Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cilindrul negru de pe ventilator este rezistenta pt. treapta II si este arsa.
Cauta alta la dezmembrari si inlocuieste-o. Ai grija cum faci legaturile ca se incing foarte tare firele rezistentei.
Vezi ca poti sa demontezi ventilatorul fara sa dai bara jos. E prins in 4 suruburi si cateva coliere de plastic.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La z16xe,diagrama de functionare a electroventilatoarelor implica 2 electroventilatoare,2 rezistente(cate una pe fiecare electroventilator) si o rezistenta separata inseriata circuitului electroventilatoarelor functie de programul calculatorului racire motor. In linii mari,turatiile sunt la fel ca la modelele care fac acelasi lucru cu switch-uri si relee,doar ca aici sunt "electronizate"...
  • stefihouse

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Maine incerc sa o dau jos, am cautat la dezmembrari dar nu am gasit nici macar electroventilatorul, se poate comanda nou cu 400 ron iar cel original trece de 1100 ron. Daca as sti valorile tehnice ale capsulei (temperatura si rezistenta), as avea pe cineva care sa mi-o confectioneze. Banuiesc ca trebuie montata in acelasi loc pt temperatura de acolo. Merci dragi colegi Cool
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:La z16xe,diagrama de functionare a electroventilatoarelor implica 2 electroventilatoare,2 rezistente(cate una pe fiecare electroventilator) si o rezistenta separata inseriata circuitului electroventilatoarelor functie de programul calculatorului racire motor. In linii mari,turatiile sunt la fel ca la modelele care fac acelasi lucru cu switch-uri si relee,doar ca aici sunt "electronizate"...

Vectra B nu are calculator de racire.
Are termocupla si relee in cutia din fata bateriei, pentru declansarea ventilatoarelor pe diferite trepte.
Rezistenta de pe carcasa fiecarui ventilator este aferenta treptei a II-a de ventilatie.
Skip ads

  • stefihouse

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Intradevar, asa este Iulian1971, am studiat putin problema si vreau sa fac unele corecturi asupra greselilor(erorilor) mele din posturile anterioare. Pt acest model de motor(Z16 XE) sunt doar 2 trepte de turatie la ambele ventilatoare, cele 2 ventilatoare lucreaza impreuna tot timpul. Mufa de cuplare pt ele este cu 3 pini( 2 circuite-unul treapta 1 si unul treapta 2) Releele raspunzatoare de alternanta treptelor sunt langa baterie asa cum ai zis. Mai sunt cateva relee si in fata bateriei, acelea nu stiu pt ce ar putea fi...Smile
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Din cate imi amintesc, cele din fata bateriei erau pt. treapta I si II + releu A/C.
La Vectra 2.0 dti aveam 3 trepte de ventilatie. Sigurantele si releul pt. treapta III erau langa filtrul de aer.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Scuze pentru informatia eronata data,informatia era corecta pentru Astra G, 2001,iar comoditatea m-a facut sa nu consult documentatia...! Luand de baza anul,am gresit,deoarece dotarea pe Vectra,a ramas in urma Astrei.Acum am consultat documentatia si am vazut eroarea! inca odata,scuze...!
  • stefihouse

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema ieftin, insa cu multe ore de munca( dureaza mult sa demontezi si sa montezi ventilatorul). Capsula neagra cu problema nu se gaseste de cumparat, nu am gasit la dezmembrari desi cred ca nimeni nu ti-o da fara ventilator. Conform schemei electrice in ea gasim o rezistenta pt treapta 1 si o bobina(cel mai probabil antiparazitara pt radio) prin care trece curentul pt treapta doua adica pe direct. Problema mea era ca nu functiona treapta 2, desi mufa de cuplare era alimentata corespunzator de catre releeul treptei 2. Am hotarat sa anulez bobina respectiva chiar daca o sa-mi bruieze radioul Smile).Am taiat firul negru care intra in capsula si l-am legat de firul rosu care iese din capsula si intra in ventilator, adica am facut un by-pass impreuna cu o persoana de specialitate Very Happy. Deocamdata functioneaza corect ! Daca cineva se confrunta cu aceasta problema, va stau la dispozitie. Bafta si succese marete ! Smile)
Skip ads

  • DRoberto

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Buna ziua .opel Vectra b 1.8 Gpl apa îmi creste la 100 câteodatã și pe roșu precizez ca antigel in ulei nu este nici invers ..termocupla pornește la 90 și ceva dar nu poate sa o rãceascã ..cu ac deschis urca mai repede .furtunul acela de apa gros este tare tare ..un mecanic mi-a spus ca este garnitura de chiuloasa arsa ..pot sa dau termostat jos sa umblu fãrã el poate sta la normal acul in bord
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Acela nu se numeste mecanic auto.
Poate fi doar un schimbator de consumabile intr-un service auto.
Daca ar fi dusa garnitura de chiuloasa, fie s-ar amesteca uleiul cu antigelul si nu este cazul, fie ar intra antigel in camera de ardere unde ar fi prajit. In acest caz ar trebui sa ai bule de gaz in instalatie si sa completezi des cu antigel. De asemenea, ar trebui sa scoata fum alb pe esapament.
Cel mai probabil ai probleme cu termostatul, adica nu deschide complet si debitul care trece prin el este insuficient.
Ar mai putea fi radiatorul partial infundat. Adica nu mai trece lichidul de racire prin toate celulele. Se infunda in partea de jos.
  • DRoberto

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2017

  • Mesaj Privat
ieri am Pornit-o fãrã capac la vas de antigel și pe la 90 și ceva de grade a fãcut o bula mare de mi-a dat afara din antigel ..de fiert nu a fiert apoi a pornit ventilator
  • DRoberto

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Cum pot curatã radiator fãrã al da jos se poate
Skip ads

  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
E bine ca a iesit bula aceea de aer.
Cu motorul rece sa desfaci capacul de la vasul de expansiune si sa-l insurubezi la loc dupa 1-2 minute. Il strangi bine.
Daca tot mai ai probleme, verifici/inlocuiesti termostatul. Daca il schimbi, cumperi termostat original.
Despre curatat/desfundat radiator:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=49040
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Eu l-as desfunda demontat de pe masina.
Sa nu bag in motor tot felul de substante....
  • DRoberto

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru rasp
  • CIonut776

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2020

  • Mesaj Privat
La mine nu functioneaza treapta 1....sa procedez la fel ....?
  • CIonut776

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2020

  • Mesaj Privat
stefihouse a scris:Am rezolvat problema ieftin, insa cu multe ore de munca( dureaza mult sa demontezi si sa montezi ventilatorul). Capsula neagra cu problema nu se gaseste de cumparat, nu am gasit la dezmembrari desi cred ca nimeni nu ti-o da fara ventilator. Conform schemei electrice in ea gasim o rezistenta pt treapta 1 si o bobina(cel mai probabil antiparazitara pt radio) prin care trece curentul pt treapta doua adica pe direct. Problema mea era ca nu functiona treapta 2, desi mufa de cuplare era alimentata corespunzator de catre releeul treptei 2. Am hotarat sa anulez bobina respectiva chiar daca o sa-mi bruieze radioul Smile).Am taiat firul negru care intra in capsula si l-am legat de firul rosu care iese din capsula si intra in ventilator, adica am facut un by-pass impreuna cu o persoana de specialitate Very Happy. Deocamdata functioneaza corect ! Daca cineva se confrunta cu aceasta problema, va stau la dispozitie. Bafta si succese marete ! Smile)

  • uran

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2016

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Din cate imi amintesc, cele din fata bateriei erau pt. treapta I si II + releu A/C.
La Vectra 2.0 dti aveam 3 trepte de ventilatie. Sigurantele si releul pt. treapta III erau langa filtrul de aer.



Salut! Am vectra b 2.odti x20dth. Termocupla pleaca la 92 93°C la relantee, iar în mers prin pornește pe la 107 -110°C si scade pana la 97°C.
Ce probleme poate sã fie?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR