Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • auxois350

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Ca o concluzie a faptului ca masina mea toaca rulmentii spate fara mila (cam intre 1 an si 2 ani tin rulmentii pe spate) ori sunt rulmentii prosti si se distrug singuri am decis sa fac singur operatiunea de inlocuire a acestora, si bineinteles un mic tutorial. Vorbim aici de un Opel Corsa B, serie motor X12SZ, varianta cu ABS si cititorul este coroana pe tambur.
- Cum iti dai seama ca trebuiesc inlocuiti rulmentii spate?
- In momentul in care acestia fac joc si nu ii mai poti strange, ca reapare jocul imediat, huruie sinistru, clantanesc, a iesit vaselina din ei, cu siguranta urmatorul pas este griparea acestora. Consecintele sunt urmatoarele: se sparg si daca ai ghinion ti se blocheaza si roata. In cazul meu, vaselina a iesi pe janta, au ramas pe uscat si in 200 km au in inceput sa huruie de nu puteam vorbi cu alt pasager al masinii, pe un ton normal.

Pentru a-i inlocui ai nevoie de urmatoarele unelte: cric, cheie de roti (17 in cazul meu), patent, cheie tubulara sau inelara de 24, surubelnica mecanida, un dorn si un ciocan. Consumabile: o tona de carpe, un spray pentru curatat franele, vaselina (de regula vine cu rulmentii), rulmentii noi, semeringul de pe tambur, si splintul (siguranta) care previne desfiletarea surubului de prindere a tamburului pe ax.

1. Incepi prin suspendarea masinii pe cric (de preferinta ar fi o capra, dar eu nu am avut asa ca am suspendat-o pe cric si am lucrat atent sa nu o dau jos), frana de mana trebuie sa fie eliberata, si demontezi roata.
2. Scoti capacelul ce protejeaza de patrunderea prafului si a apei in rulmenti. Se bate usor cu ciocanul si o surubelnita mecanica, cu grija sa nu-l indoi, ca sa-l poti refolosi.



3. Sistemul de angrenare a roti la acest model de autoturism se compune din 2 rulmenti (unul mai mic in exteriorul tamburului, si unul mai mare in interior). Imediat de ai scos splintul si surubul de 24 (care trebuie sa se desfaca foarte usor) rulmentul mic, impreuna cu saiba iti vor cadea in palma.



4. Scoti tamburul. Ar trebui sa iasa prin tragere. Este posibil sa iasa mai greu din cauza pulberii de ferodou. In interiorul tamburului gasesti rulmentul mare. La mine a iesit foarte greu tamburul, deoarece rulmentul mare era intepenit pe ax.



5. Problema cea mai mare nu a fost scoaterea tamburului, ci scoaterea rulmentului de pe ax. In situatia de fata iti trebuie presa (eu am reusit sa-l scot cu surubelnita, facand pargie pe un sabot).

ATENTIE: Rulmentii sunt in forma de trunchi de cont. Cel mic se pune cu baza mica a trunchiului de con in interior, iar cel mare, cu baza mica a trunchiului de con spre exterior.



6. Urmatoarea operatie este scoaterea simeringului si camasilor rulmentilor de pe tambur. Atentie cum sunt montate, la fel vor veni montate si noile camasi. In interiorul tamburuli, gasim 2 caneluri pentru a putea bate cu un dorn in ele sa le dam afara.



7. Curata foarte bine cu carpe unsoarea, cu spray pentru curatat franele toata pulberea de ferodou. Sa fie metalul lucios si curat atat pe tambur cat si pe butur. Daca ramane unsoare veche (care sigur are span in ea din vechii rulmenti), praf de ferodouri sau alte mizerii, noii rulmenti se vor distruge prematur. Repet iar, trebuie sa fie perfect curat in momentul montarii noilor rulmenti.

8. Monteaza camasile noilor rulmenti pe tambur. Incepi cu cea mare si continui cu cea mica, la fel cum au fost montate cele vechi. Daca nu ai presa, poti folosi camasile vechi pentru ghidaj si o bucata de lemn in care sa bati. Sau un ciocan de cauciuc (plastic), daca ai. Camasile se bat pana in opritor.

9. Pune rulmentul mare, in felul in care am explicat mai sus, gresat in prealabil si simeringul nou in partea din interior a tamburului. Vor intra foarte usor (cu mana). Intre cei 2 rulmenti, pe tambur exista 4 canale (ca niste adancituri) pentru vaselina. Pune vaselina in alea cat trebuie. Nu pune foarte multa ca sa nu iti ajunga pe sabotii de frana.

10. Pune tamburule pe ax, dupa care pui rulmentul mic, gresat in prealabil, saiba si piulita de 24 la hexagon (M17 la filet). Strange-o in asa fel incat sa nu aiba joc rulmentii si nici sa nu gripeze roata. Nu strange ca taranul, ca ai sa distrugi rulmentii. Teoretic se strange pana incepe sa se invarta greu, dupa care se roteste inapoi pana merge normal.

11. Pune splintul nou, indoaie-l, dupa care pune capacul de protectie impotriva prafului si apei. Invarte roata cateva ture cu mana, sa te asiguri ca nu il da afara.



12. Pune roata la loc esti gata de drum. Dupa vreo 50-100 km mai verifica o data rulmentii sa nu aiba joc. Daca au facut putin joc dupa ce s-au asezat, mai strange-i.
  • sustinromania

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2017

  • Mesaj Privat
Data viitoare nu m-as risca sa mai lucrez fara capre sub masina ca acel cric poate ceda in timp de la greutate - ti le pot împrumuta eu daca esti din Brasov si plus presa de rulmenți daca iti e buna cea pe care am folosit-o la Skoda octavia - din alta localitate poti ruga colegii de pe forum ca doar de asta suntem aici

English - please for your own good next time use a backup solution not only the vice because it can brake from the big load - u can borrow from me the tools for this operation and also something to extract the bearrings - if it is the same with the one that I used for Skoda octavia and if you live in Brasov - for other cities ask the forum coleagues
  • Ijunica

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Salut îmi poți trimite și mie acesta prezentare pe email
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR