Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • kiss_me_cristiano

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2008

  • Mesaj Privat
As avea și eu o întrebare... la z19dt pompa de vacuum are 2 orificii ... unul cãtre servo și unul cãtre electrovalvola turbinei ... pe orificiul cãtre electrovalvola nu trage și nici nu împinge aer dar în schimb tubul care vine de la electrovalvola cãtre pompa de vacuum aspira aer ... îmi poate spune cineva dacã e corect asa?
Skip ads

  • aauto

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Am observat cã am o pierdere de ulei la pompa de vaccum

Are cineva idee înafara de garnitura care e pe carcasa pompei tip oring si probabil simering la axa cu came,mai are alte garnituri acolo? .
A mai avut cineva aceasta pierde, adicã se înlocuiesc greu aceste garnituri simeringuri ?

Din ce am vãzut în tutoialul fãcut de colegul @StefanTolos ar mai exista o garnitura intre corpurile pompei,garnitura care vãd cã nu vine ca piesa separata,dar nu cred cã acolo e pierderea mea de ulei,din ce observ pierderea este la etansarea pompei pe chiuloasã.
Multumesc tuturor pentru rãspunsuri.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
la Y20DTH pierderea mai este si pe la garnitura de la capacul de pe axul cu came. garnitura nu etanseaza foarte bine la colturile unde se monteaza pompa de vid si trebuie neaparat pus silicon special. Este cunoscuta problema la aceste motoare si eu am avut-o si am rezolvat prin schimbarea garniturii de la pompa de vid si reetansarea zonei de care ziceam cu silicon special (Victor Reinz am pus eu). Cand dai jos verifica si daca ai ulei in interiorul pompei de vid...
  • aauto

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Garnitura la capac este înlocuitã cu una originala acum aproximativ 2 ani,dar nu ar fii exclus totuși ca pierderea sa fie tot de acolo.
Voi verifica când demontez pompa și daca existã ulei in interiorul ei.
Daca exista ulei ce trebuie fãcut?
Daca tot ai fãcut operatiunea de înlocuire a garniturii de la pompa spune-mi sa schimba greu? Trebuie avut grija la ceva?
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
este posibil sa curca ulei exact acolo unde ti-am spus la coltul garniturii de la capacul de la axul cu came.
daca ai ulei in pompa de vacum inseamna ca este o uzura undeva. vezi ca este un tutorial de reconditionare a pompei de vacum de acest tip si poate te ajuta...
garnitura in sine de la pompa de vacum nu se schimba greu, 4 suruburi si ai desfacut pompa. trebuie grija doar la imbinarea pompei cu axul cu came si nimic mai mult. atentie insa acolo la colt ca trebuie pus mastic sau silicon special si pentru asta este recomandabil sa faci operatiunea de montare cu capacul de la axul cu came dat jos. succes
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=111445
  • aauto

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Mulțumesc frumos @mikyboy
Voi incerca în weekend sa fac operațiunea aceasta și revin.
  • aauto

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2012

  • Mesaj Privat
M-am uitat mai atent in seara asta și într-adevãr se vede un pic "plâns" pe capete chiuloasei atât în partea dinspre pompa de vaccum cât și în partea dinspre distribuție,la distribuție doar un pic umed atât pe chiuloasa cât și pe capac ,pe marginile garniturii care ies un pic pe exterior.
Întrebarea mea este daca tot desfac capacul cã nu am alta soluție mai pot salva garnitura veche ( care are aproximativ 2 ani) sau sã o schimb și sã dau cu silicon pe capete ( cat este laterala capacului atât la distribuție cât și la pompa de vaccum) sau sã dau silicon in strat foarte subțire de jur împrejurul capacului ?
Mai are oare rost sa mai demontez și pompa de vaccum sa schimb oring, mașina neavând decât 111.000 km (reali) ?
Garnitura de capac am schimbat-o acum 2 ani ptr cã începuse sã "plângã" pe lungimea capacului pe o distanta de 10 cm.
  • aauto

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Nici o sugestie?
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
poti sa refolosesti si garnitura pe care o ai acum si pui silicon negru Victor Reinz de jur imprejur o pelicula subtire dar mai ales la colturi.
garnitura de la pompa de vid insa iti recomand sa o schimbi cu ocazia asta ca nu este scumpa si macar stii ca este noua si urmaresti daca mai ai scurgeri de ulei. eu cel putin asa as face.
  • aauto

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Ok,mersi frumos
  • aauto

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Daca tot am poluat topicul sa continuii ,poate se mai lovesc si altii :
Dupã demontarea capacului am constat cã într-adevãr garnitura era ok (fiind înlocuitã acum 2 ani dar are un pic peste 15000 km), si "plângea " pe capãtul dintre pompa de vaccum si foarte putin pe mijloc pe partea dinspre radiator.
Dar nu am vrut sa risc asa cã am înlocuit garnitura cu una Victor Reinz (cealaltã fusese Elring) de altfel ambele renumite , dar la cat costa nu merita sa nu o schimb si am dat un strat foarte subtire de silicon de jur împrejur iar pe capete pe toatã lungimea am dat un strat un pic mai gros ,mai ales în partea dinspre pompa de vaccum unde garnitura care vine deasupra nu e foarte lata .
Problema am intampinat-o la nenorocitele de suruburi ale capacului , care parca ar fii fãcute de guma , la montarea la loc când sa strâng ultimul surub binenteles cã a fãcut trosc la un mm de fata cgiuloasei (si la prima înlocuire a garniturii a fãcut un surub trosc dar s-a rupt aproape la nivel cu capacul) , norocul a fost cã la cat de proaste sunt am reusit cu o surubelnitã ascutitã ,sa bat usor în surubelnitã fãcând un mic sentulet in surubul rãmas în chiuloasa si asa reusind sã scot ciotul.
La prima înlocuire am cumpãrat surub original , dar de data asta l-am înlocuit cu un surub clasic cu hexagon normal ,tratat cã sa nu mai întâmpin probleme ulterioare,acum îmi pare rau cã nu le-am înlocuit pe toate ,dar pentru asta trebuia demontat din nou capacul pentru a reusii sa scot surubul de pe bucsile aferente .
Deci sfatul meu este în momentul in care va apucati de schimbat garnitura cumpãrati si 8 suruburi metric 6 cu o lungime de 35 MM , preferabil cã suruburile sa fie cu flansã (un fel de saibã , cã si cele originale).
Nu merita sa luati suruburi originale ptr cã nu sunt tratate si riscati sã se rupã si alea.
Garnitura la pompa de vaccum nu am mai schimbat-o momentan, vad daca mai pierde si dacã e o schimb ulterior, dar momentan dupã 60 km fãcuti azi e curat .
Bafta,sper sa va fie de ajutor.
  • truck_mihai

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Spania
  • Masina: Ampera 2013 X30f
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salutari tuturor !
Eu aveam o pompa de vacum pe acasa si m am apucat sa o desfac parea buna dar inainte o probasem pe masina si era mai rea decat a mea
Asa ca m am apucat sa o reconditionez.
Am luat un subler si am masurat adancimea corpului pompei si dupa asta am masurat paleta de ebonita, o diferenta de vreo 0, 5 dupa indreptarea paletei 0,6 mm.
Asa ca am trecut la ,, frezat ‘’ corpul pompei:
Pe smilgher de 120 si dupa aia pe 1000.
Am adus corpul la aceeasi dimensiune cu paleta montez tot la loc dau sa invart nik
Nu m am gandit ca si axul e de lucru la el, gandindu ma ca ar trebui sa fie mai mic de inaltine fara sa l masor.
Desfac din nou masor diferenta mare normal si dai si freaca cand cu stanga cand cu dreapta parca eram pustiul din karate kid cu miaghi san, dupa vreo 3 ore eram convins ca ajunsesem la baza axului, masor de abia se dusese un 0,1 mm, am luat o foaie de smilgher granulatie 45 si dai si freaca din nou, vreo trei zile cand si cand frecam incontinuu in total vreo 3 sau 4 ore ca nu aveam timp si nici nu ma grabeam ca am masina in atelier ca m a lovit unu.
Deocamdata astept sa iau masina din atelier dupa aia sa vad cand o sa am timp sa schimb sa fac probe.
M am gandit ca in felul asta se poate reconditiona o pompa de vid prin aducerea tuturor componentelor interne la aceeasi inaltime !
Dupa ce o montez va scriu ce si cum indiferent daca esuez !
Sanatate si drumuri bune, tuturor !
Skip ads

  • truck_mihai

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Spania
  • Masina: Ampera 2013 X30f
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Noroc din nou !
Asa cum am zis revin cu rezultatele
Am pus ponpa vid reparata de mine tragea o idee mai bine dar tot nu mi placea asa ca am luat din dezmembrari alta si cum aveam si electrovalve de rezerva le am schimbat pe toate
Alea vechi in toate era ulei
Trage mult mai bine acuma dar tot are un moment de intarziere cand apas acceleratia cred ca e de la distributie ca nu o fi pusa bine la punct am sa o verific si pe aia
Cu pompa reconditionata de mine nu facea asa de mult vacum
Cu aia de era pe masina facea o idee mai mult decat cea reparata dar dadea cu ulei asa ca am luat alta din dezmembrari dupa ce am probat vreo 3, suflam pe iesirea mica in pompa si dupa aia trageam sa fac vid nici una nu tinea vidul cand insfarsit vad una montata pe un motor care mi parea noua asa ca am demontato pe aia si s a dovedit buna
Acuma sa vad cand o pun din nou la punct distributia ca nu prea am timp acuma
Sanatate si drumuri bune tuturor !
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR