- Adi4Opel
- **
- 160 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Bucuresti
Adi4Opel
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
@marius: Daca vrei sa le schimbi pe cele cu senzor de presiune uite cum se face: video
Cu un aparat de masura care sa masoare rezistenta poti verifica:
- circuitele: fara sa le scoti fisele sau sa le demontezi trebuie doar sa scoti modulul de control (2) localizat langa acumulator(1)
si scoti mufa de conectare:
Bujie senzor 1 - circuit terminal 3
Bujie senzor 2 - circuit terminal 1
Bujie senzor 3 - circuit terminal 4
Bujie senzor 4 - circuit terminal 6
Pentru fiecare circuit verifici ce rezistenta ai intre pin (3,1,4,6) si masa caroserie fara cheia in contact.
Daca ai valori intre 0.5-3.5 Ω inseamna ca nu este nici o problema.
- bujiile incandescente cu sau fara senzor demontandu-le si masurand rezistenta intre extremitati si daca te incadrezi in valorile de mai sus atunci sunt bune.
Codurile bujiilor incandescente cu senzor de presiune:
BERU Order no. PSG001 0 103 010 903
GM no. 55 564 163 / Opel/Vauxhall no. 18 26 354
GM no. 55 579 436 / Opel/Vauxhall no. 12 14 087
Codul pastei GKF01 no. 0 890 300 034 care se da pe bujie pentru a preveni "coacerea" si ca sa o poti desface usor data viitoare
Cu un aparat de masura care sa masoare rezistenta poti verifica:
- circuitele: fara sa le scoti fisele sau sa le demontezi trebuie doar sa scoti modulul de control (2) localizat langa acumulator(1)
si scoti mufa de conectare:
Bujie senzor 1 - circuit terminal 3
Bujie senzor 2 - circuit terminal 1
Bujie senzor 3 - circuit terminal 4
Bujie senzor 4 - circuit terminal 6
Pentru fiecare circuit verifici ce rezistenta ai intre pin (3,1,4,6) si masa caroserie fara cheia in contact.
Daca ai valori intre 0.5-3.5 Ω inseamna ca nu este nici o problema.
- bujiile incandescente cu sau fara senzor demontandu-le si masurand rezistenta intre extremitati si daca te incadrezi in valorile de mai sus atunci sunt bune.
Codurile bujiilor incandescente cu senzor de presiune:
BERU Order no. PSG001 0 103 010 903
GM no. 55 564 163 / Opel/Vauxhall no. 18 26 354
GM no. 55 579 436 / Opel/Vauxhall no. 12 14 087
Codul pastei GKF01 no. 0 890 300 034 care se da pe bujie pentru a preveni "coacerea" si ca sa o poti desface usor data viitoare
GBalint
- Mesaje scrise: 52
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2017
- Mesaj Privat
marius
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
Adi4Opel, multumesc pentru info.
Am verificat in conectorul care se cupleaza la releu si rezultatele sunt in concordanta cu codul de eroare pe care il am, P-0672-00 :
- bujie cilindru 1 : 0.5 ohmi
- bujie cilindru 2 : 25 ohmi - DEFECTA
- bujie cilindru 3 : 0.5 ohmi
- bujie cilindru 4 : 0.5 ohmi
Totusi, problema principala a ramas, nu pot decupla conectorii electrici de la bujii. Probabil trebuie sa imi fac curaj sa trag mai tare de ei, insa si in video-ul la care ai pus link si in altele par ca ies foarte usor. Exista oare posibilitatea ca din cauza curentilor mari sa se fi sudat contactele si de aceea sa nu iasa ?
Am verificat in conectorul care se cupleaza la releu si rezultatele sunt in concordanta cu codul de eroare pe care il am, P-0672-00 :
- bujie cilindru 1 : 0.5 ohmi
- bujie cilindru 2 : 25 ohmi - DEFECTA
- bujie cilindru 3 : 0.5 ohmi
- bujie cilindru 4 : 0.5 ohmi
Totusi, problema principala a ramas, nu pot decupla conectorii electrici de la bujii. Probabil trebuie sa imi fac curaj sa trag mai tare de ei, insa si in video-ul la care ai pus link si in altele par ca ies foarte usor. Exista oare posibilitatea ca din cauza curentilor mari sa se fi sudat contactele si de aceea sa nu iasa ?
marius
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- **
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
Mi a apãrut Service Vehicle Soon in dimineata asta am fãcut un tester si mi-a iesit...
Cred ca e legat de bujia de la cilindrul 1, pãreri..?!
Urmãtoarea mișcare ar fi sa le masor, am înțeles ca ar trebuii sa aibe intre 0.5-3.5ohm...
1.Dacã se dovedește a fi bujia si nu ceva legat de contact/cablaj ce ma sfãtuiți sa o schimb doar pe cea defecta sau pe toate..am 4 bujii cu senzor.
2. Pentru a usura demontarea ar trebui sa îi dau cu ceva preventiv ca sa nu am emoții la service ca ar putea ceda ?! Dacã da cu ce?!
3. Sunt din Târgoviște unde ma sfãtuiți sa ma duc sa fac operațiunea..
Cred ca e legat de bujia de la cilindrul 1, pãreri..?!
Urmãtoarea mișcare ar fi sa le masor, am înțeles ca ar trebuii sa aibe intre 0.5-3.5ohm...
1.Dacã se dovedește a fi bujia si nu ceva legat de contact/cablaj ce ma sfãtuiți sa o schimb doar pe cea defecta sau pe toate..am 4 bujii cu senzor.
2. Pentru a usura demontarea ar trebui sa îi dau cu ceva preventiv ca sa nu am emoții la service ca ar putea ceda ?! Dacã da cu ce?!
3. Sunt din Târgoviște unde ma sfãtuiți sa ma duc sa fac operațiunea..
marius
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
Da, bujia de la cilindrul 1.
Eu am schimbat numai bujia defecta si totul este OK.
Initial nu am reusit sa scot cupla electrica de la bujie tragand de ea doar cu mana, nu este loc. Pana la urma am legat de ea, stil lasou, doua chingi subtiri, din cele care se folosesc la ecusoane, latime cca . 10 - 14 mm. Tragand cu fiecare mana de cate o chinga am reusit sa scot cupla destul de usor.
Ca sa demontez bujia am folosit WD40 aplicat dimineata pe filetul bujiei 5 zile la rand. Bujia a iesit foarte usor dupa acest tratament, fara nici o urma de aluminiu pe filetul ei, semn ca filetul din chiulasa nu afost afectat in nici un fel.
Eu am schimbat numai bujia defecta si totul este OK.
Initial nu am reusit sa scot cupla electrica de la bujie tragand de ea doar cu mana, nu este loc. Pana la urma am legat de ea, stil lasou, doua chingi subtiri, din cele care se folosesc la ecusoane, latime cca . 10 - 14 mm. Tragand cu fiecare mana de cate o chinga am reusit sa scot cupla destul de usor.
Ca sa demontez bujia am folosit WD40 aplicat dimineata pe filetul bujiei 5 zile la rand. Bujia a iesit foarte usor dupa acest tratament, fara nici o urma de aluminiu pe filetul ei, semn ca filetul din chiulasa nu afost afectat in nici un fel.
- DCiobanu243
- **
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
Inițial aveam în gand sa fac eu operațiunea dar îmi e sa nu ma complic.
O sa ma duc la un service undeva care a mai fãcut asa ceva.. ca am înțeles ca înainte de montare se baga un fel de alezor sa curete locașul de diverse depuneri.
O sa îi dau de acum cu WD40 si am vãzut mai sus ca ar fi bine sa se dea spray de cupru sau ceva pasta spaciala. O sa vad pe unde gãsesc sa am la mine în caz ca cei de la service nu au idee de asa ceva..
O sa ma duc la un service undeva care a mai fãcut asa ceva.. ca am înțeles ca înainte de montare se baga un fel de alezor sa curete locașul de diverse depuneri.
O sa îi dau de acum cu WD40 si am vãzut mai sus ca ar fi bine sa se dea spray de cupru sau ceva pasta spaciala. O sa vad pe unde gãsesc sa am la mine în caz ca cei de la service nu au idee de asa ceva..
- livcro
- ******
- 4,539 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,539
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- **
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
Ok. am inteles.
Este posibil sa am toate bujiile cu senzor? au fost motoare 2.0 cdti a20dth cu toate cele 4 bujii cu senzor? intreb pentru ca am inteles ca unele sunt fara senzor altele cu 2 , poate am inteles gresit.
Ale mele, la prima vedere/inspectie vizuala par a fi cu senzor, cu umflatura aia in cap sub mufa.
Este posibil sa am toate bujiile cu senzor? au fost motoare 2.0 cdti a20dth cu toate cele 4 bujii cu senzor? intreb pentru ca am inteles ca unele sunt fara senzor altele cu 2 , poate am inteles gresit.
Ale mele, la prima vedere/inspectie vizuala par a fi cu senzor, cu umflatura aia in cap sub mufa.
marius
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
Si la mine sunt toate cu senzor de presiune, ca in poza ta.
Am uitat sa spun ca o data cu bujia am cumparat si vaselina speciala pentru bujii incandescenta, BERU GKF01 (Article no. 0 890 300 034). In brosura bujiilor http://beru.federalmogul.co...huere_gb_2014.pdf , la "Glow plug-friendly installation" gasiti recomandarea folosirii acestei unsori.
Am uitat sa spun ca o data cu bujia am cumparat si vaselina speciala pentru bujii incandescenta, BERU GKF01 (Article no. 0 890 300 034). In brosura bujiilor http://beru.federalmogul.co...huere_gb_2014.pdf , la "Glow plug-friendly installation" gasiti recomandarea folosirii acestei unsori.
- DCiobanu243
- **
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- **
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
Am fãcut o masuratoare dupã datele oferite de Adi4Opel si într-adevãr la pinul 3 care corespunde bujiei de la cilindrul 1 am 136ohm, pe celelalte pinuri da aproximativ 0,7-0,8 ohm.
Rãmâne problema ca nu stiu sigur, spre rușinea mea, care e cilindrul 1(de unde începe numãrarea lor).
Am comandat spray pe baza de cupru si bujia, acum rãmâne sa gãsesc pe cineva sa o schimb si la celelalte sa le demontez ca sa le dau cu spray cu cupru.
Rãmâne problema ca nu stiu sigur, spre rușinea mea, care e cilindrul 1(de unde începe numãrarea lor).
Am comandat spray pe baza de cupru si bujia, acum rãmâne sa gãsesc pe cineva sa o schimb si la celelalte sa le demontez ca sa le dau cu spray cu cupru.
- livcro
- ******
- 4,539 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,539
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Bujia 1 e spre distributie. Ca sa fii sigur, poti face mãsurarea rezistentei in capul bujiei...scoti fisa. Pinul pt partea termica este cel central.pt partea de date- presiune, contactul este cel circular. Iei masa de pe blocul motor, cat mai apropiat de bujie. Poti face comparație cu celelalte bujii. La celelalte bujii mai bine sa nu umbli...pt lubrifiere cu vaselina. Atentie la cuplul de strângere...parca 14 Nm. Scrie pe ambalaj..pe site vânzãtor. Sa ai o dinamomeyrica
- DCiobanu243
- **
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
Mulțumesc pentru info.. O sa o masor dupã ce îi dau mufa jos. O sa caut pe cineva prin zona, nu am sculele necesare.
Care e explicația de ma sfatuiesti sa nu umblu sa le "ung" pe celelalte?! Eu ma gândeam sa fac treaba asta ca sa nu am surprize mai încolo. Cumva exista riscul sa le "deranjez" si sa înceapã sa cedeze mai incolo?!
Care e explicația de ma sfatuiesti sa nu umblu sa le "ung" pe celelalte?! Eu ma gândeam sa fac treaba asta ca sa nu am surprize mai încolo. Cumva exista riscul sa le "deranjez" si sa înceapã sa cedeze mai incolo?!
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
e mai bine sa nu umbli pentru ca daca au fost montate din fabrica si nu a fost umblat la ele sigur au ce trebuie pus pe filet si sunt stranse la cuplu deci nu va fi problema la desfacut. cea la care insa vei umbla trebuie sa ii pui fie vaselina din cea recomandata de colegi (cea mai buna solutie) fie daca nu gasesti sau nu ai atunci spray cu cupru si dai numai pe filetul la bujie lasi un pic sa se evapore solventul si apoi pusa in locas si cu strangere la cheie dinamometrica nu la brandul lui DOREL ca altfel nu mai iese decat cu burghiu si masina se gaurit plus alte probleme...
- DCiobanu243
- **
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
Multumesc de sfaturi, o sa tin cont . Da sunt montate din fabrica. Am sa umblu decat la cea cu probleme, vaselina(BERU GKF01) nu am gasit prin zona, am gasit decay spray cu vaselina pe baza de cupru de la Liqui Moly, dar daca e mai buna o sa caut pe internet si dau comanda.
Ce cuplu se aplica pentru strangerea bujiei? Intreb sa nu dau peste vr-un Dorel.. si multumesc pentru informatie.. deci stransa musai cu cheie dinamometrica. Si vaselina/spray-ul dat doar pe filet.. Multumesc!
Ce cuplu se aplica pentru strangerea bujiei? Intreb sa nu dau peste vr-un Dorel.. si multumesc pentru informatie.. deci stransa musai cu cheie dinamometrica. Si vaselina/spray-ul dat doar pe filet.. Multumesc!
- livcro
- ******
- 4,539 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,539
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
https://www.autopieseonline2...87?maker%5B%5D=84 aici zice de 10 Nm...dar parcã era 14..oricum, o sa scrie pe ambalaj sau pliantul din ambalaj. Pt verificare neapãrat cu multimetrul. Este la 4.4 V.... Mecanicosii mai au o metoda..inseriere pe un circuit cu bec, alimentat la bateria masinii....dar sunt sanse bune sa o strici ca urmare a diferentei de tensiune
- DCiobanu243
- **
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
Pe ambalaj nu scrie nimic, nu are nici în cutie vr-o hârtie.. Am vãzut ca da cuplu de strângere în funcție de bujie..10/11. Pe net am vãzut ca astea cu senzor au 11 Nm..
Acum am mai fãcut ceva, eu inițial vroiam sa le dau cu vaselinã speciala si la restul, dar am renunțat, si m-am apucat si le-am dat la toate cu wd-40, are ceva?cauzeazã în timp treaba asta?!
Acum am mai fãcut ceva, eu inițial vroiam sa le dau cu vaselinã speciala si la restul, dar am renunțat, si m-am apucat si le-am dat la toate cu wd-40, are ceva?cauzeazã în timp treaba asta?!
birusky
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Mures
- Masina: Insignia 2014 A20DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2018
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- **
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
Mie la a20dth 121kw ecoflex mi-a dat psg 006, tie cred ca tot psg006 iti trebuie, uitã-te pe aici.. http://www.beruparts.eu/fin...&brand_id=511