- gaches
- **
- 142 mesaje
- din 01 Nov 2008
- Signum 2005 Z19DTH
- Vaslui
gaches
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Vaslui
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- tadobaru
- **
- 115 mesaje
- din 09 Mai 2009
- Astra 2006 Z14XEP
- Constanta
tadobaru
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2009
- Mesaj Privat
- gaches
- **
- 142 mesaje
- din 01 Nov 2008
- Signum 2005 Z19DTH
- Vaslui
gaches
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Vaslui
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2008
- Mesaj Privat
Am desfãcut galeria ,dar tablla aia nu avea nici un joc. Am pus silicon pe nervuri. Între cele douã pãrți ale galeriei am pus silicon, garnitura dintre ele s-a rupt la demontare. Am montat la loc și fãcea tot așa chiar mai rãu . Se aude cã un zdranganit de tabla dar numai pe accelerare.
Am demontat din nou galeria, am desfacut-o și între cele douã pãrți siliconul nu era întãrit deși o lãsasem 24 ore. Bãnuiesc cã era frig afara când l-am pus.
Am refãcut operațiunea de data asta la cãldurã. Sã vedem ce iese.
Am demontat din nou galeria, am desfacut-o și între cele douã pãrți siliconul nu era întãrit deși o lãsasem 24 ore. Bãnuiesc cã era frig afara când l-am pus.
Am refãcut operațiunea de data asta la cãldurã. Sã vedem ce iese.
- tadobaru
- **
- 115 mesaje
- din 09 Mai 2009
- Astra 2006 Z14XEP
- Constanta
tadobaru
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- tadobaru
- **
- 115 mesaje
- din 09 Mai 2009
- Astra 2006 Z14XEP
- Constanta
tadobaru
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2009
- Mesaj Privat
- gaches
- **
- 142 mesaje
- din 01 Nov 2008
- Signum 2005 Z19DTH
- Vaslui
gaches
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Vaslui
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2008
- Mesaj Privat
ciprianos
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2014
- Mesaj Privat
- gaches
- **
- 142 mesaje
- din 01 Nov 2008
- Signum 2005 Z19DTH
- Vaslui
gaches
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Vaslui
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2008
- Mesaj Privat
Dinu .N.
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2017
- Mesaj Privat
Salut
Astra H X16XEP Galerie admisie -- cum schimb clapetele, doua se misca, doua nu , pot sa gasesc undeva separat sa le cumpar clapetele .
apropo cand accelerez mai tare la mine scoate o bubuitura pe teava de esapament cu foc , eu nu am vrut s a o tunez -- s a tunat singura )
lA MINE SE AUDE UN ZGOMOT am descfacut admisia aia mare si placuta aia de aluminum nu se misca , am zis ca e de la egr, l am schimbat tot se aude , cred c a e de la clapete
Astra H X16XEP Galerie admisie -- cum schimb clapetele, doua se misca, doua nu , pot sa gasesc undeva separat sa le cumpar clapetele .
apropo cand accelerez mai tare la mine scoate o bubuitura pe teava de esapament cu foc , eu nu am vrut s a o tunez -- s a tunat singura )
lA MINE SE AUDE UN ZGOMOT am descfacut admisia aia mare si placuta aia de aluminum nu se misca , am zis ca e de la egr, l am schimbat tot se aude , cred c a e de la clapete
- florin.BTZ
- *
- 17 mesaje
- din 27 Apr 2016
- Bacau
florin.BTZ
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2016
- Mesaj Privat
Salut! Am facut si eu operatiune in acest weekend, rezultatul fiind mai mult decat excelent. De ce zic asta? Pentru ca pe langa zgomotul metalic deranjant care a disparut in totalitate, am mai rezolvat o problema. De vreo 2 saptamani incepuse mototul sa traga in suturi cand acceleram mai tare, asta doar dupa ce se incalzea. Cautand problema pe internet toata lumea zicea ca de vina sunt ori bujiile, ori bobina de inductie. Eram deja pregatit sa o duc la service cand mi-a venit idea sa umblu mai intai la galeria de admisie. Spre mirarea mea am reusit sa ”impusc doi iepuri dintr-un foc” cum s-ar spune, s-au rezolvat ambele probleme in urma curatarii galerie de admisie. Vreau sa va multumesc tuturor celor care ati scris in acest topic! Numai bine!
roccodia
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2017
- Mesaj Privat
buna seara,.am si eu o problema cu cu galeria de evacuare, ,adica este fisurata si mecanicul mi a spus sa caut una la dezmembrari dar cu tot cu catalizator .intrebarea mea este daca galeria este dintruna cu catalizatorul s au se pot lua si separat si daca ar fi probleme de compatibilitate daca cumpar doar galeria fara catalizator.multumesc anticipat.ps.este vorba de astra h z16xep
pnuhttp
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2010
- Mesaj Privat
catalyn07
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
Eu am încercat sa scap de twinport, sa il dezactivez( vreau drumul mai scurt). Am scos furtunasul de vacum, i-am scos si mufa, dar nimic....tot clantane. Daca o țineam impinsa sau trasa cu mana, tot se auzea. Dar cand e subturata si accelerez, nu se aude niciun zgomot, tacere totala. Parca si cu Ac pornit nu se aude deloc . Cand trece de 2700-3000ture cred, zdrangane bine, schimb treapta si accelerez, iar tacere pana urca in ture(probabil stau deschise sa trag aer mai mult).
RAndronic
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
As dori sa impartasesc cu toti colegii cum se procedeaza si in cazul remedierii problemei cu admisia la 1.6XEP iar daca am gresit, rog moderatorul sa ne ajute cu completarile evidentiate :
1. Desfacem bornele bateriei cu cheie fixa/inelara de 10 .
2. Dam bateria deoparte daca dorim sa avem aparent mai mult loc, eu am dat-o doar ca sa o pun pe redresorul vecinului....dar s-a dovedit ca a trebuit sa cumpar una noua.
3. Se demonteza cu cheie tubulara de 7 capacul tubului de la filtru de aer, ce intra in corp clapeta.
4. Se desface cu Torx de T30 surubul ce tine cutia filtrului de aer
5. Se desface mufa debitmetrului si apoi se scoate tot ansamblul ( cutie filtru cu tubulaturi)
6. Firul de masa al clapetei e legat la calculatorul masinii, se desface cu Torx de T30
7. Se desfac cele 4 suruburi ale corpului clapetei de acceleratie cu Torx E10, i se scoate mufa, celor 2 furtune pe care circula antigel li se indeparteaza colierele cu clestele pentru a le putease scoate de pe teava, furtune ce trebuiesc prinse cu o sarmulita chiar de ceva mai inalt pentru a nu curge lichidul, se scoate si furtunul gros prin care trec gazele din motor( vestitul cu supapa capacului ce scapa ulei) prin tragerea de clema de sarma cu mana( se scoate si din partea opusa pentru ca va incomoda)
8. Carcasa cu fire de deasupra imjectoarelor se poate ridica pentru a avea loc la nevoie pe ici pe colo prin introducerea surubelnitei in gaura si apasand usor pe urechea interioara( are 3 astfel de clicuri)
9. Demontarea calculatorului de injectie. Acesta are 3 suruburi ce se desfac cu Torx T30 si 2 mufe mari la care avem sigurante si manere de care sa tragem, ele glisand spre desfacere partial usor.
10. Sub el avem senzorul MAP ce se desface usor cu Torx E10 si se trage in sus, pentru ca este etans, iese putin greoi. Tot acolo avem si vacumul ce duce la plosca, se scoate prin declipsare ca la furtunele de benzina(vezi poze).
11. Cine are GPL va scoate furtunasul de vacum de pe galerie
12. Galeria e prinsa cu 8 surubele ce se desfac cu T25 si 5 suruburi ce se desfac cu T30 ( acestea prind galeria de motor) .
13. Ca in orice mecanica, se foloseste un ciocan de cauciuc in acesc caz, cu care dezbinam putin galeria(partea de deasupra).
14. Odata indepartata partea de sus a galeriei, aceasta se va desface si ea in 2 cu o cheie Torx de T25 urmand a fi curatate cele 2 parti cu carbusol sau solventul detinut, se indeparteaza siliconul vechi de pe nervuri
15. Se polizeaza putin marginile ce frecau.
Se dau cu silicon Viktor Reinz din nou nervurile(atentie ca siliconul are un dop special pentru a pune silicon cu o mana fina, nu ca fomica) si se lasa cateva minute conform indicatiilor producatorului. Apoi se monteazã scoica la loc, se apasa putin si se lasa asa vreo cateva ore bune( 6 in cazul meu). Apoi se strang suruburile la loc si se pune neaparat pasta de blocare la ele pentru a fi sigur ca nu se vor desface din vibratii(asa cum era unul la mine).
16.dupa ce strangeti bine scoica( partea de completare a galeriei, este obligatorie piesa) aceasta trebuie montata la loc dar nu inainte de a fi curatat si celelalte parti vizibile, chiar si garnitura stearsa.
17. Se vor monta in ordinea inversa toate piesele( partea superioara a galeriei, furtun vacum si senzor Map, calculator si corp clapeta, furtunele de antigel de la clapet si furtunul de sub ele, filtrul de aer si bateria).
Timp efectiv de lucru:
2 ore demontat cu grija si poze + 2 ore operatia inversa. Va ajuta daca nu sunteți consumatori sau fumãtori, ca si in cazul prezentat.
Nivel dificultate : mediu
Atentie:
a)masina se porneste a doua zi
b) nu strangeti tare suruburile ca se vor rade filetele sau va plesni galeria
c) atentie sa nu rupeti furtunele sau mufele, acestea se desfac usor, doar ca trebuie sa stiti/ aflati principiul de functionare
d) atentie la garnituri
Multumesc frumos tuturor si spor la treaba. Pentru alte intrebari sau suport, daca mai e cazul dupa ce am expus totul aici, cu mare placere va ajut!
1. Desfacem bornele bateriei cu cheie fixa/inelara de 10 .
2. Dam bateria deoparte daca dorim sa avem aparent mai mult loc, eu am dat-o doar ca sa o pun pe redresorul vecinului....dar s-a dovedit ca a trebuit sa cumpar una noua.
3. Se demonteza cu cheie tubulara de 7 capacul tubului de la filtru de aer, ce intra in corp clapeta.
4. Se desface cu Torx de T30 surubul ce tine cutia filtrului de aer
5. Se desface mufa debitmetrului si apoi se scoate tot ansamblul ( cutie filtru cu tubulaturi)
6. Firul de masa al clapetei e legat la calculatorul masinii, se desface cu Torx de T30
7. Se desfac cele 4 suruburi ale corpului clapetei de acceleratie cu Torx E10, i se scoate mufa, celor 2 furtune pe care circula antigel li se indeparteaza colierele cu clestele pentru a le putease scoate de pe teava, furtune ce trebuiesc prinse cu o sarmulita chiar de ceva mai inalt pentru a nu curge lichidul, se scoate si furtunul gros prin care trec gazele din motor( vestitul cu supapa capacului ce scapa ulei) prin tragerea de clema de sarma cu mana( se scoate si din partea opusa pentru ca va incomoda)
8. Carcasa cu fire de deasupra imjectoarelor se poate ridica pentru a avea loc la nevoie pe ici pe colo prin introducerea surubelnitei in gaura si apasand usor pe urechea interioara( are 3 astfel de clicuri)
9. Demontarea calculatorului de injectie. Acesta are 3 suruburi ce se desfac cu Torx T30 si 2 mufe mari la care avem sigurante si manere de care sa tragem, ele glisand spre desfacere partial usor.
10. Sub el avem senzorul MAP ce se desface usor cu Torx E10 si se trage in sus, pentru ca este etans, iese putin greoi. Tot acolo avem si vacumul ce duce la plosca, se scoate prin declipsare ca la furtunele de benzina(vezi poze).
11. Cine are GPL va scoate furtunasul de vacum de pe galerie
12. Galeria e prinsa cu 8 surubele ce se desfac cu T25 si 5 suruburi ce se desfac cu T30 ( acestea prind galeria de motor) .
13. Ca in orice mecanica, se foloseste un ciocan de cauciuc in acesc caz, cu care dezbinam putin galeria(partea de deasupra).
14. Odata indepartata partea de sus a galeriei, aceasta se va desface si ea in 2 cu o cheie Torx de T25 urmand a fi curatate cele 2 parti cu carbusol sau solventul detinut, se indeparteaza siliconul vechi de pe nervuri
15. Se polizeaza putin marginile ce frecau.
Se dau cu silicon Viktor Reinz din nou nervurile(atentie ca siliconul are un dop special pentru a pune silicon cu o mana fina, nu ca fomica) si se lasa cateva minute conform indicatiilor producatorului. Apoi se monteazã scoica la loc, se apasa putin si se lasa asa vreo cateva ore bune( 6 in cazul meu). Apoi se strang suruburile la loc si se pune neaparat pasta de blocare la ele pentru a fi sigur ca nu se vor desface din vibratii(asa cum era unul la mine).
16.dupa ce strangeti bine scoica( partea de completare a galeriei, este obligatorie piesa) aceasta trebuie montata la loc dar nu inainte de a fi curatat si celelalte parti vizibile, chiar si garnitura stearsa.
17. Se vor monta in ordinea inversa toate piesele( partea superioara a galeriei, furtun vacum si senzor Map, calculator si corp clapeta, furtunele de antigel de la clapet si furtunul de sub ele, filtrul de aer si bateria).
Timp efectiv de lucru:
2 ore demontat cu grija si poze + 2 ore operatia inversa. Va ajuta daca nu sunteți consumatori sau fumãtori, ca si in cazul prezentat.
Nivel dificultate : mediu
Atentie:
a)masina se porneste a doua zi
b) nu strangeti tare suruburile ca se vor rade filetele sau va plesni galeria
c) atentie sa nu rupeti furtunele sau mufele, acestea se desfac usor, doar ca trebuie sa stiti/ aflati principiul de functionare
d) atentie la garnituri
Multumesc frumos tuturor si spor la treaba. Pentru alte intrebari sau suport, daca mai e cazul dupa ce am expus totul aici, cu mare placere va ajut!