Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • danluminita

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Simptome:
Nu porneste la rece
Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2002
Cod motor: z16xe
Va salut! Aduc si eu in diacutie o problema si sa cer un sfat
Masina din semnatura astra g break z16xe nu vrea sa porneasca la rece pun contactul se aprinde bordul iar când dau pe electromotor nu se intampla nimic nici un zgomot nici o licarire nimic si pot sa incerc mult si bine decât impinsa porneste.
Dupa ce a pornit impinsa nu mai sunt probleme o opresc si porneste de cate ori ii dau la automat si de cate ori vreau eu.
Doar la rece face sau cind stã oprita cateva ore
Am citit pe forumuri si am ajuns la concluzia ca ar fi un releu de control la pornitea la rece.
Credeti ca ar putea fi si alta cauza?
Astept ceva pareri!
Multumesc!
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

la astra 2001-2004 in schema electrica nu apare nici un releu de control la pornirea la rece, nu inteleg la ce releu te referi.

masina ta ar trebui sa porneasca.

eu as verifica daca ajunge plus la bobina electromotorului cind dau la automat, dupa schema plusul ala vine direct din contactul cu cheie, pe un fir negru cu rosu.
- daca acolo nu ai plus atunci ai fir intrerupt, contacte imperfecte in mufele firului rosu cu negru (in papucul de la electrmotor sau de la contact) sau contact cu cheie defect in partea de comanda electromotor (adica pe ultima pozitie, cred ca se poate repara).
- daca acolo ai plus cind dai la automat atunci verifica si firele groase care vin de la baterie la electromotor - la bornele bateriei si la bornele electromotorului trebuie sa ai contacte perfecte.
- trebuie verificat sa ai masa buna de la baterie la caroserie si motor.
- daca toate astea sint in regula mai ramin carbunii electromotorului, probabil s-au tocit maxim si dupa pornire, din trepidatii mai reusesc sa faca un contact care iti asigura pornirile de care zici.

mie personal imi pare defect de carbuni.
daca inlocuiesti carbunii sfatul meu este de a schimba si bucsile lui tot acum.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Foarte buna explicatia colegului gabi.Si eu tot asa as proceda,as verifica existenta curentului pe firul ce vine de la contact si alimenteaza bobina electromotorului,atunci cand cheia e rasucita la maxim.Daca nu exista curent,cel mai probabil partea electrica a contactului sau firul este de vina,daca exista,electromotorul este cel vinovat.Foarte posibil sa fie de vina chiar bobina electromotorului.Daca aceasta e ok si carbunii sunt varza ar trebui sa auzi un "clanc" cand dai la cheie pentru ca in bobina sunt contactele,pastilele "de putere" ale electromotorului.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil carbuni dusi la electromotor - se schimba carbuni 20 lei.
https://www.clubopel.com/vie...p=1798584#1798584 - spor la citit.
Daca lovesti usor in electromotor porneste?

Dupa ar mai fi: contact electric, sau baterie descarcata, alternatorul (daca incarca), contact imperfect borne baterie si electromotor.... solenoid-ul mai rar dar mai stii...
Skip ads

  • danluminita

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru indicatii. In timp ce verificam contactul (il șuntam cu o sarma) am observat ca din nou nu mai invirtea electromotorul atunci l-am lovit (pe electromotor) cu o coada de ciocan (mia trecut prin minte ca mai procedam asa la o dacie care avea probleme la electromotor de nu impingea bine carbunii pe mãsurã ce se toceau si isi revenea)
Intre timp am rezolvat problema, am schimbat carbunii care erau destul de tociti. S-a rezolvat cu 13 lei carbunii si 3 ore de munca.
Bucsile erau impecabile cât si bendixul si doar le-am curãțat si uns cu vaselina. Acum sper sa fie totul ok.
Va multumesc inca o data!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cei care au masini cam din 2001 - sa schimbe carbuni la electromotor, ca ii lasa masina in drum sau prin parcari eu unul sunt patit.
Bine daca nu au fost schimbati. Laughing
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

ma bucur ca ti-ai rezolvat, eu as fi schimbat si bucsile mai ales daca au aceeasi virsta cu fostii carbuni deoarece te-ar fi scutit de dat iar electromotorul jos pentru ele.

insa daca faci tu treaba asta (si nu platesti prin service) nu-i bai.

sa tii minte totusi ca nu sint schimbate bucsile si daca incepe iar sa-ti faca figuri electromotorul sa stii ca poate fi din cauza asta. eu nu am auzit pina acum sa se toceasca un rind de carbuni si bucsile sa fie totusi ca noi, cu siguranta au un grad de uzura si o uzura de citeva zecimi de milimetru (aproape insesizabila " la mina") duce la frecari intre stator si rotor care pot sa afecteze pornirea.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR