- chupachabra
- **
- 96 mesaje
- din 24 Mar 2014
- Astra 2006 dth
- Dolj
chupachabra
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2014
- Mesaj Privat
Acm cateva luni am vazut cateva modificari la un opel astra H 1.7 cdti DTH .
- In locul alternatorului cu pompa vacum avea un alternator normal de 140 A
- pentru vacuum folosea o pompa electrica de vacuum de la un volvo S40 -S60 etc
- un traseu de auto excitare de la noul alternator la tabloul de siguranta ,( un fir cu un bec de pozitie montat pe el care intra in functiune cand pui contactul )
modificarea asta o am si eu o sa va fac cateva poze cand am timp .
Daca va dispera diodele arse baterii stricate si altele . Spor la modificari !
La el functioneaza de 4 ani fara probleme , nu e nevoie de un alternator puternic 100A sunt suficienti , tot ce trebuie sa faceti este sa montati un fir de la mufa lui cu un bec de pozitie pe el la un contact ce are tensiune doar cad e contactul pus ! prin metoda asta alternatorul incara in functie de cerintele bateriei , excitatia nu mai este data de ECu sau cim sau de cine e data . o sa va fac un filmulet sa va arta ce si unde vine legat , montat .
- ahappyuser
- *******
- 6,798 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,798
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Si eu sunt interesat de aceasta modificare, daca ai toate datele si le pui aici cred ca o sa fie multi care vor proceda la fel.
- chupachabra
- **
- 96 mesaje
- din 24 Mar 2014
- Astra 2006 dth
- Dolj
chupachabra
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2014
- Mesaj Privat



LA rece indiferent de cosumatori sub 14,2 nu scade, dupa ce se incalzeste oscileaza intre 13,9 si 14.3 - 14,4
13,9 apare doar in oras , in afara orasului nu scade sub 14,2 indiferent de regimul de turatie .
in imagine 14,1 cu toti consumatorii ,faruri , dezaburire treapta 4 ,dezghetare parbriz ,muzica
Ultima modificare făcută de chupachabra la Lun 20 Feb, 2017 4:14 pm, modificat de 3 ori în total
- chupachabra
- **
- 96 mesaje
- din 24 Mar 2014
- Astra 2006 dth
- Dolj
chupachabra
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2014
- Mesaj Privat
Se poate folosi alternator si de astra g , nu conteaza amperajul . eu am modificare facuta de 2 ani .
S-a stricat alternatorul intr-o dimineata am luat unul de pe net cu 300 ron , a fost defect, ars si cu rulmentii blocati . Am cumparat o mufa si am incercat solutia asta dupa ce am vazut pe youtube o schema si surpriza dupa ce doi electricieni m-au asigurat ca alternatorul are diodele arse A functionat si inca functioneaza .
Daca vreti sa puneti un alt alternator mai puternic nu folositi pompe de vacum aftermarket. folositi doar originale , de la volvo sau touareg , asa aveti siguranta ca nu ramaneti fara frane.
poza cum trebuie legat firul la mufa alternatorului !

Ultima modificare făcută de chupachabra la Lun 20 Feb, 2017 4:16 pm, modificat de 3 ori în total
- jgyprime
- *******
- 9,927 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,927
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- un traseu de auto excitare de la noul alternator la tabloul de siguranta ,( un fir cu un bec de pozitie montat pe el care intra in functiune cand pui contactul ) , tot ce trebuie sa faceti este sa montati un fir de la mufa lui cu un bec de pozitie pe el la un contact ce are tensiune doar cad e contactul pus ! prin metoda asta alternatorul incara in functie de cerintele bateriei , excitatia nu mai este data de ECu sau cim sau de cine e data . o sa va fac un filmulet sa va arta ce si unde vine legat , montat .
- jgyprime
- *******
- 9,927 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,927
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
incarcam zilnic bateria (daca opream motorul nu reuseam sa-l mai pornesc)
asa ca lasa-ne cu cel martor care functioneaza doar cand vrea el si dupa niste criterii aberante...
- chupachabra
- **
- 96 mesaje
- din 24 Mar 2014
- Astra 2006 dth
- Dolj
chupachabra
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2014
- Mesaj Privat
Acel sisstem ce controleaza excitatia functioneaza defectos , intr-o zi am tras (izbit) de volanul pe axele lui reglabile
si incarcarea nu mi scadea sub 14.2 , cand s-a stricat am lovit volanul cu pumnul si a inceput claxonul sa funcioneze . probabil CIM ul a prins frica 😃 . Poti avea incredere in ceva ce merge prin bataie ? 😃
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
asa ca lasa-ne cu cel martor care functioneaza doar cand vrea el si dupa niste criterii aberante...
- jgyprime
- *******
- 9,927 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,927
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
daca tot le stii pe toate...
si daca nu ma crezi, citeste tot topic-ul asta si ai sa vezi ca sunt minim 10 raportari pe diverse masini ale faptului ca incarcarea nu e buna si nici nu se aprinde martorul cu bateria in bord...
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,798 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,798
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,927 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,927
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
nu sunt sfidator si nici pus pe cearta, dar din ultimele postari ale tale vad ca bati campii pe niste chestii care nici macar nu le stapanesti prea bine...
zi-mi atunci de ce atunci cand ai in instalatie 11 V cu motorul pornit nu se aprinde martorul cu bateria in bord?
este clar ca la 11 V cu motorul pornit este o problema undeva pe circuitul de incarcare (aici nu discutam locul ei)...
in conditiile in care toate modulele canbus pot masura sau primesc de undeva (de la alt modul pe magistrala CAN) tensiunea care este in sistem, eu zic ca e o chestie logica foarte simpla care poate fi implementat software:
comandaAprindereaBeculuiDinBord();
ALTFEL
comandaStingereaBeculuiDinBord();
SFARSIT
deduc de aici faptul ca, odata ce un modul stie si tensiunea din sistem si turatia sistemului (adica bordul) poate sa comande de sine statator amaratul ala de bec (fara a primi comanda de la alte module).
atat timp cat motorul meu se invarte cu 850 rpm si tensiunea din sistem e 11 v, oare nu e clar ca e o logica care nu are nici o treaba cu realitatea?
totusi, modulele astea nu mai sunt compuse din rezistente si condensatori ci si din integrate digitale care comunica intre ele pe CAN.
- ahappyuser
- *******
- 6,798 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,798
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Din ce a scris el mai sus, personal am inteles ca daca releul de incarcare inca isi face functia de incarcare, doar ca este ,,d.p.d.v electric partial defect,, adica integratul din releu o ia putin cu capul si-ti da valori de intrare eronate din diverse cauze, majoritatea fiind proasta implementare d.p.d.v electric caci... ce sa vezi... este facut cat mai ieftin de catre cineva din China, atunci din start daca releul este partial defect nu mai ai valori corecte in sistem. Poti sa ai cei mai buni algoritmi, sistemul va functiona cu parametrii de intrare incorecti, eventual la un moment dat va intra intr-un mod de functionare limitat (de avarie).
Nu ai spus, de ex. ca dupa ce ai citit cu Op-Com si ai verificat pe display-ul masinii 11V te-ai si dus sa pui un multimetru pe borne. Poate ca pe bornele bateriei aveai altceva, si nu cred ca e SF sa fi fost asa.
- jgyprime
- *******
- 9,927 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,927
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Eu cand zic ca aveam tensiune de 11 v in sistem citit pe toate computerele masinii (cu interfata de diagnoza) chiar am 11 v, am un rahat de multimetru care cantareste 100 de grame si stiu sa-l folosesc...
Eu cand zic ca @big_electro61 bate campii si nu sunt singurul care a mers fara incarcare si nu i-a aparut nici un martor in bord, crede-ma ca nu sunt.
Eu cand zic ca pe can-ul masinii circula informatia cu tensiunea din sistem spre toate modulele masinii, crede-ma ca asa se intampla...
Nu stiu ce logica foloseste opel sa aprinda amaraciunea ala de led din bord, dar e o prostie, avand in vedere ca in instrumente exista toate informatiile necesare aprinderii lui (tensiune in sistem, turatie motor) si fir-ar mama lui a naibii de led, se aprinde doar cu cateva secunde inainte sa moara computerele esentiale functionarii motorului, adica ecu...
Dar nu, betmen, se aprinde martorul de bec ars cand nu merge stopul de pe hayon, se aprinde martorul ca ai aprins proiectoarele sau lampile de ceata, insa nu e interesant sa stii ca nu ai incarcare si ca in orice moment ramai fara servodirectie, ramai fara curent la becuri, ramai fara racirea motorului, ramai fara vacuum in sistemul de servofrana in caz ca se opreste motorul si te duci in primul pe care-l nimeresti, fie ca e copac, fie ca e pieton, fie ca e o rapa de 200 de metri pentru ca nu mai ai servodirectie si nu reusesti sa tragi de volan...
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- eltecharch
- **
- 75 mesaje
- din 08 Jan 2017
- Brasov
eltecharch
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2017
- Mesaj Privat
Pare ca ar forta alernatorul sa incarce indiferent de starea bateriei si consumatori. In cazul asta, teoretic, nu s-ar defecta mai repede alternatorul suprasolicitat ?
Faptul ca, din fabrica, incarcarea (cu sau fara consumatori) devine normala dupa 8 minute pare un fel de protectie pentru alternator in cazul unei baterii descarcate.
- cornel_ionut
- **
- 107 mesaje
- din 01 Apr 2015
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
cornel_ionut
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2015
- Mesaj Privat
acum ca s-a ma incalzit, dupa 5 zile de stat, bateria prezinta 12,2 v
am plecat la un drum de cca 60 km, fara opriri, alternatorul incarca 14-14,1, timp in care am folosit doar farurile( fara aeroterma,etc); regim de turatie 2500- 2700 rpm
la intrarea in oras am remarcat ca incarca 13,7-13,8v ( doar farurile pornite,fara aeroterma); in dreptul casei am pornit si aerul conditionat si aeroterma pe treapta 3 si incarcarea a scazut la 13,4-13,6v la 2500 rpm
este un comportament normal? dupa ce incarca bateria scade valoarea incarcarii? este subdimensionat ?
bateria avea 12,9 v la oprire
dupa o noapte de stat, am repornit spre casa si incarca 14-14,1 la ralanti si in mers ( 2500-2700 rpm) cu faruri si treapta 1 aeroterma , in Bucuresti am remarcat ca iarasi a scazut la 13,7-13,8 v
valori luate din meniul ascuns
alternatorul este nou, bosch, achizitionat acum cca 3 luni cu piesa veche la schimb
- jgyprime
- *******
- 9,927 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,927
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
La masina de la profilul tau incacarea trebuie sa fie 13.8-14.2. (Maxim14.4).
Eu nu m-as baza pe meniul ascuns ci as masura cu un multimetru, in meniul ascuns nu arata corect tensiunea (am verificat si cu interfata de diagnoza, meniul ascuns arata cand mai putin cand mai mult decat ce arata diagnoza, imi inchipui ca face o medie pe o perioada de cateva secunde si o afiseaza pe aia, sau cine stie ce ajunge sa afiseze)...
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
dupa o noapte de stat, am repornit spre casa si incarca 14-14,1 la ralanti si in mers ( 2500-2700 rpm) cu faruri si treapta 1 aeroterma , in Bucuresti am remarcat ca iarasi a scazut la 13,7-13,8 v
valori luate din meniul ascuns
BCM va intra în modul de încãrcare atunci când vreodatã sunt îndeplinite una dintre urmãtoarele condiții.
• Ștergãtoarele sunt aprinse timp de 3 secunde.
• GMLAN (controlul climei tensiune Boost Modul Request) este adevãrat, așa cum a simțit de cãtre șeful de control HVAC. Ventilator de mare vitezã de rãcire, dezaburire spate și HVAC suflantei de mare vitezã de operare poate provoca BCM pentru a intra în modul de încãrcare.
• Temperatura estimatã a bateriei este sub 0 ° C (32 ° F).
• Stat de încãrcare a bateriei este mai micã de 80 la sutã.
• Viteza vehiculului este mai mare de 145 km / h (90 mph)
• Curent de senzor existã defecțiune.
• Tensiunea sistemului a fost determinatã ca fiind sub 12,56 V
Atunci când este îndeplinitã oricare dintre aceste condiții, sistemul va stabili tensiunea țintã de ieșire a generatorului la o tensiune de încãrcare între 13.9-15.5 V, în funcție de starea de încãrcare a bateriei și temperatura estimatã a bateriei..."(traducerea a facut-o Google)... Vrem ,nu vrem,trebuie sa ne obisnuim cu incarcarea inteligenta care respecta programul si nu se cramponeaza de domenii de incarcare decise de producatorii de baterii...,asta e...!