Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • vali_stil

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salutari tuturor.am avut niste probleme cu masina,mai exact cand am pornit-o dimineata a pornit ok,dat fiind ca afara era -1 grad.Dar a pornit accelerata la 1500 de ture...ceea ce mi s-a parut ciudat.Am lasat-o asa sperand ca isi v-a reveni..La un moment dat si-a revenit,dar cand am plecat de pe loc mi-a aparut in bord ''check engine" si nu mai mergea sa accelerez deloc.Am oprit-o,am pornit-o iar si imi statea accelerata la cam 1400-1500 de ture.Am reusit sa ajung asa cu ea la un baiat cu un tester Opel..tech2.Imi era frica sa nu fie pompa de injectie.Dar bagand-o pe tester i-a dat eroare la pedala de acceleratie.Nu stiu sa v-a zic exact codul erorii pt ca el nu mi l-a spus.Mi-a zis ca lui i arata ca si cum pedala ar fi apasata la maxim.
Am ajuns acasa si m-am pus sa demontez pedala sa vad ce sistem are.
Am reparat-o si m-am gandit sa fac un tutorial ca sa stie si alti utilizatori de Opel ca al meu cam ce sa faca in situatia in care patesc la fel.Operatiunea nu este prea complicata,dar cere indemanare.Cred ca cel mai greu este de scos pedala de la locul ei deoarece este cam inghesuit pe langa scaun...dar cu rabdare se poate face.
Pedala este prinsa in 3 piulite...1 in partea de jos si 2 in partea de sus ale pedalei.Aveti nevoie de o tubulara de 10 si de o cheie cu cricket cu prelungitor.
Dupa ce desfiletati piulitele scoateti pedala de la locul ei si deconectati mufa si gata,a-ti scos-o.
unde intra mufa are un capac de plastic deasupra pe care il scoateti cu o surubelnita finuta.sub capac este potentiometrul care da comanda la calculator sa accelereze.O sa pun poza cu potentiometrul.

In poza eu am capacul despre care vorbeam scos.
La mine ce s-a intamplat...verificand firisoarele acelea care fac contact cu placa potentiometrului si mufa am observat ca unul din firisoare s-a desprins de pe placa,ceea ce cred ca din cauza asta mi-a facut mie probleme,nefacand contact cu placa.si implicit cu potentiometrul.Am curatat potentiometrul dand-ul cu spray de contacti R10 se numeste spray-ul
Apoi cu pistolul de lipit am lipit pe placa firicelul care nu facea contact bine cu placa.

Apoi am pus inapoi capacul de plastic care acopera potentiometrul,si am mers la masina cu pedala de acceleratie sa o montez.
Montajul se face invers demontarii,se cupleaza mufa la potentiometru,se baga pedala la locul ei si se pui piulitele.
Dupa operatiunea pe care am facut-o masina se comporta normal,se acceleraza normal.
Sper sa fie de folos acest tutorial..si daca cineva are idei mai bune pt realizarea acestei operatiuni il rog sa posteze cu eventuale completari.
Multumesc.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
felicitari pentru tutorial si gasirea problemei Smile
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,283
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
3 mesaje din care 2 sunt tutoriale. Un exemplu de urmat.

Felicitari si multumim pentru tutoriale!
  • petrache_adrian2005

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut colegu. Am desfãcut si eu pedala de accelerație, am desfãcut capacul cu mufa care este prins în șuruburi, si surpriza a mea nu aratã cã a ta înãuntru. Sa nu fi demontat eu ce trebuie?
Skip ads

  • vali_stil

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salut.Daca ai demontat pedala de acceleratie si ai desfacut-o e posibil sa fie alt tip de pedala.Ce motorizare ai,poate la tipul tau de motor este alta pedala.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,486
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Pare cã(din profilurile voastre) aveți motorizãri diferite: X17DTL vs. Y17DT. Și colac peste pupãzã la Y17DT sunt 2 tipuri de pedala de accelerație...
  • petrache_adrian2005

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Da colegii eu am Y17DT. Atașez si o pozã cu tipul pedalei.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,486
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ai demontat ce trebuie,aia e! Ai desfãcut-o? Pune niște poze cu ea desfãcutã, poate te ajutã cineva ...
Skip ads

  • petrache_adrian2005

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am montat-o la loc ca nu am vazut nimic in neregulã. Are decat o plãcuțã electronicã și niște lamele care se plimba pe plãcuțã. La mine cand merg in coloanã si dau 2 metri mai in fațã cand calc ambreiajul se accelereazã singura pânã pe la vreo 1800 de rotații, si ma gândeam ca poate e din accelerație.
  • vali_stil

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca la tine mergea normal,numai ca in coloana cand plecai de pe loc se accelera.la mine era altceva..de cand porneam se pornea turat motorul si nu puteam accelera.
  • petrache_adrian2005

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Da colegule la mine e invers.
  • Nelutobol

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Aceiasi pedala o am si eu sa zic asa. De fapt acelasi cod. In mers am probleme adica imediat cum plec de pe loc motorul se duce in 1500 de ture si nu mai are deloc acceleratie rãmânâng numai in 1500 de ture. Cãlcând frâna scade la 900. Iau piciorul de pe frâna merge in 1500 de turatii. Dacã masina sta pe loc , pornesc motorul si rãmânând numai pe loc (chiar si o orã!) Motorul merge perfect cu acceleratie cât vreau sa o turez. Probleme face numai in mers.
Mentionez ca am curatat senzorul de pe pedala(de fapt este un potențiometru) am schimbat si ECU impreuna cu cipul din cheie si cititorul din volan si totusi problema persista. La tester mi-a dat problemã senzor pedala acceleratie dar ma intreb de ce numai când masina este in miscare?.
Cu masina in stationare pornesc motorul si fara sa plec, motorul se tureazã normal fara nici o problema chiar si o orã !.
Skip ads

  • SmarianTosa

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2023

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu la un astra g din 2001 1.6 8v...pe loc se tureaza normal dar in sarcina nu are putere ...nu se accelereaza normal dar nu tot timpul....cum ai rezoltavo?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,486
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Bun venit la CO!
Sper sã fi nimerit bine aici...s-a discutat despre pedale de accelerație de diesel...
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR