Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Nu conteaza motorizarea
Skip ads

  • Octav

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu conteaza. Daca schimbi tot ansamblul nu conteaza nici producatorul. La mine era initial Delphi si acum e behr.
  • cosmin-aurel

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
ok. multumec
masina e dotata cu climatronic, dar in trecut a suferit un accident si carcasa a fost sparta, reparata dar nu functiona cum trebuia, sufla aer prin sparturi, si alte probleme.
  • Dani82

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Buna ziua domnilor,

Tocmai am terminat si eu operatiunea de schimbare a aerului conditionat in climatronic si pot sa va spun ca m-au ajutat foarte mult detaliile indicate de voi pe acest forum.
Pe lamga climatronic mi-am montat si CID cu NCDR 1100

A fost o munca dificila pentru mine de aceea toata stima pentru voi, eu am terminat in aproximativ o saptamana de instalat noile elemente dar am ramas cu cateva probleme si sper ca ma poate ajuta cineva cu un sfat.

Dupa oprirea motorului se aude un zgomot in instalatia climatronic(sub bord) pentru cateva secunde ca si cand s-ar inchide ceva clapeta, va rog sa imi spuneti daca si la voi este la fel sau al meu are o problema.

A doua problema este o eroare care imi apare pe bord dupa vreo doua minute de la pornirea motorului, am pus testerul si eroarea indicata este "Releu compresor clima tensiune prea mica/sau inexistent".

Va rog sa imi spuneti daca ati montat pe masina si altceva in loc de instalatia de climatizare din interior (ceva releu sau elementsuplimentar) sau daca ati activat ceva sau dezactivat ceva cu OP-comul.
Skip ads

  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Zgomotul cand pornesti/opresti motorul este normal, se rearanjeaza clapetele din aeroterma - asa face si la mine si la mai multi colegi. Despre celelalte nu stiu ce sa zic.
  • rviorel

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Adjud
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Dragi colegi forumisti, am o intrebare. Vreau sa fac si eu trecerea de la Ac la clima. Am o Zafuruca din 2001. Am gasit o dezmembrare de la care as putea cumpara piesele necesare, doar ca nu m-as baga sa fac treaba asta de unul singur. Eu sunt din Vrancea si e cam greu sa ajung la Bucuresti pentru 2-3 zile. Am intrebat la reprezentanta la Focsani si mi-au cerut 1200 lei doar pe manopera.
Credeti ca as putea gasi pe cineva cu experienta si care ar putea sa ma ajute (contra-cost bineinteles) si mai pe aproape de mine?
Multam.
  • gezak

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Dani82 a scris:Buna ziua domnilor,

Tocmai am terminat si eu operatiunea de schimbare a aerului conditionat in climatronic si pot sa va spun ca m-au ajutat foarte mult detaliile indicate de voi pe acest forum.


Salut,

Felicitari tuturor care au reusit sa duca la bun sfirsit o asemenea lucrare!
Imi poti spune "pinout"de la modulul climatronic, respectiv unde vin ele legate(ECU sau ECM) sau schema electrica de conectare? Eu am climatronic si functioneaza cam aiurea. Mai exact porneste compresorul cind vrea el. Pe op-com se vede ca la apasarea butonului de ECO se schimba starea "solicitare clima"din activat in dezactivat si invers in sectiunea "control clima electronica", dar in sectiunea "modul racire motor" adica ECM starea "solicitare clima" se schimba cind vrea ea. Senzorul de presiune e ok, temperatura interna/ externa se afiseaza corect pe op-com. Ce alta conditie mai trebuie indeplinita pentru a da comanda de pornire a compresorului?

Multumesc!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
m-am apucat si eu acum de schimbat clima in climatronic si incerc sa descebaluiesc care sunt legaturile pe care trebuie sa le fac pentru ca vreau sa schimb si TID cu MID cu ocazia asta si sa pun si BC deci o adevarata aventura...
stie cineva care sunt legaturile electrice ce trebuiesc modificate pentru o operatie de succes dar cu pacinet fericit si in viata Smile la ce am scris eu ca m-am apucat sa fac? apropo la TID am mufa mica cu 12 pini iar de cablajul la climiatorinicul cumparat este mufa de MID cu 32 pini prinsa se el dar nu am apucat sa vad unde si cum sunt trase firele (a plouat urat de tot ieri). Multumesc anticipat pentru orice sugestie/ajutor. Motorul meu este Y20DTH
Skip ads

  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
fa rost de TIS2000 daca nu il ai deja si studieaza schemele pentru climatronic si MID, este cel mai sigur asa.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
acum am reusit sa il instalez pe win7 ca nu merge decat prin virtual XP si sa vad cat de tare imi prind urechile ca sunt destul de alambicate diagramele Smile
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
am ajuns si eu la legaturile electrice si aseara m-am lovit de problema unui fir (maro/violet) care pleaca din mufa climatronicului merge la mufa X2 in pinul 52 si de acolo ar trebui sa ajunga la mufa calculatorului de clima (cel din fata stanga sub bara). Am verificat acolo la acea mufa (parca X59) si de acolo pleaca firul maro/violet dar nu ajunge in mufa (X2 cea care leaga zona motorului de zona habitaclului) si din ce am vazut in schema din TIS ar trebui sa ajunga la mufa la ECU si undeva sa se splituiasca sa ajunga la pinul 52 din mufa (X2).
Daca poate cineva sa imi spuna daca aceasi problema au intalnit-o si ei.. Eu am motorul Y20DTH masina fiind din 2001 (din ce am vazut din TIS in 2001 nu s-au pus clime automate doar din 2002 si deci schema am luat-o din 2002 ca si an).
Orice ajutor este binevenit ca sunt un pic in impas si deja masina sta desfacuta de mai bine de 1 luna lucrand doar cateva ore dupa serviciu... Sad
  • gezak

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Salut tuturor,

Am finalizat montarea climatronicului pe un Bertone cabrio. Nu e o munca usoara dar se poate. Pentru cei interesati va dau legaturile electrice necesare conectarii modulului de climatronic;

x94/1 ; RED ;+ PERMANENT ; MUFA OBDII
X94/4 ; BLACK ;+ CONTACT ; EXISTENT
X94/5 ; GRAY-YELLOW ;MULTI/34; EXISTENT
X94/16 ; BLACK ;HEATED BACK WINDOW; EXISTENT
X94/31 ; BROWN-WHITE ;DIAGNOSTIC; MUFA OBDII
X94/7 ;WHITE ;SOFT TOP; RELEU DREAPTA JOS CONSOLA(PENTRU CABRIO)
X94/24 ;BLUE ;TEMP.EXT; DISPLAY
X94/22 ;GREEN ;INSTRUMENT; CEAS BORD PIN20
X94/21 ;BLUE-RED ;SPEED; DISPLAY SAU RADIO
X94/20 ;BROWN-VIOLET ;ECM; TRAS FIR DE LA ECM
X94/2 ;BROWN ;GROUND; EXISTENT
X94/3 ;BROWN ;GROUND; EXISTENT
X94/15 ;BLACK-WHITE ;MULTI/4; EXISTENT
X94/19 ;BLACK-GREEN ;ECU X57/11; EXISTENT
X94/18 ;BROWN-BLUE ;BLOWER REGULATOR;
X94/17 ;BLACK-BLUE ;BLOWER REGULATOR;

Prima coloana este pinii de la mufa gri x94 de la modul(mufa albastra de la modul este precablat, deci nu avem treaba cu ea); a doua coloana culoarea firului;a treia coloana e rolul firului iar in a patra colana e trecut locul/firul unde trebuie legata firelel de la mufa X94. Trebuie tras un fir maro-violet din compartimentul motor, fir care la masinile cu clima manuala exista doar intre ECU si ECM deci nu intra in habitaclu. Firul l-am tras pe linga bowden-ul care deschide capota motor. Atentie: la masinile dinainte de 2002 suportul frinei este astfel pozitionat incit contactul frinei va lovi in motorasul de la aeroterma. Prin urmare va trebui indoit suportul respectiv si recalibrat(mecanic) momentul actionarii contactului de frina.

Spor!
Skip ads

  • ghita george

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2022

  • Mesaj Privat
AVEM OAMENI DE MARE VALOARE IN TARA ASTA, OPEL AR PUTEA SA VADA ACEST TUTORIAL, JOS PALARIA!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,491
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ai putea chiar sã ne spui care ar fi pãrerea lui Opel despre „ACEST TUTORIAL”...dar fãrã sã „strigi” la noi. Nu de alta, dar și-ar putea forma o pãrere greșitã...așa, ar avea de unde sã se inspire, zic.
  • ghita george

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2022

  • Mesaj Privat
AM BAGAT MANA PE DEDESUPT DAR NU AM DAT DE ACTUATOR, PARE O TABLA ACOLO CA DE PROTECTIE PE TOATA SUPRAFATA LATERALA, CRED, CE AR TREBUI DESFACUT SA AJUNG ACOLO, CE AM VAZUT PROTECTIA DE SUB PICIOARE, LA PEDALE SI ALCEVA? CARE AR FI PASII
  • VN01SIG

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salut dragilor, ma puteti îndruma cum anume sã fac sa schimb aerul conditionat (piese cabluri legãturi) in climatronic la o astra g benzina z18xe 2001, multumesc anticipat!
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR