- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Nu înainte de a face testul de încãlzire cu mana pe furtunul de la radiator! Dacã nu se încãlzește înainte de 88 grade înseamnã ca termostatul nu deschide devreme, deci e o.k. Deschiderea circuitului de racire prin radiator înainte de 88 grade o poți considera drept o decalibrare a termostatului. Asta se întâmplã? În rest, frig afarã, frig și înãuntru, Singura piesa care mai are rol de încãlzire a antigelului e EGR-ul, atunci când turezi motorul iar gazele de ardere trec prin el spre admisie.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Am facut de vreo 3 ori testul "cu mana pe furtun", nu exista vreo incalzire sesizabila
la mana, doar la o distanta de 10 cm de termostat conducta este calduta.
La temperatura exterioara de 1grd.C trebuie aprox. 4 km pana cand apa ajunge la 90-92grd.,
apoi se manifesta tampenia - scade la 85-86 grd si ramane pe acolo, avand mici variatii depinzand
de regimuil motorului si turatia aerotermei.
Practic pana cand termostatul deschide acesta se comporta relativ normal (exceptand
timpul mare necesar deschiderii), apoi nu mai este in stare sa pastreze temperatura de regim.
Pana in iarna asta, dupa incalzire, acul indicatorului de temperatura se stabiliza sub liniuta
de 90grd., lipit de aceasta.
la mana, doar la o distanta de 10 cm de termostat conducta este calduta.
La temperatura exterioara de 1grd.C trebuie aprox. 4 km pana cand apa ajunge la 90-92grd.,
apoi se manifesta tampenia - scade la 85-86 grd si ramane pe acolo, avand mici variatii depinzand
de regimuil motorului si turatia aerotermei.
Practic pana cand termostatul deschide acesta se comporta relativ normal (exceptand
timpul mare necesar deschiderii), apoi nu mai este in stare sa pastreze temperatura de regim.
Pana in iarna asta, dupa incalzire, acul indicatorului de temperatura se stabiliza sub liniuta
de 90grd., lipit de aceasta.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
@PL500, nu e mare timpul de incalzire dar intr-adevar nu e firesc nici sa urce temperatura pana la 92 grade si nici sa stea la 85 (decat daca e foarte frig afara). E posibil ca termostatul sa lucreze in alti parametri decat cei normali. Adica deschide la peste 90 grade si dupa aceea nu mai e capabil sa revina, ca si cum ar ramane agatata supapa. La 1 grad in exterior ramane cam deschis termostatul. Daca mufa senzorului de temperatura e curata inseamna ca varianta "termostat defect" e plauzibila.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Maryo78
- **
- 119 mesaje
- din 08 Aug 2013
- Astra 2005 z14xep
- Bacau
Maryo78
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salutare. Am avut un mic accident si mi s-au indoit (curbat) putin radiatoarele Racire+A.C. nu au curs deloc, dar daca ar aparea vreo problema si v-a trebui sa le schimb merg de la dezmembrari de pe orice motor astra h schimbate, sau numai de pe acelasi motor ca al meu Z14XEP. Am gasit pe 2 masini la dezmembrari radiatoare bune una cu motor 1.3 diesel si una de Anglia 1.8 benzina astra h amandoua pot lua de la ele? Multumesc!
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Daca ati gasit,nu puteati verifica vizual daca se potrivesc,adica prinderile si stuturile de intrare/iesire,sant la fel?(nu mai vorbim si de alte) Intrati pe site-ul unui magazin online de piese auto si comparati .
Eu spun ca nu este nici o sansa de a se potrivi,sant motorizari diferite,nu conteaza tipul masini
Eu spun ca nu este nici o sansa de a se potrivi,sant motorizari diferite,nu conteaza tipul masini
- Maryo78
- **
- 119 mesaje
- din 08 Aug 2013
- Astra 2005 z14xep
- Bacau
Maryo78
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
La Astra H din semnatura,termostatul meu deschide la 80-83 grade (dupa afisajul din meniul secret,ca altul nu are pentru temperatura).Termostatul nu e blocat,caci,pana la aceasta temperatura,radiatorul e rece (si furtunul). Am masurat (cu multimetrul) senzorul de temperatura si pare a fi ok.
Am vazut ca pentru acest motor,termostatul trebuie sa deschida la 92 grade.E posibil sa am pe masina un termostat care e pentru alta temperatura (alt tip de motor)?,sau sa fie decalibrat (desi functioneaza)?
Remarcasem deja ca in Astra,se incalzeste mai greu (mai tarziu) iarna,decat in batrana Corsa,care functioneaza "ca la carte"
Am vazut ca pentru acest motor,termostatul trebuie sa deschida la 92 grade.E posibil sa am pe masina un termostat care e pentru alta temperatura (alt tip de motor)?,sau sa fie decalibrat (desi functioneaza)?
Remarcasem deja ca in Astra,se incalzeste mai greu (mai tarziu) iarna,decat in batrana Corsa,care functioneaza "ca la carte"
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
MrMihai
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2017
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
MrMihai
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2017
- Mesaj Privat
MrMihai
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2017
- Mesaj Privat
Salutare din nou . Revin cu reparatia termostatului . Dupa sfatul domnului Dan Cuciureanu am cumparat un termostat Behr cu 66 lei nou . Cu ocazia asta am inlocuit si antigelul Agilei . Deci pot sa spun ca inainte am facut 40 km si abia daca temperatura a ajuns la 70 grade . Acum in 4 km ajunge la 90 grade , verificat cu termometru Fluke si cu OBD . Va multumesc mult de ajutor .
Ca si pasi de urmat am indepartat tubulatura pentru aer , apoi cu ajutorul unei truse stelate , am inlaturat cele trei suruburi de la termostat , sa aveti grija ca teava de la termostat e prinsa inca de un surub deasupra , sa nu rupeti clema . Inainte de a desface eu am dat drumul la antigel prin orificiul de golire de la radiator . In rest aveti grija la noul termostat vine cu garnitura doar la parte de jos nu si la teava , eu nu mi-am dat seama asadar am luat de la cel original , dar recomand doua garnituri rotunde noi , 8 lei bucata .
Ca si pasi de urmat am indepartat tubulatura pentru aer , apoi cu ajutorul unei truse stelate , am inlaturat cele trei suruburi de la termostat , sa aveti grija ca teava de la termostat e prinsa inca de un surub deasupra , sa nu rupeti clema . Inainte de a desface eu am dat drumul la antigel prin orificiul de golire de la radiator . In rest aveti grija la noul termostat vine cu garnitura doar la parte de jos nu si la teava , eu nu mi-am dat seama asadar am luat de la cel original , dar recomand doua garnituri rotunde noi , 8 lei bucata .
zerillos
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2015
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat