Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Kalibrat

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Stau si ma minunez de ce scrieti unii dintre voi... Dar ma si distrez de minune in acelasi timp.
Problema e urmatoarea: toti vreti sa aveti rachete, dar aproape nici unul nu sunteti dispusi sa dati bani pentru asta. Ceea ce nu ati calculat este ca din tractor nu se poate face racheta cu bani putini. Cu bani multi e posibil (orice e posibil cu bani...). Dar niciodata cu bani putini.
Toata lumea vorbeste de motoare de 2l 8V de 145 cp, de motoare de 16V de 200 cp...
Toata lumea vorbeste de chipuri ieftine...
Chestia este urmatoarea: v-ati intrebat vreodata de ce daca chipurile in sine sunt asa de ieftine nu are toata lumea puse pe masina? 4est ti-ai pus vreodata intrebarea asta?
Hai sa-ti spun eu de ce nu are: producatorul (Opel in cazul asta) schimba softul din chip poate o data la 2-3 zile, poate uneori mai rar, o data pe luna. Softul e diferit. Asta inseamna ca nu poti sa pui pe un ECU decat softul care e facut pt el, sau unul modificat pornind de la acelasi soft original. Pentru ca, virgula, computerul verifica un checksum existent in chip si il compara cu cel inscris in afara lui. Daca nu e compatibil, se aprinde becul cu motorul taiat de fulger, computerul intra in Not Programm si desi motorul mai porneste, nu mai merge ca inainte, toate valorile din mapuri sunt luate la medie. Si mie mi-a fost demonstrat asta de un bun prieten, si avea dreptate. Deci degeaba ii ceri chipurile lui Radu, sansele sunt ca motorul o sa-ti mearga mai rau.
GSI, tu cand ai comandat chipurile tale le-ai trimis seria de computer si seria de pe chipul original? Sper ca stii ca modelul tau de computer fiind mai vechi nu mai arata pe bord eroarea in discutie(becul de motor), dar asta nu inseamna ca nu o trateaza ca atare. Ca o eroare adica. Si oricum motorul tau nu are 145cp, si nu o sa aiba niciodata. Tu crezi ca asa merge, ca daca ai axe cu came, filtru etc, aduni puterile pe care producatorul le da si ai puterea masinii? Nici intr-un caz. Chipurile du 19 cp DACA ai filtru, evacuare, etc. Axele cu came(daca sunt de tuning, nu luate de pe alta masina) POATE iti mai dau cativa cai. Daca te uiti pe siteurile care comercializeaza axe tunate, o sa vezi ca ei spun: axele cu came dau puterea asta NUMAI in combinatie cu chipuri scrise pentru ele. By the way, calibra 16v are 7.6 secunde 0-100 standard. Fa un calcul daca masina ta ia viteza asta in 8.6 sec, sau cat ai scris, si are cu 300 kg mai putin. Cam cati cp crezi ca are?
A mai spus unul dintre noii veniti ca are motor de 200 cp, si are injectoare de calibra turbo, etc. Injectoarele de calibra turbo iti fac mai mult rau decat bine. Tu crezi ca daca infunzi cat mai multa benzina in masina o sa mearga mai tare? O sa mearga mai bogat amestecul, dar asta nu inseamna ca o sa mearga mai bine ci mult mai rau. Daca ai castigat cursele respective, te-ai gandit poate ca ai avut reflexe mai bune, masina cealalta era mai grea, sau pur si simplu celalalt tip nu era dispus sa o rupa cum o rupi tu? Daca sunteti asa de siguri cu calculele voastre, hai sa terminam discutiile in contradictoriu: mergeti la baietii de la Dimsport, ei au dyno si dupa aia postati fisele pe forum. Si atunci o sa spun: asa e intr-adevar. Pana atunci nu mai puneti cifrele cap la cap si scoateti puteri SF din saracele motoare.
Chestia aia cu scrisul de turatie mai mare pe turometru e penibila, sa fim sinceri. Sunt curios, cum i-ai scos tu limitarea de turatie? Poate tu nu stii ca daca motorul trece de o turatie anume (in jur de 8000) intra automat in Not Programm, indiferent de chip - asta e ceva care nu tine de chip, tine de procesoarele pe care le are.
Chiar crezi ca daca aglomerezi tot ceea ce crezi tu ca o sa scoata putere, sau care ti-au spus altii ca o sa scoata putere, motorul o sa fie suma componentelor aruncate haotic in el?
Apropo, nu pui te rog la explicatii ce inseamna harneli? Chiar nu stiu...
Daca tu ai 200cp pe masina inseamna ca Radu are masina supersonica... Crede-ma, mai mari vrajeli (explicatie la vrajeli - minciuni, inventii) ca tine nu are nimeni, cel putin pana acum pe forum. Dar, intotdeauna putem spera ca se mai inscriu si altii mai tari din pct. asta de vedere, nu?
Vad ca calculati puterea dupa norme DIN, SAE. Mai, voi sunteti intr-adevar tari... Nu veniti sa-mi tunati si mie masina? Adunati caii putere...Adunati kilometrii de uzura la componente...Oare de ce mai exista dyno-uri daca v-ati nascut voi? Si cand te gandesti ca lumea plateste zeci sau sute de euro sa-si testeze masina pe dyno... Ce tampiti aia care dau banii astia, nu?
Ca veni vorba de asta - m-am distrat vreo luna intreaga cu expresia "serpisori" care se vehiculeaza printre unii "tuneri" de pe la noi. Toata lumea are serpisori... la masina, bineinteles. Serpisori, evacuare in coada...
Cand o sa ne intalnim(daca o sa ne intalnim), o sa fiu mai mult decat bucuros sa va demonstrez ceea ce am spus, pentru ca si eu am dyno (nu asa de performant ca la baietii de la Dimsport, bineinteles, dar suficient de precis ca sa va arat).
Si inca ceva: ca tot veni vorba de viteze atinse: calibra 16V merge 250. Am mers eu pe autostrada cu primul meu calibra, care a fost una dintre cele mai bune masini ale mele. Pentru cei ce nu stiu, aerodinamicitatea conteaza intr-adevar (nu zic ca greutatea nu e un impediment, asta e). La dublarea vitezei (a unei viteze, indiferent), rezistenta la inaintare datorita aerului creste de 4 ori. Restul puteti sa calculati si voi. Indicele de aerodinamicitate conteaza mai mult decat va inchipuiti voi la viteze peste, sa zicem 100km. De asta spunea slick cred ca, desi nu a ajuns pe rosu la turatie, peste 180 km masina nu mai vrea sa traga, si nu trece de viteza asta.

Se vorbeste mult, doar de dragul de a se vorbi... Daca vreti sa va creasca rank-ul, decat sa scrieti multe posturi, mai bine rugati-l pe admin sa vi-l creasca din script,ca se poate.
Cred sunt multi oameni care intr-adevar stiu despre ce e vorba si rad ca se sufoca cand citesc unele chestii... Dar nu se obosesc (asa cum ma obosesc eu acum) sa va raspunda. Spunea cineva odata ca om tare nu e ala care se bate cu pumnul in piept ci ala care sta pe margine si rade.
Imi pare rau sa va dezamagesc, dar asta e.
Si inca ceva: prin ceea ce am scris nu am intentionat nici sa intru in discutii contradictorii cu voi (desi, dupa cum am spus, unele chestii pe care le spuneti sunt cu adevarat penibile), nici sa va dau sfaturi, deci nu va obositi sa raspundeti la acest mesaj, pentru ca oricum intru foarte rar pe forum si nu prea am timp sa citesc. Si oricum mesajul nu e adresat tuturor, doar unora(se simt ei).
Skip ads

  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Pai banui ca eu sunt unul din cei "vizati"

Nu stiu cu ce te-am suparat asa mult, Eu nu vreau sa-mi fac masina nici racheta, nici nu vreau sa bag multi bani in ea pt asta. Iar cu cx-ul nu prea inteleg ce am spus aiurea. Am spus exact ce zici si tu, ca la viteze mari cx-ul este extrem de important. Era si un calul aproximativ, parca sa cresti topspeed de la 200 la 250 iti tre multi cai putere, si mai sus creste si mai mult necesarul de putere.

Si chipurile, chiar TOATA LUMEA le are pe masina. Nu toti au chipuri tunate, asta-i altceva. "chip" de fapt inseamna acel eprom, care este f. ieftin, conteaza in schimb ce scrie pe el. Si daca cutare "tuner" face rost de imagina de scris pe eprom, cumpara si chipuri, si le poate vinde la cat vrea el.

Fabrica nu le pune din motive de poluare si marketing. Plus ca mai zic unii ca de cand vindea Opel motoarele astea si pana acum cica "s-au facut mai inteligente maparile" adica au mai evoluat, si de aia sunt mai puternice, dar eu nu cred asta.

A, si intamplator, stiu ca tipul ce i-a facut chipul lui GSI i-a cerut codul de pe eprom-ul original, deci ar trebui sa fie ceva de capul lui.

Iar cu privire la caii putere care crede fiecare ca-i are, evident ca sunt super-entuziasti, eu m-as mira ca personal sa mai am chiar si cei 115 cp cu care a venit motorul din fabrica Wink

Insa personal vreau chip pt ca aparent e mai bine optimizat pt motor, in dauna poluarii si poate a fiabilitatii.

In final, poate ca nu ne ridicam la nivelul la care poate esti tu, dar deh, fiecare face ce poate, si incercam sa ne educam intre noi.

PS: mai baga niste newline in text ca e greu de citit.

Numai bine, si nu fi si tu asa suparat, nimeni nu s-a nascut invatat.
  • Darkness

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Targu Mures, RO
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
nu cred ca vroia sa ne zica ca el s-a nascut inavatat sau ceva dar intradevar sa zici ca masina ta are 200cai de la 147 ... e cam exagerat! sa pui 50 cai in plus la un motor aspirat e foarte greu. si cu modificari puternice ... daca ne arata o fisa dyno cu 200Hp pe ea atunci o sa-mi cer scuze.
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
N-am zis ca Kalibrat s-ar fi nascut invatat, ci ca eu (cel putin) nu m-am nascut invatat, si d'aia bantui forumurile, sa mai aflu lucruri noi, nu ca sa-mi cresc nr de posturi.

Si cine zice de 200 cp ca nu gasesc in posturi.
Skip ads

  • M-A-X

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Tg-Mures
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Ma abtin de la orice comentarii... Smile
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
X-RAY-EYES zice ca are 200 cp pe un SFI Smile)
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Kalibrat, imi pare bine ca ai deschis acest topic, unde putem discuta mai pe larg cateva controverse ce au aparut in ultima vreme in diverse topicuri pe forum. In primul rand, vreau sa iti lamuresc situatia in care sunt eu: persoana de la care am luat chip-ul oferea exact ceea ce aveam eu nevoie, si anume un chip pentru motorul C20NE, injectie Bosch Motronic ML 4.1, cod computer 0261200104. In afara de asta, a fost evident ca motorul se comporta (trage) mai bine, treaba observata si pe cronometru. Si stai linistit ca becul indicator al computerului merge perfect, chiar acum 3 zile am facut un test, singura eroare fiind o tensiune de la debitmetru, eroare ce e prezenta de cand l-am ajustat pentru un amestec putin mai bogat.
Nu am zis niciodata ca am adunat ratingul de crestere a puterii a fiecarei componente pentru a obtine valoarea de 145CP pe care am mentionat-o; puterea am determinat-o din performantele masinii comparativ cu alte masini fara modificari, sau cu modificari minore si neimportante. Nu e la fel de precisa ca un dyno, dar spune multe. Masinile care imi pun probleme (si crede-ma ca am cel putin 7-8 curse pe saptamana) au sub de 7.5Kg/CP, la 1040Kg ale masinii mele (si 140Kg ale mele) calculeaza si tu cam ce putere am. Oricum o sa ma duc la Dimsport imediat ce schimb axa cu came, si o sa iti pun o poza cu dynosheet aici Wink.
Ai zis ceva de uzura, eu cand m-am apucat sa umblu in motor am schimbat cam tot ce se poate uza prin el, segmenti, cuzineti, supape, etc, am folosit piese de calitate. Are putina uzura in bloc, insa e mica si cu segmenti cota 0 am compresie perfecta, asa ca stai linistit ca motorul merge ca unul nou. Sunt sigur ca oricine se apuca sa scoata tot ce se poate din motor, se asigura intai ca are o baza de plecare fiabila, ca nu te apuci sa investesti bani si sa tragi de un motor obosit.
Treaba cu injectoarele schimbate, sa stii ca un set de injectoare are si el o limita de putere pana la care se pot folosi, peste acea limita nemaiavand randamentul optim deoarece nu pot suporta un debit mai mare de combustibil. ECU in pozitia WOT da amestecul asa-zis "stoechiometric" de combustibil, insa daca acesta e crescut (imbogatit)cu pana la 20% puterea motorului creste, chiar daca randamentul total scade si consumul sare prin tavan.
Cu "serpisorii" ce ai ? E vorba de niste galerii de evacuare cu diametrul mai mare, optimizate pentru turatii mai mari. Motorul se poate asemana cu un oscilator, iar galeriile cu niste filtre de banda; atat admisia cat si evacuarea au niste turatii la care au comportamentul optim (chiar cu mai multe varfuri pentru comportament cat mai liniar pe plaja de turatii), iar "serpisorii" fac doar sa ridice valorile acestor turatii, pentru un comportament mai bun la turatie mare in detrimentul turatiilor mici. Practic "acordeaza" filtrele pe alte frecvente. La fel si cu galeriile de admisie, culmea e ca modificarile astea chiar functioneaza Very Happy.
  • g_poturlu

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salutare!

Stau si ma minunez ca unii, ca kalibrat, stau si isi pierd atata timp asternindu-si frustrarile pe hartie.

Sa fie sanatos!

Gabi
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Mai... noi sa zicem ca suntem o comunitate Opel... adica suntem "prieteni" adunati din diferite colturi ale tarii... Forumul acesta sunt sigur ca nu a fost intentionat pentru ca lumea sa se certe pe diferite teme ci pentru a purta discutii prietenesti despre opelurile noastre... Va rog sa nu mai postati ofensator la adresa altora... Nu spun ca aceia care posteaza ofensator nu au dreptate... dar se poate face si intr-un fel mai amabil...

Daca nu se poate si nu se poate... poate admin va pune si niste moderatori pentru a-i mai linisti pe cei mai agresivi. Nu vizez pe nimeni anume, vorbesc in general...

Va multumesc pentru intelegere...
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Slick, discutiile astea sunt inevitabile cand fac cunostinta mai multe persoane cu idei diferite despre un anumit lucru. In timp ne dam cu totii pe brazda, sunt convins ca toti suntem suficient de inteligenti incat sa ne dam seama cand/daca gresim si sa acceptam alte idei. Banuiesc motivul pentru care a deschis Kalibrat topicul asta, g_poturlu l-a intuit si el, dar nu vreau sa intru pe linia aia a discutiei; mai bine ramanem pe partea tehnica. Alta chestie, sunt sigur ca toata lumea are de castigat din discutiile noastre in contradictoriu, fiecare mai afla ceva nou, i se confirma sau i se darama un mit/crez legat de tunning si gaseste solutii la care nu se gandise pana acum.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Da mai... nu zic ca nu e bine sa se discute in contradictoriu dar se poate pe ton amabil... prietenesc... Ce n-ai vazut 2 prieteni sa se contrazica in legatura cu un subiect? Normal ca si mie imi place sa citesc pareri diferite dar daca este pe ton amabil este excelent... Ce e pana acum nu este mare lucru dar nu as vrea sa se ajunga la injuraturi pe forum... si cred ca nimeni nu ar vrea... Despre asta spun eu nu ca nu imi place sa se discute in contradictioru atat timp cat se discuta nu se cearta/ofenseaza...
  • Darkness

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Targu Mures, RO
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
PEACE MAN ... Smile
Skip ads

  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
STAI LINISTIT SLICK, CA NU SE VOR AJUNGE LA INJURATURI PE FORUM.CUM A SPUS SI GSI "FIECARE E DESTUL DE INTELIGENT" PT. A EVITA ASA CEVA.DIN PCT. MEU DE VEDERE TOTUL E OK. ATATA TIMP CAT, ATUNCI CAND NE VOM INTALNI, NE VOM SIMTI BINE.
E BINE SA AI CUNOSTINTE..... E SI MAI BINE SA AI PRIETENI...., DAR FIECARE ARE ZILELE LUI PROASTE IN CARE APROAPE ORICE IL DERANJEAZA (EX. EU).
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Smile oricat v-ati certa voi, tot a mea e mai mare
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
aaaaa Smile Smile Smile ma refeream la garda la sol
  • M-A-X

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Tg-Mures
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
hahaha... si marmota invelea ciocolata in staniol! Smile
  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 519
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Smile Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

1:0 la MAX Very Happy
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
- sigur ca da ! Cool
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
E fain ca un topic care-ncepuse abrupt a ajuns la faza asta Laughing Laughing Laughing
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR