Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Ajutor , Salutare am si eu nevoie de niste sfaturi de la cei care au schimbat amortizoarele pe fata la Opel Agila , m-am apucat sa schimb flansele am scos ansamblul amortizor arc , dupa cum am spus mai sus , am strans arcul cu ajutorul a doi suporti de strans arcul si dupa ce am scos piulita pistonul a fugit in interiorul acului pana la jumate , amortijoarele vechi merg oarecum cat de cat usor la impins si cand trag de el , opune mai multa forta , ideea e ca acum nu stiu daca nu cumva trebuie sa strang mai mult arcul , avand in vedere ca pot prinde suportul abea de la a doua spira , imi este oarecum teama sa il strang mai mult , nu reusesc sa il montez la loc ,
Am luat alte amortizoare Monroe , acum astea noi vad ca sunt la fel la dimensiuni si functionalitate , deci in consecinta cei vechi erau destul de bune , Niste sfaturi ceva la montaj daca se poate !

Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu nu am intampinat problemele tale deoarece am inlocuit amortizoarele
originale cu unele presiune-gaz la care tija eraq extinsa la maxima, insa uite
cum a procedat Lyonel:
.......
O eroare pe care vreau s-o evidentiez este aceea ca nestiind ce si cum, dupa ce am
desfacut piulita (sub care mai e o saiba grover) am lasat telescopul sa se duca singur in jos si cu mare efort
l-am mai putut ridica in
noua flansa. De fapt singur mi-era imposibil. Am fost nevoit
sa improvizez, adica am bagat piulita in capul amortizorului si am tras cu un cleste in sus, apoi, in timp ce
partenerul de distractie a prins cu un cleste papagal de tija cea alunecoasa si lucioasa (vai!, vai!) sprijinindu-l
de o spira, sa nu fie absorbita iar, am scos piulita si am bagat rapid talerul cu rulmentul cel nou si peste,
flansa apoi saiba grover si piulita. Nu mi-a iesit din prima! Am strans periculos de mult presa, in disperare de
cauza (alta greseala!). Am strans apoi pana n-am mai putut! Alta victorie!
......

Cred ca arcul se poate comprima suficient sa se poata lucra,
ATENTIE mare sa nu alunece din presa, nu sta pe directia lui !,
uite in video cat de mult il comprima (au alt device pt. asta):
https://youtube.com/watch?v=...Q7I_7sc&t=302
si ceva mai improvizat:
https://youtube.com/watch?v=-J7wJLnDzq0&t=41
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Si ale mele sunt: pe gaz cica.... si pistonul iese afara la fel ca la cele vechi.... m-am tot gandit sa trag si eu de piston si sa-l blochez cumva , dar intre piston si arc . este camasa aia de plastic si nu am cum sa tin contra , iar in partea de sus este capacul cu garnitura peste arc, mansonul de cauciuc pe piston , saibe si rulmentul apoi flansea...

Producator: MONROE
Cod producator: 15063
Partea de montare: Punte fata, Stanga
An fabricatie pana la: 07.2003
Sistem amortizor: bitubular
Tip amortizor: presiune gas
Tip constructiv amortizor: Ansamblu amortizor-arc
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
In niciun caz sa nu apuci tija cu vreun cleste de portiunea de lucru
ce ajunga sa coboare in functionare sub capatul amortizorului ca
se vor distruge garniturile.
Daca stai la curte si ceva scule poate poti improviza ceva asemanator
cu dispozitivul din video 2.
Skip ads

  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Azi am fost doar si mi-am luat amortizoarele noi , comandate alaltaieri , au ajuns pe la 12 la magazin , pana m-am dus eu acolo se facuse deja 14 (e rau fara masina Smile ), asa ca mia trecut cheful de munca , masina o am la curte la cineva in afara Bucurestiului , dar nu am cum sa construiesc dispozitivul , ( multumesc pt raspunsuri si video ) , maine ma duc dis de dimineata sa ma apuc de treaba , o sa mai incerc sa le compresez cu presele , aproape la fel ca a lui Lyonel , daca nu reusesc o sa trebuiasca sa fac doua drumuri dus intors la un sevice unde lucreaza un amic sa mi le faca acolo ..asta ma va intarzia cateva ore bune Sad , sunt singur la curte si nu are cine sa ma ajute

  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Am facut o descoperire , analizand amortizorul , am descoperit o gaurica in capul pistonului de la amortizor ,

ce pare hexagonala , am sa bag un rurub sau horsurub de care am sa leg o sarma otelita , idee venita de la PL500 cu sfoara , multumesc Smile ,

am sa strang arcul in prese cat pot de mult ,

si pe sarma am sa bag toate componentele , am sa trag de sarma , sper sa nu cedeze , si cum ziceam am sa trag de sarma indeajuns sa pun toate componentele , si sa infiletez macar cateva filete , apoi sa desurubez surubul si sa bag imbusul sa continui strangerea ,
si ca sa pot tine contra , in gaurile de jos care vine prinse suruburile in etrier am sa petrec o bara de fier de 8 pe care am sa stau cu picioarele.
PS . pensula e in loc de bara Smile

2. o alta chestie , amortizorul a venit cu piulita noua ce pare ca pe o parte este rotunda pe exterior , acea parte ramane in sus exterion sau trebuie sa vina in jos ? , la cat se strange piulita N ? , un alt aspect , capatul piulitei rotund opune oarece rezistenta la strangere , semn ca acea parte e facuta probabil ca sa impiedice desfiletarea
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca tine holsurubul e ca si rezolvata treaba.
Incearca sa pui intai presa pe arcul gol apucand (chiar cu ghearele demontate) cat mai multe spire.

Cupluri strangere:
Piulita amortizor = 50Nm, orientata cu portiunea de autoblocare in sus, imbus de calitate de tinut contra;
Piulitele flansei = 25Nm;
Suruburile ce prin amortizorul de fuzeta = 115 Nm;
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@Dany3ILs, am urmãrit ultimele discuții și sper sã rezolvi problema înlocuirii amortizoarelor fãrã incidente.
Daca nu ține metoda cu șurubelul pe post de ancorã (îmi dau seama cã trebuie sã fie cam micuț) ar fi indicat sa ceri ajutorul unui prieten sã-ți ținã tija ridicatã cu un clește papagal. ÃŽntre clește și tija intercalezi o bucãțicã de piele sau cauciuc gros. E puțin probabil sa nu rãmânã o porțiune de tijã neacoperitã de protecția de plastic, de unde sa apuci. Singur e greu dar nu imposibil. E greu sã ții tija cu o sigura mânã dar un clește cu autoblocare ajutã mult. Porțiunea de unde prinzi tija nu intrã în corpul amortizorului în poziția de lucru dar tot e bine s-o protejezi de fãlcile cleștelui cãci dacã scapã iar înapoi este posibil sã intre și eventualele bavuri sã ciupeascã garniturile amortizorului. Ideea e cã singur n-ai cum sa tragi și de capul tijei (piulita obligatoriu pusã provizoriu, sã apuci de ea), sã și înfãșori bucata de piele pe tija și sã mai și strangi cu cleștele.
Skip ads

  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salutare , tin sa precizez ca ce am scris pana acum este ca nu aveam inca amortizoarele noi la fata locului , adica la masina si nu stiam cum or sa vina la pozitie , ei bine astea noi ori erau ceva mai iesite , ori erau ceva mai lungi un pic ceea ce ma indoiesc , sa fie mai lungi , am mai strans inca un pic arcul cam vreo 1-2 cm fata de cum era inainte , si sau potrivit la fix , nu a mai trebuit sa fac nici o ancora , ce vreau sa mai spun este ca , rulmenti vechi aveau camasa de plastic , cei noi originali suzuki ,camasa metalica , am umplut cu vasilina , intre timp am gasit manualul de reparati Suzuki WagonR+ ,aproape identic cu Agila ( http://www.rhinoman.org/man...WagonR/WagonR.zip ) ai nevoie de ultima versiune adobe reader !

Chiar varful pistonului a iesit cam 2 cm deasupra la flansa , amortizorul vechi avea piulite cu cheie de 17 , cele noi piulite de 18 sau 19 , nu-mi mai aduc aminte bine , (sunt cam obosit acum , abea am ajuns acasa Smile ) pana am desfacut amortizoarele vechi a durat ceva si am cam stricat niste capete si adaptoare , tare ruginit si incapatanat cel din dreapta , m-am chiniut ca imi trebuia arcul Smile , am reusit pana intr-un tarziu , deci torul a mers ca pe roate , uite cum erau amortizoarele vechi

aici se poate vedea cum am procedat , app am o trusa ieftina ca asta (ma costat 200 ron , dar am gasito mai ieftina dupa ce o luasem deja...
Sad , iar pe cheia dinamometrica am dat 100 ron , trusa este foarte buna sa o utilizezi de cateva ori.. este completa cu tot ce ai nevoie dar nu este de calitate , mia folosit foarte mult si mia usurat treaba tubularele alea mai lungi , care au si un cerc zimtat , de care m-am agatat cu clestele reglabil , iar prin interior am introdus adaptoarele alea dar prin partea dinspre cheie , capacul care vine pe arc sus l-am curatat de rugina si l-am vopsit , cu o vopsea care se da direct pe rugina , ma rog tot ce a fost ruginit , curatat si vopsit Smile
.................. pana una alta totul a mers ca pe roate , spre sfarsit nu am mai facut poze ca trecea timpul si ma miscam cam greu Very Happy , dar am avut cateva probleme , am vrut sa bag adaptorul de la laptop si mi sa ars siguranta de la bricheta , la sfarsit ma mancat undeva si am umblat la roata spate dreapta , nu umblasem niciodata , am gasit o groaza de rugina , fapt pt care am facut o presa dintr-o platbanda de 4 cm latime lunga de vreo 15 , in care am dat 3 semne , mijloc si distanta de la 2 prezoane pe diagonala , pe centru am bagat un surub cu piulita , am prins doua piulite de la prezone in gaurile laterale si cu am strans in piulita sububul din mijloc , nu am poza ca era deja inserate si ma grabeam ,
=>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
AJUTOR treaba e ca am stricat ceva , cand a iesit discul afara din cauza la cata rugina era , a scos totul afara si nu cred ca am pus ceva bine la loc cum era , ca nu mai imi tine frana cum trebuie , pana la jumate pedala este moale , si tine abea dupa jumate ... NICI FRANA DE MANA NU MAI TINE abea sus de tot si foarte putin Sad(((( , acum e noapte o sa verific maine , am venit cu ea asa , 30-40- km/h , acum nu stiu daca cumva este din cauza ca oi fi montat ceva gresit sau are legatura cu siguranta... Maine am sa desfac iar si am sa mai pun poze , si am sa postez problema si la subiectul frana spate .
=>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

=>>In ceea ce priveste suspensia , masina este mult mai stabila , mult mai legata , nu mai bate nimic , tin sa precizez ca am schimbat : flanse , amortizoare , rulmenti sarcina amortizor , capete de bara , bielete sus , bascula cu bieleta , toate bucsile cauciuc de la bara stabilizatoare sau antiroliu parca i se mai zice , pe suruburile din fuzeta am dat si cu adeziv antidesfiletare , iar toate piulitele le-am strans conform manualului de mai sus ,
Ce nu am putut sa strang la dinamometrica a fost piulitele de la pistonul amortizorului , si se strambai capetele si am si rupt un adaptor , drept consecinta am adaugat si piulitele vechi peste cele noi strangandule una in alta... , URMEAZA SA FAC ZILELE ASTEA GEOMETRIA ,UNGHIURILE DE FUGA ETC ,
imi cer scuze de postarea asta lunga , poate ajuta pe cineva tot ce am postat , cum si pe mine m-am ajutat postari de acum 10 ani in urma Smile multumesc la toti membri
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Intr-o zi cu soare m am pomenit cu un harjait pe fata dreapta, metal pe metal, azi putin, maine inca un pic si tot asa. De cate ori o studiam cu mecanicii, tacea din gura. Pana cand am dat de seful mecanicilor pt ca vroiam sa schimb toata fata de frica sa nu se rupa ceva. Amortizor blocat. Practic masina cand te lasi pe ea, nici nu urca dar nici nu coboara. Schimbat si sunt fericit.
ps. facea un scart si inainte dar intr o zi s-a auzit ceva ca o pana, nu stiu daca are legatura, inca incerc sa depistez daca zgomotul de pana era din amortizor
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Recomand si eu site-ul (cred ca a mai fost mentionat odata pe Clubopel):

https://opel.7zap.com/ro/car/

Se cauta dupa VIN, este precis si da codurile corecte la piese (cel putin la ce am cautat eu).
Daca veti cauta doar dupa modelul masinii, sunt afisate toate versiunile (codurile) constructive la acea piesa, de exemplu la bratele roata fata sunt patru modele (coduri) diferite.
  • MrMihai

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Salutare colegi , am de gând sã schimb toate suspensia și buscaraia de pe fata . Tot îmi apãrea asta și eram curios daca se merita https://www.kitbrate.ro/cump...m_source=facebook . Sa schimb și amortizoarele fata sau doar flanșã amortizor ? Mã cam doare capul deoarece vreau sa fac totul calumea sa nu mai am probleme Smile .
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bratele pot fi scurte sau lungi, aia nu spun nimic de asta. Bucsele cam putine, iti cumperi separat cele de bara antiruliu ca nu apar deloc. Amortizoarele sigur le ai varza dupa atatia ani, KYB sunt ok si neaparat flansa si rulment.
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Apropo de brate lungi sau scurte,am vaga senzatie ca am un brat scurt pe partea dreapta si lung pe stanga,motiv pentru care atunci cand virez dreapta volanul opune o mare rezistenta(trag tare cu ambele maini) iar la viraj stanga virajul il pot face cu doua degete! Am inspectat si vizual , pe stanga unde am brat mai lung roata sta un pic asa / iar pe dreapta brat scurt roata sta asa | Am inteles ca trebuie sa comand in functie de seria de caroserie bratele. Unele sunt scurte parca pana la seria
1G075421. iar altele lungi dupa seria 1G075422.

Pentru ca am seria W0L0HAF681G134274 si doresc sa le inlocuiesc am nevoie de brate lungi?
Daca gresesc va rog sa imi spuneti.
  • MrMihai

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Salutare colegi , revin dupã mult timp . Anul trecut am schimbat brațele și bucșele de pe fata . Bucșe febi destul de ieftine din cate mai rețin . Brațe noi dar culmea a fost cã erau cele scurte . 7mm am mãsurat eu dar a fost destul sã îmi roada din cauciucuri . Am ajuns și la schimbatul suspensiei . Am luat douã amortizoare Magneti Marelli 175 lei bucata , 2 flanșe amortizoare Magnum parca 60 lei bucata , 2 bielete de direcție parca 45 lei bucata , parca Delhi și douã capete de bara Triscan . De desfãcut a fost simplu , se da jos carcasa filtrului de aer din strângã , apoi în partea dreapta se desfac ușor și cu atenție clemele de țin cablurile . Se incepe din a suspenda mașinã pe doua capre cumpãrate din Lidl , se dau rotile jos . Cu o tubulara de 13 se desfac șuruburile de la flanșa amortizorului . Continuam jos cu desfacerea senzorului de abs de pe fiecare roata pentru a evita ruperea lui ( atentie sa nu se rupã șurubul in fuzeta, deci nu forțați daca nu se desface usor ) se va desface și siguranțã furtunului de frana . Apoi cu o tuburala de 18 și o tubulara E14 parca se desfac cele douã șuruburi ce țin amortizorul de fuzeta . Se extrage ușor amortizorul complet . Pentru a sta fara grija am cumpãrat o presã de arcuri 63 lei 240 MM . se prinde calumea de sus , de ultimele spire ale arcului și se strânge în mod egal , pe ambele pãrți altfel îți zboarã capul Smile) . Dupã comprimarea arcului se observã când este destul pentru a extrage amortizorul . Aici m-am chinuit tare pentru a desface amortizorul , pânã la urmã am prins de tija lui și cu un impact am reușit cu greu sã îl desfac . Cu o cheie mocs strânsã tija și un prieten desface piulita se rezolva pânã la urmã . De la amortizoarele vechi am folosit protectia , rulmenții ce vin sub flanșã , curãțați și gresați cu vasilinã mã vâscoasã . La montaj am mai comprimat un pic arcul și a venit perfect amortizorul . Aici probabil nu veți agrea ce am fãcut , piulita din capãt nu am reușit sã o strang la 65 N și am strans-o la impact . Dupã ce se monteazã flanșã se da drumul progresiv la prese . Montajul se face conform ordinii de demontare . Șuruburile de sus la flanșã se strâng la 25 N , cele de la fuzeta 115 N . Dupã ce am terminat cu amortizoarele m-am apucat de bielete și capete de bara . La demontare am folosit și o lampa cu gaz , nicidecum capatele de bara sã iasã fara a fi încãlzite . Am sa mai revin cu povestirea . Mulțumesc pentru sfaturile date aici pe forum
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR