- flavius2308
- *
- 41 mesaje
- din 24 Oct 2013
- Corsa 2001 Z10XE
- Caras-Severin
flavius2308
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2013
- Mesaj Privat
- darius 15
- ***
- 720 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Hunedoara
darius 15
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
darius 15 a scris:Astra g din 2001 1.7dti. Are 230000...
La revizie in martie(acum 7000 de km) i am pus Motul 8100 x-cess 5w40 made in France. Am completat cam 800 ml. E destul de frumos zgomotul motorului dar nu s multumit ca l a cam consumat.
As avea nevoie de ceva sfaturi sau idei de la cei cu motoare diesel. Ce sa fac? Continui cu acest ulei? Sa trec la altul...?
La revizie in martie(acum 7000 de km) i am pus Motul 8100 x-cess 5w40 made in France. Am completat cam 800 ml. E destul de frumos zgomotul motorului dar nu s multumit ca l a cam consumat.
As avea nevoie de ceva sfaturi sau idei de la cei cu motoare diesel. Ce sa fac? Continui cu acest ulei? Sa trec la altul...?
Am comandat Valvoline Sinpower 5w40 cu ACEA A3/B3B4 GM-LL...
Daca si pe asta il consuma, urc la 10w40...caci chiar nu mai stiu ce ulei sa mai aleg.
Daca e careva care a pus acest ulei in motor diesel va rog sa mi da ti ceva detalii cum se comporta
Vaux- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2017
- Mesaj Privat
Intre ce ai avut si ce ai comandat nu prea sint diferente notabile cf. fiselor tehnice.
Iar 8*C cat e diferenta punctelor de inflamabilitate e cam nimic. ( Valvoline 222*C / Motul 230 *C). Adica ai mari sanse ca si Valvoline sa fie la fel de bun de consum ca si Motul.
Sa treci la 10W (dupa parerea mea) e o prostie in general (mai ales acum iarna)
Ori te resemnezi si accepti ideea ca ai de completat ulei ori repari motorul.
Am folosit X-cess 5W40 vreo 4 schimburi. Un ulei bunicel, nu lasa mizerie dupa el, sound aproximativ ok pt un dti, nu mi-a consumat gram dar la 5000 dadea semne de oboseala. La 7000 era praf - au curs din baie niste galme ...apoi o zama uleioasa galbuie si la final "uleiul" care "la fir subtire" picura din baie ca apa.
Asta in conditiile unui motor curat, remapat si forjalit, adica mers sportiv.
SynPower n-am folosit.
Iar 8*C cat e diferenta punctelor de inflamabilitate e cam nimic. ( Valvoline 222*C / Motul 230 *C). Adica ai mari sanse ca si Valvoline sa fie la fel de bun de consum ca si Motul.
Sa treci la 10W (dupa parerea mea) e o prostie in general (mai ales acum iarna)
Ori te resemnezi si accepti ideea ca ai de completat ulei ori repari motorul.
Am folosit X-cess 5W40 vreo 4 schimburi. Un ulei bunicel, nu lasa mizerie dupa el, sound aproximativ ok pt un dti, nu mi-a consumat gram dar la 5000 dadea semne de oboseala. La 7000 era praf - au curs din baie niste galme ...apoi o zama uleioasa galbuie si la final "uleiul" care "la fir subtire" picura din baie ca apa.
Asta in conditiile unui motor curat, remapat si forjalit, adica mers sportiv.
SynPower n-am folosit.
- darius 15
- ***
- 720 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Hunedoara
darius 15
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
danip
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2017
- Mesaj Privat
Salut, am o intrebare... Am un Opel astra h, 1.6 benzina, cu 205000 km. Am cumparat-o acum un an, am facut schimbul de ulei si am bagar GM 10w40. Acum trebuie sa fac din nou schimbul, nu stiu ce sa bag, tot 10w40 sau 5w30 LL ? Nu a consumat deloc pana acum ulei, dar parca motorul e zgomotos. Stiu ca 10w40 e semisintetic, celalalt e sintetic. Diferenta de pret e nesemificativa. Ce ziceti voi? Si inca ceva, filtrele de ulei MAN sunt bune?
- taxi43edy
- ****
- 1,206 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- taxi43edy
- ****
- 1,206 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
danip
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2017
- Mesaj Privat
taxi43edy a scris:Incearca 5W30 si vezi cum se comporta, si filtre pune Mahle (Austria, eu ma inteleg perfect cu ele de 6 ani), Mann sunt facute si la Turci si prin China.
Ma gandesc ca 5w30 e mai subtire, ma gandesc sa nu il manance. dar ma gandesc ca e mai bun daca e fuul sintetic.... nu stiu ce sa fac
Angelgri
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2016
- Mesaj Privat
Opel Astra G 2001 1.2 benzina; am pus Castrol Magnatec 5w40 la sfatul unui prieten, am schimbat dupa 500km citind pe forum si am pus Mobil 1 new life 0w40. Anul trecut in toamna am primit cadou 4litri de GM 10w40 si m-am gandit sa il pun pe masina macar de proba...regret decizia. Cred ca a fost cea mai proasta alegere: pornire un pic mai greoaie, motor zgomotos si innegrit, consum de ulei crescut. Stiu ca iarna nu trebuia sa pun 10w40 dar nu imi mai trebuie GM, abia astept sa pun din nou Mobil 1!
P.S. Doar filtru de ulei Mann HU712/8x la toate schimburile
P.S. Doar filtru de ulei Mann HU712/8x la toate schimburile
Davos
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2014 B16DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2017
- Mesaj Privat
- turmol
- **
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
Parerea mea: placebo.
Eu schimb uleiul la max 4500-5000 km (se face anul) si merge perfect GM 5W30 deoxos2 schimbat la reprezentanta.
Chiar asa incompetenti sau rau intentionati sa fie incat sa introduca ulei neadecvat care sa distruga motoarele si sa aiba de lucru?
Nu s-ar sesiza firma producatoare pt reclama negativa adusa de motoarele care ar pica in masa? Si recomanda revizii la 30000 km in Germania (in occident de fapt ca au drumuri bune); 15000 in Romania.
Reclama multa si preturi pe masura. Nu sustin ca este cel mai bun ulei de motor, dar are un raport calitate -pret onorabil; mai ales daca nu il uiti in motor ani multi sau km fara numar.
Eu schimb uleiul la max 4500-5000 km (se face anul) si merge perfect GM 5W30 deoxos2 schimbat la reprezentanta.
Chiar asa incompetenti sau rau intentionati sa fie incat sa introduca ulei neadecvat care sa distruga motoarele si sa aiba de lucru?
Nu s-ar sesiza firma producatoare pt reclama negativa adusa de motoarele care ar pica in masa? Si recomanda revizii la 30000 km in Germania (in occident de fapt ca au drumuri bune); 15000 in Romania.
Reclama multa si preturi pe masura. Nu sustin ca este cel mai bun ulei de motor, dar are un raport calitate -pret onorabil; mai ales daca nu il uiti in motor ani multi sau km fara numar.
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,830 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,830
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Z12XE nu merge cu 10W40 GM care este un ulei mineral. Mai ales iarna este prea gros, de calitatea GM nu mai vorbesc.
La acest motor se preteaza 0W40 sau maxim 5W40 dar de firma si sintetic. Ca motorul era mai zgomotos, ei bine DA ca este 10W, ca s-a facut negru iarasi DA ca este unul mineral ordinar, ca porneste mai greu iar DA ca uleiul este prea gros la rece.
A12XER provine din Z12XE, merge cu GM 5W30 care este sintetic dar fiind slab mai mult de 5000km nu duce.
Fiecare tip de motor are preferintele lui la ulei,
Legat de oil life, este calculat functie de numar porniri si temperatura la pornire, cati km sunt facuti cu motor rece si cati la cald, turatie motor, zile de la schimb, cate regenerari si durata si km intre ele+colmatarea etc.este o informatie utila dar da cu virgula.
Mai romaneste schimbul se face functie de calitate ulei, cat de negru este, vascozitate, daca incepe sa-l pape, daca freci masina in oras si esti pe aproape de formula lor dar cu mentiunea ca tu stii ce ulei ai pus, calculatorul nu stie decat daca este diesel cu DPF si vede colmatarea.
La acest motor se preteaza 0W40 sau maxim 5W40 dar de firma si sintetic. Ca motorul era mai zgomotos, ei bine DA ca este 10W, ca s-a facut negru iarasi DA ca este unul mineral ordinar, ca porneste mai greu iar DA ca uleiul este prea gros la rece.
A12XER provine din Z12XE, merge cu GM 5W30 care este sintetic dar fiind slab mai mult de 5000km nu duce.
Fiecare tip de motor are preferintele lui la ulei,
Legat de oil life, este calculat functie de numar porniri si temperatura la pornire, cati km sunt facuti cu motor rece si cati la cald, turatie motor, zile de la schimb, cate regenerari si durata si km intre ele+colmatarea etc.este o informatie utila dar da cu virgula.
Mai romaneste schimbul se face functie de calitate ulei, cat de negru este, vascozitate, daca incepe sa-l pape, daca freci masina in oras si esti pe aproape de formula lor dar cu mentiunea ca tu stii ce ulei ai pus, calculatorul nu stie decat daca este diesel cu DPF si vede colmatarea.
Angelgri
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2016
- Mesaj Privat
Davos a scris:De mare finete asocierea intre uleiul din motor si "pornirea un pic mai greoaie, motor zgomotos si innegrit". Cum reusiti sa va da-ti seama, pentru ca mie nu-mi iese. Si lucrez in domeniu de treizeci si sapte de ani. Mai am de invatat.
Toate cele bune.
Toate cele bune.
Am plecat de la faptul ca la cateva luni dupa ce am folosit mobil 1 new life, am schimbat garnitura la capacul culbutorilor si am observat ca e totul curat pe acolo, nu era urma de negreala; dupa ce am pus GM, la completarea uleiului am observat ca a inceput sa se innegreasca zona.
Cat despre sunetul motorului poate ma insel, dau vina pe protezele auditive care le folosesc din decembrie, nu imi mai traduc sunetul cum trebuie dar asa am impresia ca se aude motorul mai zgomotos. Am prins o iarna cu mobil1 si de fiecare data pornea aproape imediat, acum invarte un pic mai mult demarorul, bine e si diferenta de vascozitate de la 0 la 10. Nu sunt mecanic cu experienta ca dvstra, e o pura observatie (care poate fi eronata), legata de vizual si auditiv!
Multumesc Dle Dan, acum am observat comentariul dvstra!
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
Mobile 1 ESP 0W-40
Viscosity, ASTM D 445
cSt at 40 ºC 73
cSt at 100 ° C 13.2
Sulphated ash, wt%, ASTM D 874 0.8
Phosphorus, wt%, ASTM D 4951 0.08
Flash point, ° C, ASTM D 92 234
Density at 15 ° C, kg / l, ASTM D 4052 0.845
Base number (TBN) ASTM D 2896 7.8
MRV at -30 ° C, cP, ASTM D4684 26400
viscosity Index 176
HTHS viscosity, mPas at 150 ° C, ASTM D 4683 3.76
liqui moly 4600 5w30
TECHNICAL
DATA Viscosity class : 5W-30
Density at +15 °C : 0.855 g/cm³ DIN 51757
Viscosity at +40 °C : 64 mm²/s DIN 51562
Viscosity at +100 °C : 11.6 mm²/s DIN 51562
Viscosity index : 178 DIN ISO 2909
Flash point : 232 °C DIN ISO 2592
Pour point : - 36 °C DIN ISO 3016
ASTM color : 2.5 DIN 51578
Ash, sulphate : < 0.80 g/100 g DIN 51575
Par a avea caracteristici foarte asemanatoare, eu sunt multumit deocamdata...
Viscosity, ASTM D 445
cSt at 40 ºC 73
cSt at 100 ° C 13.2
Sulphated ash, wt%, ASTM D 874 0.8
Phosphorus, wt%, ASTM D 4951 0.08
Flash point, ° C, ASTM D 92 234
Density at 15 ° C, kg / l, ASTM D 4052 0.845
Base number (TBN) ASTM D 2896 7.8
MRV at -30 ° C, cP, ASTM D4684 26400
viscosity Index 176
HTHS viscosity, mPas at 150 ° C, ASTM D 4683 3.76
liqui moly 4600 5w30
TECHNICAL
DATA Viscosity class : 5W-30
Density at +15 °C : 0.855 g/cm³ DIN 51757
Viscosity at +40 °C : 64 mm²/s DIN 51562
Viscosity at +100 °C : 11.6 mm²/s DIN 51562
Viscosity index : 178 DIN ISO 2909
Flash point : 232 °C DIN ISO 2592
Pour point : - 36 °C DIN ISO 3016
ASTM color : 2.5 DIN 51578
Ash, sulphate : < 0.80 g/100 g DIN 51575
Par a avea caracteristici foarte asemanatoare, eu sunt multumit deocamdata...
black_ays
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2017
- Mesaj Privat