Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
Solutie
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Simptome: Rog ajutor! Nu reusesc sa inteleg!
Motor z17dtj
Ieri circulam cu masina (motorul avea aproximativ 90 grade celsius) si mi s-a aprins cheita. Chiar eram curios de la ce sa fie, avand in vedere ca e super intretinuta masina.
Dupa ce opresc fac testul cu pedalele si afiseaza ecn 068302 - eroare legata de sistemul de preincalzire ( bujii ). Ajung acasa, scot fisele si verific bujiile. Toate fac scanteie. Verific si fisele - la contact pe fiecare din ele vine tensiune.
Pun op-com, sterg eroarea.
Dimineata pornesc , totul ok. Prin trafic, dupa ce s-a incins iar motorul peste 90 iar apare cheita, iar aceeasi eroare 68302.
Stiam ca bujiile merg inainte de pornire si dupa pornire merg intermitent pana ajunge motorul la aprox 55 grade. Dupa stiu ca se opresc. Cum e posibil asadar sa apara eroarea cand motorul e incins?
Alternatorul ieri cand erau 32 33 grade incarca 13.8 - 13.6
Dimineata incarca 14.0 - 14.1 .
Pareri ? Multumesc!
Intre timp o sa merg sa verific daca dupa 55 grade decupleaza bujiile, poate raman prea mult aprinse si de aia semnalizeaza eroarea

Cod(uri) eroare:
ecn 068302
Model: Astra
An fabricatie: 2010
Cod motor: Z17DTj

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie

Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ai filtru de particule?
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Da, e in garaj. Anulat si din soft
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
O sa raspund tot eu cum am rezolvat problema. Poate ajuta pe cineva pe viitor.
1. Am verificat bujiile (montate pe masina) daca fac scanteie cu un fir de pe plusul bateriei. Toate faceau scanteie
2. Am pus un bec de 12 V alimentat pe minusul bateriei si plusul de la fiecare fisa a bujiilor pe rand. Pe toate venea curent dupa contact.
3. Am montat becul si in acelasi timp fisele pe bujii si am pornit masina. Dupa pornire becul clipea si la un moment dat ~ 60 grade motorul ~ se stingea de tot.
Avand in vedere ca sistemul functiona in parametrii am inceput sa caut problema in alta parte.
4. Am desfacut releul bujiilor si aveam foarte mult ulei in el. Se pare ca scapa ulei de la intercooler ?! in zona e imbacsit cu ulei. Am curatat uleiul, am dat cu niste spray wd40 in mufa , am lasat sa se usuce si apoi am montat la loc.
5. Am desfacut fiecare fisa a bujiilor si am constatat ca tabla care imbraca bujia e foarte larga. Nu era fixa. Am strans putin cu patentul fiecare din tablitele alea.
6. Am desfacut bujiile si le-am zgariat in cap cu smirghel.

Dupa ce am montat la loc totul, am sters si eroare cu op-com si de atunci nu mi-a mai aparut niciodata.
Succes tuturor !
Skip ads

  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Trebuie sa verifici rezistenta bujiilor. trebuie sa fie sub 2-3-5 ohmi. Ce e mai mare da erori chiar daca scanteieste.
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Mersi. Mi-ar fi fost mai util raspunsul acum o luna. Totusi mi-a disparut eroarea si prin pasii mentionati de mine.
  • Qbert

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2009 Z17DTR/DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2016

  • Mesaj Privat
vladutsss a scris:
4. Am desfacut releul bujiilor si aveam foarte mult ulei in el. Se pare ca scapa ulei de la intercooler ?! in zona e imbacsit cu ulei. Am curatat uleiul, am dat cu niste spray wd40 in mufa , am lasat sa se usuce si apoi am montat la loc.

Unde este releul bujiilor? multumesc
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Fixat pe suportul bateriei
Skip ads

  • CST6348

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2017

  • Mesaj Privat
Se poate intampla ceva daca mergi asa? Si eu am aceeasi eroare, multumesc
  • MSirbuletu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Salut..am si eu aceiași problemã și nici un mecanic nu ii da de cap..am gãsit releu putin umed ...l-am sters și nu se mai aprinde martorul la bord..O sa sterg si eroarea la service sa vad daca mai zice ceva..
  • AGiusiAvasilcai

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2021

  • Mesaj Privat
[quote="vladutsss"]O sa raspund tot eu cum am rezolvat problema. Poate ajuta pe cineva pe viitor.
1. Am verificat bujiile (montate pe masina) daca fac scanteie cu un fir de pe plusul bateriei. Toate faceau scanteie
2. Am pus un bec de 12 V alimentat pe minusul bateriei si plusul de la fiecare fisa a bujiilor pe rand. Pe toate venea curent dupa contact.
3. Am montat becul si in acelasi timp fisele pe bujii si am pornit masina. Dupa pornire becul clipea si la un moment dat ~ 60 grade motorul ~ se stingea de tot.
Avand in vedere ca sistemul functiona in parametrii am inceput sa caut problema in alta parte.
4. Am desfacut releul bujiilor si aveam foarte mult ulei in el. Se pare ca scapa ulei de la intercooler ?! in zona e imbacsit cu ulei. Am curatat uleiul, am dat cu niste spray wd40 in mufa , am lasat sa se usuce si apoi am montat la loc.
5. Am desfacut fiecare fisa a bujiilor si am constatat ca tabla care imbraca bujia e foarte larga. Nu era fixa. Am strans putin cu patentul fiecare din tablitele alea.
6. Am desfacut bujiile si le-am zgariat in cap cu smirghel.

Dupa ce am montat la loc totul, am sters si eroare cu op-com si de atunci nu mi-a mai aparut niciodata.
Succes tuturor !. Mulțumesc frumos,m.q ajutat mult!
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut colegilor. Am eroarea 068302 de câteva luni,o ștergeam și o perioada nu mai apãrea,acum o șterg și apare din nou.Am verificat bujiile pistonul 1,2 4 au valoarea de 1,1-1,2 ohmi, pistonul 3 nu- mi arata nici o valoare.
Oare sa fie bujia pistonului 3 arsã?
O seara frumoasa tuturor!
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca esti absolut sigur ca ai facut masuratoarea corect, sigur acea bujie nu mai este functionala.
Celelalte valori, le pun pe seama aparatului de masura.
Mare atentie la achizitie si mai ales la inlocuire!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR