Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Claiudiu

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Buna seara tuturor posesorilor ghinionisti de Opel!

Am sa incep cu detaliile tehnice ale masinii:
Opel Astra H, an fabr 2005, 1.7 cdti, 101 CP
Detaliile bateriei:
VARTA, 12V, 70 Ah
Si acum cu SIMPTOMELE:
In momentul de fata (cred ca) bateria este MOARTA!
Acum o saptamana mi s-a aprins prima oara led-ul bateriei in bord cand rulam pe autostrada uda cu o viteza destul de mare.. Am tras pe dreapta, am repornit motorul, nu s-a mai aprins.
Dupa cateva zile mi s-a aprins la fel, pe autostrada(uscata), de data asta n-am mai repornit-o, n-am mai riscat.
Astazi, dupa vreo 5 zile de la ultima aprindere a ledului, mi s-au aprins aproape toate LED-urile Shocked :
- servo
- baterie
- ABS
- Check Engine..
si desigur, a trebuit sa depun un efort foarte mare ca sa trag de volan sa virez, chiar nu am mai avut servo deloc.
Cum am avut noroc sa si ploaie, stergatoarele mergeau tot mai greu, clar bateria era pe duca, deci am oprit toti consumatorii.. Mad
Am reusit sa ajung acasa si sa o parchez cu greu(am crezut ca rup volanul), iar dupa ce am oprit motorul, am incercat sa il repornesc. Nici vorba! nici macar nu se auzea pompa ca baga motorina cum se aude de obicei cand invart un pic de cheie.. se audea doar un mic clinchet: Click! si nu dadea nici macar sa porneasca..
Am masurat tensiunea la borne cu un voltmetru digital si indica 12,48%. Dupa ce am consultat un pic netul, realizez ca baterie e incarcata approx. 70%.

Ce probleme poate avea?
Dupa consultarea internetului am realizat ca cel mai probabil cauza poate fi:
1. Puntea de diode, releul de incarca
2. Carbunii de la periile motorului
3. Cureaua de alternator, sau chiar alternatorul.. rotorul?

Ce e de facut?
Dupa parerea mea ar fi trebuit sa duc bateria la un redresor, sa o incarca cat sa porneasca sa o mai pot duce la un service, si la service sa ma rog sa nu ma minta cei de acolo ca trebuie schimbat tot alternatorul, sau rotorul etc, dar de fapt ei sa faca doar niste lipituri la puntea de diode sau altceva destul de banal..

Va multumesc in avans.. Rolling Eyes
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Voltmetrul pe borne in timp ce încerci sa dai la automat: ce tensiune ai?
Probabil spre 6V. Daca tensiunea se mentine, ai alte probleme.
Porneste masina cu cabluri si vezi cat încãrca alternatorul. Asa vezi Daca este bun.
  • Claiudiu

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Mersi de sfat Daniel, dar nu cred ca are rost sa incerc asta, deoarece degeaba incerc sa dau la automat, ca nici macar nu incearca sa porneasca, dau cheie si se aude ca un CLICK! si gata.. Cand am masurat tensiunea am masurat 12,38V cu motorul oprit. Fraier am fost ca nu am fugit dupa multimetru in casa inainte sa opresc motorul si sa isi ia masina fatalitate..
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca scade mult sub 12 V cand face click, sa te pregãtești si de baterie.
Skip ads

  • Claiudiu

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Am mers de curios sa mai incerc, i-am dat cheie, si miraculos, a pornit motorul! Din pacate tensiunea de incarcare(asta daca am norocul sa mai incarce) cu motorul pornit era 10,80V iar cand l-am oprit, a inceput sa indice 11,90V si sa urce cate 0,1V pe secunda.. a ajuns pe la 12,10 si n-am mai avut rabdare, banuiesc ca se oprea la 12,38. Cred ca nu mai incarca, de aceea a aratat o tensiune mai mica dupa ce a pornit motorul, toti consumatorii+motor au supt curentul din baterie, bateria neprimind curent de niciunde, de aceea o scadere a tensiunii pana la 10.80V.. nu?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu ai încãrcare, de-aia face figuri ...Dacã era bateria, cel mai probabil, cã era moartã de-a binele pânã acum ...
  • Claiudiu

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Oare ma mai tine sa merg 2 km pana la un service? Adica nu e vorba daca tine, ca odata ce am pornit motorul nu cred ca se opreste el singur prea curand, dar e vorba de servo, mai am nevoie de el doar cat sa ies din parcare ca ii foarte stramt locul, dupaia poa' sa cada ca ma descurc sa rup volanul pana la service
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Daca incarci bateria cu un redresor, n-ar trebui sA fie o problema sa ajungi la service...
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Cureaua de accesorii mai exista pe masina?
  • Claiudiu

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Da, am verificat-o bine de tot pe unde am apucat sa o vad, si nu ii rupta, intrerupta, ciupita... ii in stare buna
  • Claiudiu

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Acum am mers si am mai verificat odata tensiunea bateriei cu motorul oprit. Era 12,40V, dupa ce am luat jos o borna a crescut la 12,44V. E clar ca pe undeva am un consumator/scurt.. am lasat-o asa cu borna data jos pana cand o duc la service saptamana viitoare.
Interesant oricum ca la toate service-urile la care am sunat, nu prea voiau sa se mai bage la reparat alternator, pe motiv ca problema se repeta, si clientii pun vina pe ei, cand de fapt se scurge uleiul pe la semering, si nu gasesc semeringul si e munca de pomana... Unul dintre ei mi-a spus ca daca vreau, imi inlocuieste alternatorul cu totul, nu se mai baga la reparat. Dar e prea scump, si eu zic ca daca am noroc, si nu se scurge uleiul pe acolo, o reparatie la puntea de diode ar fi de ajuns.. cel putin pt o perioada
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Asa cum au zis si colegii de mai sus si eu cred ca ai probleme doar cu incarcarea, bateria nu are probleme.
Poti merge pina la service cu ea asa dar sa nu fie departe, daca nu incarca alternatorul, toti consumatorii sint sustinuti de baterie.
Alternatorul la aceasta motorizare e mai complex, procesul incarcarii am inteles ca tine si de ECM, de aceea se feresc service - urile de interventii.
Personal as cauta un service specializat in reparatii electrica auto, la tine cred ca sint diodele sau carbunii, dar acestia sint impreuna cu releul de incarcare din cite stiu.
Daca ar fi doar asta ai scapa relativ ieftin.
Eventual alternator sh, iar al tau reparat si apoi vindut sau tinut rezerva.
Skip ads

  • Claiudiu

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Asa-i. .Am reusit sa gasesc un service care o sa-mi dea alternatorul jos si il va repara. Daca se mai duc diodele/carbunii pe viitor, o sa-mi cumpar unul nou, aici am gasit unul destul de ok la pret, si e nou: https://www.autoeco.ro/gener.../18079/a14148582/
  • Claiudiu

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Azi, dupa 2 saptamani de pieton, mi-au inlocuit alternatorul. Dupa o ora, doua dupa ce am oprit masina m-am dus sa masor tensiunea la bornele bateriei cu motorul oprit si-mi indica 12.9 V. Nu e cam mult? Tin sa mentionez ca era inca foarte cald sub capota de la caldura si bateria era destul de calda..
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,
e o tensiune buna pentru baterie, nu-ti face griji.
  • CaTaLYNnn

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Parerea mea si din experientele avut cu alternatorul care l-am demontat de 3 ori ...la astra g 1.7 cdti z17dtl odata ce ai reusit sa pornesti motorul doar din alternator poate fi o problema . Bateria daca nu o ajuta alternatorul la incarcare normal sa moara.
  • CFalticineanu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Asa ceva nu exista..electromotorul functioneaza doar cu curentul din baterie!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Fa-te inteles...! Ce nu exista...?
  • CFalticineanu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Sa foloseasca electromotorul curent furnizat de alternator, asta la pornire. Turatia e prea mica si curentii prea slabi. Doar din baterie porneste..ce nu intelegeti?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc,eu inteleg mai greu! Probabil crezi ca dumneata ai descoperit apa calda! Probabil...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR