TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
sint de parere ca mai bine dati pompa cu totul jos si o analizati undeva comod, mie problema mi se pare complexa, unele lucruri se vad altfel atunci cind te simti bine, la caldura, cu spatiu mare si ordonat in jur, cu multa lumina, ceea ce probabil ca nu veti avea daca lasati pompa pe motor...
electronica aceea poate fi analizata chiar sub lupa, poate fi vreo lipitura rece sau vreun traseu cu vreo fisura ce se vede greu...
sincer, personal as demonta pompa de pe motor.
sint de parere ca mai bine dati pompa cu totul jos si o analizati undeva comod, mie problema mi se pare complexa, unele lucruri se vad altfel atunci cind te simti bine, la caldura, cu spatiu mare si ordonat in jur, cu multa lumina, ceea ce probabil ca nu veti avea daca lasati pompa pe motor...
electronica aceea poate fi analizata chiar sub lupa, poate fi vreo lipitura rece sau vreun traseu cu vreo fisura ce se vede greu...
sincer, personal as demonta pompa de pe motor.
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:salut,
sint de parere ca mai bine dati pompa cu totul jos si o analizati undeva comod, mie problema mi se pare complexa, unele lucruri se vad altfel atunci cind te simti bine, la caldura, cu spatiu mare si ordonat in jur, cu multa lumina, ceea ce probabil ca nu veti avea daca lasati pompa pe motor...
electronica aceea poate fi analizata chiar sub lupa, poate fi vreo lipitura rece sau vreun traseu cu vreo fisura ce se vede greu...
sincer, personal as demonta pompa de pe motor.
sint de parere ca mai bine dati pompa cu totul jos si o analizati undeva comod, mie problema mi se pare complexa, unele lucruri se vad altfel atunci cind te simti bine, la caldura, cu spatiu mare si ordonat in jur, cu multa lumina, ceea ce probabil ca nu veti avea daca lasati pompa pe motor...
electronica aceea poate fi analizata chiar sub lupa, poate fi vreo lipitura rece sau vreun traseu cu vreo fisura ce se vede greu...
sincer, personal as demonta pompa de pe motor.
Multumesc pentru sfat . Ca sa dau pompa jos , am de demontat filtru de aer , radiatorul de apa , coloanele de combustibil s.a.m.d. Daca demontez doar dispozitivul pentru gazele nearse plasat deasupra pompei ,( 8 suruburi + doua coloane ), am acces deplin la capacul pompei . Sper sa am doar probleme cu tranzistorul final .
Asta ramane de vazut .
Ultima modificare facuta de TScantei la Mie 07 Feb, 2018 3:45 pm, modificat de 2 ori in total
TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
daca ajungeti sa inlocuiti vreo componenta electronica din calculatorul pompei (gen tranzistor final) imi permit sa va sfatuiesc sa cautati cumpararea unei componente de calitate de la un magazin consacrat, exista foarte multe stifturi pe piata care cedeaza repede (unele vin gata "cedate" din fabrica), eventual cereti si alte pareri pe la electronisti experimentati privind magazinul sau componenta (scuze daca sinteti electronist sau aveti experienta si eu vorbesc in plus...).
daca ajungeti sa inlocuiti vreo componenta electronica din calculatorul pompei (gen tranzistor final) imi permit sa va sfatuiesc sa cautati cumpararea unei componente de calitate de la un magazin consacrat, exista foarte multe stifturi pe piata care cedeaza repede (unele vin gata "cedate" din fabrica), eventual cereti si alte pareri pe la electronisti experimentati privind magazinul sau componenta (scuze daca sinteti electronist sau aveti experienta si eu vorbesc in plus...).
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
TScantei a scris:
Ce reprezinta ECM ?
Orice calculator de pe masina,functie de locul de montaj si rolul functional,a primit o denumire:ECM=(Engine Control Module)calculator motor;REC=calculatorul din portbagaj;UEC=calculatorul de sub capota,CIM=calculator pe coloana de directie(sub volan),etc... Acum o sa rog colegul,sa specifice unde se localizeaza si ce rol are Electronic Control Module,stiind ca toate calculatoarele sunt electronice...
Ce reprezinta ECM ?
TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:salut,
daca ajungeti sa inlocuiti vreo componenta electronica din calculatorul pompei (gen tranzistor final) imi permit sa va sfatuiesc sa cautati cumpararea unei componente de calitate de la un magazin consacrat, exista foarte multe stifturi pe piata care cedeaza repede (unele vin gata "cedate" din fabrica), eventual cereti si alte pareri pe la electronisti experimentati privind magazinul sau componenta (scuze daca sinteti electronist sau aveti experienta si eu vorbesc in plus...).
daca ajungeti sa inlocuiti vreo componenta electronica din calculatorul pompei (gen tranzistor final) imi permit sa va sfatuiesc sa cautati cumpararea unei componente de calitate de la un magazin consacrat, exista foarte multe stifturi pe piata care cedeaza repede (unele vin gata "cedate" din fabrica), eventual cereti si alte pareri pe la electronisti experimentati privind magazinul sau componenta (scuze daca sinteti electronist sau aveti experienta si eu vorbesc in plus...).
Bun sfat si nu trebuie sa-ti ceri scuze pentru buna ta intentie . Despre '' stifturile " de pe piata noastra sa nu mai discutam. Ma lovesc de ele la tot pasul. In mecanica ,electronica , alimentatie s.a.m.d.
TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
TScantei a scris:
Ce reprezinta ECM ?
Orice calculator de pe masina,functie de locul de montaj si rolul functional,a primit o denumire:ECM=(Engine Control Module)calculator motor;REC=calculatorul din portbagaj;UEC=calculatorul de sub capota,CIM=calculator pe coloana de directie(sub volan),etc... Acum o sa rog colegul,sa specifice unde se localizeaza si ce rol are Electronic Control Module,stiind ca toate calculatoarele sunt electronice...Ce reprezinta ECM ?
Eu am inteles . In functie de rolul acestui circuit electronic si de plasament a primit o denumire , iar pentru simplitatea limbajului se foloseste prescurtarea . Mai mult nu am a comenta deoarece nu intra in sfera mea de activitate permanenta .
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
buna ziua,
dl@TScantei, pe aria Zafira A, echipata cu motor y20dth colegul @mitre (titlul topicului este "MARTOR IN BORD") a avut o problema cu pornirea, cu una dintre erori p1651 din cauza careia nu pornea masina si care ne-a facut sa suspectam si noi calculatorul pompei de injectie.
colegul zice acolo ca a verificat in mufa pompei de injectie si nu a gasit plus pe doi dintre pini, dupa care si-a dat seama ca una din mufele care vin la cutia cu relee si sigurante din compartimentul motor (asa e la zafira a, la dvs nu stiu unde e acea mufa) nu face contact perfect si de acolo problema aparuta.
vad ca si pe acest topic colegul @big electro61 aminteste de probleme de comunicare ale calculatorului pompei de injectie.
poate scapati mai usor daca verificati si aceasta posibilitate, poate nu e totusi calculatorul pompei de vina ci doar vreun contact imperfect, dat fiind ca dupa parerea mea unele componente - gen tranzistor final - sint facute sa tina. (cititi daca aveti timp si topicul respectiv, nu este lung).
dl@TScantei, pe aria Zafira A, echipata cu motor y20dth colegul @mitre (titlul topicului este "MARTOR IN BORD") a avut o problema cu pornirea, cu una dintre erori p1651 din cauza careia nu pornea masina si care ne-a facut sa suspectam si noi calculatorul pompei de injectie.
colegul zice acolo ca a verificat in mufa pompei de injectie si nu a gasit plus pe doi dintre pini, dupa care si-a dat seama ca una din mufele care vin la cutia cu relee si sigurante din compartimentul motor (asa e la zafira a, la dvs nu stiu unde e acea mufa) nu face contact perfect si de acolo problema aparuta.
vad ca si pe acest topic colegul @big electro61 aminteste de probleme de comunicare ale calculatorului pompei de injectie.
poate scapati mai usor daca verificati si aceasta posibilitate, poate nu e totusi calculatorul pompei de vina ci doar vreun contact imperfect, dat fiind ca dupa parerea mea unele componente - gen tranzistor final - sint facute sa tina. (cititi daca aveti timp si topicul respectiv, nu este lung).
TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
Da, inainte de a demonta capacul de la pompa voi verifica si circuitul respectiv , ( sigurante , fire s.a.m.d. ), dar dupa ce am sa dau jos capacul unde patrund gazele nearse de la motor . Pana atunci nu pot din cauza spatiului insuficient . Trebuie sa cumpar o cheie tubulara pentru suruburile in forma de stea .
TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
Am sa mai scriu ceva ,poate va veti da seama de ceea ce s-a intamplat .
Masina are cutie de viteza hidramata . Din luna mai anul trecut cand am obtinut carnetul de conducere , am circulat doar prin oras si nu am depasit turatia motorului mai mult de 1500 rot/minut . Poate maxim 2000.
Pe 18 ianuarie am fost la un centru acreditat pentru ITP foarte aproape de locuinta mea . Acolo, posibil sa fi turat motorul foarte tare pentru a se determina noxele emise . Procedura standard.
A doua zi nu am mai circulat cu masina . A treia zi , am pornit motorul si in timp ce -l lasam sa se incalzeasca, am observat ca nu mai raspunde la accelerare. In foarte scurt timp si-a revenit la normal si am circulat 2-3 Km.
Am ajuns acasa si am oprit motorul . Am vrut din nou sa o pornesc pentru a verifica daca mai apare problema la accelerare . Dar nu a mai pornit . Am banuit ca am instrumentul pentru combustibilul din rezervor defect si cu toate ca acesta imi arata 15 l rezervorul meu sa fie gol.
A doua zi am cuparat motorina la bidon si inainte de-a o turna in rezervor am pornit motorul . A luat-o din prima . L-am oprit , am turnat motorina in rezervor si l-am pornit din nou. Dupa 2-3 minute de mers la relanti , s-a oprit si de atunci nu a mai pornit sub nici o forma .
Masina are cutie de viteza hidramata . Din luna mai anul trecut cand am obtinut carnetul de conducere , am circulat doar prin oras si nu am depasit turatia motorului mai mult de 1500 rot/minut . Poate maxim 2000.
Pe 18 ianuarie am fost la un centru acreditat pentru ITP foarte aproape de locuinta mea . Acolo, posibil sa fi turat motorul foarte tare pentru a se determina noxele emise . Procedura standard.
A doua zi nu am mai circulat cu masina . A treia zi , am pornit motorul si in timp ce -l lasam sa se incalzeasca, am observat ca nu mai raspunde la accelerare. In foarte scurt timp si-a revenit la normal si am circulat 2-3 Km.
Am ajuns acasa si am oprit motorul . Am vrut din nou sa o pornesc pentru a verifica daca mai apare problema la accelerare . Dar nu a mai pornit . Am banuit ca am instrumentul pentru combustibilul din rezervor defect si cu toate ca acesta imi arata 15 l rezervorul meu sa fie gol.
A doua zi am cuparat motorina la bidon si inainte de-a o turna in rezervor am pornit motorul . A luat-o din prima . L-am oprit , am turnat motorina in rezervor si l-am pornit din nou. Dupa 2-3 minute de mers la relanti , s-a oprit si de atunci nu a mai pornit sub nici o forma .
TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
Am demontat capacul de la pompa de injectie ,iar sub capac am gasit plasat tranzistorul final in carcasa izolata pe toata suprafata . Nu scrie nimic pe el. La pompa s-a mai lucrat . In interiorul capacului s-a practicat un canal la freza, unde s-a plasat tranzistorul cu legaturile electrice prin intermediul a trei conductori izolati si fixat la pozitie prin intermediul unui surub cu pilulita. Deoarece pana acum nu am lucrat cu acest gen de tranzistori am cumparat de la magazin doi tranzistori sa vad care este diferenta la masurare dintr-e cei doi si tranzistorul demontat . Ex. IRLZ -44 N se comporta identic dar IRFB-3607 la primele masuratori a dat un rezultat bun , iar dupa doua ore cand am repetat masuratorile , intre S si D nu a mai inchis circuitul .
Din masuratorile efectuate cred ca tranzistorul final este in stare de functionare . La cupla intre 6 si 7 am tensiunea de 12 V cc , dar pe cei doi contacti , ( din patru existenti ), plasati in partea stanga a circuitului electronic am doar 5 v . Astept opinia unui electronist .
Din masuratorile efectuate cred ca tranzistorul final este in stare de functionare . La cupla intre 6 si 7 am tensiunea de 12 V cc , dar pe cei doi contacti , ( din patru existenti ), plasati in partea stanga a circuitului electronic am doar 5 v . Astept opinia unui electronist .
TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
- niculae matei
- **
- 233 mesaje
- din 08 Aug 2017
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
niculae matei
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2017
- Mesaj Privat
TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
TScantei
- Mesaje scrise: 56
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2018
- Mesaj Privat
Am demontat capacul din plastic care acopera circuitul electronic si am gasit doua fire dezlipite. Un fir care duce la tranzistorul de linga sonda Hall si un fir care duce la Gate de la tranzistorul irfz 44 N . Am verificat inainte cele doua electrovalve de 9 Ohmi respectiv 0,3 Ohmi , (dupa ce am dezlipit la fiecare cate un fir de contact) , cu 5 volti curent alternativ si bazaie la fel ca la transformatoarele electrice . Am probat si in curent continuu si se aude acel tacanit despre care am citit in tutorial. Am montat totul la loc si tot nu porneste masina .
P.s. In cele doua cavitati ale pompei , ( unde este amplasat si detectorul de pozitie ) , am gasit motorina pana la suprafata. In schimb nu am gasit urme de motorina la cele 4 coloane de alimentare injectoare.
P.s. In cele doua cavitati ale pompei , ( unde este amplasat si detectorul de pozitie ) , am gasit motorina pana la suprafata. In schimb nu am gasit urme de motorina la cele 4 coloane de alimentare injectoare.