Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
  • telcy

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2008 Z13
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Opel Corsa D 1.3 DTJ 96700KM 2008

Din pacate si pe scurt....compresorul de A/C scoate uneori un zgomot de "fier pe fier". Daca opresc A/C in clipa in care se aude zgomotul nu se mai aude nimca deci sigur e compresorul.

Prin urmare sunt nevoit sa il schimb deoarece banuiesc ca sa defectat rulmentul si imi este frica sa nu se blocheze rola si sa rupa cureaua pe care din cate am vazut este si pompa de apa + alternatorul.

Si acum nedumeririle:
1. Daca schimb compresorul cum tensionez din nou cureaua? Trebe sa cumpar o rola intinzatoare noua? Rola intinzatoare ce o am pe masina am schimbato la penultima revizie pe la 70.000km.
2. Cureaua trebe schimbata cu una noua? Cureaua este schimbat cu rola intinzatoare.
3. Recomandati un compreson secon hand (de la 300RON am gasit) sau nou de la 1000 RON Sad((

Multumesc
Skip ads

  • marius3113

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Salut,rulmentul se poate schimba chiar cu,compresorul pe masina,ca sa nu pierzi freonul,dai roata jos si carenajul si il desfaci , iti trebuie un extractor si ceva chei, si compresor sh nu recomand ca nu stii ce iei.
Cureaua daca are 60000 km parcursi schimbo , rola nu are sens ca blochezi intinzatorul cu un cui evident detensionezi si astfel dai cureaua jos si o poti schimba in regie proprie chestia e sa ridici masina pe cric sau capre de sustinere ca pe sub masina se va lucra.
Bafta!
  • telcy

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2008 Z13
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,

Multumesc pentru raspuns.
Cautand piese am gasit fulie pentru compresor si ambreaj. Oare sa am o problema la fulie sau ambreaj? Deoarece zgomotul nu se aude tot timpul doar intermitent si este corelat cu turatia motorului banuiesc ca am un defect la ambreaj. Nici A/C nu baga rece cum trebe freon am bagat acum o saptamana. Daca ar fii rulementul de la compresor zgomotul ar fi constant?

Intrebarea ii daca se poate schimba doar ambreajul fara a da jos fulia de pe compresor. O sa ridic masina sa vad ce si cum...poate scap cu ambreaj eventual si fluie fara sa schimb compresorul Very Happy

Sfaturile sunt binevenite. Daca aveti link-uri spre turoriale instalatii A/C Corsa D sunt binevenite.

O zi buna!
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Ambreiajul de fapt este o bobina ce formeaza camp magnetic ce cupleaza fulia,adica o trage spre compresor printtro piesa aflata in fata fuluei astfel acea piesa impinge fulua ce este atrasa spre bobina de campul magnetic astfel cupleaza compresorul, ca sa umbli la bobina trebuie sa dai jos fulia bobina e in spatele fuliei spre compresor,acolo se afla si rulmentul,in functie de turatia motorului rulmentul poate sa fie galagios inca nui spart nu prea recomand sa mergi asa , cand se incalzeste rulmentul atunci se dilata si se formeaza joc pana se rupe coronita ce tine bilele si apoi griparea lui,apoi consecinte. Sunt tutoriale pe net chiar si aici pe forum la sectiunea corsa c,este cineva care a schimbat bobina sau ceva de genu, da o rasfoire si gasesti.principiul e cam acelasi si la masina ta.
Skip ads

  • telcy

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2008 Z13
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Deci daca am noroc nu ii problema cu compresorul ci doar cu fulia/ambreaj montat pe compresor.

O sa ridic masina sa vad dupa ce cuplez AC ce se intampla la fulie. Banuiesc ca daca am un defect ar trebui sa arate cam asa:
http://www.youtube.com/watch?v=LDQrSygc0v4

Nu circul cu AC pornit stiu ca exista riscul sa se blocheze fulia AC si sa "rup" tot pe acolo. As ramane automat si fara pompa de apa. Eu doar spre sa nu fiu nevoit sa schimb compresorul.

Multu de info Marius. Duminica placuta Smile
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Cu placere! Sfatul meu este sa dai jos cureaua de accesorii si sa invarti fulia compresorului la mana si sa asculti cu atentie daca face zgomot daca are acel sunet metalic atunci e dus rulmentul daca nu iti cupreaza e bobina dusa sau ambreiajul si in majoritatea cazurilor la bobina se duce o rezistenta ce se poate inlocui , dar la tine e sunet metalic deci ulmentul ar fi dus , dar atentie compresorul mai are un rulment si in interiorul acestuia daca acel rulment pica atunci recomand inlocuirea compresorului din doua motive: 1 rulmentul se gaseste rar si 2 e chin cu desfacutul si cat mai dai pe manopera si rulment, de gasesti mai bn nou.
In cazul tau sper sa fie doar rulmentul de la fulie .
Mult noroc! .
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
deci daca masina nu face zgomote suspecte cu motorul pornit atunci nu este rulmentul de compresor din fata (cel din zona ambreiajului de compresor). Daca face zgomote cand este cuplat compresorul trebuie vazut in timpul cuplarii daca nu patineaza ambreiajul pentru ca acela face si el zgomot metalic si am vazut la multi patinand din cand in cand pentru ca se depune mizerie si se face si rugina in timp si atunci incepe sa patineze. Poti cumpara in acest sens un spray de curatat discurile de frana (vreo 12 ron bugata) si dai cu el (cu motorul oprit) in zona ambreiajului de compresor ca sa se curete din mizeria de acolo daca este...
Daca face zgomotele cu motorul pornit si AC-ul activat si nu patineaza ambreiajul atunci problema este de la rulmentul din compresor din spate (in interior) sau chiar din compresor in sine si atunci iti recomand sa schimbi compresorul si poti sa pui si second daca il poti lua cu ceva garantie sau sa il vezi functional sau sa stii ca a fost dat jos de pe o masina la care AC-ul era functional. Altfel este cam loterie insa daca accepta vanzatorul sa il montezi si sa il duci inapoi daca nu functioneaza iar este ok. Daca te tine buzunarul iei unul nou.
Sper ca te-am lamurit cum sta treaba cu clima...
  • telcy

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2008 Z13
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,

Multu pentru raspunsuri.

Eu suspectez si sper ca e rulemntul de pe fulie sau ambreaj-ul Smile Sa nu fiu nevoit sa schimb compresorul.
Intr-un final am gasit un tutorial fain pe youtube.

http://www.youtube.com/watc...s&app=desktop

https://www.pieseauto.ro/ful...u-1667572645.html

O zi buna Smile
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Vezi ca difera ambreiajul compresorului de la corsa d benzina si cel de diesel,cel din link de piese e de benzina. ,poate tu ai alt model de ce stiu eu.,,poate stie cineva de pe forum un cod de piesa ca sa il ajutam si pe colegu.
  • telcy

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2008 Z13
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2009

  • Mesaj Privat
O sa ma duc in magazin cu talonul sa fiu sigur Nu cumpar piese de pe net

O seara buna
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cel mai bine desfaci intai si vezi care este problema si apoi cumperi piesele... asa poti merge cu ele in mana chiar
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR