Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Ciovina

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2008 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Simptome: O sa descriu istoricul foarte scurt. In urma unei vizite obisnuite la mecanic ( asa credeam), m-am ales cu 2 bujii rupte. In fine, am facut o ( dat jos chiuloasa, schimbat garnituri, toate bujiile etc). Toate bune si frumoase...asta se intampla in urma cu 2 saptamani. In astea 2 saptamani am observat ca a inceput sa imi faca figuri inchiderea centralizata ( nu se mai inchidea, deschidea cate 2 min apoi isi revenea).
Ieri dimineata sa plec la munca, am mers vreo 2 km...s a aprins ESP-ul, engine, abs, in 200 m si servo ( nu puteam sa opresc ca eram pe linia de tramvai). Tras in parcare nu a mai pornit, cand ii dadeam cheie doar se aprindea bordul fara sa invarta nimic. Seara cand m am intors de la munca, luat la prima cheie mers 5 min...iar exact la fel. Cand ii pun cablurile o ia instant. Dupa i-am urmarit tensiunea pe calc. de bord si azi dim la 2.000 tur avea sub 10. Nu am stat de ea ca nu am avut timp cu munca...
Din primele discutii si ce am citit pe forumuri ar trebui sa ii verific: bornele de la baterie, alternatorul, firul de masa...alte idei? A mai patit cineva, cum a procedat?

Multumesc!


Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2008
Cod motor: 1.7 CDTI
Skip ads

  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Alternatorul.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

in mod normal la o defectiune a alternatorului (sau pe circuitul de incarcare) ar ramine aprins martorul baterie in bord.

daca nu e aprins martorul eu m-as uita pe linga alternator, si la baterie, daca e prea veche, sau contacte imperfecte la baterie, alternator sau ecu.

teoretic o baterie trebuie schimbata atunci cind la pornire ii scade tensiunea sub 10 volti, contactele la borne fiind bineinteles foarte bune (fara contacte imperfecte la borne)
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Ai sa iti zic eu cum este in mod normal ,din patanie nu zic din auzite ,la y17dt , am avut motorul asta si care il are si colegul cu problema , m-a lasat alternatorul fara nici un avertizment,nu martor ,nu nimic. Deci punte de diode in scurt ceea ce a dus la descarcarea bateriei rapid .Nu am stiut ca este alternatorul si binenteles ca primul gand a fost ca m-a lasat bateria de care nu stiam de cand este pt.ca asa am cump.masina .Am cumparat baterie ,pus pe masina si dupa cateva ore nu mai pornea din nou ,se descarcase.Am dat sa pun redresorul am incarcat-o ,am pornit si in timp ce mergea ma uitam la motor si din alternator iesea fum si frigea.Asa am schimbat bateria degeaba pt.ca daca aveam martor in bord verificam direct incarcarea.
Inca o problema care apare cateodata atunci cand pica alternatorul ,este cablul de tensiune (+) de la alternator, la plusul bateriei ,un cablu destul de gros ,zic asta din cauza ca dupa inlocuirea alternatorului tot nu incarca corect ,undeva pe 13,8 V maxim .Asa ca am dublat cablul acela cu inca unul si aveam 14,2V incarcarea .Bafta.
Skip ads

  • Ciovina

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2008 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Cum zice Florian, absolut niciun avertisment...dintr-o data. A facut o cunostinta niste masuratori astazi si s-ar parea ca alternatorul ar fi. Vreo recomandare careva de mecanic/electrician ok si la pret si la calitate din Ploiesti?
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Si eu am patit la fel cu alternatorul la y17dt,m-a lasat dintr-o data fara sa se aprinda martorul baterie.S-a aprins cand pierdusem demult servo,pornire,etc..Dupa ce am incarcat bateria cu redresorul,am pus-o pe masina si in cateva ore era seaca,nici inchiderea nu mai mergea.Au fost cateva diode in scurt.Am schimbat puntea de diode si releul regulator si de 2 ani merge perfect.Iti recomand sa verifici incarcarea atat pe bornele bateriei cu motorul pornit (cu si fara consumatori,daca e cazul) cat si pe carcasa alternatorului si borna + a acestuia.Sunt destule cazuri cand sertizarea bornelor e praf.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Explica te rog cum "Au fost citeva diode in scurt" si mai ales ce intelegi prin scurtcircuit...?
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Iar o dai in diverse..S-a produs o extorsiune intr-o dioda de nu mai puteam dormi cu nevasta in pat,dupa care..puteti uita..
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"E frumos a scrie versuri,cind nimic nu ai a spune"...! Cind stapinesti cit de cit notiunile ce tin de electricitate(scurtcircuit) si principiul de functionare al alternatorului,folosesti corect termeni,in cunostinta de cauza. Daca explicai,puteam sa-ti dau dreptate sau nu,dar asa...,fiecare isi va face propria parere!
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Ma refeream la faptul ca una sau mai multe diode erau strapunse,deci permiteau circulatia fluxului de electroni in ambele sensuri,alternatorul devenind un consumator pt. baterie,adica bobinele statorului descarcau bateria.Nu incerc pe forum sa fac pe desteptul,sincer,doar incerc sa ajut un coleg atat cat pot eu.Nu cred ca e necesar sa umplu forumul cu informatii stufoase atunci cand nu e cazul.Singura mea problema cu tine e ca incerci sa "ne dai peste nas",sau nu stiu ce termen sa folosesc sa explic cat mai corect senzatia care mi-a lasat-o postul tau..Totusi,nu e un forum pentru electronistii avansati (cum banuiesc ca esti tu).Imi cer scuze daca cineva s-a simtit jignit ca urmare a posturilor mele!Nu acesta a fost scopul meu...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
dan cristi a scris:Au fost cateva diode in scurt.
Trebuie sa vorbim ce stim... si trebuie sa stim ce vorbim...!!! Faptul ca cineva imi atrage atentia cind gresesc,eu multumesc frumos,ca am ocazia sa ma corectez si sa invat...,daca in opinia dumneata lucrurile stau altfel...,e doar problema dumneata!
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Cred ca am dat-o in off-topic prea mult.Imi cer scuze colegului care a deschis discutia pentru poluarea absolut deloc necesara.Sa incercam sa-i dam o mana de ajutor,ca de demagogi e plin pamantul...
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cit discutia a fost pe tema tehnica,nu ma deranjeaja nici o observatie,dar dumneata aduci atingere persoanei mele prin expresiile folosite! Rog moderatorii sa se sesizeze...!
  • Ciovina

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2008 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Salut. Intre timp am rezolvat ...din pacate cred ca doar pentru moment. Schimbat puntea de diode si releul, e ok. Problema este ca din prima zi pe computer cu consumatorii aprinsi imi arata un max. 13.8 - 13.7, azi am vazut ca s a stabilizat la 13.6. O sa fac niste masuratori direct la baterie. Inca nici nu am apucat sa las bateria pe redresor.
Am citit tot pe net ca la modelul asta este o problema de la alternator in general si unii au suplimentat de la + alternator pana la baterie cu un alt fir mai gros. A incercat cineva?
La fel, tot imi face probleme pe inchidere.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Am spus mai sus ca am dublat cablul de plus, de la alternator la baterie.Aveam o diferenta de aprox.0,4V cadere pe cablu.Nu am schimbat cablul ,l-am dublat cu un alt cablu putin mai subtire .Dar intai masoara pe capetele cablului cu un voltmetru electronic si vezi ce tensiune ai pe capatul de la baterie si pe celalalt capat fata de masa.
Eu cred ca sigur cablul este de vina ,dubleazal sau schimbal.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu inteleg cum poate fi un cablu de vina...,pentru o cadere de tensiune,in conditiile in care acelasi cablu a fost folosit la un numar extraordinar de mare de masini,care nu acuza probleme de acest fel...! In fond e vorba de aceeasi sectiune! Recunosc faptul ca pot fi sertizari care in timp nu mai sunt calitative,pot exista contacte problematice,dar toate se pot depista si remedia...
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Este vorba de intradevar de sertizari,nu de cablu in sine.Nu l-am dat jos ,dar banuiesc ca din cauza ca puntea de diode fiind in scurt ,pe cablu a cazut un curent destul de mare ,ceea ce sertizarile s-au incins si s-au deteriorat ,nemai facand contact ferm cu cablul(probabil si cuprul cablului s-a oxidat sau ars ).
Aveam cu aprox.0,4 V mai mult ,pe cablu la borna alternatorului ,decat in capatul celalalt ,pe borna + a bateriei .Credema ca am avut personal problema asta si la fel ca tine nu credeam .Chiar am sunat pe cel de unde am cumparat alternatorul si iam zis ca nu incarca bine .Nu puteam sa fac nici garantia la bateria care doar o cump.pt.ca initial nu am stiut ca am altern. defect ,deoarece nu incarca cat trebuiea.
Noroc cu un prieten care mia spus sa schimb acel cablu ,doar ca eu l-am dublat si merge si in ziua de azi.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Si eu am avut probleme serioase cu cablul de "-" inca de cand am cumparat masina.Se incalzea f putin borna cand nu aveam consumatori,iar cand porneam AC-ul,frigea la propriu dupa cateva minute.Asta pentru ca se mai adaugau consumatori in circuit(electromagnet compresor si ambele ventilatoare).Am dublat cablul de "-" cu un cablu cu sectiunea de 16 mmp cumparat din Hornbach la metru,la care am atasat si 2 papuci seriosi cositoriti de acel cablu.L am conectat intr-o parte pe borna iar in cealalta parte pe un surub al suportului compresorului.Am reparat alternatorul si de atunci incarca foarte bine.Nu scade sub 14.1V pe bornele bateriei cu motorul pornit si toti consumatorii porniti(dezaburire,faza lunga,AC).Sunt convins ca acea sertizare proasta mi-a prajit puntea de diode si a trebuit reparat.Asa cum am zis mai sus,cand diodele sunt strapunse,permit curentului electric din baterie sa circule prin bobinele statorului aferente acelor diode,cu motorul oprit si masina inchisa,pentru ca atat masa cat si cablul de "+" sunt conectate direct la alternator,fara sa mai treaca prin contact.Prin acesta trece curentul dedicat rotorului prin intermediul regulatorului de tensiune(controlat de ECU sau nu,depinde de model..)
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
RADU FLORIAN a scris:Este vorba de intradevar de sertizari,nu de cablu in sine.Nu l-am dat jos ,dar banuiesc ca din cauza ca puntea de diode fiind in scurt ,pe cablu a cazut un curent destul de mare ,ceea ce sertizarile s-au incins si s-au deteriorat ,nemai facand contact ferm cu cablul(probabil si cuprul cablului s-a oxidat sau ars ).
"puntea de diode fiind in scurt"..., cred ca nu ai fost atent la discutia recenta de mai sus,in care colegul a inteles ca a gresit(chiar daca intr-un mod nedorit). Cupru cablului "sufera" numai in zona sertizarii,din cauza incalzirii locale,pe lungimea lui cablul nu are modificari de esenta.Cine poate(cu dotare),face alta sertizare...,cine nu,inlocuieste cablul!
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu te supara,dar am spus de la inceput ca este vorba de sertizari ,atat .....de cupru din sertizari frate ,nu de tot cuprul din izolatia cablului.Doar la capetele cablului.Nu stiu cine nu a inteles aici ,sorry dar de contrazicem degeaba pt.un amarat de cablu .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR