Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • cova_cos

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru suportul acordat, dnul Dan!
Revin cu informatii suplimentare.

Cele bune!
Skip ads

  • diandra

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2005 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2015

  • Mesaj Privat
in primul rand vrea sa ii multumesc Domnului Dan pentru ajutorul acordat in al doilea rand oamenilor minunati care mi-au sarit in ajutor aici fiind vorba de Libra care m-a indrumat catre un om deosebit Cogi care ma si ajutat si si-a facut timp pentru mine si vreau sa va multumesc tuturor pentru ca suntet niste oameni deosebiti,am rezolvat problema ,am ajuns la cogi mi-a pus testerul si am dat o tura ,hopa eroare p0303 si p0300 revenim inapoi imi da jos bobina de inductie si imi pune alta,lasam capota ii dau cheie si pornim surpriza merge ca noua,dupa aia imi pune iarasi op si nici o eroare,am dat comanda la alta bobina pe maine imi ajunge marca marelli
  • cova_cos

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Salut,

Revin cu noutati. Am luat legatura cu dnul recomandat de catre dnul Dan (multumesc!) pentru verificare ECU. Totul ok!

Trimis masina pentru 'chirurgie':
-rectificat chiuloasa;
-schimbat garnituri/supape;
-schimbat segmenti;
-schimbat cuzineti;
-inlocuit semeringuri;
-filtru ulei;
-ulei 10w-40;
Am atasat niste poze cu chiuloasa rectificata si cateva piese cumparate.
700 RON rectificarea chiluoasei, 700 RON piese, 700 RON manopera. Daca mai adaug si verificarile anterioare (bujii, bobine, etc.) sar lejer de 3.000 RON. Sad

Sper sa se fi rezolvat ambele probleme: mers in 3 pistoane si 'mancatul de ulei'.

Am mers aprox. 100 de km de vineri, in regim lejer (mi s-a recomandat ca cca 1000-2000 de km sa nu merg cu turatii mai mari de 2500-3000 rpm).
Exceptand niste vibratii la relanti care dispar repede, vibratii care mi s-a spus ca ar fi normale (?) motorul toarce ca o pisica. Sau cel putin asa imi da impresia, insa tinand cont ca inainte 'torcea' ca un tractor posibil sa fiu eu subiectiv. Very Happy

Voi mai reveni cu updates dupa ce mai parcurg cativa km.

Multumesc!
  • ParereaMea

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2000 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2016

  • Mesaj Privat
cova_cos a scris:Merg joi cu masina in service pentru a lua compresia.

@ParereaMea: Mersi pentru sfaturi! Incerc si eu un aditiv pana joi, sa vad daca se schimba ceva. Azi am mers cu ea, asa 'subrezita' ca mi se facuse dor. Sad
Sa-mi zici dupa ce cureti injectoarele daca s-a schimbat ceva, te rog.

Cele bune!

am curatat dupa metoda youtube( cum spunea colegul Geo30 mai exact ) , asta acum o luna si pot sa spun ca merge perfect de atunci !
Skip ads

  • dany_19800

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
nikyc a scris:Buna ziua,

Acum doi ani am cumparat un Opel Astra, 1.6 benzina, 62kW, 160k km. Am ajuns in prezent la 210k km fara a avea probleme majore - singurul inconvenient il reprezenta un tacanit la motor care il facea sa sune a diesel si care s-a intetit in timp.

De 1-2 saptamani masina a inceput sa aiba pierderi de putere si in momentul in care acceleram ( sau dupa acceleratie, cand revenea la relantiu ) sa faca un zgomot surd in toba, un pufait. Am decis ca este timpul sa rezolv problema tacanitului - un tachet + culbutor uzat pe cilintrul 1 ( am inlocuit tachetii de pe cilindrul respectiv si toti culbutorii ).

Dupa interventia respectiva s-a eliminat zgomotul dar problema cu pierderea de putere s-a intetit, adaugandu-se si un vibrat puternic la relantiu si in timpul acceleratiei.

Am facut o serie de testari la care a reiesit in felul urmator: P0301 - cylinder 1 misfire, ocazional P0303 - cylinder 3 misfire si P0300 - multiple cylinder misfire. Bujia pe cilindrul 1 se uda, pufait puternic in toba, 'check engine' aprins.

Am intors masina in atelier unde s-au efectuat urmatoarele operatii: verificat/schimbat buji, verificat fise, verificat bobina, curatat injectoare ( chimic ) - masina a functionat pana la urmatoare pauza mai indelungata ( cand s-a racit motoru ).

Rezumat updatat la momentul actual:
- 'check engine' aprins, ocazional se intampla sa palpaie in momentul in care accelerez la o viteza mai mare de 55 km/h, indiferent de turatie, treapta de viteza;
- pornirea se face in 4 pistoane motorul fiind turat la 1000-1200 rpm. Dupa 1-2 secunde scade la 600-800 rpm si apar intreruperi pe cilindrul 1 -> vibratii puternice, pierdere de putere, pufait in toba. Bujia de pe cilindrul 1 se innegreste si se uda, dar nu intotdeauna. Tot ocazional are nevoie de putina acceleratie ca sa porneasca.
- cand motorul ajunge la temperatura de 90 de grade se revine la functionare normale - nu intreruperi, nu pufait. La un moment dat, dupa un drum de vreo 40 km, mi s-a stins si 'check engine';
- ultimele erori, citite cu pseudo-agrafa, sunt: P0300, P0301, P0201, P0202, P0203, P0204.

Am deschis un subiect nou dupa 12 ore de citit si dupa ce am vazut o gramada de defecte asemanatoare prin posturi, dar niciunul la motorul de 1.6 in 8 valve si cu aceste 'simptome', mai ales functionare normala dupa ce se ajunge la temperatura optima a motorului. Daca exista cumva un subiect identic pe care l-am ratat ( pentru z16se ) imi cer scuze si rog un moderator sa mute postul.

Maine am progamata o noua vizita in service pentru a curata valva EGR si clapeta de acceleratie.

Totusi ceea ce ma intereseaza este daca acest comportament poate fi cauzat de erorile stocate, pe care nu am ajuns sa le sterg dupa curatarea injectoarelor + verificarea celorlalte componente ( am vazut intr-un post al domnului dancuciureanu din 2009 ca specifica necesitatea stergerii erorilor dupa fiecare operatie ). Credeti ca ar fi util sa merg la cineva cu tester sa stearga erorile? Ar putea asta schimba situatia actuala?


Ai aflat ceva ? Eu am urmatoarele belele .
Am probleme cu pornirea la o Astra G 1,6 8v 84 cai. Simptome: dãdeam de cheie , dãdea sa porneascã si se oprea. Am pus testerul Si imi dãdea eroare cand pe injectoarele 1,3,4 cand pe toate. Am trimis sa verifice calculatorul la un bãiat din Ploiesti . Raspunsul in primã fazã a fost ca nu are nimic. Apoi la imperecheat pe o altã masinã si a zis ca in prima faza motorul mergea in 3 pistoane dar apoi si-a dat drumul. Mi-a fost trimis calculatorul acasã l-am pus pe masinã si iar nu a vrut sa porneascã. Electricianul a verificat firele, senzorii si cand a ajuns la injectoare a zis ca acolo la ele a gãsit ceva ,,mâl", mizerie pe care a curãtat-o. Dupa ce a fãcut treaba asta a pornit masina. A doua zi iar probleme, foarte foarte greu a pornit. A dat cheie, a cãlcat acceleratia si dãdea sa porneascã dar îsi dãdea in nas si se auzeau niste rateuri la motor. Dupa ce a dat de câteva ori de cheie intr-un final a pornit dar parca nu se alimenta cum trebuie motorul tremurând foarte tare si s-a aprins in bord si semnul ,, motor" . A lãsat-o sa meargã si intr-un final cand s-a încãlzit bine motorul , nu a mai manifestat nicio simptoma , motorul mergând ca nou, aþã . Care sa fie problema ?
  • M4d4lyNN

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2011 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2015

  • Mesaj Privat
alutare am si eu o problema similara poate ma puteti ajuta :

Simptome: trepideaza cateodata la relanti, si in mers la anumite turatii

Cod(uri) eroare: P0300-01 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected, P0304-01 Cylinder 4 Misfire Detected, P0070-72 Ambient Air Temperature Sensor Malfunction
----
Model: Astra H Caravan
An fabricatie: 2005
Cod motor: Z14XEP

Masina mergea ok , fara probleme, am avut o problema la senzorul de temperatura exterioara l-am schimbat dar imi apareau tot liniute in loc de temperatura, am sters eroarea si tot degeaba , din joaca si graba am dat reset ECU in Op-Com, dupa acest rest ecu mi-au aparut erorile de mai sus , si problema cea mare este aceea trepidatie la relanti ( cateodata ) si in mers tot cateodata ( dupa anumite turatii etc ) si cam cand ajung la 40 la ora apare martorul cu robinetul intermitent, motorul nu se opreste s-au ceva dar merge in suturi ( trepidatii ) exact ca dacia in 3 pistoane cand nu ii mergea o bujie

Ce este si de ce a aparut doar dupa ce am dat reset ECU ? dupa ce dau reset ECU trebuia sa fac vreo alta operatiune ca sa "invete" parametri ? eu am dat reset acu am pornit si am plecat ...

Multumesc din suflet dar mi-e greu sa fie vreo problema reala daca pana sa dau reset ECU totul mergea fara probleme ( asta se intampla cand te mananca in cur si mai faci si greseli in op-com )

P.S. motorul era pornit cand am dat reset ecu, si s-a oprit, pe urma a aparut problema mentionata
  • M4d4lyNN

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2011 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Update: am plecat azi dimineata vreo 7 km prin oras cu vreo 3 opriri ale motorului, motorul porneste ok, martorul nu se mai aprins deloc am mers cu treapta 1,2,3 pana pe la 70 la ora.
Trepidatiile sunt la relantii ( dar nu mereu, apar si dispar ) , si in mers la fel, apar si dispar

Sa fie benzina proasta ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Poate fi de la bobina inductie, se poate proba foarte usor.
Skip ads

  • M4d4lyNN

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2011 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc, acum sa caut pe forum cum pot proba Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cauta ca la Agila A si Corsa C e boala cu izolatorii, bobina seama perfect, ai poze si cod izolatori.
  • M4d4lyNN

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2011 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2015

  • Mesaj Privat
hmmm am sters eroarea si nu reapare, cel putin nu cat stau pe loc, am pornit si oprit motorul de N ori, nu am nici un martor nimic, dar trepideaza in continuare turometrul si nu merge motorul rotund , apas acceleratia putin de tot sa nu m-ai stea la relanti motorul se aude rotund, fara zgomote stranii si fara fluctuatie la turometru, daca o las la relanti face iar

In mers trace sacadat dar nu constant, si daca incerc sa o fortez apare iar martorul cu robinet si palpaie inebunesc daca am reusit sa o stric singur cand am dat reset ECU
Am facut si operatiunea de invatare a turometrului
Acum ramane sa incerc un aditiv in benzina si poate se rezolva altceva nu stiu ce sa mai verific ( defapt ma cam depaseste si nu am prea gasit nimic clar pe forum sa ma ajute pas cu pas )
Va multumesc pentru ajutor oferit pana acum
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uite https://www.clubopel.com/vie...asc&start=320
Skip ads

  • M4d4lyNN

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2011 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Domnu Dan sa traiesti o mie de ani Smile
Multumesc, azi plec spre Ploiesti sper sa ma duca incet pana la ploiesti ( de la medias ) si maine de dimineata o sa incerc si o bobina de la un prieten, ( atunci o sa verific mansoane, bujii etc. )
De curiozitate din 2014 pana azi pentru punctul asta s-a divulgat metoda ?:
"Proba trei e inca trecute la secrete si primesc bataie daca o divulg. "
Smile
  • M4d4lyNN

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2011 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata , am scapat ieftin
Am gasit o pipa de bujie fisurata
Cumparasem bujiile si 2 pipe sa fiu sigur ( am schimbat pipele , nu m-ai trepida la relanti dar in mers aparea eroarea iar ) , pe urma am dat jos bujiile si erau cele originale pe masina ( din 2005 ) si erau praf cel putin prima bujie era total dusa , am inlocuit bujiile , pipa fisurata + o pipa care mi s-a parut mai pe duca , am montat tot inapoi, am sters eroarea si acum totul e ok
O sa comand si celelalte 2 pipe sa le schimb ca erau destul de imbatranite si sigur urmeaza sa faca probleme si alea

Multumesc pentru ajutor
  • nicumus

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Combo 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Buna seara. Povesti pentru cine intereseaza....
Motor z16se benzina +gaz . Check engine aprins, eroare p0304 ,mers neregulat pe benzina si mai accentuate trepidatiile la trecerea pe gaz,cu pufait in toba, la peste 50 km /h palpaia chech eng. Schimbat bobina, schimbat fise ,schimbat bujii intre ele ,acelasi defect p0304,lipsa putere motor. M.am hotarat sa cumpar bujii noi (NGK =21Ron/ buc) ,s.a ameliorat mersul pe benzina , dar la trecerea pe gaz jale. Uda bujia 4. Concluzie :defect pe injectorul 4 gaz. Normal ca cei de la gaz au spus ca nu e de la ei (gazul in garantie) ,dar dupa un reglaj mecanic si pe tester acum totul e ok . Am ramas cu intrebarea si nedumerirea ca gazul poate sa ude bujia sau nu ?
Alta intamplare cu ceva timp in urma . Dupa cumparare masinii, schimbat egr (pittsburgh 480 ron) . Mers o luna cu el. dupa un drum la Sinaia cu un mers in coloana de la Comarnic (2 ore) , nu mai statea motorul in relanti . Doua zile de ''distractie''cu curatat admisie,schimbat fise ,etc... ma gandesc sa desfac si egr-ul(piesa noua ,nu o banuiam .) .Surpriza ,ramas blocat pe deschis ,cu un bobarnac se inchide dar la realimentare ramanea blocat . Solutia de a pleca din Sinaia pe roti? Mufa scoasa de la egr, el lucrand doar ca un dop pe pozitia inchis. Am ajuns cu bine acasa si am trecut la operatia pe cord deschis sa vad ce este asa de complicat intr-o piesa asa scumpa. Flex manuit cu atentie si din aproape in aproape am ajuns la arcul care se bloca .ERa rasucit intr-o pozitie ciudata. Am adus totul la pozitia initiala,am prins carcasa in coliere si bride si cred ca este aproape de deschiderea care o avea inainte (nu mai ai cum sa il faci nou ).Important e comutatorul din spatele electromagnetului , acesta trimite sau primeste de la calculator nivelul de deschidere pt noxe. (partea neagra de deasupra egr-ului) Acum il am montat pe masina si nu mai imi da eroare . Il curat la 1000 km.
Oseara buna...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
...",dar dupa un reglaj mecanic si pe tester acum totul e ok ."... Pentru cei care sa mai confrunta cu acest gen de probleme,era important de stiut,esenta rezolvarii,adica reglajul in ce a constat...?
  • M4d4lyNN

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2011 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2015

  • Mesaj Privat
se pare ca problema mea nu a fost rezolvata in totalitate
Acum nu se mai aprinde martorul in mers, nu mai vibreaza in mers ( nu mai merge in 3 bujii ), dar la relantii ( fie cu motorul cald , sau rece ( dupa ce se lasa socul )) , are cateodata un mers neregulat, o vibratie a motorului si parca turometru da sa cada si masina il ridica
Chestia este ca nu imi iese nici o eroare pe tester
Ar putea fi senzorul de arbore cotit ?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu poate fi senzorul de pozitie arbore cotit,deoarece acest semnalul acestui senzor functioneaza in concordanta cu semnalul senzorului de pozitie ax cu came...,orice neconcordanta genereaza cod de eroare...,deci,nu e...! In mare parte supravegherea si controlul managementului motor,se face prin interpretarea valorilor de catre meseriasii instruiti tehnic! Erorile sunt pentru incepatori,ca un mic ghidaj...
  • M4d4lyNN

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2011 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2015

  • Mesaj Privat
merci de feedback
Poate fi de la faptul ca uleiul este peste maxim ?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca nu ar conta nivelul,nu ar mai fi facute semne(max,min) pe joja...,intrebarea importanta ar fi,de ce e nivelul mare si mai ales cit de mare este...?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR