Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut colegi ,credeti-ma nu credeam ca mai apuc ziua asta sa postez ca am rezolvat problema cu troncanelile pe fata .Deja ii pusesem gand rau si sa schimb marca cu alta marca .Deci ai sa va spun cum am ajuns sa gasesc buba.Aflasem de la cineva de o statie itp. care are stand de testare amortizoare si zic ai sa merg ,gandindu-ma ca este ultima mea sansa sa gasesc buba ,zis si facut ,o pune o pe stand ,dar dupa ce i-am explicat ca am amortizoare noi si omul zice ca daca e asa nu prea avem ce vedea ,in sfarsit zic mai nene verific-o si pe orizontala si pe verticala.Pe verticala mesterul zice ca nu are nimic ,acu o pune orizontala si zice ca pivotul pe dreapta are joc si asa era ca am vazut cu ochii mei.Bun zic am rezolvat ,platesc si plec.Acu dupa cum stiti astra j are pivoti corp comun cu bascula.Iarasi zic asta e le schimb.Le-am comandat si ai sa le schimb personal si incep , bineinteles cu dreapta.Cand ajung sa desfac surubul pivotului ,ce sa vezi ,slab si uzat maxim.Deja ma durea capul si bineinteles ca pivotul nu avea nimic.In sfarsit daca tot am cumparat basculele ,le schimb .La primul test troncanea la fel si credetima ca imi venea sa ii dau foc.Bun acu 2 zile observ ca pierdea antigel la furtunul tur care ducea la caloriferul din bord si zic ai sa vad ce are ,cand ce sa vezi curgea pe la mufa ,o scot are o siguranta ,pun niste banda de teflon si o mufez la loc ,era garnitura din mufa uzata si csnd sa pun si siguranta o scap in scut.Zic cateva injuraturi si ma apuc sa o urc pe butuci si sa dau scutul jos ,ca altfel nu am putut-o recupera.Am gasit-o si zic ,daca tot sunt sub masina ,ai sa ma verific una ,alta ,toate ok si ma duce dracul de urechi sa misc si de etrieri ......si ce sa vezi ...latrau pur si simplu ,mai ales stanga .Zic din nou ai sa dau rotile jos ca tot era pe butuci si sa vad ce pot face .Demontez etrieri si pe culise pun niste banda de teflon si le montez la loc .Cand am iesit cu ea in test ,liniste in masina.
Acum asta este doar o carpeala si rog pe cei care au schimbat ,sau au facut modificari ,ce pot sa fac ,sa schimb suportii etrier sau sa fac la strung culisantii pe cota din suporti.
Nu stiu acum ca daca schimb suportii ,sunt ok ,sau patesc la fel.Suportii etrieri vin cu tot cu culisanti ,sau fara.
Skip ads

  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Vezi ca sa mai discutat despre jocul glisierelor,si eu le-am schimbat pe fata,urmeaza pe spate.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Primul lucru care l-am facut cand am fost cu ea prima data in service .am schimbat glisierele ,stai linistit ca stiam ,asta a fost acum 1 an jumate.Problema este suportii etrierilor care au alta cota decat glisierele si degeaba le schimb.Intre timp am mai umblat de 2 ori la etrieri si am pus vaselina ff.groasa si pareau ok ,dar doar pareau.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Unde pot gasi o pereche de suporti etrier ,punte fata astra j A17DTJ, care sa fiu sigur ca nu are problema din fabrica cu culisele ,chiar si aftermarket.
Skip ads

  • birlec

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2010 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Si eu am avut tot felul de batai pe fata la viteze mici pe drumuri cu piatra cubica sau la trecere peste calea ferata sau linii de tramvai etc. La mine s-a rezolvat cu putin burete intre capul de telescop si plasticul de deasupra acestora cum se vede in poze


Recomand un burete mai dens si mai gros decat cel care l-am pus eu. La mine acum e liniste. Recomand sa incercati varianta asta inainte sa dati banii pe telescoape noi si scumpe
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu inteleg rolul buretelui ,ce ar putea produce zgomote acolo ,decat flansa ,rulment sarcina .Eu am depistat sursa zgomotelor ,etrierii fata si inca nu am rezolvat ,urmeaza .
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
birlec a scris:Si eu am avut tot felul de batai pe fata la viteze mici pe drumuri cu piatra cubica sau la trecere peste calea ferata sau linii de tramvai etc. La mine s-a rezolvat cu putin burete intre capul de telescop si plasticul de deasupra acestora cum se vede in poze


Recomand un burete mai dens si mai gros decat cel care l-am pus eu. La mine acum e liniste. Recomand sa incercati varianta asta inainte sa dati banii pe telescoape noi si scumpe

Asta da curs de mecanica/intretinere auto....😎
Inteleg ca ai "rezolvat" problema zgomotului prin acoperire/innabusire.
El exista in continuare, dar nu mai razbate asa de tare prin burete ca sa-l auzi.
Datorita solutiei constructive, acolo se vor produce intotdeauna zgomote.
La destinderea arcului comprimat, flansa amortizorului loveste in caroserie.
Buretele acela nu se uda cand ploua sau cand speli masina?
Daca se uda, retine apa si va rugini flansa si caroseria!
Mai bine pui niste vaselina intre flansa si caroserie.
Si elimini buretele acela.....
  • birlec

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2010 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Bataile sunt din cauza ca flansa respectiva atinge plasticul de deasupra lui la trecerile peste denivelari mici si asta pentru ca a fost proiectata prost. Acolo trebuia proiectat in asa fel incat intre flansa si plastic sa fie macar un 5 cm distanta tocmai sa nu apara zgomote de genul asta dar in realitate e sub 1 cm ceea ce duce la aparitia zgomotelor. Asta e solutia care am gasito eu daca are altcineva idei mai bune sunt bine primite dar decat dat din umeri ale mecanicilor eu zic ca mai bine asa. Legat de umezeala se pot face alte ajustari in asa fel incat sa nu apara rugina. Astept idei. Multumesc anticipat
Skip ads

  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Ca rezolvare cred ca trebuie schimbate flansele cu rulmentii de sarcina si flansele (saibele ) superioare ale amortizoarelor ,acelea unde ai pus buretii si o sa scapi de zgomote.Colegul Tai-Pan are dreptate ,nu cred ca ai rezolvat nimic cu buretii, dar acu fiecare face cum crede .
  • birlec

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2010 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Le-am schimbat acum 2 ani si tot degeaba...acelasi zgomot ca si cu cele vechi ceea ce inseamna bani aruncati...nu e de la flanse sau telescoape e de la proiectarea proasta. Solutia asta este pentru cei care au pus telescoape si capete de telescoape si flanse noi si nu au scapat de zgomote
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Mai ai cumva capacelele acelea de plastic pe piulitele din capul amortizoarelor ...daca da scoatele si nu mai atinge amortizorul in plasticul de deasupra ,acolo unde ai pus buretele.Zicea cineva aici pe forum ca le-a scos si nu mai avea zgomote in zona aceea.Eu nu am zgomote in zona aia.
  • birlec

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2010 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am incercat dar degeaba ca atinge marginea din fata a flansei in plastic ca e inclinata sub un anumit unghi flansa asa incat partea din fata vine la nici 1 cm de plastic. Multumesc oricum pentru sfat.
Eu nu stiu alte masini sa aibe plasticul ala peste flansa...posibil sa fie
Skip ads

  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Am rezolvat cu troncanelile ,am schimbat suportii ertrier fata cu tot cu culise ,achizitionate din desmembrari ,de la o masina cu 39000 km , anul nu il stiu ,dar cred ca mimim 2012 ,deci cu varianta inbunatatita a suportilor etrier si se pare ca nu mai au joc deloc ,cel putin la mana..Am mai schimbat si discurile si placutele fata noi, dar placutele sunt cu un strat exterior de silicon cred.Am scapat de troncaneli in proportie cam de 95% ,deci tot se mai aude ceva dar ff.putin ,probabil o mai fi ceva ,dar deja m-am cam saturat si nu ii mai dau importanta.
  • moshu72

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2012

  • Mesaj Privat
O metoda pe care eu am folosit-o cu succes pentru a verifica flansele amortizoarelor: cu rotile din fata suspendate si motorul pornit se baga in orice treapta de viteza si in timp ce rotile se invart se apasa pedala de frana concomitent cu ambreiajul Daca se va auzi zgomot in partea superioara a angrenajului telescop-arc, atunci flansa este uzata. La verificarea manuala prin miscarea repetata a angrenajului sus/jos nu s-a putut sesiza uzura flansei.
  • astrafan257

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Si la mine s au auzit troncaneli pe partea din fata din 2015 de cand am masina. Am schimbat o busca mare brat pe dreapta, troncanelile tot se auzeau. Am schimbat dupa un an ambele bucse si nici o schimbare. Am fost la un alt service pentru verificare. Au zis ca suspensia este foarte buna, ma intreba daca am amortizoarele pe gaz si nu am stiut daca sunt sau nu. Nici o rezolvare pana astazi cand am schimbat amortizoare si flanse fata. Nu se mai aude nici un troncanit. Am 201000 km (masina luata la 140000) si suspensia se simte ca la masina sotiei care are 1800 km. In sfarsit s a rezolvat misterul. La noi greu gasesti service care sa si stie ce e de facut, iti schimba toate piesele bune pana o gasesc pe cea defecta.
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
De curiozitate, ce marca sunt amortizoarele si flansele? Multi le-au schimbat si au spus ca nu au scapat complet de zgomote.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Mi-a spus mie , kyb-uri sunt amortizoarele , flansele nu stiu.Amortizoarele astea sunt cam dure pt. drumurile noastre.
  • astrafan257

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Aantonio a scris:De curiozitate, ce marca sunt amortizoarele si flansele? Multi le-au schimbat si au spus ca nu au scapat complet de zgomote.
Amortizoarele si flansele sunt marca Kyb, mai exact amortizoare Kyb Excel pe gaz. Din tot ce am citit pe forum dar si din postarile gasite pe net sunt cele mai fiabile amortizoare dintre cele aftermarket producator japonez Kayaba (Kyb). Sunt putin mai dure dar nu ma deranjeaza, masina se simte mult mai sigura in curbe si gropile nu le simti rau ca la o suspensie sport. Amortizoarele originale am inteles ca o sa prezinte acelasi troncanit dupa un anumit numar de km si sunt mult mai scumpe. Mai exista versiunea Sachs dar au inceput sa faca rabat la calitate de cand sunt fabricate in Turcia, acum cativa ani se fabricau in Germania si erau bune. Sper sa va ajute sa alegeti varianta cea mai potrivita voua.


Ultima modificare facuta de astrafan257 la Lun 10 Feb, 2020 5:23 pm, modificat de 2 ori in total
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Am amortizoare de nu ma tine masina cate amortizoare am .....o pereche care nu au fost folosite mai mult de 500km , noi , Kyb excel g , o pereche de amortizoare Bilstein germane , care au fost folosite cam 4000km , echipate cu arcuri si flanse noi , plus o pereche de amortizoare , unul Kyb excel g , care este aproape nou si era pereche cu unul original gm , care erau pe masina cand am cumparat-o , plus inca o pereche de flanse care erau pe masina si care sunt bune .Am si basculele echipate cu bucse noi , care si pe alea le-am schimbat degeaba , ca asa mi-a zis un mecanic , ca are pivoti uzati si nu era din pivoti , era suruburile pivotilor uzate si slabite .Care aveti nevoie va stau la dispozitie ......scuze de off topic.
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Stiu de amortizoarele kyb, am pe spate de vreo 4 ani si inca se mai simt rigide in sensul bun daca pot sa zic. Pe fata insa, nu sunt convins ca de la amortizoare ar fi problema. Am schimbat vreo 3 seturi pana acum: 2 pe garantie, plus inca unul acum cativa ani. Nu se mai justifica investitia.

@Radu cam ciudat sa se slabeasca surubul + piulita de la pivot, pentru ca astea ar trebui sa aiba si o pasta anti-desfacere care se "sudeaza" pe ansamblu. Dar totusi, daca era slabita piulita nu genera zgomote? In momentul in care ai strans-o nu a devenit mai siletioasa masina sau era doar usor desfiletata?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR