- rider1
- ***
- 707 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 707
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- rider1
- ***
- 707 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 707
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- rider1
- ***
- 707 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 707
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- rider1
- ***
- 707 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 707
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
Wolf23
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2011
- Mesaj Privat
Salut, ma poate ajuta cineva cu identificarea celorlalte 2 fire din oglinda elctrocromata, eu am 4 fire in total, am inteles ca negru si maro este plus si minus insa mai sunt 2 care daca le ating in moment ce este alimentata oglinda, oglinda isi pierde functia
Eu am alimentat oglinda la cele 2 fire care mergeau la luminile de la parasolare, (nu am lumini la parasolare dar masina este precablata)
Eu am alimentat oglinda la cele 2 fire care mergeau la luminile de la parasolare, (nu am lumini la parasolare dar masina este precablata)
- gogosica
- **
- 214 mesaje
- din 15 Jul 2011
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
gogosica
- Mesaje scrise: 214
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
Mentionez ca tot ce zic este luat tot de pe club, sau de pe alt club, si pe aceasta cale le multumesc colegilor, eu am montat oglinda pe zafira a din 2001 si pe inca 2 astre ale prietenilor, aceste indicatii le-am salvat in calculator si acum vi le retransmit la fel cu drag,
este posibil ca aceste explicatii sa le gasiti si pe alte discutii .
'' pinul 1(negru) din oglinda se leaga la pinul 40 din mufa x1
pinul 2(maron) din oglinda se leaga la masa
pinul 3 (gri) de la oglinda se leaga la firul gri de la plafoniera
pinul 4 (alb) de la oglinda se leaga de pinul 18 care vine din mufa x1
Pinul 18 este pinul de la marsarier.
Revin cu ceva specificatii mai pe intelesul tuturor:
pinul 1(negru) din oglinda se leaga la pinul 40 din mufa x1
Este de fapt doar un + dupa contact
pinul 2(maron) din oglinda se leaga la masa sau -
pinul 3 (gri) de la oglinda se leaga la firul gri de la plafoniera
pinul 4 (alb) de la oglinda se leaga de pinul 18 care vine din mufa x1
Este optional
Cel mai usor de montat indiferent de model este pentru cei care au plafoniere cu lampi de citit, si voi explica de ce
Aceasta operatiune se va face doar cu multimetru.
pinul 1 (cablul negru) al oglinzii adica + dupa contact se va lega la alimentarea lampilor de citit.
pinul 2 (cablul maron) al oglinzii adica - se va lega la - de la lampile de citit care este permanent
pinul 3 (cablul gri) al oglinzii se va lega la cablul gri al plafonierei. Acesta are rolul de a nu intuneca oglinda in timp ce plafoniera este aprinsa (logic). Este un +
pinul 4 (alb) se leaga la pinul 18 din mufa x 1 si are rolul de a nu intuneca oglinda in timp ce mergi cu spatele. Nu l-am legat deoarece nu merg foarte mult cu spatele pe timp de noapte (inutil). Cred ca este un + dar nu bag mana in foc.
In concluzie: cei cu plafoniere cu lampi de citit, le pot lega foarte usor deoarece au deja trase in plafon urmatoarele : + dupa contact, - permanent, + de plafoniera, iar la mersul cu spatele nu prea conteaza.
Daca nu aveti mufa de la oglinda, nu-i bai, cautati intr-un calculator vechi si veti gasi ceva compatibil.
Multa bafta si spor la treaba.''
este posibil ca aceste explicatii sa le gasiti si pe alte discutii .
'' pinul 1(negru) din oglinda se leaga la pinul 40 din mufa x1
pinul 2(maron) din oglinda se leaga la masa
pinul 3 (gri) de la oglinda se leaga la firul gri de la plafoniera
pinul 4 (alb) de la oglinda se leaga de pinul 18 care vine din mufa x1
Pinul 18 este pinul de la marsarier.
Revin cu ceva specificatii mai pe intelesul tuturor:
pinul 1(negru) din oglinda se leaga la pinul 40 din mufa x1
Este de fapt doar un + dupa contact
pinul 2(maron) din oglinda se leaga la masa sau -
pinul 3 (gri) de la oglinda se leaga la firul gri de la plafoniera
pinul 4 (alb) de la oglinda se leaga de pinul 18 care vine din mufa x1
Este optional
Cel mai usor de montat indiferent de model este pentru cei care au plafoniere cu lampi de citit, si voi explica de ce
Aceasta operatiune se va face doar cu multimetru.
pinul 1 (cablul negru) al oglinzii adica + dupa contact se va lega la alimentarea lampilor de citit.
pinul 2 (cablul maron) al oglinzii adica - se va lega la - de la lampile de citit care este permanent
pinul 3 (cablul gri) al oglinzii se va lega la cablul gri al plafonierei. Acesta are rolul de a nu intuneca oglinda in timp ce plafoniera este aprinsa (logic). Este un +
pinul 4 (alb) se leaga la pinul 18 din mufa x 1 si are rolul de a nu intuneca oglinda in timp ce mergi cu spatele. Nu l-am legat deoarece nu merg foarte mult cu spatele pe timp de noapte (inutil). Cred ca este un + dar nu bag mana in foc.
In concluzie: cei cu plafoniere cu lampi de citit, le pot lega foarte usor deoarece au deja trase in plafon urmatoarele : + dupa contact, - permanent, + de plafoniera, iar la mersul cu spatele nu prea conteaza.
Daca nu aveti mufa de la oglinda, nu-i bai, cautati intr-un calculator vechi si veti gasi ceva compatibil.
Multa bafta si spor la treaba.''
MSwz
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2018
- Mesaj Privat
Salut ! Am achizitionat recent un parbriz cu senzor de ploaie / lumini si oglinda heliomata pentru Astra H ! Firul verde de la senzorul de ploaie am inteles ca merge in UEC prin stalpul A si firul negru de la oglinda heliomata merge in REC tot prin stalpul A ! Este corecta afirmatia ca firul negru merge in REC pe pozitia 7 a mufei XR4?Am verificat si firul este acolo.Din stalpul A al masinii unde anume duce acest fir negru?In X1 si pleaca in REC?Pe ce pozitie in X1?Multumesc!
- ahappyuser
- *******
- 6,664 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,664
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Salutare, am achizitionat recent o oglinda heliomata pentru Astra H si as vrea sa îi întreb pe cei ce au montat oglinda ulterior daca e neaparat nevoie sa pun si cele doua capace ce se imbina pe mijloc ? Imi trece prin cap sa tai jos mufa gri a oglinzii, sa-i tai plasticele laterale negre ale oglinzii (aripile alea laterale peste care se inchide capacul) si sa o montez simplu bagând sina oglinzii pe suportul oglinzii existente, cu firele trase inteligent (sa nu se vada imediat, cumva) pe langa corpul oglinzii, pâna sus in plafoniera cu lampi de citit.
Neavand parbriz cu loc pentru senzor, mi se pare o aiureala sa-i pun capacele care si-asa iau din campul vizual al parbrizului in mod inutil daca tot nu am senzor acolo. Si se vede si naspa dinafara parbrizului, deoarece zona pe care se inchid capacele nu e hasurata/punctata (deh, parbriz normal).
Ce parere aveti... a mai montat cineva asa cum vreau eu ? Si daca ce am scris mai sus are sens pentru cineva care a mai montat.
L.E:
Vreau sa cumpar o a doua oglinda de G sau H si sa o pun pe G-ul sotiei, la fel fara capace direct pe prinderea exsitenta in parbriz ce tine oglinda normala sus pe geam.
Neavand parbriz cu loc pentru senzor, mi se pare o aiureala sa-i pun capacele care si-asa iau din campul vizual al parbrizului in mod inutil daca tot nu am senzor acolo. Si se vede si naspa dinafara parbrizului, deoarece zona pe care se inchid capacele nu e hasurata/punctata (deh, parbriz normal).
Ce parere aveti... a mai montat cineva asa cum vreau eu ? Si daca ce am scris mai sus are sens pentru cineva care a mai montat.
L.E:
Vreau sa cumpar o a doua oglinda de G sau H si sa o pun pe G-ul sotiei, la fel fara capace direct pe prinderea exsitenta in parbriz ce tine oglinda normala sus pe geam.
- rider1
- ***
- 707 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 707
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,664 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,664
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Capacele se monteaza in prelungirea ramei din plastic in care sta senzorul. Eu nu am luat rama neagra a senzorului din parbrizul masinii donoare si e posibil ca respectivele capace sa nu inchida corect sau sa zornaie la vibratii.
Pentru oglinda ce vreau sa o iau pentru Astra G, capacele de Astra H sunt prea lungi, trebuie sa gasesc neaparat o oglinda de Astra G completa daca vreau sa-i pun capace. As fi preferat sa iau o oglinda de Astra H sa o pun pe Astra G (caci se gasesc mai usor) si as fi vrut sa renunt la capace de tot, daca se poate.
L.E:
Ceva poze despre cum ai montat mi-ar fi utile, daca ai posibilitatea sa le faci si sa le postezi aici.
Pentru oglinda ce vreau sa o iau pentru Astra G, capacele de Astra H sunt prea lungi, trebuie sa gasesc neaparat o oglinda de Astra G completa daca vreau sa-i pun capace. As fi preferat sa iau o oglinda de Astra H sa o pun pe Astra G (caci se gasesc mai usor) si as fi vrut sa renunt la capace de tot, daca se poate.
L.E:
Ceva poze despre cum ai montat mi-ar fi utile, daca ai posibilitatea sa le faci si sa le postezi aici.
MSwz
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2018
- Mesaj Privat
- rider1
- ***
- 707 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 707
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
MSwz
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2018
- Mesaj Privat
MSwz a scris:Salut ! Am achizitionat recent un parbriz cu senzor de ploaie / lumini si oglinda heliomata pentru Astra H ! Firul verde de la senzorul de ploaie am inteles ca merge in UEC prin stalpul A si firul negru de la oglinda heliomata merge in REC tot prin stalpul A ! Este corecta afirmatia ca firul negru merge in REC pe pozitia 7 a mufei XR4?Am verificat si firul este acolo.Din stalpul A al masinii unde anume duce acest fir negru?In X1 si pleaca in REC?Pe ce pozitie in X1?Multumesc!
- ahappyuser
- *******
- 6,664 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,664
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,664 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,664
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,664 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,664
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cel mai concret se face ca aici:
Valabil inclusiv la Astra G si Astra H (tocmai ce le-am demontat oglinzile la amandoua, iar oglinda de Astra H am montat-o pe Astra G deoarece oglinda originala de la Astra G incepuse sa se exfolieze).
Intr-una din saptamanile urmatoare urmeaza si partea a doua a lucrarii (montarea si conectarea electrica a oglinzii electrocromate pe Astra H). Asa cum am vazut pe forum, pe orice parbriz obisnuit de Astra H se poate pune o folie de culoare inchisa strict pe zona de sub capacele ce acopera suportul oglinzii electrocromate, ca sa nu se vada urat ziua atunci cand privesti din fata masinii prin parbriz catre oglinda interioara (un capac gol, de culoarea plasticului ce imbraca oglinda).
Valabil inclusiv la Astra G si Astra H (tocmai ce le-am demontat oglinzile la amandoua, iar oglinda de Astra H am montat-o pe Astra G deoarece oglinda originala de la Astra G incepuse sa se exfolieze).
Intr-una din saptamanile urmatoare urmeaza si partea a doua a lucrarii (montarea si conectarea electrica a oglinzii electrocromate pe Astra H). Asa cum am vazut pe forum, pe orice parbriz obisnuit de Astra H se poate pune o folie de culoare inchisa strict pe zona de sub capacele ce acopera suportul oglinzii electrocromate, ca sa nu se vada urat ziua atunci cand privesti din fata masinii prin parbriz catre oglinda interioara (un capac gol, de culoarea plasticului ce imbraca oglinda).
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am facut si eu operatiunea asta aseara ora 23;00 , stiam ca azi e sarbatoare si eu nu misc un surub la masini.
Am avut trase fire dupa contact la plafoniera pentru statia CB, de acolo am luat + si -, iar firul gri l-am conectat la gri-ul de la plafoniera, mai am firul de marsarier dar asta o sa-l trag la primavara
Am schimbat si led-ul cu unul rosu (am stricat mouse-ul sa-i iau ledul ) si se vede mult mai bine cu rosu.
Am avut trase fire dupa contact la plafoniera pentru statia CB, de acolo am luat + si -, iar firul gri l-am conectat la gri-ul de la plafoniera, mai am firul de marsarier dar asta o sa-l trag la primavara
Am schimbat si led-ul cu unul rosu (am stricat mouse-ul sa-i iau ledul ) si se vede mult mai bine cu rosu.
- ahappyuser
- *******
- 6,664 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,664
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am oglinda cumparata deja de vreo luna dar abia ieri m-am documentat despre cum trebuie ea montata pe masina. Atasez aici ceva poze cu scheme privind legaturile electrice:
DIn ce se vede pe scheme am ajuns la urmatoarele concluzii:
- firul 1 din mufa oglinzii de culoare neagra si grosime 0,5mm merge in REC (prin siguranta nr.17 de 5amperi) pâna în mufa XR4 pinul 7 (plus de cheie).
Din schema reiese ca mufa XR4 are populati urmatorii pini : 19, 4, 15, 6 , 16, 7(de verificat!), 8, 10, 21, 22
- firul 2 din mufa oglinzii de culoare maro si grosime de 0,5mm merge in firul comun de masa maro cu grosime de 1,5mm care este deja existent in plafoniera.
Stiu ca masina are REC in portbagaj, deci in speranta ca masina e precablata am trecut la demontarea plafonierei (cineva a detaliat pe forum ce trebuie facut aici.) Din pacate nu am avut noroc, am gasit cablat minimal doar pentru cele doua plafoniere existente :
Oarecum dezamagit.. mi-am propus pentru mâine urmatoarele:
- sa verific cu OpCom daca in REC suporta oglinda electrocromata.
- sa verific in REC pinul de pe pozitia 7 a mufei XR4 - daca este sau nu deja tras fir acolo (poate e precablat?).
Daca nu e pinul acolo si ajung la concluzia ca nu am nicio posibilitate sa trag un fir din REC pâna la oglinda electrocromata.. atunci va trebui luat fir de plus de cheie de undeva din zona plafonierei (ramane sa verific cu un multimetru firele din mufele respective ca sa vad daca gasesc vre-un plus de contact). O sa verific si daca masina e precablata pentru parasolare iluminate, poate am noroc si este precablata iar atunci o sa iau plusul de contact din oricare din mufele respective.
DIn ce se vede pe scheme am ajuns la urmatoarele concluzii:
- firul 1 din mufa oglinzii de culoare neagra si grosime 0,5mm merge in REC (prin siguranta nr.17 de 5amperi) pâna în mufa XR4 pinul 7 (plus de cheie).
Din schema reiese ca mufa XR4 are populati urmatorii pini : 19, 4, 15, 6 , 16, 7(de verificat!), 8, 10, 21, 22
- firul 2 din mufa oglinzii de culoare maro si grosime de 0,5mm merge in firul comun de masa maro cu grosime de 1,5mm care este deja existent in plafoniera.
Stiu ca masina are REC in portbagaj, deci in speranta ca masina e precablata am trecut la demontarea plafonierei (cineva a detaliat pe forum ce trebuie facut aici.) Din pacate nu am avut noroc, am gasit cablat minimal doar pentru cele doua plafoniere existente :
Oarecum dezamagit.. mi-am propus pentru mâine urmatoarele:
- sa verific cu OpCom daca in REC suporta oglinda electrocromata.
- sa verific in REC pinul de pe pozitia 7 a mufei XR4 - daca este sau nu deja tras fir acolo (poate e precablat?).
Daca nu e pinul acolo si ajung la concluzia ca nu am nicio posibilitate sa trag un fir din REC pâna la oglinda electrocromata.. atunci va trebui luat fir de plus de cheie de undeva din zona plafonierei (ramane sa verific cu un multimetru firele din mufele respective ca sa vad daca gasesc vre-un plus de contact). O sa verific si daca masina e precablata pentru parasolare iluminate, poate am noroc si este precablata iar atunci o sa iau plusul de contact din oricare din mufele respective.
- ahappyuser
- *******
- 6,664 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,664
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
In ceea ce priveste partea mecanica a problemei, vad ca nu mentioneaza nimeni ca initial exista un dezavantaj privind inlocuirea oglinzii normale cu oglinda electrocromata :
- talpa pe care se monteaza suportul oglinzii normale (talpa lipita pe parbriz) este CU APROXIMATIV 5cm MAI JOS(!) decat talpa suportului oglinzii electrocromate a masinii de pe care s-a luat oglinda.
Acest amanunt are un efect direct privind raza vizuala a soferului prin parbriz : oglinda te incurca putin deoarece iti ia din spatiul vizual de pe centrul parbrizului. Eu am 1.73m inaltine dar sunt cu sezutul scaunului ridicat (personal am ceva probleme cu spatele) si ma cam deranjeaza faptul ca nu prea vad pe sub oglinda atât cât as vrea. Sa vedem daca ma pot obisnui cu ea asa, cel putin asta sper eu..
Acum ca am explicat cele de mai sus, haideti sa vedem ce optiuni exista :
(1) Optiunea cea mai corecta ar fi sa dezlipim talpa pe care se monteaza suportul oglinzii normale si ajutandu-ne de capacele oglinzii electrocromate sa identificam locul corect unde trebuie acesta relipit. Daca nu aveti capacele, va trebui masurata distanta dintre suportul oglinzii si plafon la o masina dotata de fabrica cu oglinda electrocromata, apoi masurat si marcat locul unde se va relipi pe parbrizul normal al masinii fiecaruia.
(2) Sa refolosesc suportul oglinzii normale pe oglinda electroromata. Am decis sa fac intocmai, s-a gaurit suportul pe toata lungimea lui cu un burghiu de 5cm ca sa încapa cele 4 file ale oglinzii, apoi la clipsarea suportului in oglinda am avut neplacerea sa constat ca e prea mic in diametru. Am fost si am cumparat varnish termocontractibil si l-am montat, totul OK cu noua grosime, totul OK cu firele oglinzii trase prin suport insa dupa montarea oglinzii electrocromate m-am trezit ca nu se mai pot monta capacele peste suport ca nu mai e loc (suportul original al oglinzii simple de Opel Astra H e mai scurt in lungime decat cel al oglinzii electrocromate). O optiune ar fi fost sa ingustez capacele cu 2cm jur-imprejurul lor insa asta presupunea sa ai indemanarea si rabdarea necesara sa masori, sa trasezi si apoi sa tai precis dupa masuratoare. Nu am astfel de abilitati asa ca am renuntat la ideie si m-am gandit ce as mai putea face in situatia data ?
(3) Sa montez oglinda electrocromata cu suportul ei original direct pe talpa existenta de pe parbriz. Oglinda electrocromata se poate monta (intra cu usurinta), insa in momentul in care am vrut sa-i pun capacele am constatat ca acestea nu mai vin pâna sus in plafon ci ramane o distanta de aproximativ 5cm de parbriz gol peste care trebuie sa treci cu firele pâna pe sub plafon.
La momentul acesta m-am gandit ca... cu capace sau fara capace e cam la fel, ca tot se vede firul (nu si aripioarele metalice pe care se clipseaza capacul, dar asta-i un detaliu minor). Fortat fiind de situatie, am decis sa montez capacele oglinzii orientate invers (cu 180 grade). Doar ca erau mai lungi si trebuia sa tai din fiecare capac 5cm. Am facut ceva masuratori si apoi am taiat, rezultatul fiind acesta :
Am atasat si o poza cu uneltele folosite, mini-polizorul albastru l-am folosit sa trasez o taietura de control pe capacele din plastic, apoi am intrat cu cutter-ul dupa urma trasata si asa am taiat mai usor in plasticul capacelor. Merge taiat si doar cu cutter-ul (e un plastic moale), doar ca o sa va ia ceva mai mult timp. Atasez si ceva poze cu dimensiunile si forma finala a capacelor dinainte de montare:
Si inca doua poze cu rezultatul final:
Am uitat sa precizez ca am pus si o folie in zona unde stau clipsate capacele oglinzii ca sa nu se vada urat de afara în interiorul capacelor (care este în mare parte gol).
Cam asa s-a derulat filmul evenimentelor privind montarea oglinzii electrocromate la masina mea, a fost un fel de pionierat ce a dus la acest rezultat. Acum ca am detaliat cele de mai sus fiecare isi va alege optiunea care-l avantajeaza.
L.E:
Eu personal am avut intotdeauna oroare de lipit oglinzi pe parbriz la diesel (imi cadeau în mers cand mi-era lumea mai draga) asa ca nu m-am indurat sa dezlipesc ca mai apoi sa relipesc talpa metalica peste care se aseaza oglinda în parbriz.
- talpa pe care se monteaza suportul oglinzii normale (talpa lipita pe parbriz) este CU APROXIMATIV 5cm MAI JOS(!) decat talpa suportului oglinzii electrocromate a masinii de pe care s-a luat oglinda.
Acest amanunt are un efect direct privind raza vizuala a soferului prin parbriz : oglinda te incurca putin deoarece iti ia din spatiul vizual de pe centrul parbrizului. Eu am 1.73m inaltine dar sunt cu sezutul scaunului ridicat (personal am ceva probleme cu spatele) si ma cam deranjeaza faptul ca nu prea vad pe sub oglinda atât cât as vrea. Sa vedem daca ma pot obisnui cu ea asa, cel putin asta sper eu..
Acum ca am explicat cele de mai sus, haideti sa vedem ce optiuni exista :
(1) Optiunea cea mai corecta ar fi sa dezlipim talpa pe care se monteaza suportul oglinzii normale si ajutandu-ne de capacele oglinzii electrocromate sa identificam locul corect unde trebuie acesta relipit. Daca nu aveti capacele, va trebui masurata distanta dintre suportul oglinzii si plafon la o masina dotata de fabrica cu oglinda electrocromata, apoi masurat si marcat locul unde se va relipi pe parbrizul normal al masinii fiecaruia.
(2) Sa refolosesc suportul oglinzii normale pe oglinda electroromata. Am decis sa fac intocmai, s-a gaurit suportul pe toata lungimea lui cu un burghiu de 5cm ca sa încapa cele 4 file ale oglinzii, apoi la clipsarea suportului in oglinda am avut neplacerea sa constat ca e prea mic in diametru. Am fost si am cumparat varnish termocontractibil si l-am montat, totul OK cu noua grosime, totul OK cu firele oglinzii trase prin suport insa dupa montarea oglinzii electrocromate m-am trezit ca nu se mai pot monta capacele peste suport ca nu mai e loc (suportul original al oglinzii simple de Opel Astra H e mai scurt in lungime decat cel al oglinzii electrocromate). O optiune ar fi fost sa ingustez capacele cu 2cm jur-imprejurul lor insa asta presupunea sa ai indemanarea si rabdarea necesara sa masori, sa trasezi si apoi sa tai precis dupa masuratoare. Nu am astfel de abilitati asa ca am renuntat la ideie si m-am gandit ce as mai putea face in situatia data ?
(3) Sa montez oglinda electrocromata cu suportul ei original direct pe talpa existenta de pe parbriz. Oglinda electrocromata se poate monta (intra cu usurinta), insa in momentul in care am vrut sa-i pun capacele am constatat ca acestea nu mai vin pâna sus in plafon ci ramane o distanta de aproximativ 5cm de parbriz gol peste care trebuie sa treci cu firele pâna pe sub plafon.
La momentul acesta m-am gandit ca... cu capace sau fara capace e cam la fel, ca tot se vede firul (nu si aripioarele metalice pe care se clipseaza capacul, dar asta-i un detaliu minor). Fortat fiind de situatie, am decis sa montez capacele oglinzii orientate invers (cu 180 grade). Doar ca erau mai lungi si trebuia sa tai din fiecare capac 5cm. Am facut ceva masuratori si apoi am taiat, rezultatul fiind acesta :
Am atasat si o poza cu uneltele folosite, mini-polizorul albastru l-am folosit sa trasez o taietura de control pe capacele din plastic, apoi am intrat cu cutter-ul dupa urma trasata si asa am taiat mai usor in plasticul capacelor. Merge taiat si doar cu cutter-ul (e un plastic moale), doar ca o sa va ia ceva mai mult timp. Atasez si ceva poze cu dimensiunile si forma finala a capacelor dinainte de montare:
Si inca doua poze cu rezultatul final:
Am uitat sa precizez ca am pus si o folie in zona unde stau clipsate capacele oglinzii ca sa nu se vada urat de afara în interiorul capacelor (care este în mare parte gol).
Cam asa s-a derulat filmul evenimentelor privind montarea oglinzii electrocromate la masina mea, a fost un fel de pionierat ce a dus la acest rezultat. Acum ca am detaliat cele de mai sus fiecare isi va alege optiunea care-l avantajeaza.
L.E:
Eu personal am avut intotdeauna oroare de lipit oglinzi pe parbriz la diesel (imi cadeau în mers cand mi-era lumea mai draga) asa ca nu m-am indurat sa dezlipesc ca mai apoi sa relipesc talpa metalica peste care se aseaza oglinda în parbriz.