Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • gogosica

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
la autogilex am montat eu acum 2 ani,
si nu am fost multumit deloc,
am montat instalatie BRC,
nu au stiut sa ii faca reglajele, montajul a fost de CACAT, nu le fac antireclama dar asa a fost,
cand plecam dimineata cu masina la cateva sute de metri intr-a 2a imi dadea in nas rau de tot,
pe urma ajungeam in intersectie si cand sa ma bag si eu ca omul imi murea motorul,
daca vrei calitate si reglaj profesional din prima mergi la Vernesti, nu o sa iti para rau niciodata, montajul care il fac ei acum de nici nu iti dai seama ca ai instalatie de gaz pe ea, plus ca iti ascund cam toate piesele , nu o sa fie la vedere, iar daca le explici ca mai vrei si injectoarele ascunse si mai bine,
daca nu ma duceam la Vernesti sa refaca reglajele calculatorului de gaz, cred ca ajungeam la nebuni
aici nu merg cu masina sa vada parametrii si calculatorul de gaz sa se adaptaze, acolo pleaca cu masina in teste, plus ca au experienta foarte mare.

singurul avantaj la gilex a fost ca am avut instalatia pe masina mai repede cu o luna

studiaza un pic pe:
https://www.clubopel.com/vie...58&start=2880
si din discutiile colegilor o sa tragi singur concluziile
Bafta si mult noroc in deciziile tale care o sa le iei.
Skip ads

  • ovidiu nedelcu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Mersi mult pentru feedback!
Chiar ieri am vb la Gilex si urmeaza sa iau o decizie...
Daca mai are cineva alta opininie,ar fi de ajutor!
  • AlexLaur

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Haideti sa resuscitam un pic topicul.
V-as ruga sa spuneti cati Km ati mai facut pe gaz, si daca au fost probleme, neplaceri, pareri.
Pe mine personal m-ar interesa cum se comporta A16XER , B16XER...(cred ca si Z16XER ar fi cam acelasi motor)
Multumesc.
  • bogdynel

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Salut ! Este cineva di Timisoara care a montat GPL per motorul 1.4 140 cp ?
Skip ads

  • stef01lm

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Salutare! Detin un opel astra j a16xer 1.6 benzina fabricatie 2013. Am instatatie Zenit pro odb de 2 ani si am facuti 60000 km. Problema este asa: la motorul asta se strica chiuloasa de la mers pe gaz: adica se ard supapele, scaunele de supapa si pierzi astfel compresie in cilindrii. Reparatia e greoaie si scumpa. Daca m.as as avea de ales nu as mai pune gaz pe masina (inainte sa pun am citit si eu aici pe forum si nu se plangea nimeni si asta m.a convins sa pun, acum poate mai salvez si eu ceva lume).
Exemple:

https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0

http://www.pro-gaz.ro/Asist...ine_de_stiut.html
  • AlexLaur

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Salut!
O rugaminte, daca poti sa dai mai multe detalii.
1. Ce regim de mers ai avut cu masina, forja, autostrada, sau oras, mers normal? De obiceic cam la ce turatie mergi/schimbi?
2. Cam cat te.au costat reparatiile? S.au uzat doar supapele sau si chiulasa?
Multumesc.
  • xxl_cm

  • Mesaje scrise: 735
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2011

  • Mesaj Privat
stef01lm a scris:Salutare! Detin un opel astra j a16xer 1.6 benzina fabricatie 2013. Am instatatie Zenit pro odb de 2 ani si am facuti 60000 km. Problema este asa: la motorul asta se strica chiuloasa de la mers pe gaz: adica se ard supapele, scaunele de supapa si pierzi astfel compresie in cilindrii. Reparatia e greoaie si scumpa. Daca m.as as avea de ales nu as mai pune gaz pe masina (inainte sa pun am citit si eu aici pe forum si nu se plangea nimeni si asta m.a convins sa pun, acum poate mai salvez si eu ceva lume).
Exemple:

https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0

http://www.pro-gaz.ro/Asist...ine_de_stiut.html


eu am GPL pe fiesta de apox 6 ani. avand in vedere ca in 50.000 km am economisit cam 2000-2500 euro eu zic ca merita. la banii acestia pot sa cumpar cateva motoare sau chiar alta masina cu totul, ptr ca o masina din acelasi an se vinde cu aprox 1500-2500 euro.
  • stef01lm

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Problema la mine a fost ca am rulat exclusiv pe gaz, ulterior am aflat ca masina trebuie rulata si pe benzina cam 20-30% din timp.
Recunosc ca am facut economii pe gaz, dar trebuie vazuta problema si altfel: masina era aproape noua cand am pus gazul (avea 30000 km, eu cumparand-o de noua) si la nici doi ani au inceput problemele - se oprea masina in mers, trebuia sa ii dau sprit ca la dacie, schimbat o gramada de piese pana iti dai seama ca sunt supapele de vina, plus o gramada de timp pierdut prin service. Si sa nu credeti ca am avut eu ghinion, e chiar un grup de discutii pe forum cu problemele similare aparuta la aceasta masina cu sistem gpl.
Raspunzand la intrebare: chiuloasa nu se strica, se ard supapele si trebuie refacute scaunele..reparatia costa undeva pe la 2000 ron si dureaza vreo cateva zile.
Ca sfat, daca vreti sa va instalati gaz procedati astfel:
1. Instalati obligatoriu kitul de protectie supape odata cu montarea instalatiei - stiu baietii de la gaz despre ce e vorba, desi mie nu mi.au spus- tre sa ceri tu
2. La 3 plinuri pe gaz consumate rulati masina pe benzina - 1 plin; deci 3 plinuri gaz/1plin benzina
3. Optional alimentati cu gpl aditivat (cu cgx-4)
Repet, problemele si sfaturile mele se adreseaza celor cu opel astra j a16xer 1.6 16v (cunosc pe cineva cu audi care merge de 10 ani pe gpl si nu are probleme).
Economiile o sa fie mai mici, dar macar nu.ti pare rau dupa ca ti.ai batut joc de masina transformand-o intr-o dacie.
Skip ads

  • stef01lm

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Regimul meu de mers a fost normal la 2500-3000 schim vitezele.
  • stef01lm

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2013

  • Mesaj Privat
eu am GPL pe fiesta de apox 6 ani. avand in vedere ca in 50.000 km am economisit cam 2000-2500 euro eu zic ca merita. la banii acestia pot sa cumpar cateva motoare sau chiar alta masina cu totul, ptr ca o masina din acelasi an se vinde cu aprox 1500-2500 euro.[/quote]

Discutia era despre opel astra j a16xer, care costa intre 7000 si 9000 euro, nu despre o masina de 1500 euro (ford fiesta) de care nu.ti pare rau ca se strica. Apropo, daca in 6 ani ati rulat masina doar 50000 km e clar. Eu am facut 60000 km in doi ani si am economisit cam 1600 euro. Tot nu.mi dau seama cum calculeaza unii!
  • mercere

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2019

  • Mesaj Privat
A mai montat cineva GPL de curand pe 1.4 turbo ? Am o oferta de la Vernesti 3250 pe Landi Renzo Evo sau BRC Sequent 32 la 3950. Ma gandesc sa optez pentru Landi Renzo, cu o harta de trecere pe benzina dupa 3500-4000 ture. Ceva pareri ? Nu vreau o polemica despre dezavantajele trecerii pe GPL, mai degraba un schimb de experienta la cei are au asa ceva montat. Multumesc.
  • xxl_cm

  • Mesaje scrise: 735
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2011

  • Mesaj Privat
stef01lm a scris:
Discutia era despre opel astra j a16xer, care costa intre 7000 si 9000 euro, nu despre o masina de 1500 euro (ford fiesta) de care nu.ti pare rau ca se strica. Apropo, daca in 6 ani ati rulat masina doar 50000 km e clar. Eu am facut 60000 km in doi ani si am economisit cam 1600 euro. Tot nu.mi dau seama cum calculeaza unii!

ptr ca in ultimii 2 ani pretul gazului a crescut.
prin 2017-2018 am luat gaz la 1.98 lei/litrul la care mai venau diverse reduceri daca ai card de fidelitate la ei, altfel ca pretul final a ajuns si la 1.80 lei/litru.
asta in timp ce benzina era 4.6 lei/litru

da, stiu, vremuri de vis Very Happy
Skip ads

  • xxl_cm

  • Mesaje scrise: 735
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2011

  • Mesaj Privat
mercere a scris:A mai montat cineva GPL de curand pe 1.4 turbo ? Am o oferta de la Vernesti 3250 pe Landi Renzo Evo sau BRC Sequent 32 la 3950. Ma gandesc sa optez pentru Landi Renzo, cu o harta de trecere pe benzina dupa 3500-4000 ture. Ceva pareri ? Nu vreau o polemica despre dezavantajele trecerii pe GPL, mai degraba un schimb de experienta la cei are au asa ceva montat. Multumesc.

s-au scumpit si instalatiile gpl odata cu gazul. prin noiembrie-decembrie m-am interesat eu ptr cineva la Vernesti si Tomasetto/Landi Renzo erau cam 3000 lei iar BRC Sequent era cam 3500 lei
  • alphas

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Am montat BRC la Verseni acum vreun an si jumatate, la 3250. Din ce am mai vorbit cu unul, cu altul, BRC-ul nu prea aduce mari plusuri. Azi as monta LR, mai ales ca din fabrica pe masinile Astra j cu motor 1.4 T si cu GPL s-a montat in fabrica tot LR. Parca varianta LC03, care cred ca fost montata si de Renault, nu doar pe Logan si Sandero. Trebuie verificat.

[quote="xxl_cm"]
stef01lm a scris:prin 2017-2018 am luat gaz la 1.98 lei/litrul la care mai venau diverse reduceri daca ai card de fidelitate la ei, altfel ca pretul final a ajuns si la 1.80 lei/litru.
asta in timp ce benzina era 4.6 lei/litru

Din pacate cresterea masiva a pretului benzinei a facut iarasi GPL-ul rentabil, chiar la 3,7 lei litrul
  • xxl_cm

  • Mesaje scrise: 735
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2011

  • Mesaj Privat
BRC e o instalatie buna si stabila, nu prea ai ce regla la ea. doar dupa vreo 5 ani am avut probleme cu valva de la butelie si m-a costat vreo 300-400 lei inlocuirea valvei.
cei care aveau Tomasetto/Landi Renzo au ajuns sa isi cumpere interfata de programare si sa tot modifice cate ceva la softul instalatiei.
acum e alegerea fiecaruia daca merita sau nu diferenta de 500 lei.
  • alphas

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Sigur ca BRC este o instalatie foarte buna. Dar si Tomasetto si Landi Renzo sunt bune si stabile si acestea. Am BRC, am avut Tomasetoo, iar Landi Renzo a fost instalatia montata in fabrica pe Astra J sedan si integrata in softul masinii. Asa ca oricare este foarte buna, mai ales ca motorul 1,4 T este un MPI clasic, dopat cu o turbina.

Numeroasele probleme care au aparut la motorul A14NET (din care o parte au fost inlaturate, iar altele intarziate la B14NET, prin mici schimbari tehnologice) au facut ca montatorii de GPL sa fie reticenti in a monta instalatii GPL pe aceste motoare, problemele fiindu-le puse lor in carca, pe nedrept. Dar, repet, problemele care apar se datoreaza motoarelor, nu instalatiilor GPL. Iar problema clasica cu care s-au confruntat peste 90% din cei care au pus GPL pe motoarele 1,4T este cea cu valva PCV, in cazul carora GPL-ul accentueaza simptomele.

Regula la montat GPL este aceeasi pe toate masinile: mai intai te asiguri ca ai o masina cu mototrul care functioneaza in parametrii proiectati si abia apoi montezi GPL. Daca tu ai un LTFT de 18-25% la relanti, inseamna ca motorul merge destul de prost, chiar daca masina nu va da eroare (ca trebuie sa depaseasca 30% ca sa apara eroarea in bord). Iar daca montezi GPL si iti regleaza instalatia bine, dar mai pe economie, in doua-trei-patru luni ti se aprinde becul portocaliu in bord si vei zice ca este din cauza GPL. GPL doar accentueaza probleme deja existente, nu creeaza el insusi probleme.
  • banned-143386

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Am montat in 2020, pretul fiind aproape 3000 de lei, la 3250 dupa acest val de scumpiri eu nu as mai sta pe ganduri. Nu e ca si cum ar scadea pretul in viitor. Eu unul sunt multumit de instalatie, la 4000 RPM intra 10% benzina si cred ca la urmatoarea revizie ii voi ruga ca pana la 900 rpm sa mearga doar pe benzina. Nu imi prea plac vibratiile cand dau drumu la clima, deh, motor mic benzinar si cuplu zero.
Momentan daca benzina nu scade sub cifra magica de 5 lei, la pretul actual gpl-ul face economii.
  • xxl_cm

  • Mesaje scrise: 735
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2011

  • Mesaj Privat
alphas a scris:Sigur ca BRC este o instalatie foarte buna. Dar si Tomasetto si Landi Renzo sunt bune si stabile si acestea. Am BRC, am avut Tomasetoo, iar Landi Renzo a fost instalatia montata in fabrica pe Astra J sedan si integrata in softul masinii. Asa ca oricare este foarte buna, mai ales ca motorul 1,4 T este un MPI clasic, dopat cu o turbina.

daca esti hotarat sa iei tomasetto sau landi renzo atunci o sa iti iei, indiferent ce spun eu sau altcineva pe aici.
din cate vad pretul este principalul argument al celor care aleg un produs sau altul.

eu la astra nu o sa pun gpl prea curand ca merg putin cu masina si in plus are un consum excelent.
  • alphas

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2015

  • Mesaj Privat
ASorinTrifa a scris:la 4000 RPM intra 10% benzina si cred ca la urmatoarea revizie ii voi ruga ca pana la 900 rpm sa mearga doar pe benzina.

Din ce spui inteleg ca ai motor cu injectie directa, ca doar in cazul acestora sistemul GPL face un mix de GPL cu benzina. Cel de mai sus are un motor turbo cu injectie indirecta (A14NET sau B14NET) si la el sistemul va functiona in maniera alternativa: de la pornire pana la atingerea unei temperaturi presetate, precum si peste o anumita turatie (la mine de exemplu aceasta limita minima este setata la 6000) pe benzina, in rest doar pe GPL. De asta si sistemele GPL montate pe motoarele cu injectie indirecta (MPI), indiferent ca au ori nu turbine sunt mult mai rentabile ca acelea de pe motoarele cu injectie directa, unde se merge cu un mix de benzina si GPL. Plus ca in aceste cazuri instalatiile GPL sunt muuult mai scumpe.
  • alphas

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2015

  • Mesaj Privat
xxl_cm a scris:daca esti hotarat sa iei tomasetto sau landi renzo atunci o sa iti iei, indiferent ce spun eu sau altcineva pe aici.
din cate vad pretul este principalul argument al celor care aleg un produs sau altul.

eu la astra nu o sa pun gpl prea curand ca merg putin cu masina si in plus are un consum excelent.

Pot sa inteleg optiunile personale si subiective cand este vorba de culoarea masinii ori de confortul la drum lung etc.. Insa cand este vorba de o alegere rationala, decizia trebuie sa aiba la baza o analiza a avantajelor si dezavantajelor. Ori, dintr-o asemenea analiza, nu rezulta decat ca toti cei trei producatori fac instalatii GPL foarte bune, care merg fara probleme sute de mii de km.

Tomasetto am avut anterior si a functionat fara probleme si fara sa schimb nimic decat filtrele de GPL. Cele de faza gazoasa pe la 7-8.000 de km, cele de faza lichida la fiecare doua schimburi ale celorlalte, adica la 15-16.000 km. Cat instalatia a fost in garantie toata treaba costa cam 80-maxim 100 de lei, dupa care am facut singur schimburile, la costul de 10 lei filtrul faza gazoasa, 20 de lei cel de faza lichida.

Landi Renzo este producatorul ale carui instalatii le monteaza Opel in fabrica (Astra J Sedan s-a vandut in Polonia si cu GPL din fabrica, cu softul GPL integrat in calculatorul masinii, intr-un numar de cateva sute de mii de exemplare) si deci, merita incredere.

BRC este considerata a fi cu o treapta peste celel doua de mai sus, dar motoarele A14NET si B14NET sunt clasice si simple si nu au nevoie de ceva prea sofisticat. Am pe Astra J cu B14NET BRC montat la Vernesti. Merge fara probleme, exact ca Tomasetto. Nu mai stiu care era diferenta fata de LR, dar daca as fi gasit LR cu configuratia montata de Opel in fabrica (mai ales injectoarele), as fi montat LR. In configuratia originala LR ar fi ajuns mai scumpa decat BRC si am ales BRC.

Doua sublinieri: mai importanta decat instalatia GPL (pentru astea trei variante OK, ca sunt si ciurucuri) sunt doua lucruri: ca motorul sa functioneze foarte bine si ca montatorii sa faca treaba profesionista. Daca motorul merge la limita parametrilor din fabrica, pe GPL va merge prost ori imediat, ori in 10-15.000 de km.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR