, nimic notabil. Mã sui iar în masinã calc ambreiajul de douã trei ori si plrnesc iar. A mers. Am crezut cã mi-a rãmas aer pe instalatie. Am pleca, Am ajuns in Bucuresti ok. A doua zi am încercat acelasi lucru. Am pãtit la fel. Prin cap îmi trecea numai cã trebuie sã schimb iar rulmentul. Când mã uit sub masinã era lichid de frânã. Am scos bateria, tava pe care stã bateria si ghiciti ce...pompa de ambreiaj picura când cãlcãm ambreiajul apoi dupã câteva minute daca o lasam nu mai picura. Am scos pompa si am gãsit o micã garnitura care nu era pusã cum trebuie. Defapt era aruncata in pompa cand ea trebuia sã stea pe conducta de ce vine de la rulmentul de presiune. Am reparat-o aranjând garnitura. Am scãpat ieftin.
În concluzie. Pentru Andrei 10+++++. Pentru Dorel nota 1 cu indulgenta.
Am avut probleme cu m32-ul meu si am cãutat pe net, am citit, am întrebat...pânã am dat de Andrei. L-am sunat, i-am zis cã vin din Bucuresti si am programat operatiunea intr-o Marti. Cum el nu demonteazã cutiile de pe masinã aveam de ales sã ii trimit cutia prin curier sau sã mã duc sã o demontez la un service. Am vb cu logodnica si am zis sã ne ducem noi la Câmpia turzii si sã ne si plimbam Cluj-Vatra Dornei- Cheile Bicazului- Bucuresti.
Am plecat cu o zi înainte, am dormit la Cluj. Mã a doua zi dimineatã la service-ul "X" la marginea orasului Turda sã îmi dea cutia jos. Oamenii pãreau buni. Am. Crezut cã stiu ce fac. La demontat a fost ok. L-am sunat pe Andrei când am avut cutia gata si a venit sa o ia....cu BMW-UL.
Am ajuns la el, mi-a demontat-o mi-a arãtat ce are, mi-a explicat ce trebuie sa ii facã si cam care ar fi preturile. Am stabilit împreunã ce schimbã si a fost gata în maxim 1,5h. M-a adus înapoi la service cu masina si începe distractia. Dacã a fost ok la demontare am zis cã este ok si la montare. Era cam târziu, 13-14 si nu mâncasem si nici nu mai aveam ce fuma...Am întrebat de un magazin si mi.au zis cã este tocmai în centru unul. I-am lãsat sã lucreze si am plecat. Drumul, pe jos a durat cam 1,5 h pentru cã am mai stat prin centru. Când mã întorc era sã fac infarct.masina era ridicatã pe rampã Dorel1 era cu scara sprijinitã pe rampa si Dorel 2 încerca sã aeriseasca ambreiajul pe sub masinã. Dar cum? Dorel 1 care era pe rampã baga presiune cu furtunul în vasul de lichid de frânã. L- am rugat frumos sa nu mai bage presiune si sã încerce sã amorseze ambreiajul folosind pedala... Mi-a rãspuns cã nu reuseste nici asa nici asa. Am zis cã mor...Am crezut cã de la presiune mi-a stricat rulmentul care avea cam 5000 km ( schimbasem tot kitul).
Lasã masina jos...ghiciti ce...nu mai avea lichid de frana suficient.
Dacã nu stiti va spun eu, vasul este împãrtit în douã o parte ptr frânã o parte ptr ambreiaj. Primul sistem care rãmâne fãrã lichid este ambreiajul...deci în vas era lichid dar nu suficient si ptr ambreiaj. Când si-a dat seama Dorel 1 a dat comanda de lichid si l-a completa. Minune! A reusit sã amorseze ambreiajul. Am plãtit si am plecat scârbit. Am ajuns ok în Vatra Dornei si ne-am cazat. Dimineatã când sa plec, mã sui în masinã, verific schimbatorul ( era în prima treaptã) calc ambreiajul si rãsucesc cheia...Masina pleacã de pe loc în conditiile în care cãlcasem ambreiajul. Mã dau jos mã uit la nivelul lichidului de frânã, nimic notabil. Mã sui iar în masinã calc ambreiajul de douã trei ori si plrnesc iar. A mers. Am crezut cã mi-a rãmas aer pe instalatie. Am pleca, Am ajuns in Bucuresti ok. A doua zi am încercat acelasi lucru. Am pãtit la fel. Prin cap îmi trecea numai cã trebuie sã schimb iar rulmentul. Când mã uit sub masinã era lichid de frânã. Am scos bateria, tava pe care stã bateria si ghiciti ce...pompa de ambreiaj picura când cãlcãm ambreiajul apoi dupã câteva minute daca o lasam nu mai picura. Am scos pompa si am gãsit o micã garnitura care nu era pusã cum trebuie. Defapt era aruncata in pompa cand ea trebuia sã stea pe conducta de ce vine de la rulmentul de presiune. Am reparat-o aranjând garnitura. Am scãpat ieftin.
În concluzie. Pentru Andrei 10+++++. Pentru Dorel nota 1 cu indulgenta.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
body07
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2014
- Mesaj Privat
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,832 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,832
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
body07
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2014
- Mesaj Privat
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
body07
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2014
- Mesaj Privat
- vonmario_mc
- *
- 4 mesaje
- din 28 Mai 2013
- Zafira 2008 A17DTR
- Galati
vonmario_mc
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salutare! Sunt proaspat posesor de Zafira B din 2008 1.7 cdti A17DTR, si nu ma regasesc in nici una din problemele de mai sus. Mentionez ca am un zgomot continuu (care cred ca provine de la cutie si nu e sunetul de rulment roata) si care pleaca de la cca 40km/h se aude cel mai tare la cca 80km/h si apoi la peste 100 km/h dispare ori se aude foarte incet (insesizabil urechilor mele), indiferent de treapta sau turatie sau daca e "pe liber" (alte simptome de legate de cutie nu mai am). Stie cineva daca rulmentii sunt de vina sau daca e intradevar zgomot din cutie? Ori daca cineva a mai avut problema aceasta si stie ce e de schimbat. Multam` anticipat!
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
- vonmario_mc
- *
- 4 mesaje
- din 28 Mai 2013
- Zafira 2008 A17DTR
- Galati
vonmario_mc
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2013
- Mesaj Privat
Cu motor oprit nu am incercat, dar cutia e angrenata cu motor oprit si "pe liber"?
Restul le-am incercat si tot se aude. Revin cu un raspuns sa vad daca se aude cu motor oprit; am fost la un singur mecanic si mi-a confirmat ca e nu stiu ce piesa prin cutie (nu rulment) ca a avut si el aceeasi problema si l-a costat 2000 lei reparatie si cutia e ca noua. Dar tot el mi-a zis ca atat timp cat zgomotul e foarte usor sesizabil ma va mai tine; cand devine zgomotul mai deranjant atunci va fi cazul sa bag cutia in reparatie
Restul le-am incercat si tot se aude. Revin cu un raspuns sa vad daca se aude cu motor oprit; am fost la un singur mecanic si mi-a confirmat ca e nu stiu ce piesa prin cutie (nu rulment) ca a avut si el aceeasi problema si l-a costat 2000 lei reparatie si cutia e ca noua. Dar tot el mi-a zis ca atat timp cat zgomotul e foarte usor sesizabil ma va mai tine; cand devine zgomotul mai deranjant atunci va fi cazul sa bag cutia in reparatie
- alre
- ****
- 1,660 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,660
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
@von mario. Incearca sa elimini toate celelate cauze. Mai precis, rulmenti roti si anvelope.
Daca sunt rulmenti din cutie, tren fix sau mobil, se aude in anumite trepte de viteza sau in toate. Sunetul se amplifica in frana de motor sau la acceleratii.
Ar mai putea fi rulmentii grupului conic(astia se invart atata timp cat masina se misca, cu sau fara motor pornit) si chiar grupul in sine.
Dar, repet, incearca cu alte anvelope, ia la rand cu masina suspendata toti rulmentii rotilor.
Daca sunt rulmenti din cutie, tren fix sau mobil, se aude in anumite trepte de viteza sau in toate. Sunetul se amplifica in frana de motor sau la acceleratii.
Ar mai putea fi rulmentii grupului conic(astia se invart atata timp cat masina se misca, cu sau fara motor pornit) si chiar grupul in sine.
Dar, repet, incearca cu alte anvelope, ia la rand cu masina suspendata toti rulmentii rotilor.