- adrianst22
- *
- 6 mesaje
- din 20 Aug 2015
- Corsa 2001 X10XE
- Prahova
adrianst22
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2015
- Mesaj Privat
Parvan
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2015
- Mesaj Privat
Salutare din nou....doresc sa fac o precizare foarte importanta in legatura cu recalibrarea senzorului de directie ( reglajul sa face cu rotile pe sol nu in aer ) deci practic trebuie ca trenul de rulare sa aibe priza cu asfaltul atunci cand se regleaza .....nu sa fie suspendata masina pe capre sau alti suporti ! am avut ocazia sa intalnesc un om foarte priceput si mi-a explicat si de ce a procedat astfel , cert este ca acum este totul centrat si volanul sta drept si turele sunt echidistante.
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Am o caseta de directie veche in plus, am inceput sa o demontez ca sa vad cum arata bucsa buclucasa si sa-mi fac una de rezerva. Se poate si rectifica caseta la unii, gasiti pe net unde, dar e posibil sa nu le iese chiar cum trebuie - de exemplu sa-ti stranga prea are pinionul de atac pe cremaliera sau sa-ti puna te miri ce bucse in interior. Asa ca vreau sa vad cu ochii mei despre ce e vorba, si daca tot am o caseta in plus...
DIn pacate, demontarea e ceva mai complicata decat descrierea din postarea din pagina 1 - bun postul, dar mai sunt niste amanunte. O sa incerc sa fac poze si sa postez tot dupa ce termin.
Pana atunci, doua intrebari:
- articulatia sferica chiar e insurubata pe cremaliera? cum se desface, ca parca e tesita pe cremaliera?
- in lungul cremalierei spre pinionul de atac, vad o garnitura metalica; daca vreau sa ajung la bucsa, se scoata afara sau nu?
1. Vedere generala:
2. Articulatia sferica cu tesitura:
3. Garnitura metalica din interior:
DIn pacate, demontarea e ceva mai complicata decat descrierea din postarea din pagina 1 - bun postul, dar mai sunt niste amanunte. O sa incerc sa fac poze si sa postez tot dupa ce termin.
Pana atunci, doua intrebari:
- articulatia sferica chiar e insurubata pe cremaliera? cum se desface, ca parca e tesita pe cremaliera?
- in lungul cremalierei spre pinionul de atac, vad o garnitura metalica; daca vreau sa ajung la bucsa, se scoata afara sau nu?
1. Vedere generala:
2. Articulatia sferica cu tesitura:
3. Garnitura metalica din interior:
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Deci e pe filet - bun, mersi.
Capul articulatiei are 2 tesituri pe care merge o cheie de 32, eu intrebam de ce e tesita si coada piesei (partea din dreapta a pozei), si numai peste una din cele 2 parti plate ale cremalierei (pe cremaliera merge cheie de 18 ). Tesitura de care zic eu e o protectie ca sa nu se desfaca? bag o dalta mica pe sub ea sa o indrept sau fortez ca s-a desface ea pana la urma?
Mai pun o poza, sper ca se vad ambele tesituri:
Pozele sunt din partea stanga a casetei, la pagina 1 scria ca acolo e bucsa cu pricina. De fapt e in dreapta, la capatul partii lungi daca vorbim de pozitia casetei asa cum sta in masina si nu cum o tine omul cand o repara.
Capul articulatiei are 2 tesituri pe care merge o cheie de 32, eu intrebam de ce e tesita si coada piesei (partea din dreapta a pozei), si numai peste una din cele 2 parti plate ale cremalierei (pe cremaliera merge cheie de 18 ). Tesitura de care zic eu e o protectie ca sa nu se desfaca? bag o dalta mica pe sub ea sa o indrept sau fortez ca s-a desface ea pana la urma?
Mai pun o poza, sper ca se vad ambele tesituri:
Pozele sunt din partea stanga a casetei, la pagina 1 scria ca acolo e bucsa cu pricina. De fapt e in dreapta, la capatul partii lungi daca vorbim de pozitia casetei asa cum sta in masina si nu cum o tine omul cand o repara.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
EAll
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Initial am scris problema la Corsa D servodirectie blocata in mers dar inca nu am primit nici o sugestie.
Am citit cam tot ce este pe aici pana acum dar tot sunt in dubii cu ce se intampla si am rugamintea daca ma puteti ajuta cu un sfat.
Detin un Corsa C 2001 Z10XE si de ceva timp cam din Decembrie 2017 am observat ca la virajele dupa loc cand incerci sa schimbi directia de mers la plecare dupa loc parca tragi cam greu de volan.Ieri cand am parcat acasa la viraje am auzit click cum s-ar fi blocat volanul dar dupa ce am tras de volan opus s-a deblocat mentionez ca eram cu motorul pornit.Astazi cand am luat o curba sa ajung la servici in parcare s-a blocat volanul si au ramas rotile virate cand in stanga cand in drapta am avut noroc ca pe jos este ghiata si am mers foarte incet si am putut sa evit un impact, dupa ce am stat putin pe loc si dupa mici manevre am constat ca volanul merge foarte greu cum nu as avea servo "ca la dacia" veche dupa si-a revenit zici ca iar are sevo.
Ce poate sa fie ? Nu am erori aprinse in bord decat P0340 senzor camshaft si P0170 care stiam ca le-am mai avut la P0170 nu mai stiu exact ce este, ceva legat de Fuel Trimp bank 1 in rest nu am nimic nou, cand s-a blocat directia nu am sesizat nimic aprins.Ideea este ca acel senzor EPS care exista in bord nu l-am vazut niciodata aprins nici macar o secunda si am masina de cel putin 10 ani. Am verificat in acesta seara inainte de a pleca spre casa tot ce inseamna sigurante si nu am gasit nimic, stiu ca nu are lichid de servo totusi am cautat dar nimic.Am ajuns acasa teafar dar am observat ca dupa ce virezi directia stanga dreapta sa schimbi directia strazii volanul merge usuor pana intr-un punct cand parca opune rezistenta- aceasta rezistenta am observat-o si inainte de "incidentul" de astazi. Am vorbit cu unicul mecanic pe parte electrica care mi-a reparat in trecut si alte probleme electrice printre care mi-a schimbat si contactul auto care in urma cu 2 ani s-a blocat frecvent si am fost nevoit sa-l schimb cu unul aftermarket (ublu cu 2 chei acum una la usa una la contact). Am si infiltratii interioare de apa de 1 an vine undeva pe langa pedalier si citind aici am verificat si acea clema de langa usa soferului care asigura masa si pare in regula nu se vad urme de apa pe ea.Am sunat pe cineva in Targoviste care repara casete de directie si a spus ca nu are legatura sa fie ceva mecanic de acolo dupa ce am povestit manifestarile. A spus sa verific incarcarea bateriei sau daca nu este asta este posibil sa schimb toata coloana de directie ca nimeni in Romania nu ar repara acest mecanizm de servo (asta am citit pana acum si aici legat de problemele mele)
Are cineva ceva idei, mai exista sperante sa salvez directia ?
Multumesc frumos,
Initial am scris problema la Corsa D servodirectie blocata in mers dar inca nu am primit nici o sugestie.
Am citit cam tot ce este pe aici pana acum dar tot sunt in dubii cu ce se intampla si am rugamintea daca ma puteti ajuta cu un sfat.
Detin un Corsa C 2001 Z10XE si de ceva timp cam din Decembrie 2017 am observat ca la virajele dupa loc cand incerci sa schimbi directia de mers la plecare dupa loc parca tragi cam greu de volan.Ieri cand am parcat acasa la viraje am auzit click cum s-ar fi blocat volanul dar dupa ce am tras de volan opus s-a deblocat mentionez ca eram cu motorul pornit.Astazi cand am luat o curba sa ajung la servici in parcare s-a blocat volanul si au ramas rotile virate cand in stanga cand in drapta am avut noroc ca pe jos este ghiata si am mers foarte incet si am putut sa evit un impact, dupa ce am stat putin pe loc si dupa mici manevre am constat ca volanul merge foarte greu cum nu as avea servo "ca la dacia" veche dupa si-a revenit zici ca iar are sevo.
Ce poate sa fie ? Nu am erori aprinse in bord decat P0340 senzor camshaft si P0170 care stiam ca le-am mai avut la P0170 nu mai stiu exact ce este, ceva legat de Fuel Trimp bank 1 in rest nu am nimic nou, cand s-a blocat directia nu am sesizat nimic aprins.Ideea este ca acel senzor EPS care exista in bord nu l-am vazut niciodata aprins nici macar o secunda si am masina de cel putin 10 ani. Am verificat in acesta seara inainte de a pleca spre casa tot ce inseamna sigurante si nu am gasit nimic, stiu ca nu are lichid de servo totusi am cautat dar nimic.Am ajuns acasa teafar dar am observat ca dupa ce virezi directia stanga dreapta sa schimbi directia strazii volanul merge usuor pana intr-un punct cand parca opune rezistenta- aceasta rezistenta am observat-o si inainte de "incidentul" de astazi. Am vorbit cu unicul mecanic pe parte electrica care mi-a reparat in trecut si alte probleme electrice printre care mi-a schimbat si contactul auto care in urma cu 2 ani s-a blocat frecvent si am fost nevoit sa-l schimb cu unul aftermarket (ublu cu 2 chei acum una la usa una la contact). Am si infiltratii interioare de apa de 1 an vine undeva pe langa pedalier si citind aici am verificat si acea clema de langa usa soferului care asigura masa si pare in regula nu se vad urme de apa pe ea.Am sunat pe cineva in Targoviste care repara casete de directie si a spus ca nu are legatura sa fie ceva mecanic de acolo dupa ce am povestit manifestarile. A spus sa verific incarcarea bateriei sau daca nu este asta este posibil sa schimb toata coloana de directie ca nimeni in Romania nu ar repara acest mecanizm de servo (asta am citit pana acum si aici legat de problemele mele)
Are cineva ceva idei, mai exista sperante sa salvez directia ?
Multumesc frumos,
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Este foarte posibil sa ai un pinion spart in coloana de directie daca se aud zgomote sub volan la virare
Sfatul meu e sa verifici si eventual sa schimbi coloana de directie.... este cam 400-500 ron la dezmembrari.
Si pe viitor sa eviti pe cat posibi sa invarti de volan fara sa fie motorul pornit sau fortarea la capat...
Pentru P0340...daca ai facut recent distributia ai aici rezolvarea
https://workshop-manuals.com...dtc_p0340_is_set/
Pentru P0170....in 90% din cazuri este debitmetrul de vina. Cauta unul de proba ca sa te convingi. Daca si cu alt debitmetru apare verifica presiunea de benzina ... 3,8 bar...si valva de recirculare vapori benzina deasura amortizorului din dreapta ( scoti furtunele si sufli pe ele....nu trebuie sa fie infundate )
Sfatul meu e sa verifici si eventual sa schimbi coloana de directie.... este cam 400-500 ron la dezmembrari.
Si pe viitor sa eviti pe cat posibi sa invarti de volan fara sa fie motorul pornit sau fortarea la capat...
Pentru P0340...daca ai facut recent distributia ai aici rezolvarea
https://workshop-manuals.com...dtc_p0340_is_set/
Pentru P0170....in 90% din cazuri este debitmetrul de vina. Cauta unul de proba ca sa te convingi. Daca si cu alt debitmetru apare verifica presiunea de benzina ... 3,8 bar...si valva de recirculare vapori benzina deasura amortizorului din dreapta ( scoti furtunele si sufli pe ele....nu trebuie sa fie infundate )
EAll
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
Sunetul de sub volan este 100 % acela care face click cand volanul se blocheaza fara cheie in contact.Asa s-a auzit prima oara cand parcam si a doua oara cand eram in mers exact acelas sunet decat diferenta in mers rotile virau foarte putin volanul opunea rezistenta foarte mare. Si cand plec dupa loc stanga mai ales, la revenire volanul are un punct in care opune o mica rezistenta si iti creaza un disconfort in siguranta. Marti o sa o las la servis dar din start ma gandesc ca nu s-a mecanicul nu s-a ocupat de servo pana acum si nu stiu cum o scoatem la capat.Doar sa comand acea coloana si sa o inlocuim.Sper sa nu fie din alta cauza.Stefan acel pinion din poza spart de tot de la Corsa si nu pot comanda dar acel pinion spart ?
Contactul care a fost schimbat cu unul aftermarket parca 80 de lei a costat nu poate sa faca aceste probleme.. ? De cand am schimbat acel contact sunt momente cand scot cheia din contact si se aude acel tiuit cum ai fi uitat cheia in contact alteori nu se aude nimic, in functie de cate gropi iau uneori acel sunet apare si dispare la oprirea motorului si scoterea cheii din contact.
Multumesc frumos,
Contactul care a fost schimbat cu unul aftermarket parca 80 de lei a costat nu poate sa faca aceste probleme.. ? De cand am schimbat acel contact sunt momente cand scot cheia din contact si se aude acel tiuit cum ai fi uitat cheia in contact alteori nu se aude nimic, in functie de cate gropi iau uneori acel sunet apare si dispare la oprirea motorului si scoterea cheii din contact.
Multumesc frumos,
EAll
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
Buna ziua, Am fost sunat sa ma duc sa iau masina ca nu s-a descoperit nici o eroare legata de problema mea. Cica sa merg asa si daca reapare sa ma duc inapoi. Apelez la un sfat din partea dvs. ce ati face in acest caz, acum mie teama sa merg cu ea asa cu, copii in masina. Are cineva de vanzare o coloana de directie buna ? Multumesc frumos!
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
EAll
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
Sunt din Braila
Scuze, am editat profilul acum.
Am luat masina din service si pana acum nu s-a mai blocat, dar cand virez stanga dreapta tot dificil imi pare nu e la fel "asistata" de ceva anume parca e la o dacie ceva nesigur.Pe drum drept pare ok chiar daca incerci sa tragi de volan stanga dreapta brusc reactioneaza ok, pe loc cu motorul pornit pare ok, problema de nesiguranta ramane la schimbarea directiei de mers cand rotile trebuie sa revina la pozitia initiala.In volan si sub volan nu se aude nici un sunet.
Multumesc,
Scuze, am editat profilul acum.
Am luat masina din service si pana acum nu s-a mai blocat, dar cand virez stanga dreapta tot dificil imi pare nu e la fel "asistata" de ceva anume parca e la o dacie ceva nesigur.Pe drum drept pare ok chiar daca incerci sa tragi de volan stanga dreapta brusc reactioneaza ok, pe loc cu motorul pornit pare ok, problema de nesiguranta ramane la schimbarea directiei de mers cand rotile trebuie sa revina la pozitia initiala.In volan si sub volan nu se aude nici un sunet.
Multumesc,
EAll
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
Cine ma poate ajuta in legatura cu o comanda de coloana de directie.Am observat ca sunt multe anunturi pe internet SH, dar cand comand ce trebuie sa cer - in afara sa dau seria motorului acel Z10XE ce cod trebuie sa ma trimit catre vanzator, exista o serie ceva pe acea coloana de directie si trebuie sa o iau cu tot cu motoras+calculator ?
Voi cum ati comandat ?
Multumesc,
Voi cum ati comandat ?
Multumesc,
EAll
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Am reusit sa desfac acel capac sa iau codurile dupa coloana de directie si am descoperit o mufa alba care sta "in aer" cu 2 pini si nu-i gasesc locatia.Credeti ca are legatura cu simptomele mele sau poate de aceea nu se aprinde semnul de EPS la mine ?
https://ibb.co/dh2jrc
https://ibb.co/fRE3jx
Este exact langa intrarea intregului ansamblu de fire ce vine disnspre motor
Multumesc frumos,
Paste Fericit !
Am reusit sa desfac acel capac sa iau codurile dupa coloana de directie si am descoperit o mufa alba care sta "in aer" cu 2 pini si nu-i gasesc locatia.Credeti ca are legatura cu simptomele mele sau poate de aceea nu se aprinde semnul de EPS la mine ?
https://ibb.co/dh2jrc
https://ibb.co/fRE3jx
Este exact langa intrarea intregului ansamblu de fire ce vine disnspre motor
Multumesc frumos,
Paste Fericit !
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat