- chelebet
- ****
- 1,234 mesaje
- din 02 Dec 2016
- Iasi
chelebet
- Mesaje scrise: 1,234
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2016
- Mesaj Privat
- PEmil
- ****
- 2,662 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Astra 2017 LUJ
- Braila
PEmil
- Mesaje scrise: 2,662
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2017 LUJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
- PEmil
- ****
- 2,662 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Astra 2017 LUJ
- Braila
PEmil
- Mesaje scrise: 2,662
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2017 LUJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
Cosmin95 a scris:http://www.turnology.com/tech-stories/brakes-suspension/the-differences-between-a-panhard-bar-and-a-watts-link/
Si acum putina lectura.. asta era subiect de discutie pe "Opel Astra Sedan 2017 1.4 turbo, bun de ceva?" Dar facem o mica exceptie😅
😅
"A Watt’s link is sure sexy, and in theory, provides more consistent handling behavior on road courses. But in a car with just a few inches of suspension travel, this author believes that if the Panhard bar is long and remains roughly parallel to the ground, the differences in handling between a Panhard bar and a Watt’s linkage can be minimized."
Ca o concluzie, indiferent de situatie, suspensia Watt reuseste sa ofere o manevrabilitate mai buna decat o suspensie conventionala.
Am lamurit si problema asta!😊
Si acum putina lectura.. asta era subiect de discutie pe "Opel Astra Sedan 2017 1.4 turbo, bun de ceva?" Dar facem o mica exceptie😅
😅
"A Watt’s link is sure sexy, and in theory, provides more consistent handling behavior on road courses. But in a car with just a few inches of suspension travel, this author believes that if the Panhard bar is long and remains roughly parallel to the ground, the differences in handling between a Panhard bar and a Watt’s linkage can be minimized."
Ca o concluzie, indiferent de situatie, suspensia Watt reuseste sa ofere o manevrabilitate mai buna decat o suspensie conventionala.
Am lamurit si problema asta!😊
Am citit pe undeva ca in afara de o manevrabilitate superioara, comparabila cu cea oferita de suspensia independenta, puntea Watt are mai putine piese componente si ofera si o uzura inferioara a acestora, ceea ce face ca intretinerea sa fie mai ieftina.
- PEmil
- ****
- 2,662 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Astra 2017 LUJ
- Braila
PEmil
- Mesaje scrise: 2,662
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2017 LUJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
clau70 a scris:Sunt cativa aici care spun ca aia e punte semiindependenta cu brate Watt, printre care si eu... si am adus si argumente si explicatii de ce sunt brate Watt si cum lucreaza - ultima oara chiar pe pagina precedenta, dar se pare ca trebuie sa intrebam "pe cineva de meserie" despre un lucru evident. Inseamna ca unii isi racesc gura degeaba... chiar in mod repetat
Da, chelebet, bratele alea -asa cum am mai spus- imbunatatesc tinuta de drum fata de aceiasi punte dar fara brate mai ales pe viraje, schimbari bruste de directie... preluand fortele laterale care apar la aceste manevre.
Da, chelebet, bratele alea -asa cum am mai spus- imbunatatesc tinuta de drum fata de aceiasi punte dar fara brate mai ales pe viraje, schimbari bruste de directie... preluand fortele laterale care apar la aceste manevre.
clau70, nu trebuie sa te superi, suntem si noi stresati si purtam discutii...
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
Eu cred ca va imbatati cu apa rece. Cum sa puna ei punte watt gratis pe un mofel inferior si care e mai ieftin decat actualul model din gama, astra k? Adica la astra k aceeasi motorizare acest lucru e optiune si costa si la astra i e gratis? Doar ca se uita cineva la niste poze si seamana? Doar nu credeti ca gm nu a avut ce face si a zis hai sa punem la flacaii astia moaca watt si p ailalti sa-i taxam ))
- chelebet
- ****
- 1,234 mesaje
- din 02 Dec 2016
- Iasi
chelebet
- Mesaje scrise: 1,234
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2016
- Mesaj Privat
- valiaviator
- **
- 140 mesaje
- din 24 Apr 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
valiaviator
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2017
- Mesaj Privat
- PEmil
- ****
- 2,662 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Astra 2017 LUJ
- Braila
PEmil
- Mesaje scrise: 2,662
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2017 LUJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
pantalon a scris:Eu cred ca va imbatati cu apa rece. Cum sa puna ei punte watt gratis pe un mofel inferior si care e mai ieftin decat actualul model din gama, astra k? Adica la astra k aceeasi motorizare acest lucru e optiune si costa si la astra i e gratis? Doar ca se uita cineva la niste poze si seamana? Doar nu credeti ca gm nu a avut ce face si a zis hai sa punem la flacaii astia moaca watt si p ailalti sa-i taxam ))
- PEmil
- ****
- 2,662 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Astra 2017 LUJ
- Braila
PEmil
- Mesaje scrise: 2,662
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2017 LUJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
valiaviator a scris:Nu vreau sã fiu rãutãcios, dar aº fi curios pentru câþi dintre cei care am comandat aceastã maºinã, puntea watt a fost unul dintre elementele hotãrâtoare! Cred cã, pentru majoritatea, altele au fost argumentele pentru achiziþionarea maºinii! Oare mã înºel?
Partial, te inseli.
A fost un cumul de factori ce ne-au determinat sa luam aceasta masina.
Nici una dintre dotari sau optiuni, nu ne-ar fi putut determina sa luam aceasta masina.
Cel putin in ceea ce ma priveste, la achizitia masinii am plecat de la designul exterior si cel interior si de ce sa nu recunosc, pretul...
- valiaviator
- **
- 140 mesaje
- din 24 Apr 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
valiaviator
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2017
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
PEmil a scris:
Am citit pe undeva ca in afara de o manevrabilitate superioara, comparabila cu cea oferita de suspensia independenta, puntea Watt are mai putine piese componente si ofera si o uzura inferioara a acestora, ceea ce face ca intretinerea sa fie mai ieftina.
Cosmin95 a scris:http://www.turnology.com/tech-stories/brakes-suspension/the-differences-between-a-panhard-bar-and-a-watts-link/
Si acum putina lectura.. asta era subiect de discutie pe "Opel Astra Sedan 2017 1.4 turbo, bun de ceva?" Dar facem o mica exceptie😅
😅
"A Watt’s link is sure sexy, and in theory, provides more consistent handling behavior on road courses. But in a car with just a few inches of suspension travel, this author believes that if the Panhard bar is long and remains roughly parallel to the ground, the differences in handling between a Panhard bar and a Watt’s linkage can be minimized."
Ca o concluzie, indiferent de situatie, suspensia Watt reuseste sa ofere o manevrabilitate mai buna decat o suspensie conventionala.
Am lamurit si problema asta!😊
Si acum putina lectura.. asta era subiect de discutie pe "Opel Astra Sedan 2017 1.4 turbo, bun de ceva?" Dar facem o mica exceptie😅
😅
"A Watt’s link is sure sexy, and in theory, provides more consistent handling behavior on road courses. But in a car with just a few inches of suspension travel, this author believes that if the Panhard bar is long and remains roughly parallel to the ground, the differences in handling between a Panhard bar and a Watt’s linkage can be minimized."
Ca o concluzie, indiferent de situatie, suspensia Watt reuseste sa ofere o manevrabilitate mai buna decat o suspensie conventionala.
Am lamurit si problema asta!😊
Am citit pe undeva ca in afara de o manevrabilitate superioara, comparabila cu cea oferita de suspensia independenta, puntea Watt are mai putine piese componente si ofera si o uzura inferioara a acestora, ceea ce face ca intretinerea sa fie mai ieftina.
Puntea cu brate Watt nu ofera o manevrabilitate superioara fata de cea independenta... din contra, se apropie dar nu o egaleaza. Dar ofera manevrabilitate superioara fata de cea conventionala/clasica, adica cea semiindependenta fata aceste brate. Cealalta informatie cum ca are mai putine componente, uzura inferioara, intretinere usoara, mai ieftina etc... e adevarata.
- PEmil
- ****
- 2,662 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Astra 2017 LUJ
- Braila
PEmil
- Mesaje scrise: 2,662
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2017 LUJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
- PEmil
- ****
- 2,662 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Astra 2017 LUJ
- Braila
PEmil
- Mesaje scrise: 2,662
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2017 LUJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
[quote="clau70"]
Exact asta am spus si eu, clau70: "manevrabilitate superioara, comparabila cu cea oferita de suspensia independenta".
Este ca si cum ai spune ca Audi se poate compara cu BMW, dar Dacia nu se poate compara cu BMW.
Manevrabilitatea este superioara puntii rigide/semirigide si nu suspensiei independente (unde nici nu exista, practic, o punte).
Ultima modificare facuta de PEmil la Mie 21 Jun, 2017 10:15 am, modificat de 3 ori in total
PEmil a scris:
Puntea cu brate Watt nu ofera o manevrabilitate superioara fata de cea independenta... din contra, se apropie dar nu o egaleaza. Dar ofera manevrabilitate superioara fata de cea conventionala/clasica, adica cea semiindependenta fata aceste brate. Cealalta informatie cum ca are mai putine componente, uzura inferioara, intretinere usoara, mai ieftina etc... e adevarata.
Cosmin95 a scris:
Am citit pe undeva ca in afara de o manevrabilitate superioara, comparabila cu cea oferita de suspensia independenta, puntea Watt are mai putine piese componente si ofera si o uzura inferioara a acestora, ceea ce face ca intretinerea sa fie mai ieftina.
Am citit pe undeva ca in afara de o manevrabilitate superioara, comparabila cu cea oferita de suspensia independenta, puntea Watt are mai putine piese componente si ofera si o uzura inferioara a acestora, ceea ce face ca intretinerea sa fie mai ieftina.
Puntea cu brate Watt nu ofera o manevrabilitate superioara fata de cea independenta... din contra, se apropie dar nu o egaleaza. Dar ofera manevrabilitate superioara fata de cea conventionala/clasica, adica cea semiindependenta fata aceste brate. Cealalta informatie cum ca are mai putine componente, uzura inferioara, intretinere usoara, mai ieftina etc... e adevarata.
Exact asta am spus si eu, clau70: "manevrabilitate superioara, comparabila cu cea oferita de suspensia independenta".
Este ca si cum ai spune ca Audi se poate compara cu BMW, dar Dacia nu se poate compara cu BMW.
Manevrabilitatea este superioara puntii rigide/semirigide si nu suspensiei independente (unde nici nu exista, practic, o punte).
Ultima modificare facuta de PEmil la Mie 21 Jun, 2017 10:15 am, modificat de 3 ori in total
- valiaviator
- **
- 140 mesaje
- din 24 Apr 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
valiaviator
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2017
- Mesaj Privat
- sirc
- **
- 392 mesaje
- din 12 Apr 2017
- Astra 2017 1.4
- Bucuresti
sirc
- Mesaje scrise: 392
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2017
- Mesaj Privat
valiaviator a scris:Nu vreau sã fiu rãutãcios, dar aº fi curios pentru câþi dintre cei care am comandat aceastã maºinã, puntea watt a fost unul dintre elementele hotãrâtoare! Cred cã, pentru majoritatea, altele au fost argumentele pentru achiziþionarea maºinii! Oare mã înºel?
Nu te inseli valiaviator, despre punte am aflat pe forum.
- valiaviator
- **
- 140 mesaje
- din 24 Apr 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
valiaviator
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2017
- Mesaj Privat
- Silviu Mustata
- ****
- 1,199 mesaje
- din 28 Mai 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Silviu Mustata
- Mesaje scrise: 1,199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2017
- Mesaj Privat
Domnilor haideți sã coborâm un pic temperatura discuțiilor cãci este destul de cald afara.
Apropos, m-am oprit la Erebus pe Expoziției și am mai studiat mașinã de test drive, adicã ceea ce așteptãm noi și nu am reușit sã fac o poza decenta la capacul cutiei de viteze.
Niște concluzii:
- compartimentul motor mi de pare destul de aerisit cã sa ai acces cã la toate subansamblele;
- suportul de baterie accepta mai multe dimensiuni de baterii și are fixarea bateriei deasupra (în caz de demontare nu îți mai zdrelesti mâinile cautand șurubul cu ghearã de la talpa acesteia;
- becurile farurilor sunt accesibile fara a fi nevoie sa demontezi altceva;
- portbagajul, cu roata de rezervã normalã, are "capacul" mai ridicat, iar dedesubt un suport care îmbracã roata de rezervã și care are câteva compartimente de depozitare.
Cam atât pânã acum.
Apropos, m-am oprit la Erebus pe Expoziției și am mai studiat mașinã de test drive, adicã ceea ce așteptãm noi și nu am reușit sã fac o poza decenta la capacul cutiei de viteze.
Niște concluzii:
- compartimentul motor mi de pare destul de aerisit cã sa ai acces cã la toate subansamblele;
- suportul de baterie accepta mai multe dimensiuni de baterii și are fixarea bateriei deasupra (în caz de demontare nu îți mai zdrelesti mâinile cautand șurubul cu ghearã de la talpa acesteia;
- becurile farurilor sunt accesibile fara a fi nevoie sa demontezi altceva;
- portbagajul, cu roata de rezervã normalã, are "capacul" mai ridicat, iar dedesubt un suport care îmbracã roata de rezervã și care are câteva compartimente de depozitare.
Cam atât pânã acum.
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
chelebet a scris:daca configurezi astra sedan fara optiuni iti baga la configuratorul de pe site echipare sasiu axa spate cu 0 euro...poate e asta ce avem noi..watt's link...
Daca faci o configuratie astra k ai sa vezi ca exista optiune unde scrie clar watt, nu vad de ce nu ar scrie clar si la astra i. Ma rog pe mine sincer nu ma intereseaza dar eu incerc sa gandesc logic: de ce la aia e cu bani iar la voi unde e model de nisa e gratis? Cine naiba mai face ceva gratis in ziua de azi?
Ultima modificare facuta de pantalon la Mie 21 Jun, 2017 12:04 pm
- chelebet
- ****
- 1,234 mesaje
- din 02 Dec 2016
- Iasi
chelebet
- Mesaje scrise: 1,234
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2016
- Mesaj Privat
- deleted-69856
- **
- 170 mesaje
- din 17 Dec 2011
deleted-69856
- Mesaje scrise: 170
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2011
- Mesaj Privat