Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • alexsorin06

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Salutare ! Am si eu o problema la astra g an 2002 y20dth sa aprins in bord permanent martorul patrat cu rotita portocaliu am pus tester imi da eroare la senzor presiune ac , ac-ul nu porneste freon in instalatie este si problema mai mare e ca apa se duce la 100 grade si nu mai porneste nici un ventilator am 2 ventilatoare ,mufe cu 3 fire am vazut . Acest senzor de presiune ac comanda si instalatia de racire motor ? Sau care e problema de nu pornesc ventilatoarele pt a-mi face racirea la motor Va multumesc anticipat pt sfaturi
Skip ads

  • crycu

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
00012 - Motor pentru a trage aer - semnal prea mic
Nu este prezent

00011 - Motor pentru a trage aer - defect
Nu este prezent
am verificat ventilatorul cu fire direct pe el.porneste doar la contactele 1cu 3 .1 cu 2 nu porneste,,,inseamna k nu merge ventilatorul pe treapta 1?
  • alidan00

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Salut, am o problema asemanatoare, masina e un astra G y17dt, acelasi martor cu steluta m-a pus si pe mine pe investigat.
Aerul conditionat merge si raceste, ventilatorul de ac din botul masinii nu porneste deloc, l-am inlocuit cu unul nou de proba si nu porneste nici acela. Cele doua sigurante de 10 si respectiv 30 A nu sunt arse. Astazi am probat calculatorul de ac cu unul functional si nu s-a schimbat nimic. Cand pornesc ac-ul, dupa cateva secunde porneste ventilatorul de racire motor la viteza maxima. La tester apar erorile 21 si 23. Ventilatorul de ac functioneaza pus pe direct la baterie. Am inteles ca urmatoarea etapa este sa verific cablurile de la calculator la ventilator, nu stiu cum as putea sa le verific.
Daca ma poate ajuta cineva sau indruma catre cineva care se pricepe in aceasta problema, v-a multumesc foarte mult. Deja sunt putin disperat. Multumesc.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Alidan00, te rog sa cauti ultimele mele potãri pe aceastã temã. Nu vreau sã poluez repetând povestea. Nu vreau nici sã te sperii, nu e obligatoriu sã fie cazul și la tine dar la ine a fost ECU. Apropos, se conecteazã prin mufa OBD la laptop, la OPCOM? La mine nici asta nu mai merge și e sigur ecu de vina.
P.S. uite ce ii scriam unui coleg ai experimentat pe mesaj privat în legãturã cu problema mea:
Acu 2 sãpt am fost în concediu. Intr-o dim la prima cheie pornesc ventilatoarele dor când pu contact, martor radiator cu stelușã aprin. Dupã câteva min se estompeazã lumina martorului, adicã e vedea mai palid. Dupã alte câteva ore se stinge. la test pedale, eroare 1540(senzor presiune AC). Zilele urmãtooare, pornesc și se opresc din 3 în 3 secunde ventilatoarele pânã se mai încãlzește motorul. AC începe sã meargã cu intermitențe. Ajuns acasã merg la un amic cu OD și nu vede așina, nu se coeteazã la interfațã. Încerc la încã 2- testere, la fel. Verificã un amic mecanic sigurnța care rãspunde de OBD și e ok. Am și plaoniera bunã. Merg la reprezentanțã Opel cu gândul cã au softuri oriinale și performante. Cu unn tester special(unlaptop în cutie metalicã și chiar unul pe roți) reușesc sã se conecteze la modulele mașinii sãrind peste ECU. Din tester pornesc ventilatoarele și Ac fãrã probleme. Când anuleazã comanda din acel tester, pe monitor apare ã AC și ventilatoarele când pornesc, cnd stu, ca niște pulsații. Și senzorii par ok. Au crezut inițil cã sunt lipituri reci dezlipite. Dat jos ECu luat de un mecanic și dus la reparat în oraș la un bãiat care cicã reparã. În douã ore mã cheamã înapoi, îmi spu cã lipiturle sunt bune dar are ECU ceva probleme la piesele de placa de bazã și nu se face. Am vazut cã cel puțiin desfãcut era ECU. Acum sper cã s-a uitat atent la el. M-au trimis acasã și sã îmi cumpãr ECU. Apoi dacã e nevoie poate și calculator de confrot. Eu nu sut chiar atehnic, mai fac câte ceva pe la mașinã, mã pricep și mai repar și laptopuri, chiar plãci de baza cu lipri și dezlipri de piese de pe ele(dar numai cu schemã, altfel nu știu conexiunile) dacã aș avea schema el de z16xe aș încerca ceva. Cea mai mare problemã este însã cã mã folosesc zilnic de mașinã și numai într-un concediu mi-aș permite sã bibilesc la mașinã și sã nu am neoie de ea o zi-douã. De aceea las pe alții cu experiențã mai multã care merg la sigur sau u schimb piese cu totul. Între imp AC nu mai merge deloc și nici ventilatoarele nu mai pornesc.
Skip ads

  • alidan00

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Se conecteaza pe tester dar nu are nici o alta eroare, doar 21 si 22. Multumesc pentru raspuns.
  • alidan00

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2006

  • Mesaj Privat
REZOLVAT! Se poate inchide, am gasit vinovatul, era un cablu intrerupt exact de unde se termina papucul, din mufa care intra in calculator. Initial am cautat o alta instalatie, am gasit una dar de la o benzinara, la prima vedere se potrivea dar puse una langa alta am descoperit ca ii lipseste o mufa. La y17dt pentru ventilatorul de racire motor are nevoie de doua mufe, la benzina se pare ca doar de una. Daca tot am dat-o jos am inceput bibileala si am descoperit ca firul nu se mai tinea decat intr-un cauciuc care izoleaza papucul mufei. Apropo pentru cine are nevoie, sa stiti ca se desface papucul din mufa. Exista un plastic galben sub care sunt papucii, acolo se apasa usor cu o surubelnita si iese papucul cu tot cu fir din mufa.
Eu am reusit sa pun la loc firul in papucul original si totul e ok acum.
  • watt_85

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi pentru urmãtoarea "problema'?
- martor steluta aprins în bord (a apãrut în timpul mersului la aprox. o sãptãmâna/doua dupã schimbarea radiatorului lichid rãcire).
In calculatorul ECM codurile stocate sunt:
00163 - Temperaturã antigel motor - lipsa semnal
00002 - Temperatura antigel motor - frecventa nu este în domeniu
00043 - Lampa martor (MIL) - semnal prea mare
00044 - Lampa martor (MIL) - semnal prea mic

AC-ul - functioneazã normal
Turatia motorului normala
Temperatura lichidului de rãcire - în regim normal (min. 85 - max. 93 *C) - indicatie în bord

Va multumesc!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Trebuie sa accesezi calculatorul dedicat racirii motorului+AC si apoi vei sti ce probleme sunt memorate sau active...
Skip ads

  • alidan00

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Am intarziat foarte multu cu raspunsul. Am rezolvat problema, aveam 3 fire care se mai tineau intr-o lita la calculatorul de racire pe mufa care duce spre interiorul masinii. Le-am refacut si problema s-a rezolvat.
  • dancerhd

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16XEL:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
am rugamintea sa ma ajute cineva in legatura cu urmatoarea problema;
Am o masina opel astra g benzina an fabricatie 1998 , 1,8 16V 85 w, de ceva vreme dupa ce pornesc masina si ajunge temperatura la 90 grade mi se aprinde martorul din bord patrat cu steluta, daca se mentine o viteza constanta temperatura lichidului de racire nu trece de 90 grade insa daca merge motoriul la relantiu sau cu viteza mica temperatura creste foarte repede ajungand la peste 100 de grade, fiind de cateva ori nevoit sa opresc motorul, am fost la electrician , a verificat cablajul si mufele , sunt in ordine, insa ventilatorul de racire nu porneste. Verificand ventilatorul pe direct acesta functioneaza. Am schimbat si modulul de comanda cu un altul dar nici de data asta ventilatorul nu a pornit cand lichidul de racire a ajuns la 92 de grade. Am incercat sa comand un modul pe net si imi cere codul piesei. Ma puteti ajuta cu acest cod cel pe care il am pe masina este necitibil.
va multumesc
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,
postez si eu problema avuta si rezolvarea, poate ajuta pe cineva : opel zafira, 2002, y20dth. am pierdut freon 2 ani la rind, mers la atelier acum - verdict - radiator ac fisurat.
inlocuit radiator - cost radiator aprox 380 lei,
verificat,curatit si incarcat instalatia ( aveau un mic stand pe roti pe care l-a cuplat la instalatia de ac a masinii prin doua furtune si acesta a facut automat operatiile ) cost 120 lei
manopera inlocuit radiator - 80 lei.
dupa ce standul a terminat operatia de umplere cu freon au demontat furtunele si mi-au zis sa probez ac-ul.
am pornit mororul, am apasat butonul de ac din bord si dupa citeva secunde s-a aprins martorul portocaliu din bord, problema pe care n-o avusesem inainte. (mentionez ca ac-ul incepuse sa bage aer rece) .
maistrul nu m-a crezut ca n-am avut martorul aprins, a zis ca ventilatorul merge, intr-adevar se auzea mergind un ventilator. la fel , a zis ca si compresorul merge ca altfel nu baga aer rece.
ok, a zis maistrul , sa cuplam laptopul sa vedem ce erori afiseaza. zis si facut, a legat mufa la cea a masinii (sub maneta de la frina de mina) pe ecranul laptopului s-au afisat erorile :
19 - motor introducere - nu functioneaza
21 - motor introducere - functionare defectuoasa
23 - lipsa turatie.
el nu a stiut la ce se refera , eu sint bita in instalatii ac, am presupus ca erorile se refera la compresor ac-ul nefunctionind de un an, am zis ca poate dureaza putin pina se unge bine ;
a ramas sa mai sapam amindoi si sa incercam sa rezolvam.
acasa am citit topicul acesta , problema seamana foarte mult cu a userului @alidan00, am verificat mufa electrica a ventilatorului de pe radiatorul de ac ( cel din botul masinii) si omul uitase sa o cupleze.
am cuplat-o la loc, problema rezolvata - martorul s-a stins iar ventilatoarele merg pe turatie mica (ambele ventilatoare).
ce banuiesc ca se intimpla - in functionare:
cind mergi cu masina si apa din radiatorul motorului nu depaseste 90 de grade, ventilatorul mare de pe acesta functioneaza la turatie mica (treapta inferioara) . daca apa depaseste 90 de grade calculatorul comanda pornirea acestuia pe treapta superioara - viteza mare - pentru a raci motorul .
la mine, deoarece nu mergea ventilatorul de la ac, presupun ca se comanda de catre calculatorul masinii ventilatorului mare de pe radiatorul de apa pornirea direct in treapta mare de viteza pentru a compensa nefunctionarea ventilatorului de pe radiatorul de ac si in acelasi timp vedea ca nu este consum pe ventilatorul de ac si imi aprindea martorul in bord.
am observat ca radiatorul de ac se incalzeste destul de repede la o temperatura destul de ridicata , ceea ce nu credeam.
presupun de asemenea ca ambele ventilatoare au cite doua trepte de turatie,- la cel de ac, cit a fost dat jos, am vazut o rezistenta de putere ( arata ca o rezistenta de resou dar este cam de 5 cm lungime si o siguranta termica asa cum a zis mai inainte userul @big_electro61) pentru treapta mica de viteza.
daca gresesc cu logica rog sa fiu corectat.
multumesc.
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2015

  • Mesaj Privat
salut

eu la masina mea nu mi s-a aprins vreodatã acest martor steluta cu dreptunghi , nici chiar cand pun contactul.
probleme cu freonul am avut in primãvara 2016; dupa ce am cumparat-o , am reumplut sistemul si functioneazã bine; am climatronic , nu am de motive sa ma plang ca nu functioneazã corespunzãtor .

ca test acum aprox 2 saptamani, am pus un termometru (care are sonda cu fir mai lunga) in bord într-un orificiu pe unde iese aerul .
temperatura minima la care poate ajunge a fost de 7 grade ; chiar sa fãcuse frig in masina.

doar ca ceea ce ma face curios este faptul ca de ce nu se aprinde; posibil sa fie becul ars? sau masina sa nu aibe asa ceva instalat ?

in schimb am vazut la un prieten tot cu zafira , model an 2001 (fara facelift) ca la el se aprinde cand e pus contactul.


Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,458
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Acel martor este dela nivelul lichidului de racire...
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2015

  • Mesaj Privat
@ Bibu16V

ok, nu am stiut , dar la mine pe computerul de bord imi este afisat textul de avertizare (in germana e la mine ) atunci cand nivelul scade si trebuie sa completez.
similar este si cu nivelul de ulei pt motor.

multumesc!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,458
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ptr putin...
Pai, nu e logic? Acel martor este, cel mai probabil, ptr variantele fara CB/BC... Ce motiv ar avea sa se aprinda la tine?!
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc, e clar acum , am inteles ideea .

o zi buna!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,
nu cred ca martorul este doar pentru lichidul de racire.
la toate masinile cred ca se aprinde cind pui contactul si se stinge cind porneste motorul.
cred ca la tine e ars becul sau scos .
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,458
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Acel martor este doar ptr nivelul lichidului de racire. O documentare succinta te-ar putea lamuri ... zic.
Dar nu, tu vii si spui :

gabimilo1 a scris:
... nu cred ca martorul este doar pentru lichidul de racire.


gabimilo1 a scris:
la toate masinile cred ca se aprinde cind pui contactul si se stinge cind porneste motorul.


gabimilo1 a scris:
cred ca la tine e ars becul sau scos .


Foarte multa credinta la tine, ceea ce ar fi un lucru bun, dar in alta parte, altfel institutiile pe baza de credinta s-ar numi academii...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut(in primul rind)
@bibu, ok, ai dreptate.
la zafira mea martorul mi-a aratat si mufa ventilatorului de clima sarita.
@iaminm are alt model de masina si acolo o fi altfel.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
bibu16v a scris:Acel martor este doar ptr nivelul lichidului de racire. O documentare succinta te-ar putea lamuri ... zic.
Ce documente(succinte) ar trebui sa rasfoim ca sa ne lamurim...?! Eu stiu ca sunt si masini care nu au senzor de nivel lichid racire,dar au modulul ce manageriaza racirea si AC,inclusiv martorul din bord dedicat...! Martorul se aprinde la punerea contactului si se stinge in 3 secunde daca totul e in regula in managementul calculatorului racire si AC. In momentul in care apare o problema in sistemul respectiv,martorul se aprinde iar cauza se poate afla folosind un tester,accesind codurile de eroare...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR