Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • JosephPorta

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Salut, sa va spun ce am patit eu, poate se mai loveste cineva de acesta problema.

De saptamana trecuta, de marti dimineta a inceput sa nu mai porneasca decat dupa 3,4 sau chiar 5 chei si sa nu vrea sa se accelereze sau sa traga pe benzina, pe gaz totul ok . Mers elegant la diagnoza: concluzie lambda 1 moarta , lambda 2 semnal intermitent si debitmetrul, aer prea mult... Am uitat sa precizez motorul, vestitul Z18XE cu gpl. Bineinteles ca si evacuare saraca si mai era ceva, dar pe aia nu am retinut-o.
Asa ca am venit aici pe forum si am cautat, si citit tot ce se putea despre problemele la pornire la acest motor. Am apelat chiar si la colegul dancuciureanu, caruia ii multumesc din nou pe aceasta cale pentru amabilitate, care mi-a confirmat ceea ce citisem pe aici. Adica, 11m3/ora de aer consumat este perfect normal, nu 6-7 cat imi zisese mie "mecanicul".
Pana aici toate bune. Dupa ce am probat alt debitmetru, curatat clapeta acceleratie, verificat bujii verificat furtune de vacuum samd. mi-am luat inima in dinti si am dat rezervorul jos cu gandul sa verific si pompa de benzina, cand colo ce sa vezi, un furtun dintre pompa si capacul care se fixeaza pe rezervor era perforat si nu mai tinea presiunea. L-am schimbat, am montat la loc si merge fara nici-o problema.
Sper ca am fost destul de explicit si ca postul meu va ajuta pe viitor si pe altii.
Bafta si drumuri bune!
Skip ads

  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
JosephPorta, care furtun, unde? Se poate o poza?

Mecanicii din Tenerife ma rup cu 30 euro/ora ca sa nu faca nimic, nu-i mai dau de cap si nici nu vorbesc spaniola... Sad((((

La mine au fost toate bune pana intr-o zi cand n-a mai pornit motorul, noroc ca motorul era cald, i-am dat drumul la vale si am pornit-o intr-a 3-a si a trecut imediat pe GPL.

Am schimbat pompa de benzina, initial imi pusese mecanicul o pompa second, ca s-a gandit ca e prea scumpa una noua (130 euro pretul lui), iar mai apoi i-am adus eu o pompa noua (35 euro in magazin) si tot nu porneste.
Dupa ce imi pusese pompa lui, pornea la 2-3 minute de invartit si parca mergea in 3.
Filmul meu https://youtube.com/watch?v=xT3xb1PTsjc

Dupa ce am pus pompa noua, n-am mai auzit-o pornita, doar ce-mi spune mecanicul ca nu merge si o lungeste de 2 saptamani, ca astepat un electrician care nu mai vine. Maine o iau pe platformasi incerc s-o duc in alta parte ca ma prinde Craciunul.

Azi i-am luat codurile de eroare
P0170
si ma gandesc ca ar putea fi asa. http://www.youtube.com/watch?v=I9uCu9_I0cc

P2108 n-am gasit inca explicatii, poate de la incercari repetate de pornire si calcat pedala de acceleratie fara rezultat....

P1612
P1613
Astea sunt de la imobilizator, cred ca e datorita faptului ca au tot dat la cheie pana a murit beteria

P0130
ceva cu sonda lambda, cred ca sunt gazele nearse de la cum merge acum motorul.

Astept orice sfat,
Multumesc.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Pompa de benzina pentru Z18XE trebuie sa aiba presiune de 3,8 bari, daca ai pompa de astra cu 3,0 bari (cam toate aftermarket au3.0 bari) merge in 3 pistoane, nu baga destula presiune. Schimba si filtrul de benzina.
  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Cand cumperi o pompa noua, te astepti sa functioneze perfect. Din pacate n-a fiost asa.
https://youtube.com/watch?v=2Ry1dp1BVpQ
Pompa cu capat negru e cea noua (SIDAT), pompa cu capat alb e cea originala ce am scos-o din rezervor.
Am comandat alta pompa.
Revin curand cu noutati.
Skip ads

  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
In final, am schimbat pompa SIDAT cu alta pompa indentica si momentan functioneaza.
Porneste la sfert, nu sunt probleme nici la demaraj, sper s-o tina asa.
  • VN01SIG

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2012

  • Mesaj Privat
salutare dragi iubitori de masini si pasionati, sper ca nu va deranjez cu acest post.
de curand am salvat o zafira a 2002 benzina 1.8 125 cp manuala, de la niste oameni rai, care cred ca urau masinile si isi bateau joc de ele, iar dupa ce am ajuns cu ea la garaj pe op-com mi-a dat urmatoarele erori 12 la numar :

p 0130 - (Cool senzor 1 O2 - semnal incorect - nu este prezent
p 0301 - (1) detectat rateu la cilindrul 1 - nu este prezent
p 0304 - (1) detectat rateu la cilindrul 4 - nu este prezent
p 0220 - (2) circuit 2 potentiometru clapeta - tensiune mica - nu este prezent
p 0120 - (1) circuit 1 potentiometru clapeta - tensiune mare - nu este prezent
p 1550 - (4) clapeta electronica - control sarcina (numai control aprindere) - nu este prezent
p 0100 - (2) circuit pentru masa-/debit aer - semnal prea mic - nu este prezent
p 0110 - (1) senzor de temperatura pt. aer admisie - tensiune prea mare - nu este prezent
p 0443 - (4) circuit pentru ventil aerisire rezervor - intrerupt - nu este prezent
p 0170 - (2) gaze evacuate : sarac - prezent
c 1525 - (2) semnal (D+) motor pornit - lipsa - prezent
c 1525 - (2) semnal (D+) motor pornit - contact imperfect - prezent

am inceput prin a schimba bujiile, am curatat cu sprey de contacte debitmetrul, am dat jos si curatat clapeta de admisie dar era curata..., am suflat filtrul de aer, urmand a-l schimba dar si pe celelalte, am sters erorile de mai sus cu op-com-ul,
apoi am pornit-o si am dat o tura cu ea, era ceva mai bine dar s-a aprins martorul motor in bord, asa ca am pus iar op-com-ul si au rezultat doar umatoarele erori :

c 1525 - (2) semnal (D+) motor pornit - lipsa - prezent
c 1525 - (2) semnal (D+) motor pornit - contact imperfect - prezent
p 0170 - (2) gaze evacuate : sarac - prezent

acestea mai sunt 3 la numar si daca le sterg doar acestea revin...
va dati seama ce oameni a cunoscut saracuta..., oameni de nici 1 ban ! care dupa mine nu merita masini de nici un fel !
vreau sa va rog daca ma puteti indruma spre ce anume sã-mi îndrept cãutarile caci poate am gresit undeva si altceva nu stiu ce sa ii mai fac momentan, erorile care au mai ramas si martorul motor aprins ma depasesc dar sper ca mai gasesc oameni aici care sa tina cat de cat la masini si sa ma ajute sa o fac buna cum ar fi trebuit sa fie...
am vazut ca erorile c1525 pot fi legate si de servo-directie...care mi se pare ca merge putin cam greu,
nu va mai spun cand am luat-o avea si airbag-ul aprins in bord, dar nu sunt sarite airbag-urile, are volanul care sta intr-o parte nu e fixat pe mijloc, si martorul abs, esp aprins...dar a scapat de acestea cand am sters erorile cu op-com-ul ramânând doar cele 3!
ca simptome la rece cand porneste fluctueaza relantiul, scoțând mufa de la debitmetru dã sã se calmeze dar din cand in cand scade turatia aproape sa se opreasca motorul, iar daca o tin din acceleratie merge normal, si dupa ce se incalzeste merge rotund frumos tot cu mufa scoasa la debitmetru, si apoi in mers e cam moale...cam astea ar fi simtomele...
astept parerile ideile, sugestiile si informatiile de la voi daca vreti si puteti sa alocati putin timp din experienta si cunostintele voastre, sa pot readuce la ce a fost masinuta asta!
multumesc anticipat de raspuns, stima, si numai drumuri bune!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Verifica legãturile de la alternator, din cite îmi aduc aminte este un fir alb cu albastru care da un semnal cãtre pompa servo.Dacã alternatorul nu încarcã bine semnalul ãla nu exista (sau nu e ce trebuie ) si pompa merge aiurea.
Cred ca prima data semnalul merge la ecu si de acolo la servo. (nu pot vedea schema acum ).
Verifica sa fie încãrcarea buna minim 13,8 V cu consumatorii porniți.
Dupã masa ajung acasã și mã uit pe schema electrica dacã mai ai nevoie.
  • VN01SIG

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2012

  • Mesaj Privat
@gabimilo1 ... multumesc mult, da incerc azi sa verific incarcarea, si apoi sa curat contactele si sa verific firul alb cu albastru de la alternator la pompa... orice informatii sunt un plus si binevenite ... daca se poate si ceva despre schema cand se poate ...
multumesc, stima, drumuri bune!
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
la motorul z19dth firul alb albastru este intre alternator si ecu.

servofrina este legata la modulul de distributie inteligenta a puterii din compartimentul motor (asa scrie pe schema).
  • VN01SIG

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2012

  • Mesaj Privat
salutare, am verificat incarcarea si imi arata pe aparatul de masura 13,54.
imi ramasese aprins si martorul motor,deoarece am scos mufa de la debitmetru, ca parca merge mai bine asa...si asa am mai mers cu ea prin oras si cand am revenit am pus iar op-com-ul a dat urmatoarele erori :
p0170 - ( 2 ) gaze evacuate : sarac - nu este prezent
p0100 - ( 2 ) circuit pentru masa-/debit aer - semnal prea mic - nu este prezent
p0110 - ( 1 ) senzor de temperatura pt. aer admisie - tensiune prea mare - nu este prezent
am verificat cu mufa pusa valorile de lucru si la relanti 798 si primul reper de senzor masa aer era la 0,23 v si la al doilea reper senzor de masa aer era 6 kg/h, am facut rost de un alt debitmetru si cu acesta da valorile masurate tot la relanti 798, la primul reper de senzor masa aer era la 0,27 v si la al doilea reper senzor de masa aer era 8 kg/h,
celelalte erori c1525 ( 2 ) si ( 8 ) nu au mai rezultat, doar una care rezulta cred ca se aprinde si in bord martorul abs esp si este :
c0040 - ( 8 ) circuit senzor roata dreapta fata - semnal incorect - prezent cred ca se refera la rulmentul cu mufa de abs al rotii drepta fata deoarece in mers se aude si un gâjâit si se aude din ce in ce mai tare pe masura ce viteza creste, cred ca trebuie schimbata fuzeta cu tot cu rulment ca nu cred ca se poate schimba doar rulmentul(nu stiu cum este acolo) dupa acestea am sters iar erorile si fiindca statica verificarea cu op-com-ul nu a mai rezultat eroarea c0040, iar daca am schimbat si debitmetrul au fost sterse si cele 3 erori p0170 ( 2 ), p0100 ( 2 ) si p0110 ( 1 ) apoi nu a mai dat absolut nimic...
ramane iar maine sa mai merg cu ea sa vedem ce se mai aprinde si apoi sa pun iar op-com-ul si sa vedem ce spune...
multumesc lui @gabimilo1 ca te-ai uitat pe schema si mi-ai spus, intradevar merge tot la fel mi se pare mai greu directia, zafira pe care o am este z18xe, dar daca rezolv cu eroarea p0170 debitmetru sper doar sa fie, daca nu verific si sonda lambda, si scap de pornirea in fluctuatii si martorul motor din bord, schimb si rulmentul abs cu fuzeta sau fara si se rezolva si martorii aprinsi abs si esp, o sa ramana doar servo directia...sper...care sa mai necesite cautari mai tarziu...
multumesc inca o data iar tot ce raspundeti referitor la erorile pe care le-am pus ca imi apar sunt un plus pentru cunostinte si binevenite, stima, si numai drumuri bune!
  • VN01SIG

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2012

  • Mesaj Privat
salutare, revin cu noutati si anume inlocuind debitmetrul am scapat de martorul motor aprins din bord, iar erorile p0170 ,p0100 ,p0110, c1525 nu au mai aparut pe op-com momentan maxim 50km facuti cu debitmetrul nou, si relantiul cand e rece si pornita prima oara nu mai oscileaza pare ca si-a revenit...
o singura si ultima problema sper este a mai ramas eroarea : c0040 - ( 8 ) circuit senzor roata dreapta fata - semnal incorect - prezent , care sper dupa ce voi schimba si senzorul abs, cu rulment si fuzeta se va sterge si va disparea si ea...!
va multumesc ca ati fost alaturi aici pe forum si m-ati ajutat chiar daca nu ati intervenit, dar citind alte posturi cu diferite probleme ale voastre si intampinate de voi, am simtit ca cineva este aici si te va ajuta, asta m-a facut mai puternic si mã indemna sa merg mai departe, nu am incetat sa sper ca porblema intalnita la zafira mea nu va avea rezolvare...chiar daca suntem in 2020, si lumea mi se pare mie e din ce in ce mai rea, indiferenta si nepasatoare in a-i ajuta si pe altii chiar si cu un sfat...scuze ca am sarit de la una la alta...unde-s multi puterea creste...si eroarea dispare... Wink
revin dupa ce schimb si rulmentul abs...
  • VN01SIG

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salutare, revin prin a va spune ca erorile privind debitmetrul nu au mai aparut, si cea de la abs esp când apare si dispare singura, momentan a dispãrut, dar mai este zgomotul produs de rulmentul defect... care va dispãrea dupã ce il voi schimba, în rest momentan merge asa.
Știți cumva unde gasesc carcasa de airbag volan, deoarece este rupt in dreptul butoanelor de claxon... Multumesc si
tuturor va doresc drumuri bune.
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
eu am gasit pe net la o firma din Oradea (pentru zafira)

nu recomand (desi eu mi-am pus, dar imi asum riscul) deoarece am citit pe net ca daca aceste carcase nu sint originale exista riscul ca materialul din care sint facute sa te raneasca la fata in cazul declansarii airbagului.
  • VN01SIG

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2012

  • Mesaj Privat
ok.multumesc frumos, asa este posibil ca acel material sa fie mai dur, dar decat cu butoanele rupte sau scoci dat pe ele cum am vazut la altele,vin urat tare...mai bine asa cu riscul de a te zgaria, dar daca porti centura nu cred ca te atinge pe fata...o sa comand daca vrei sa imi dai un nr de tel in privat ...multumesc mult, drumuri bune si fara evenimente!
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Te sfatuiesc sa cauti unul SH care arata bine, in caz de "Doamne fereste" , te poate mutila de nu mai esti om.
Cand se declanseaza airbag-ul, se sparge plasticul si iti sare direct in fata.
  • VN01SIG

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2012

  • Mesaj Privat
salutare dragilor, revin prin a va spune ca am schimbat rulmentii pe fata la zafira A z18xe manuala, atunci cand am fost la service si a ridicat-o, verificand cu mana rotile pe fata nu doar cea pe dreapta facea acel zgomot urat dar si cea din stanga, asa ca am hotarat ca decat sa pun ceva sh si peste n stiu cat timp sa patesc la fel si sa stau sa umblu si sa dau alti bani la manopera, am pus rulmenti noi pe ambele parti si am scapat de huruit, dar si de eroarea ABS SI ESP, pentru maxim 30 km, caci am obseervat ca se aprinde iar martorul de ABS SI ESP in bord cu toate ca rulmentii abs sunt noi...uneori se sting in mers , alteori raman aprinsi, nu am mai avut timp sa pun op-com-ul, deocamdata merge asa, dar tot ma intreb de la ce poate fi... aveti cumva idee? v-ati lovit de acesta problema...?multumesc anticipat de raspunsuri..., stima si drumuri bune!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ai zis ca ai rezolvat cind ai schimbat anvelopele.

daca ai umblat in zona rotilor din nou eu zic mufe, fire, senzori sau rulmentii in sine.

nu am zis nimic pina acum dar tin la parerea ca o anvelopa nu influienteaza aprinderea sau stingerea in felul un care zici tu a martorilor abs si esp.

daca altcineva are alta parere sa o posteze.

eu am avut trei rinduri de anvelope pe zafira mea in decurs de 11 ani de cind e la mine, niciodata nu am patit sa se aprinda martorii aceia cind am umblat la anvelope.
  • VN01SIG

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salutare gabimilo1, da asa este am schimbat anvelopele si am rezolvat problema la zafira 1 sa ii spunem, mai este a doua zafira2 achiziționatã in urna unui schimb si care a fost la niste oameni care urau mașinile(putin mai sus am spus), la aceastã zafira 2 care coincidența a fãcut sa fie tot benzina Z18xe manualã în 7 locuri si tot albastrã, tot 2002, am problemele descrise si la ceea de a doua când am facut schimbul si am plecat de la respectivul la peste 60km de locația respectiva s-a aprins bordul ca un pom de crãciun, câteva le-am rezolvat, ca si huruitul, prin înlocuirea rulmentilor, sincer nu dispun de bani cât ar vrea sa ma pot ocupa de ea imediat si sa o pun pe picioare, dar încet încet sper sa o pun la punct si apoi sa gasesc pe cineva care sã o placa cum o plac si eu, apoi o sa raman cu Zafira mea 1 sa zic asa, am si gaz pe prima 1 si i-am facut sii motorul, deoarece consuma ulei... nu sunt ca altii daca nu mai merge sau sa o duc pana in pânzele albe când nu mai poate si sa o duc la fier vechi, imi place sa le fac cel puțin cum au fost ele odatã... acum sper sa si reusesc... Multumesc de intelegere... am rezolvat prin schimbarea anvelopele la z1 ca una era fabricatie 2001 dar era bunã in carne si cealalta 2005 și la maxim 2-3 zile feed la 2.3 bari in ele se duceau una la 1,3 una la 1,6, nu erau sparte si nici pe la valvã sau janta nu dãdeau, încercate, dupã câți ani aveau, și-au pierdut din proprietãți... si revenind la z2 aici trebuie sa caut contact imperfect la mufe sau nu mai stiu... poate îi dau de cap... Multumesc mult încã odatã ca este cineva aici care te poate ajuta, îndruma, si ca citeste si este lângã tine cu un sfat, sau orice este binevenit... întotdeauna am crezut ca unde este unul nu-i putere, unde-s doi puterea creste si ii dam de hac oricãror probleme... numai sa se poata... scuze ca am dat-o din una in alta... stima si drumuri bune...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu am stiut de a doua masina.

cauta ce am zis, poate - poate.
  • VN01SIG

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Ok, multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR