Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
e prea devvreme sa ma pronunt. am criticat prea mult idea ca sa spun acum ca ar fi buna. eu l-am gasit cu 26 de lei , l-am pus singur, am zis sa risc , doar nu e o caruta de bani Smile)
Skip ads

  • jaleriu_valentin

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Si cum stai cu fantoma Smile eu am pus filtru purflux nu demult nu cred ca am facut 5000km dar daca as fi sigur ca nu mai face cu valeo as pune dinala
  • jaleriu_valentin

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2009

  • Mesaj Privat
K scuze se pare ca am trimis de 2 ori acelasi mess e de la net scuze
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
nah...90 % a disparut zgomotul. la relanti nu l-am mai auzit niciodata, nici in mers regim de oras. afara se mai aud nise miaunaturi , dar posibil sa nu fie de la injectie. multumesc Florin. O sa te caut cu berea
Skip ads

  • florin1983

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2011 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Noi sa fim sanatosi ca problemele curg......😃😃😃 sper si eu ca aceasta sa fie rezolvarea problemei. Pt moment sunt bucuros ca am scapat de acel sunet sacaitor
  • danutsb

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cum e? tot liniste?
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
La mine nu Sad a revenit zgomotul
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Te rog mult sã îmi spui și mie cum ai rezolvat problema, cum te pot gasi pe facebook ?
Skip ads

  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Cer scuze de mesajul de mai sus, am gasit acest topic abia acum si nu am reusit sa citesc pînã la sfîrsit toate paginile ca m-am grabit deja sa intreb de una alta....

Am un Opel Astra H 2008, 1,7, cdti, Z17DTJ, 110 cp, 81 kw, este prima mea masina.
Masina am cumpãrat-o aici in Germania, iar la cumparare mi-au spus din start ca trebuie schimbatã distributia, filtrele, uleiul.
Timp de vreo 2 zile am circulat cu masina vreo 800 km pînã a schimba distributia, uleiul si nu era absolut nici un sunet.
Dupa care am dus masina la un service Opel aici în Germania si mi-au schimbat distributia, uleiul, filtrele - deci au facut o revizie generalã la 140.000 km.
Nu cunosc ce filtre au fost puse, nici ce tip de ulei.
Am circulat cu masia aproximativ vreo 3000 km, dupa ca într-o buna zi am observat în primul rînd oscilatiile motorului la relanti, mici de tot dar se vedeau la bordul masinii si chiar se auzeau.
Apoi dupa încã 2000 km, la 145.000 km a început sã aparã sunetul ”Fantomã”. Pentru prima data mi-a apãrut la trecerea între treptele 1-2-3 la turatiile motorului 1900 -2200.
Ulterior acelasi sunet a început sã aparã si la relanti din ce în ce mai des.
Mecanicii din Germania dau din umeri.
ÃŽn fine, am facut 10.000 km si am schimbat iar toate filtrele si uleiu.
Am cumparat toate filtrele si uleiul la un magazin de piese auto aici în Germania, inclusiv filtrul de motorinã, nu tin mine cum se numea, însã nu era nici GM, nici Valeo, nici Bosch...avea o denumire ceva mai necunoscuta, nu am pastrat ambalajul.
Dupã schimbul filtrului de motorinã am circulat cu Opelul meu aproximativ 500 km si nici urmã de sunet si m-am bucurat enorm, dupa care m-am enervat pentru ca ”Fantoma” a revenit.
Este prima mea masinã, si în genere nu prea pricep nimic despre ce si cum se face...
Din cîte am înteles de la mecanici, pe Opelul meu stã un model de motor mai nou, practic ca cel de pe Astra J.
Eu nu cunosc, de aceea vreau sã vã întreb - la modelul de filtru pentru motorinã care stã la Opelul meu este pe capac acea bilã despre care se tot vorbeste pe paginile anterioare ca trebuie scoasã pentru înlãturarea sunetului?
Voi anexa poze cu motorul si filtrul de la Opelul meu.
Daca poate nu existã acea bilã la modelul de filtru de pe Opelul meu, voi fi nevoit sa recurg la metoda cu pompa în rezervor, care este mult prea complicatã pentru mine.
Ar putea cineva sã publice eventual un tutorial cu tot procesul cum se instaleazã acea pompã în rezervor ?
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Eu am incercat sa pun. Ideea e ca pompa baga prea mult fata de ce presiune ne trebuie noua. Totusi pompa are un fel de supapa de presiune. Acolo e o bila cu un arc . Trebuie scurtat arcul si presiunea se mai micsoreaza. Eu am taiat o spira din arc si tot era presiunea prea mare. Am mai taiat una si deja era prea mult. Asa ca m-am lasat pagubas. E in garaj pompa...concluzia: trebuie un mecanic priceput pentru montaj. In rest nu e mare lucru. Alimentarea se face de la un fir plus cu 12 v, comandat de un releu activat la punerea contactului. Becul de la bricheta / un fir din blocul de lumini - au tensiune doar dupa punerea contactului. O siguranta pusa pe firul de plus , iar pompa vine in locul sorbului in rezervor.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Dany2016 a scris:Cer scuze de mesajul de mai sus, am gasit acest topic abia acum si nu am reusit sa citesc pînã la sfîrsit toate paginile ca m-am grabit deja sa intreb de una alta....

Am un Opel Astra H 2008, 1,7, cdti, Z17DTJ, 110 cp, 81 kw, este prima mea masina.
Masina am cumpãrat-o aici in Germania, iar la cumparare mi-au spus din start ca trebuie schimbatã distributia, filtrele, uleiul.
Timp de vreo 2 zile am circulat cu masina vreo 800 km pînã a schimba distributia, uleiul si nu era absolut nici un sunet.
Dupa care am dus masina la un service Opel aici în Germania si mi-au schimbat distributia, uleiul, filtrele - deci au facut o revizie generalã la 140.000 km.
Nu cunosc ce filtre au fost puse, nici ce tip de ulei.
Am circulat cu masia aproximativ vreo 3000 km, dupa ca într-o buna zi am observat în primul rînd oscilatiile motorului la relanti, mici de tot dar se vedeau la bordul masinii si chiar se auzeau.
Apoi dupa încã 2000 km, la 145.000 km a început sã aparã sunetul ”Fantomã”. Pentru prima data mi-a apãrut la trecerea între treptele 1-2-3 la turatiile motorului 1900 -2200.
Ulterior acelasi sunet a început sã aparã si la relanti din ce în ce mai des.
Mecanicii din Germania dau din umeri.
ÃŽn fine, am facut 10.000 km si am schimbat iar toate filtrele si uleiu.
Am cumparat toate filtrele si uleiul la un magazin de piese auto aici în Germania, inclusiv filtrul de motorinã, nu tin mine cum se numea, însã nu era nici GM, nici Valeo, nici Bosch...avea o denumire ceva mai necunoscuta, nu am pastrat ambalajul.
Dupã schimbul filtrului de motorinã am circulat cu Opelul meu aproximativ 500 km si nici urmã de sunet si m-am bucurat enorm, dupa care m-am enervat pentru ca ”Fantoma” a revenit.
Este prima mea masinã, si în genere nu prea pricep nimic despre ce si cum se face...
Din cîte am înteles de la mecanici, pe Opelul meu stã un model de motor mai nou, practic ca cel de pe Astra J.
Eu nu cunosc, de aceea vreau sã vã întreb - la modelul de filtru pentru motorinã care stã la Opelul meu este pe capac acea bilã despre care se tot vorbeste pe paginile anterioare ca trebuie scoasã pentru înlãturarea sunetului?
Voi anexa poze cu motorul si filtrul de la Opelul meu.
Daca poate nu existã acea bilã la modelul de filtru de pe Opelul meu, voi fi nevoit sa recurg la metoda cu pompa în rezervor, care este mult prea complicatã pentru mine.
Ar putea cineva sã publice eventual un tutorial cu tot procesul cum se instaleazã acea pompã în rezervor ?

Tu practic ai avut de-a face cu doua probleme tipice pt motoarele de 1.7 cu serie DTJ / DTR, adica sistem de injectie Denso:
1. Oscilatiile de la relanti sunt cauzate de regulatorul de presiune de pe pompa de inalte. In functie de cum ai norocul pot fi destul de reduse si poti merge zeci de mii de kilometri fara sa ai probleme. Gasesti un topic detaliat aici: https://www.clubopel.com/vie...07565&start=0
2. Infamul sunet de fantoma ce apare de la aerul patruns in instalatie pe la imbinarile dintre conducte si capacul filtrului de motorina. Oringurile din plastic se largesc si in functie de cat de bine stau infipte conductele, aerul poate patrunde si e apoi eliminat prin ceva supapa de refulare de pe pompa cred, producand sunetul acela. Faptul ca a aparut dupa schimbul filtrului are de-a face cu faptul ca probabil s-au mai largit un pic oringurile cand s-a tras de capac/conducte si aerul si-a facut loc sa intre. Am mai spus-o si cu cateva posturi in urma, producatorul cartusului filtrant nu are treaba. Faptul ca a revenit sunetul si in cazul altora care au cumparat acel Valeo e edificator.

Iar raspunsul la intrebarea ta este nu, nu exista acea bila la filtrul tau. Pe Astra J e cu totul alt filtru, chiar daca motorul e acelasi. Sfatul meu e sa treci peste, e un inconvenient minor acest sunet. Eu asa am facut. Montarea unei pompe in rezervor e o improvizatie ce necesita multa migala si dupa cum zicea cineva mai sus, un meserias care stie ce face. Mecanicii vor ridica din umeri si vor da tot felul de cauze si solutii deplasate pentru acest sunet - mie mi-a zis cineva in reprezentanta ca e turbina si e normal - eu zic sa nici nu mai ridici problema. E o chestie foarte specifica ce se manifesta DOAR la motoarele cu codurile DTJ si DTR si e documentata intr-un buletin informativ emis de Opel. Iar ca solutie ei recomanda inlocuirea intregii baterii de filtru. Si cred ca e evident de ce poate reaparea problema, mai ales cand la schimbul de filtru cel care efectueaza operatiunea trage de capac cu conductele infipte in el.

Daca asta e cea mai mare problema pe care o ai cu masina chiar de poti declara multumit de achizitia facuta.
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Floydian - ÃŽți mulțumesc mult de rãspuns si sfaturi.
Cred ca voi încerca sã nu mai atrag atenția pe viitor la acel sunet ”fantoma”, dacã tot nu dãuneazã cu nimic la motor.
Am început sã citesct topicul referitor la oscilațiile de la relanți.
De fapt nu am menționat, dar la mine oscilațiile sunt foarte și foarte slabe, nu cred ca e grav pînã cînd, dar totuși eu le-am obesrvat și mã gîndeam daca ar putea sã-mi afecteze motorul pe viitor daca nu înlãtur problema în cauzã?
Cît ține de faptul daca sunt fericit de achiziția fãcutã, aș spune cã nu prea.
Am cumpãrat aceasta mașinã din dorința de a cheltui mai puțini bani la reparație și întreținere, dar nu a fost sa fie așa deoarece ulterior am aflat cã totuși piesele la așa model costã la fel de scump ca și piesele pentru Toyota, Mercedes etc.
Și mai este o nemulțumire legatã de acest model.
Nu știu la ce s-au gîndit cei producãtorii Opel cînd au instalat ”creierul mașinii” sub aripa stîngã fațã, unde umiditatea și noroiul sunt ca la ele acasa, ca sã fiu înțeles corect m-am referit la ECU - unitatea de control a mașinii.
La mine a ruginit capacul de la unitatea de control, s-au creat crapãturi, chiar și o gaurã pe capacul de la unitatea de control si mi-a intrat apã în interior, de la care a început sã opreascã motorul chiar în timp ce conduceam. Voi anexa pozele.
Mecanicul imi zice cã trebuie sã cumpãr o unitate de control nouã - original care costa aproximativ 1000 euro, sau sa gasesc o unitate de control exact așa de pe la dezmembrãri.
Astfel, cu cît mai mult citesc pe acest forum, ma îngrozesc și ma gîndesc ce fac mai departe cu Opelul meu, sã-l vînd sau ce sa fac...?
Skip ads

  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Cu placere.

Si pe mine m-a exasperat acel sunet la inceput, dar efectiv cu timpul a inceput sa nu ma mai deranjeze, mai ales ca momentele in care se aude sunt rare si de scurta durata.

Legat de regulator, daca oscilatiile sunt foarte slabe, nu ai de ce sa-ti faci griji. Nu afecteaza motorul, insa atunci cand sunt puternice sunt neplacute, motorul nu merge rotund si uneori da impresia ca va muri la relanti. Cand face lucrurile astea in mod frecvent e cazul sa il schimbi. La mine asa ajunsese sa faca si asta a fost singura investie pe care am facut-o in 4 ani de zile de cand am masina (Astra H Z17DTJ, 2010, cumparata SH). Deci nu e chiar asa cu belelele.

E evident ca o sa citesti multe chestii legate de defectiuni pe forumuri, dar nu uita ca Opel, si cu precadere Astra H, sunt masini foarte populare. Si majoritatea celor care se inscriu si posteaza pe forumuri o fac pt a afla rezolvarea unei probleme.

Da, ECU-ul e o problema intalnita, dar sigur il poti gasi prin dezmembrari la un pret decent.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dany2016 , ECU nu este unitate de control a masinii, doar motor, in rest mai ai o carca de calculatoare.
Amplasare proasta ? Da ! Reduceri de costuri ? Da ! Altii fac la fel ? Da !
La VW sunt sub grila stergatoare chiar si la Audi Q7 care se vrea masina. Se infunda gaurile de scugere si nu mai vede apa ocazional, sta ca un submarin in imersie, se arde de nu mai ce repara.
In cazul tau se da jos, se refac ceva trasee si lipituri, curatat pini, capsulat cu silicon de calitate, lasat macar o zi la intarit, protejat cu vopsea/lac tabla.
  • guitz

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Salutare. Cineva cu Astra J care a mai incercat varianta cu acea "bila" de la filtrul de motorina si poate confirma ca asa s-a rezolvat problema avem pe aici? Detin si eu o Astra J si ma dispera acest sunet. Multumesc
  • guitz

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Nimeni?
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Eu zic sa incerci sa scoti bila aia si sa vezi dupa. Practic orice usurare a traseului motorinei duce la o scadere a zgomotului...eu la astra h m-am cam resemnat. Circul cu muzica mai tare
  • guitz

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc, o sa incerc
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
La j nu se aude: eu nu am asemenea sunete.
  • Machi H

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor, vin cu o problema cu un motor z17 dtj, scoate foarte mult fum negru rãpane injecția și nu trage pana la 3000 rpm. Mașina este un Astra H 2009. Am schimbat injectoarele si turbina am curãțat galeria de admisie și EGR-ul și nu este nici o schimbare, mașina are scos catalizatorul și filtrul de particule dar nu a fost fãcut softul. Nu știu ce sa-i mai fac pe ob-com îmi da singura eroare releul de bujii care nu are nici o legãturã cu problema fumului. Nu știu ce sa mai fac
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR