Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
'Prima cheie pe ziua respectiva dupa mai multe ore de stationare si afara aproximativ -2grade C, deci temperaturi negative -> in regula asta e bine ca motorul era rece si testul de pornire e relevant.

Inteleg ca tu ai filmat. Am observat ca omul a pus pe bujii, apoi a luat contactul, apoi pana te-ai dus tu la motor au mai trecut 10sec si el a dat direct la automat, fara sa mai puna odata la bujii. Cu toate astea motorul a pornit dar era normal sa nu ramana mult la relanti pentru ca bujiile nu erau incinse (ca sa ajute relantiul motorului). Verifica urmatoarele :
- demonteaza rampa comuna de alimentare bujii, verifica cu un fir de plus sa faca scanteie fiecare bujie (toate 4 ar trebui sa se comporte la fel)
- imediat dupa pornirea motorului, cu un aparat de masura verifica ca bujiile mai primesc curent. Si vezi cat timp mai raman cuplate (ar trebui sa ramana cuplate) cu motorul pornit
- imediat dupa pornire, cu ambreiajul calcat dar acceleratia neapasata, chiar daca moare motorul (eventual mai dai imediat la cheie sa plece) vezi ce turatie ai pe turmetru (ar trebui sa fie 800-950rpm)
- verifica (tu sau mecanicul) daca surubul de debit de pe pompa de injectie mai are protectia din bronz pe el, mai jos o poza cu protectia originala, una cu protectia scoasa pentru a se putea umbla la debit si ulterior o poza de ansamblu :


Skip ads

  • nicumaresalul

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salut''ahappyuser''.Pornirea a fost facuta cu bujiile puse,ca,inainte de pornire.
Protectia la surubul de debit,n-o avea,nici in momentul cumpararii masinii(acum 5ani in urma)Voi face exact ce mi-ai spus si revin cu noutati.Va salut!
  • Daniel93

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am avut si eu problema cu pompa, mai exact curgea rau de tot. In rest mergea ok, tragea parca din ce in ce mai bine, dar cand calcam/lasam acceleratia, smucea.
Am dus-o la meserias, impreuna cu un set de garnituri (pentru care am facut munca de ginecolog, sa aflu codul pompei cu motorul complet). Intr-o zi a rezolvat-o, si m-a 'taxat' si putin, 150 lei (170 cu ciubuc Smile )
Luat masina inapoi, pornire mai buna, nici o scurgere. Problema este ca nu prea mai trage. Nenele ala s-a chinuit sa desfunde si socul, n-a reusit. Mi-a spus ca a reglat-o sa stea putin mai turata (nu stiu daca din soc sau din pompa), insa dupa ce am inceput sa circul cu masina, mi-am dat seama ca de fapt relantiul e mult mai mic. Frana de motor este mult mai puternica decat inainte.
Sper ca a reglat avansul cum trebuie, insa a dat debitul saracacios. Daca accelerez la vale, parca tot in frana de motor ramane. Daca am rabdare, progresiv trece de 100km/h, fara pauze, fara nimic. Dar era mai "racheta" inainte.
In concluzie, as incerca sa ii maresc putin debitul de motorina. Am inteles ca ala se simte si in relanti (corectati-ma daca ma insel).
Am vazut pozele, stiu unde e surubul. Slabesc piulita cu o tubulara, si dau de surub spre dreapta, cu o surubelnita, cu motorul pornit? Gresesc undeva?
Vreau sa umblu eu, ca mai incolo m-as juca putin cu motorul, as vrea sa pun si un boost controller.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Exact. Cu motorul oprit slabesti piulita, apoi pornesti motorul si rotesti putin de surub inspre parbriz. Motorul sa fie cald (minim 80 grade pe ceas). Dai cateva sprit-zuri de pedala pana la podea, astfel incat sa ajunga la turatie maxima in 2secunde, apoi ridici piciorul de pe pedala si motorul trebuie sa revina la relanti fara sa se balbaie sau sa dea sa moara (relanti prea mic). Exact asa procedeaza si cei care fac ITP-ul, nu te grabi sa dai acceleratia in podea, sa faci corect operatiunea de accelerare in cele 2 secunde ca altfel iti da cu fum imediat si nu o sa poti regla debitul nici macar pe aproape de câta motorina poate sa arda motorul tau pe plaja lui de turatii. Dai avans din surubul de avans putin cate putin pâna da putin fum ,,maroniu inchis spre negru,, la turatie aproape de maxim. Apoi strangi piulita si asa ramane. La ITP te duci cu motorina premium in rezervor (de-aia de cifra cetanica 55) si cu ulei 2T in ratie de 1:200 si nu o sa ai probleme cu fumul.

In ceea ce priveste relantiul normal si cel accelerat iti scriu aici cum se face dupa ce ma uit in manual. Mai conteaza si daca iti lucreaza bujiile pe postincalzire sau nu.

LE:
Sper ca ai facut ceva semne dupa care te-ai ghidat la remontare si ai pus pompa de injectie ,,cat mai aproape de pozitia pe care era ea montata inainte,, ...altfel cu surubul de debit nu vei face mare lucru (decat sa reduci sau sa cresti cantitatea de fum negru). Daca nu e pe aproape unde era inainte, va trebui sa reglezi mai intai avansul pompei folosind o reductie si un ceas comparator. Si in niciun caz nu poti face operatiunea asta de reglare avans cu ceas comparator pe vreme de iarna decat daca ai un garaj incalzit (20grade C spune manualul de reparatii sa fie temperatura de lucru, masina si ceasul comparator sa fi stat in garaj 24h la aceasta temperatura inainte de operatiune).
Skip ads

  • Daniel93

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Reparatia pompei a facut-o un meserias, si nu am stat cu el. O sa vad daca rezolv doar cu debitul, sau e si avansul aiurea.
Fum nu scoate deloc, inainte mai dadea cativa norisori mici, in sarcina, cu motorul sub temperatura de functionare.
O mai apuca si galopatul la rece, la cateva secunde dupa pornire. Nu a mai facut asa de un timp, dar probabil bujiile sunt responsabile de asta.
  • Daniel93

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am dat debit mai mult, motorul merge ca inainte, sau chiar mai bine.
Relantiul pe turometru e undeva pe la 950rpm, cam asa era si inainte sa se desfaca pompa.
Am facut testul cu pedala, motorul la 90 de grade (drum de 10km). Prima pedala a scos niste fum negru, ulterior nu a mai scos nimic. Probabil era cenusa de pe evacuare.
Singurul inconvenient ar fi ca se opreste mai greu motorul cand iau contactul, mai face vreo tura. Am sa ma uit daca nu a reglat relantiul cumva din parghia de accelerare, sa mai iau de acolo si eventual sa mai dau debit, ca am impresia ca ar mai merge Twisted Evil
Fata de imaginile puse aici pentru explicatii, surubul meu era foarte desfiletat, iar eu am dat acum poate vreo 3/4 de tura. Nu stiu daca lungimea surubului e un reper, zic si eu. Oricum, acum aerul este foarte concentrat, la vara pe canicula probabil va trebui sa iau din debit, ca motorul meu simte foarte tare aerul rarefiat. Oare sa visez la alt intercooler? Embarassed
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Relantiul la motorul meu (doar cu pozitiile, casetofonul si ventilatia interioara pe viteza II) este la 840rpm, motor cald la 85grade C (valorile le-am citit cu Op-Com). Daca aprind si farurile pe scurta, relantiul coboara la 825rpm. Manualul de reparatii zice ca relantiul trebuie sa fie 880rpm fara niciun consumator pornit si nu mai jos de 780rpm cu majoritatea consumatorilor porniti.

In ceea ce priveste oprirea greoaie, e posibil ca electrovalva de pe pompa de injectie sa aiba garnitura aia de cauciuc de pe ax coapta sau imbatranita, si de aici oprirea intarziata. Probabil ca axul respectiv nu mai face priza corect pe gaura prin care pompa de transfer (aflata in corpul pompei de injectie) alimenteaza pompa de injectie cu motorina.
  • Daniel93

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Din cat imi cunosc eu masina, la mine nu cred ca se poate conecta nici un fel de diagnoza.
Multumesc de ajutor, si ma bucur ca am mai gasit pe cineva activ pe forum, cunoscator ale vechiturilor.
Ti-am citit topicul asta de mult https://www.clubopel.com/vie...37&highlight=
Pe la vara am de gand sa aplic ce scrie pe acolo Rolling Eyes
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu ti-ar strica chiar deloc sa faci modificarile de acolo, Vectra A e mai usoara decat Vectra B si o sa se simta bine de tot orice castig de putere.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR