- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
rezistenta de care vorbesti nu cred ca face zgomot, probabil tacanitul vine de la releul de care vorbeai mai sus.
incearca sa determini care este releul responsabil cu aeroterma si sa-l masori pe pinii de forta, daca e contactul de acolo uzat e posibil sa-ti dea pe iesire o tensiune mai mica.
daca e asa inlocuiesti releul.
ma mai gindesc ca poate ai tensiunea aceea mica la bornele aerotermei din cauza ca ai selectat din butonul ei o treapta de viteza mica si acum vine din blocul de rezistente tensiunea corespunzatoare, desi mi se pare chiar mica tensiunea aceea.
muta pe alta treapta si masoara (banuiesc ca la masina ta exista posibilitatea de a alege turatia aerotermei)
daca ma insel mai asteapta si alte sugestii de la alti colegi.
- AnonimDeghizat
- OP
- 30 mesaje
- din 10 Jul 2016
- Bucuresti
AnonimDeghizat
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2016
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
pune contactul si roteste de butonul acelaa cu 4 pozitii si vezi daca tacane acel releu.
topicul se numeste <<releu aieroterma >> in sectiunea vectra b (n-am gresit titlul, asa scrie acolo - nu stiu sa pun link...)
tot pe topicul acela mai ziceau ca ar mai fi un releu pentru aeroterma tot acolo, dar negru.
ambele relee sint ca un cub, unul sub altul (teoretic in tabloul de vectra b sint doua rinduri cu relee mai patratoase, un rind cu trei relee si unu cu doua).
releul maro ar trebui sa fie al 2 lea de pe primul rind iar celalalt- negru - ar trebui sa fie dedesubt.
tu trebuie sa vezi daca vine comanda la releu - pe picioarele parelele masori daca ai + si - iar pe celelalte picioare ale releului ( asezate perpendicular unul fata de celalalt) vine plus si pleaca tot acel plus - acolo se verifica daca acel contact mai e bun - de obicei se inegreste sau se maninca si nu mai face contact.
daca poti pune o poza cu tabloul de la sofer.
- AnonimDeghizat
- OP
- 30 mesaje
- din 10 Jul 2016
- Bucuresti
AnonimDeghizat
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2016
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
imi pare rau dar cred ca am citit in graba despre dotarea masinii tale in ceea ce priveste climatizarea si te-am informat gresit.
multumesc si pe aceasta cale colegului care mi-a semnalat greseala.
poare te ajuta alti colegi mai priceputi.
personal as verifica si acel releu, nu cred ca strica o verificare in plus.
scuze inca o data, sper sa-ti rezolvi problema, stiu ce greu e cind nu functioneaza ceva si ii dai greu de cap.
p.s - > colegul @big electro a dat un sfat bun in postul nr.2, ar trebui verificat pe circuit de la aeroterma inapoi si vazut unde e problema.
- AnonimDeghizat
- OP
- 30 mesaje
- din 10 Jul 2016
- Bucuresti
AnonimDeghizat
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2016
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
am citit acum in sectiunea ,,vectra b - probleme climatronic - totul", la pagina 2 - 9, ca regulatorul de turatie aeroterma este cu tranzistori si se afla undeva deasupra unei pedale ( acceleratie ) si ca trebuie demontata pedala ca sa-l dai jos, dar depanarea lui este mai dificila deoarece necesita scule gen letcon puternic si ceva cunostinte de electronica.
citeste si tu pe acolo poate te ajuta.
daca esti hotarit sa repari climatizarea si ajungi la concluzia ca este de vina acest regulator de turatie parerea mea este sa incerci sa faci rost de el din dezmembrari dar doar de proba cu posibilitatea de a-l returna.
depanarea regulatorului costa acum citiva ani in jur de 100 de lei, asa ziceau colegii acolo.
p.s. - > cauta si o poza pe net cu regulatorul ca sa vezi cum arata ca sa stii ce cauti pe masina si la dezmembrari.
ar fi posibil dupa parerea mea sa fie defect acesta si sa nu functioneze in parametri, dar nu obligatoriu doar el.
p.s. -> vezi ca la pagina 7 in topicul pe care l-am mentionat mai sus sint poze - unde e pozitionat si cum arata regulatorul.
- AnonimDeghizat
- OP
- 30 mesaje
- din 10 Jul 2016
- Bucuresti
AnonimDeghizat
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2016
- Mesaj Privat
stiu ca acolo sunt doi tranzistori da din citite daca se arde ala numai functioneaza pe treptele mici doar pe 9. mie imi mergea pe trepte mici intermitent si pe treapta 9 tot timpul. dar treaba e ca mie nu imi vine curent. am demontat aeroterma si am masurat. imi vine doar 1,35 v clar nu are cum sa porneasca. ma gandesc ca modulul e de vine insa mai asteptam pareri ... cum spuneai si tu daca nu pot sa probez si sa returnez nu are rost sa dau banii asa aiurea... treaba e ca acolo la tranzistorii aia se aude tacanit cand e climatronicul pornit si nu porneste aeroterma, langa pedala de acceleratie. poate ne spune cineva daca se ard ambii tranzistori de acolo e posibil sa nu vina curent la aeroterma ? sau daca sa ars releul de pe panoul de sigurante nu imi vine curent la aeroterma adica nu vine curent suficient ? care ar fi varianta mai sigura sa nu ajunga curent suficient, releul sau tranzistorii ? 😢
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
multumesc de aprecieri, important e sa rezolvi masina.
zic si eu ca releul din panoul de sigurante daca are 4 picioruse, il poti ,,ocoli " daca il scoti afara si pui un fir de sirma intre gaurile in care vin piciorusele releului notate cu 87 si 30 (acela este contactul de forta , practic ii dai plus direct mai departe, piciorusele sint in directie perpendiculara, celelalte doua care sint paralele sint pentru comanda bobinei releului.
daca faci proba asta si tot asa merge elimini din cauza releul.
- AnonimDeghizat
- OP
- 30 mesaje
- din 10 Jul 2016
- Bucuresti
AnonimDeghizat
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2016
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
pe lateral sau pe capacul releului ar trebui sa ai schema lui si se vede mai bine.
eu banuiesc ca sint folosite doar cele 4 picioruse 86, 85 - alimentare si 30 si 87 plus de forta. - se poate vedea pe spatele tabloului de sig care sint folosite sau in locul unde se baga piciorusele releului - poate locasul unde intra 87b nu are lamele de contact (metalice)
tu ar trebui sa te convingi ca vine + de forta pe 30 si cind actionezi releul acel plus este trimis mai departe la valoarea corecta.
personal inclin sa cred ca este dus mai repede regulatorul decit acest releu, astea sint de obicei robuste.
regulatorul se duce de obicei cind aeroterma ia curent mare din cauza ca motorasul ei merge greu sau daca a prins umezeala pe la tranzistori sau daca se ating tranzistorii de carcasa masinii sau alte cauze.
oricum daca nu e de aici (releu sau regulator) devine complicat deoarece cred ca intra la cauze calculatorul acela de clima si deja ma depaseste.
se mai vorbea si de mufa din spatele butoanelor de comanda climatizare sa fie bine infipta, poate s-a lucrat pe acolo .
- AnonimDeghizat
- OP
- 30 mesaje
- din 10 Jul 2016
- Bucuresti
AnonimDeghizat
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2016
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
mai bine fara caldura decit asa,
totusi incearca sa faci rost de un regulator bun de proba cu optiunea de cumparare daca se dovedeste a fi el de vina ( il convingi pe ala care il vinde de la dezmembrari ca daca e regulatorul de vina il cumperi de la el, te duci cu masina acolo si faci proba de fata cu el).
- AnonimDeghizat
- OP
- 30 mesaje
- din 10 Jul 2016
- Bucuresti
AnonimDeghizat
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2016
- Mesaj Privat
- AnonimDeghizat
- OP
- 30 mesaje
- din 10 Jul 2016
- Bucuresti
AnonimDeghizat
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2016
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
F1803
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2023
- Mesaj Privat