- mariuseek
- **
- 299 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Dupa ce am observat ca mi-a crescut consumul am pus testerul si se pare ca sonda lambda 1 a luat-o razna (Z12XEP Corsa D 92.000 km condusa mai mult in oras in mod mai economic)
sau problema e in alta parte?
in grafic turatia motorului e impartita la 100, in rest scala este 1:1 pentru restul valorilor
Vreau sa studiez problema zilele astea si nu stiu cu ce sa incep. Sa ma pregatesc deja pentru o noua sonda?
Initial amestecul sarac raportat de sonda m-a dus cu gandul la aer fals, dar aparent nu asta e problema.
Sonda 1 pare praf, timpul de reactie practic nu prea exista, nu vad ce alta problema ar determina raspunsul asta din partea ei.
STFT-ul e pe 25% de cand pornesc motorul si scade doar la decelerari.
In acest timp sonda 2 nu scade sub 450mV si a urcat progresiv pana pe la 520mV.
Acesta e linkul cu fiserul csv live
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
sau problema e in alta parte?
in grafic turatia motorului e impartita la 100, in rest scala este 1:1 pentru restul valorilor
Vreau sa studiez problema zilele astea si nu stiu cu ce sa incep. Sa ma pregatesc deja pentru o noua sonda?
Initial amestecul sarac raportat de sonda m-a dus cu gandul la aer fals, dar aparent nu asta e problema.
Sonda 1 pare praf, timpul de reactie practic nu prea exista, nu vad ce alta problema ar determina raspunsul asta din partea ei.
STFT-ul e pe 25% de cand pornesc motorul si scade doar la decelerari.
In acest timp sonda 2 nu scade sub 450mV si a urcat progresiv pana pe la 520mV.
Acesta e linkul cu fiserul csv live
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
- mariuseek
- **
- 299 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
- mariuseek
- **
- 299 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Dupa o saptamana in care nu am mai mers cu masina, am inlocut sonda 1, acum totul a revenit la normal, ba chiar motorul trage mult mai bine. Pana a devedit prea evidenta problema, sper ca sonda defecta nu a afectat prea mult catalizatorul . Fagurele din catalizator arata curat, cat se poate vedea pe gaura sondei.
Pe sonda veche nu era decat un strat subtire si negru de funingine care se curata usor, nu e calamina sau ulei.
Nu am toba afumata deloc, nu am consum de ulei doar ca dupa ce am schimbat sonda, i-am dat forja vreo 30km si a aparut un stat foarte fin de funingine.
Pe sonda veche nu era decat un strat subtire si negru de funingine care se curata usor, nu e calamina sau ulei.
Nu am toba afumata deloc, nu am consum de ulei doar ca dupa ce am schimbat sonda, i-am dat forja vreo 30km si a aparut un stat foarte fin de funingine.
gimims
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z17cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2008
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Maryo78
- **
- 119 mesaje
- din 08 Aug 2013
- Astra 2005 z14xep
- Bacau
Maryo78
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
ady_maka
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
- Maryo78
- **
- 119 mesaje
- din 08 Aug 2013
- Astra 2005 z14xep
- Bacau
Maryo78
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
- Maryo78
- **
- 119 mesaje
- din 08 Aug 2013
- Astra 2005 z14xep
- Bacau
Maryo78
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
ady_maka
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
Pai si cei de la service au verificat/masurat firele de la mufa sondei? Tu pe care ai schimbat-o,dupa cod e prima cea din fata masinii.
"Holes in exhaust allowing unmetered oxygen into exhaust system
Unmetered vacuum leak at the engine"
Sau poate chiar e defecta sonda noua. Schimb-o cu una noua si vezi daca mai face asa
"Holes in exhaust allowing unmetered oxygen into exhaust system
Unmetered vacuum leak at the engine"
Sau poate chiar e defecta sonda noua. Schimb-o cu una noua si vezi daca mai face asa
- Maryo78
- **
- 119 mesaje
- din 08 Aug 2013
- Astra 2005 z14xep
- Bacau
Maryo78
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
Ce-a veche s-a indoit de la un mic accident,si nu mai putea fi folosita. Am cumparat una noua din magazin Bosch pe acelasi cod cu cea originala.
Cei de la service nu aveau nici cheie speciala pentru a desface vechea sonda, au taiat firele de la cea veche, au dat scutul din fata catalizatorului jos pentru a o putea desface cu o cheie fixa,ce sa mai spun de masurat... Si e un service vazut bine aici in Bacau (Nerado).
Azi dimineata am decuplat bateria si am scos mufa sondei si am dat cu spray de contacte,dupa o ora am pus totul la loc am pornit facand un drum de vreo 6 km si din fericire nu s-a mai aprins martorul in bord. Sper sa nu se mai aprinda de-acum inainte.
Cei de la service nu aveau nici cheie speciala pentru a desface vechea sonda, au taiat firele de la cea veche, au dat scutul din fata catalizatorului jos pentru a o putea desface cu o cheie fixa,ce sa mai spun de masurat... Si e un service vazut bine aici in Bacau (Nerado).
Azi dimineata am decuplat bateria si am scos mufa sondei si am dat cu spray de contacte,dupa o ora am pus totul la loc am pornit facand un drum de vreo 6 km si din fericire nu s-a mai aprins martorul in bord. Sper sa nu se mai aprinda de-acum inainte.
- Maryo78
- **
- 119 mesaje
- din 08 Aug 2013
- Astra 2005 z14xep
- Bacau
Maryo78
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
- aauto
- **
- 394 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
Aveti vreo sugestie cum as putea scoate sonda lambda am dat de nenumãrate ori cu degripant dar nimic... In momentul asta am distrus sonda de tot, încercând sã fortez cu o cheie de 21 (bujii lunga) dar fãrã succes.
Am incercat demontarea catalizatorului de tot, dar suruburile de jos de la flansã nu sa desfac si mi tare teama sa nu de rupã si alea...sau flansã.
Mai am vreo sansã sã salvez sau sã mã reorientez spre un alt catalizator.
Mulțumesc frumos celor care vor incerca sa mã ajute...
Am incercat demontarea catalizatorului de tot, dar suruburile de jos de la flansã nu sa desfac si mi tare teama sa nu de rupã si alea...sau flansã.
Mai am vreo sansã sã salvez sau sã mã reorientez spre un alt catalizator.
Mulțumesc frumos celor care vor incerca sa mã ajute...
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Eu cred ca se recupereaza insa probabil de catre meseriasi care
au mai avut de a face cu sonde intepenite (incalzire cu autogenul sau inductie).
Observ ca la baza sondei, pe carcasa galeriei exista o crusta
groasa de rugina, ar fi trebuit curatata - intra si cheia si degripantul mai mine.
Nu ne-ati spus daca ati masurat incalzirea la sonda.
au mai avut de a face cu sonde intepenite (incalzire cu autogenul sau inductie).
Observ ca la baza sondei, pe carcasa galeriei exista o crusta
groasa de rugina, ar fi trebuit curatata - intra si cheia si degripantul mai mine.
Nu ne-ati spus daca ati masurat incalzirea la sonda.
- aauto
- **
- 394 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
- aauto
- **
- 394 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
Am scos azi sonda veche, a trebuit încinsa dar din pãcate filetul in catalizator s-a stricat,am incercat prin nenumãrate metode sã-i facem alt filet dar fãrã succes.
Așa cã dacã nu am fost mulțumit sã sting martorul ,acum sunt obligat sã cumpãr catalizator care observ cã de gãsește foarte greu, pare a fii foarte cãutat ....
Mulțumesc colegilor ptr sfaturi...
Așa cã dacã nu am fost mulțumit sã sting martorul ,acum sunt obligat sã cumpãr catalizator care observ cã de gãsește foarte greu, pare a fii foarte cãutat ....
Mulțumesc colegilor ptr sfaturi...
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
@aauto:
Filetul sondei lambda1 din catalizator se rectificã cu tarod cu pas pt. bujii în chiuloasã de Dacie 1300 (probabil de 16mm-nu mai știu sigur).Eu am rectificat filetul sondei lambda 2 cu un astfel de tarod în țeava de evacuare gaze arse și presupun cã filetele ambelor sonde sunt identice.
Filetul sondei lambda1 din catalizator se rectificã cu tarod cu pas pt. bujii în chiuloasã de Dacie 1300 (probabil de 16mm-nu mai știu sigur).Eu am rectificat filetul sondei lambda 2 cu un astfel de tarod în țeava de evacuare gaze arse și presupun cã filetele ambelor sonde sunt identice.
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
- aauto
- **
- 394 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
danzog a scris:@aauto:
Filetul sondei lambda1 din catalizator se rectificã cu tarod cu pas pt. bujii în chiuloasã de Dacie 1300 (probabil de 16mm-nu mai stiu sigur).Eu am rectificat filetul sondei lambda 2 cu un astfel de tarod în teava de evacuare gaze arse si presupun cã filetele ambelor sonde sunt identice.
Filetul sondei lambda1 din catalizator se rectificã cu tarod cu pas pt. bujii în chiuloasã de Dacie 1300 (probabil de 16mm-nu mai stiu sigur).Eu am rectificat filetul sondei lambda 2 cu un astfel de tarod în teava de evacuare gaze arse si presupun cã filetele ambelor sonde sunt identice.
Multumesc frumos.
Am incercat rectificarea filetului, tarodul este de 18 cu 1,75 ; s-a chinuit strungarul ieri vreo 4 ore dar din pãcate fara succes, a fost filetul mult prea mâncat .
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Cred ca filetul este intr-adevar M18 dar cu pas 1.5.
Exista bucsa de reparatie link , sau iti poate confectiona una.
Exista bucsa de reparatie link , sau iti poate confectiona una.