- PStefan541
- *
- 3 mesaje
- din 14 Nov 2017
PStefan541
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2017
- Mesaj Privat
Am verificat eu jugul, este ok, nu sunt probleme acolo. Nu stiu ce sa zic, o sa mai verific la primavara. Eu doar pe stanga am bataie. Ar trebui sa verific si suportii de la motor, ei fac parte din ansamblu, dar au verificat cei de la service si au zis ca este ok. Nu stiu de unde se aude, nu inteleg de unde vine zgomotul.....
- Tai-Pan
- ****
- 2,954 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,954
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- OP
- 1,418 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,954 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,954
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Am citit ca sunt noi, dar se pare ca nu ai pus originale, ci probabil unele pe gaz si mai tari decat cele originale.
Motiv pentru care nu se imperecheaza bine cu arcurile.
Arcul moale se comprima mai mult la trecerea peste denivelari. Daca amortizorul este mai tare decat trebuie, va opune rezistenta la comprimarea ampla a arcului.
Se va comporta ca o tija (semi)rigida.
De aici rezulta un comportament total diferit al suspensiilor fata de comportamentul normal.
Ziceai ca initial ai pus unele mai tari si aveai batai mai mari. Normal sa fi fost asa.
Acum, cu unele mai moi decat acelea, dar mai tari decat originalele, bate mai incet.
Normal sa fie asa.
Eu incerc sa te ajut, cred ca te-ai prins!
Motiv pentru care nu se imperecheaza bine cu arcurile.
Arcul moale se comprima mai mult la trecerea peste denivelari. Daca amortizorul este mai tare decat trebuie, va opune rezistenta la comprimarea ampla a arcului.
Se va comporta ca o tija (semi)rigida.
De aici rezulta un comportament total diferit al suspensiilor fata de comportamentul normal.
Ziceai ca initial ai pus unele mai tari si aveai batai mai mari. Normal sa fi fost asa.
Acum, cu unele mai moi decat acelea, dar mai tari decat originalele, bate mai incet.
Normal sa fie asa.
Eu incerc sa te ajut, cred ca te-ai prins!
- deleted-30842
- OP
- 1,418 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Nu cred cai m-ai inteles ,acum bate mai tare ca inainte sa schimb amortizoarele .Cand am cumparat-o batea mai incet si dupa ce am pus amortizoarele kyb care erau f.tari ,bate de rupe si asa a ramas .Acum am bilstein si nu sunt prea moi si nici prea tari ,sunt ok si la fel troncane tare rau.
Eu nu cred treaba cu arcurile si sa iti spun si de ce ....nu sunt primul sau ultimul care au montat alte amortizoare decat originale si nu au probleme ,chiar si cu kyburi mai tari.Este altceva .
Eu nu cred treaba cu arcurile si sa iti spun si de ce ....nu sunt primul sau ultimul care au montat alte amortizoare decat originale si nu au probleme ,chiar si cu kyburi mai tari.Este altceva .
- PStefan541
- *
- 3 mesaje
- din 14 Nov 2017
PStefan541
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2017
- Mesaj Privat
Eu am inteles cum sta treaba, insa la mine bate doar pe partea stanga. Amortizoarele initiale erau cele originale, eu am fost in Germania si am luat masina de la neamt. Am schimbat amortizoarele si am pus unele monroe, adevarat ca se aude mai incet. Schimburile astea de amortizoare nu justifica bataia aia, am verificat tot ce se poate si nu gasesc nimic, nu imi explica nimeni de unde vine bataia aia, m-am gandit si eu la chestia cu arcurile, ma batea gandul sa le schimb, dar, lasa..... Si schimbarea rotilor a atenuat zgomotul, cele de vara pe 17 si cele de iarna pe 16. Inca o chestie ciudata, ridicam masina pe cric si o zi nu mai batea, a doua zi incepea iara, concluzia ma duce la asticulatie. Nu pot sa tot cumpar amortizoare la nesfarsit... Eu am inteles ca varinata asta de opel este mai zgomotoasa la suspensie, dar doar pe stanga? O sa mai studiez si revin cu o concluzie atunci cand o voi avea...
- Tai-Pan
- ****
- 2,954 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,954
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
RADU FLORIAN a scris:Nu cred cai m-ai inteles ,acum bate mai tare ca inainte sa schimb amortizoarele .Cand am cumparat-o batea mai incet si dupa ce am pus amortizoarele kyb care erau f.tari ,bate de rupe si asa a ramas .Acum am bilstein si nu sunt prea moi si nici prea tari ,sunt ok si la fel troncane tare rau.
Eu nu cred treaba cu arcurile si sa iti spun si de ce ....nu sunt primul sau ultimul care au montat alte amortizoare decat originale si nu au probleme ,chiar si cu kyburi mai tari.Este altceva .
Eu nu cred treaba cu arcurile si sa iti spun si de ce ....nu sunt primul sau ultimul care au montat alte amortizoare decat originale si nu au probleme ,chiar si cu kyburi mai tari.Este altceva .
Eu zic ca am inteles perfect:
1. Initial aveai amortizoare originale uzate si arcuri inmuiate de oboseala materialului din care sunt fabricate si de posibila corodare a spirelor (in special cele de jos). In acest caz, intensitatea bataiilor era, sa zicem, de nivel 1.
2. Ai pus amortizoare foarte tari (kyb) pastrand arcurile vechi, In acest caz, intensitatea batailor era de nivel 3.
3. Ai pus alte amortizoare (blistein), mai moi decat kyb dar mai tari decat cele originale uzate, pastrand arcurile vechi. In acest caz, intensitatea batailor este de nivel 2.
Daca vrei sa pastrezi arcurile, trebuie sa pui amortizoare mai moi.
Daca vrei sa pastrezi amortizoarele noi pe care le-ai cumparat, trebuie sa pui arcuri noi.
Parerea mea.
Este musai ca amortizoarele sa se imperecheze bine cu arcurile pentru a avea suspensii care sa se comporte asa cum au fost proiectate. Adica sa filtreze bine denivelarile din carosabil.
- deleted-30842
- OP
- 1,418 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,954 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,954
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Eu ce sa mai inteleg?
Citez din ceea ce ai spus tu:
Mai fratilor masina asta mia dat de cap, am cumparat inca o pereche de amortizoare fata ,numai ca astea sunt Bilstein .Le-am montat si surpriza ....tot se aud batai,e adevarat in comparatie cu kyburile care erau super tari ,astea sunt ok ,nu mai troncane in halul ala.................!
Dar daca stii sigur de unde nu este problema, cu siguranta vei gasi si de unde este.
Citez din ceea ce ai spus tu:
Mai fratilor masina asta mia dat de cap, am cumparat inca o pereche de amortizoare fata ,numai ca astea sunt Bilstein .Le-am montat si surpriza ....tot se aud batai,e adevarat in comparatie cu kyburile care erau super tari ,astea sunt ok ,nu mai troncane in halul ala.................!
Dar daca stii sigur de unde nu este problema, cu siguranta vei gasi si de unde este.
- deleted-30842
- OP
- 1,418 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Nu e obligatoriu sa intelegi ,am explicat destul de clar de n ori ,pt.cine vrea sa ma inteleaga ok ,pt.cine nu ok again .Am schimbat 2 perechi de amortizoare de 2 ori intr-o luna ,nu vrea sa schimb arcurile si sa faca la fel doar in baza unei teorii ,daca arcurile sunt moi ar trebui sa stea lasa de fata ceea ce nu este.
Nu mi-o lua in nume de rau frate ,dar sunt prea frustrat cu problema asta fara capat.Daca vrei mai vb.,daca e treaba ta,nu am nimic cu nimeni .
Nu mi-o lua in nume de rau frate ,dar sunt prea frustrat cu problema asta fara capat.Daca vrei mai vb.,daca e treaba ta,nu am nimic cu nimeni .
oli42
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2012 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2013
- Mesaj Privat
V-am scris mai demult sa inlocuiti kitul amortizor + flansa cu modelul original GM. Vad ca toti care spun ca nu scapa de zgomot au inlocuit cu altceva, decat cu modelul original. Eu am scapat de zgomot inlocuind amortizoarele fata si flansile, cu modelul original GM(stiu ca sunt mai scumpe, dar eu asa am scapat de zgomot - am deja 10000km cu cele noi). Parerea mea e ca arcurile nu au cum produce zgomot(sunt in compresiune tot timpul!)
- deleted-30842
- OP
- 1,418 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Eu te cred Oli si sunt convins ca trebuia sa iau originale ,dar cum am mai spus si mai sus sunt colegi de ai nostri care au montat amortizoare cu acelasi cod si marca cuce am pus eu ,plus flanse si rulmenti de sarcina tot aftermarketsi nu au nici o problema .Chiar am intrebat un coleg care a montat amortizoare la fel cu ce am eu acum.Acu na ,ce sa mai zic si ce sa mai fac ....Aseara veneam de la serviciu si ca nici o data am auzit pe dreapta sus ca batea mai rau ,trosnea nici nu stiu cum sa zic ,asa urat facea.
Chiar acum am inaltat un pic farfuriile acelea de sus de la amortizoare de sub capota ca am impresia ca acolo loveau in caroserie ,parca sa zic ca se si veadea putin cum au lovit in caroserie.
O sa ies cu ea mai tarziu sa vad daca s-a schimbat ceva.
Chiar acum am inaltat un pic farfuriile acelea de sus de la amortizoare de sub capota ca am impresia ca acolo loveau in caroserie ,parca sa zic ca se si veadea putin cum au lovit in caroserie.
O sa ies cu ea mai tarziu sa vad daca s-a schimbat ceva.
oli42
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2012 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2013
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- OP
- 1,418 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- OP
- 1,418 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Stiti cumva cum se numesc platanele ,sau saibele acelea de la amortizoarele fata ,de sus de sub capota pt.ca nu le gasesc nicaieri.Poate ca nu stiu cum se numesc,dar codul lor este Gm 13315474,numai ca asa nu le gasesc.
Pe dreapta am una no name si pe stanga originala gm cu codul care l-am spus mai sus ,numai ca cea gm nu mai are cauciucul de pe ea si celalta care nu scrie nimic pe ea ,era prea jos si atingea in caroserie.
Asa ca le-am ridicat putin mai sus si acum zomotul s-a diminuat ,dar nu de tot.
Eu banuiesc ca flansele de la amortizoare care le am pe masina (lemforder)sunt de calitate proasta si cred ca asta ar fi problema .De ce spun asta , pt.ca atunci cand am cumparat masina ,aveam pe dreapta amort.Kyb care parea nou si flansa no name la fel parea noua(nu scrie nimic pe ea si nici pe rulment) si pe stanga amort.original Gm ,flansa originala Gm si rulment Sfk.Atunci troncanea doar pe stanga fata nu si pe dreapta si dupa ce am schimbat amortizoarele ,flansele si rulmentii a inceput sa troncane pe ambele parti ,la fel si asa ma gandesc ca ar fi flansele de vina.
Flanse Gm am gasit ,dar nu gasesc platanele acelea de sus si care trebuie sa le schimb neaparat ,daca stiti cum se numesc spuneti-mi si mie chiar daca nu sunt gm.
Pe dreapta am una no name si pe stanga originala gm cu codul care l-am spus mai sus ,numai ca cea gm nu mai are cauciucul de pe ea si celalta care nu scrie nimic pe ea ,era prea jos si atingea in caroserie.
Asa ca le-am ridicat putin mai sus si acum zomotul s-a diminuat ,dar nu de tot.
Eu banuiesc ca flansele de la amortizoare care le am pe masina (lemforder)sunt de calitate proasta si cred ca asta ar fi problema .De ce spun asta , pt.ca atunci cand am cumparat masina ,aveam pe dreapta amort.Kyb care parea nou si flansa no name la fel parea noua(nu scrie nimic pe ea si nici pe rulment) si pe stanga amort.original Gm ,flansa originala Gm si rulment Sfk.Atunci troncanea doar pe stanga fata nu si pe dreapta si dupa ce am schimbat amortizoarele ,flansele si rulmentii a inceput sa troncane pe ambele parti ,la fel si asa ma gandesc ca ar fi flansele de vina.
Flanse Gm am gasit ,dar nu gasesc platanele acelea de sus si care trebuie sa le schimb neaparat ,daca stiti cum se numesc spuneti-mi si mie chiar daca nu sunt gm.
oli42
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2012 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2013
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- OP
- 1,418 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
oli42
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2012 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2013
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- OP
- 1,418 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Ati mai verificat ceva pe la masini? Ma gandesc ca aceste zgomote sa nu fie de la caseta de directie. Am vazut ca au mai dat chix cu ele cei de la opel.
@pstefan: Ziceai ca ai mers fara bielete antiruliu in incercarea de a gasi sursa zgomotelor. Sunt curios daca ai demontat si bara stabilizatoare sau ai prins-o de ceva?
@pstefan: Ziceai ca ai mers fara bielete antiruliu in incercarea de a gasi sursa zgomotelor. Sunt curios daca ai demontat si bara stabilizatoare sau ai prins-o de ceva?