- Epure Dragos
- *
- 2 mesaje
- din 24 Apr 2018
- Astra 2005 Z17DTH
- Dolj
Epure Dragos
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2018
- Mesaj Privat
Buna ziua! Am un Opel Astra H din 2005 17 CDTI.
Am cumparato acum 4 luni, s-a facut caldura, m-am dus am incarcat instalatia de freon, am facut compresorul sa mearga, dar aerul rece inceteaza sa apara.
Am puso pe tester pe ea, freon are, presiune in compresor exista, tevile sunt reci gheata pana la intrarea in masina, dar aer rece nu baga. M-am documentat si se zice ca este mecanizmul de comuta Cald/Rece (motoras sau clapeta care schimba cald/rece )
Intrebarea mea este urmatoare.
Unde se afla cu exactitate acea clapta si motorasul ? (daca aveti la dispoziti un filmulet cum se schimba sau un forum cu poze/explicatii, sau alte idei despre problema mea)
Toate cele bune!
Ultima modificare facuta de Epure Dragos la Mie 25 Apr, 2018 12:50 am
Am cumparato acum 4 luni, s-a facut caldura, m-am dus am incarcat instalatia de freon, am facut compresorul sa mearga, dar aerul rece inceteaza sa apara.
Am puso pe tester pe ea, freon are, presiune in compresor exista, tevile sunt reci gheata pana la intrarea in masina, dar aer rece nu baga. M-am documentat si se zice ca este mecanizmul de comuta Cald/Rece (motoras sau clapeta care schimba cald/rece )
Intrebarea mea este urmatoare.
Unde se afla cu exactitate acea clapta si motorasul ? (daca aveti la dispoziti un filmulet cum se schimba sau un forum cu poze/explicatii, sau alte idei despre problema mea)
Toate cele bune!
Ultima modificare facuta de Epure Dragos la Mie 25 Apr, 2018 12:50 am
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Epure Dragos
- *
- 2 mesaje
- din 24 Apr 2018
- Astra 2005 Z17DTH
- Dolj
Epure Dragos
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2018
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Mihai Buugy
- *
- 1 mesaje
- din 15 Jan 2012
- Astra 2004
- Iasi
Mihai Buugy
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2012
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Ma poate ajuta cineva cu o schema electrica pentru modificarea instalatiei de clima de la compresor cu electrovalva la unul cu bobina. (si mai bine ar fi, date de contact pentru un electrician din Bucuresti sa faca aceasta modificare).
LE: Am vazut postul lui Maiandrei cu instalatia electrica.
Ma poate ajuta cineva cu o schema electrica pentru modificarea instalatiei de clima de la compresor cu electrovalva la unul cu bobina. (si mai bine ar fi, date de contact pentru un electrician din Bucuresti sa faca aceasta modificare).
LE: Am vazut postul lui Maiandrei cu instalatia electrica.
manaw
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
manaw
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
- birghi
- **
- 105 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
birghi
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salutare! Am o Vecra B, 2001, cu clima (masina din semnatura).
Uneori, nu cupleaza compresorul, desi pornesc AC-ul, iar alte ori functioneaza perfect.
Citind pe forum, ma gandesc ca una din cauze ar putea fi ca am prea mult freon. Doar ca la mine, defectul apare si cand masina este mai rece, nu doar la temperaturi mari, cand ar putea creste presiunea.
Mentionez ca atunci cand functioneaza AC-ul, cuplarea si decuplarea fuliei se face fara probleme, la fiecare apsare a butonului ECO, iar cand nu functioneaza, poti sa-i faci orice, ca tot nu cupleaza.
In afara de presiunea freonului, care se poate verifica la cei cu aparate de umplere, mai poate fi de la altceva devina?
Uneori, nu cupleaza compresorul, desi pornesc AC-ul, iar alte ori functioneaza perfect.
Citind pe forum, ma gandesc ca una din cauze ar putea fi ca am prea mult freon. Doar ca la mine, defectul apare si cand masina este mai rece, nu doar la temperaturi mari, cand ar putea creste presiunea.
Mentionez ca atunci cand functioneaza AC-ul, cuplarea si decuplarea fuliei se face fara probleme, la fiecare apsare a butonului ECO, iar cand nu functioneaza, poti sa-i faci orice, ca tot nu cupleaza.
In afara de presiunea freonului, care se poate verifica la cei cu aparate de umplere, mai poate fi de la altceva devina?
- deleted-88280
- **
- 193 mesaje
- din 21 Sep 2013
deleted-88280
- Mesaje scrise: 193
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2013
- Mesaj Privat
Trebuie sa desfaci un plastic de sub volan, are 2 suruburi in drepta si doua in stanga sub blocul de lumini.
Epure Dragos a scris:Buna ziua! Am un Opel Astra H din 2005 17 CDTI.
Am cumparato acum 4 luni, s-a facut caldura, m-am dus am incarcat instalatia de freon, am facut compresorul sa mearga, dar aerul rece inceteaza sa apara.
Am puso pe tester pe ea, freon are, presiune in compresor exista, tevile sunt reci gheata pana la intrarea in masina, dar aer rece nu baga. M-am documentat si se zice ca este mecanizmul de comuta Cald/Rece (motoras sau clapeta care schimba cald/rece )
Intrebarea mea este urmatoare.
Unde se afla cu exactitate acea clapta si motorasul ? (daca aveti la dispoziti un filmulet cum se schimba sau un forum cu poze/explicatii, sau alte idei despre problema mea)
Toate cele bune!
Am cumparato acum 4 luni, s-a facut caldura, m-am dus am incarcat instalatia de freon, am facut compresorul sa mearga, dar aerul rece inceteaza sa apara.
Am puso pe tester pe ea, freon are, presiune in compresor exista, tevile sunt reci gheata pana la intrarea in masina, dar aer rece nu baga. M-am documentat si se zice ca este mecanizmul de comuta Cald/Rece (motoras sau clapeta care schimba cald/rece )
Intrebarea mea este urmatoare.
Unde se afla cu exactitate acea clapta si motorasul ? (daca aveti la dispoziti un filmulet cum se schimba sau un forum cu poze/explicatii, sau alte idei despre problema mea)
Toate cele bune!
mgpsv259
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2005 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
astrag2008 a scris:Salut, am si eu nevoie de o parere a cunoscatorilor, la astra mea, de putin timp, atunci cand pornesc AC (manual), se aude un suierat din gurile pe unde intra aerul si parca nu mai raceste bine. Masina am luat-o in august anul trecut si mergea bine atunci AC, racea destul. Compresorul cupleaza la pornirea AC, presiunea era undeva la 4,5-5,5 bari, in opcom, iar ventilatorul de pe radiatorul de AC nu porneste odata cu activarea AC. Stie cineva ce poate sa fie sau a mai avut problema aceasta?
Multumesc
Multumesc
Salut .am si eu aproape aceasi problema dar diferenta este ca la mine ramane cuplat compresorul tot timpul.Nu stiu 100%daca trebuie sa cupleze.si decupleze .
- Florin20
- **
- 306 mesaje
- din 10 Jan 2017
- Vectra 2008 Z19DT
- Arges
Florin20
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
seftaka a scris:Va salut! Am observat in momentul cand am ac-ul pornit, am un huruit la accelerare, adica zgomotul motorului se schimba, e mult mai accentuat, parca e un tractor, si o lipsa cam mare de putere! Eu nu cred ca e normal acest lucru, ac-ul este pe pozitia 1! La drum lung cam aceeasi situatie!
La mine,Z19DT pe Vectra c insa,au gãsit "vinovat" filtrul dezumidificator..la Astra h e posibil sa aibe un un filtru dez'mai puțin complex la Vectra C e ca un recipient din aluminiu si la Astra H e posibil sa fie din material plastic..simptomele se descopera cu motorul turat la min 2500 rpm,pe loc..se observã niste variații acolo..o sa îți dai seama..Asta e pt toți ceilalți care mai au simptomele astea..in plus..la mine decupleaza ac ul pt 2,3 secunde uneori,asta in mers,cu motorul turat peste 2000 rpm si foarte rar stând pe loc.Sunetul motorului e similar cu acela al unui Nissan Navara 2.7dci in accelerare😊
IDumi
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2018
- Mesaj Privat
mgpsv259
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2005 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
La mine rezolvarea a fost ..lipsa ulei in compresor ...am incarcat de 2 ori freon in instalatie iar meseriasi de la un service nu pun in aparat ulei iar ciclul de incarcare nu il fac complect ...niste hoti care ar trebui sa sr lase de meserie..cam asta a fost peripetia mea 400 lei pentru a avea doar freon si ulei in instalatie si vizita de 3 ori la service...Sa aveti drumuri bune!
- tulceavideo
- *
- 18 mesaje
- din 28 Nov 2013
- Astra 1998 X14XE
- Tulcea
tulceavideo
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1998 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2013
- Mesaj Privat
AJUTOR!
Salutare!
Opel astra G 1.4 motor x14xe 1999
Problema pe scurt si ce am facut:
Stiam ca nu imi merge aerul am mers la mecanic, mi-a spus ca este bobina de la compresor. Schimbat bobina insa mi-a spus clar ca nu o sa tina multa vreme, caci compresorul are axul uzat si pierde freon pe acolo. Am riscat, am mers asa 3 saptamani. Am facut bani intre-timp, am mers la mecanic si am schimbat compresorul. DE AICI INCEPE POVESTEA!
Compresorul nou luat este comandat pe serie motor/sasiu sa fie potrivit.
A pus nenea ulei la compresor, a pus nenea si freon insa panica! Nu ia comanda compresorul de la aerul conditionat.
Am schimbat in ordine urmatoarele:
- Computer confort (este sub bara fata in stanga) nu merge AC-ul
- Mers la tester eroare la senzorul de presiune AC (langa radiatorul de AC) - Tot nu merge
- mers la electrician (m-i s-a transmis ca e ceva pe instalatie, gen un fir, o mufa) Schimbat panoul de comanda din habitat - AC tot nu merge
Daca pun compresorul pe direct culmea, functioneaza, baga aer rece in masina.
Am luat masina si stau cu ea pe caldurile astea in continuare fara AC caci electricianul nu are timp sa ia toate firele la mana.
(Verificat si sigurantele care sunt ok toate. a fost primul lucru pe care l-am facut)
VA ROG FRUMOS, DACA A INTAMPINAT CINEVA ACESTE PROBLEME, AJUTORRRR!
Salutare!
Opel astra G 1.4 motor x14xe 1999
Problema pe scurt si ce am facut:
Stiam ca nu imi merge aerul am mers la mecanic, mi-a spus ca este bobina de la compresor. Schimbat bobina insa mi-a spus clar ca nu o sa tina multa vreme, caci compresorul are axul uzat si pierde freon pe acolo. Am riscat, am mers asa 3 saptamani. Am facut bani intre-timp, am mers la mecanic si am schimbat compresorul. DE AICI INCEPE POVESTEA!
Compresorul nou luat este comandat pe serie motor/sasiu sa fie potrivit.
A pus nenea ulei la compresor, a pus nenea si freon insa panica! Nu ia comanda compresorul de la aerul conditionat.
Am schimbat in ordine urmatoarele:
- Computer confort (este sub bara fata in stanga) nu merge AC-ul
- Mers la tester eroare la senzorul de presiune AC (langa radiatorul de AC) - Tot nu merge
- mers la electrician (m-i s-a transmis ca e ceva pe instalatie, gen un fir, o mufa) Schimbat panoul de comanda din habitat - AC tot nu merge
Daca pun compresorul pe direct culmea, functioneaza, baga aer rece in masina.
Am luat masina si stau cu ea pe caldurile astea in continuare fara AC caci electricianul nu are timp sa ia toate firele la mana.
(Verificat si sigurantele care sunt ok toate. a fost primul lucru pe care l-am facut)
VA ROG FRUMOS, DACA A INTAMPINAT CINEVA ACESTE PROBLEME, AJUTORRRR!
- nickm
- **
- 382 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Zafira 2008 A17DTR
- Arges
nickm
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
Pai daca a dat eroare la senzorul de presiune, ai schimbat senzorul? Daca acel senzor nu functioneaza, compresorul nu este comandat de computer.
Ai dat macar cu spray de contact in mufa senzorului? Eu am avut aceeasi problema, tot la Astra G si tot din 1999 si am gasit ca nu facea contact in mufa acelui senzor. Dupa ce am dat cu spray de contact si am bagat mufa de cateva ori in senzor sa se frece contactele, a mers fara probleme si merge si acum de peste 2 ani.
Ai dat macar cu spray de contact in mufa senzorului? Eu am avut aceeasi problema, tot la Astra G si tot din 1999 si am gasit ca nu facea contact in mufa acelui senzor. Dupa ce am dat cu spray de contact si am bagat mufa de cateva ori in senzor sa se frece contactele, a mers fara probleme si merge si acum de peste 2 ani.
- tulceavideo
- *
- 18 mesaje
- din 28 Nov 2013
- Astra 1998 X14XE
- Tulcea
tulceavideo
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1998 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2013
- Mesaj Privat
- Florin20
- **
- 306 mesaje
- din 10 Jan 2017
- Vectra 2008 Z19DT
- Arges
Florin20
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
La mine,la Vectra Z19DT se intrerupe ac-ul pt 2,3 secunde dupa care isi revine,asa face de vreo 2 ani,iar in accelerare motorul se tureazã parca mai greu si face un "uruit".Am fãcut o verificare a freonului aveam vreo 600 ml si 0.03ml ulei (aprox),nu rețin exact.Mecanicul m a pus sa o turez si imi dã ca verdict-filtru uscator.M am mai dus la alt service ca ca sa fiu sigur ca asta e problema,verdict-ambreiaj compesor,soluția fiind înlocuirea acestuia..Va mulțumesc anticipat pt viitoarele pãreri si sugestii
- tulceavideo
- *
- 18 mesaje
- din 28 Nov 2013
- Astra 1998 X14XE
- Tulcea
tulceavideo
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1998 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2013
- Mesaj Privat
Salutare! PROBLEMA REZOLVATA!
Evident, am reusit sa rezolv problema aerului conditionat. Dupa ce am stat cu masina blocata mai bine de 3 saptamani prin service-uri, pe la electricieni si oameni care au softuri care mai decare cu licenta si fara licenta, schimbadiverse componente (vezi mai sus) am deslusit care era marea problema.
In habitat, in zona picioarelor pasagerului din dreapta fata se afla un mic dispozitiv atasat pe carcasa unde se afla filtru de habitat. In acel dispozitiv intra doua fire si iese din el o mica teava de aluminiu cred care duce in interior la radiatorul prin care circula freonul racit cred.
ACUM VINE COMEDIA!
Cele doua fire erau inversate plus la minus si minus la plus. Le-am pus cum trebuia si MINUNE! Aerul conditionat functioneaza perfect!
De adaugat ca nici un "meserias" nu si-a dat seama de aceasta mica problema in special cel care a intervenit prima oara la Aerul conditionat.
Evident, am reusit sa rezolv problema aerului conditionat. Dupa ce am stat cu masina blocata mai bine de 3 saptamani prin service-uri, pe la electricieni si oameni care au softuri care mai decare cu licenta si fara licenta, schimbadiverse componente (vezi mai sus) am deslusit care era marea problema.
In habitat, in zona picioarelor pasagerului din dreapta fata se afla un mic dispozitiv atasat pe carcasa unde se afla filtru de habitat. In acel dispozitiv intra doua fire si iese din el o mica teava de aluminiu cred care duce in interior la radiatorul prin care circula freonul racit cred.
ACUM VINE COMEDIA!
Cele doua fire erau inversate plus la minus si minus la plus. Le-am pus cum trebuia si MINUNE! Aerul conditionat functioneaza perfect!
De adaugat ca nici un "meserias" nu si-a dat seama de aceasta mica problema in special cel care a intervenit prima oara la Aerul conditionat.
- AEnache257
- *
- 3 mesaje
- din 19 Aug 2018
AEnache257
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2018
- Mesaj Privat
 EditÂ
Salut tuturor ! Sunt nou pe aici asa ca va rog sa fiti indulgenti cu mine daca gresesc cu ceva  .Â
Problema mea cu A/C la vectra incepe din momentul in care am schimbat compresorul de AC, de fapt dupa 2 saptamani, pe scurt NU MAI BAGA CUM BAGA AER RECE. . Mentionez ca am completat din nou cu freon de 2 ori, nici o pierdere, am schimbat senzor de temp. exterioara am curatat scurgerea de la condens , nimic. Baga aer rece dar nu suficient de rece adica abia daca face fata la treapta 7 la o temp.exterioara de 30 de grade. Insa fenomenul care m-a surprins este urmatorul : am lasat masina in parcare fara sa o pornesc vreo sapt.jumate, cand i-am dat prima cheie dupa o sapt.jumate , simtem ca sunt in antarctica asa de frig era inauntru adica la treapta 2 nu puteam sa tin clima. Chestia asta a durat vreo jumatate de zi dupa care a reinceput vechea problema sa nu mai bage cum baga. Mai mentionez ca conducta de AC e cam amortita cand are problema de nu baga, in schimb ventilatoarele pornesc, dati-mi un sfat, o sugestie orice. Mai mentionez ca de 2 ori am bagat testerul pe ea nu a dat nici o valoare cum ca n ar merge ventilatoarele la treapta care trebuie desi uneori le aud din masina ca merg tare alteori nu iar atunci cand le aud masina baga aer rece cum trebuie. S-a mai confruntat cineva cu problema asta ? Sper sa nu ocoliti discutia mea si sa imi fiti de folos ! MultumescÂ
Salut tuturor ! Sunt nou pe aici asa ca va rog sa fiti indulgenti cu mine daca gresesc cu ceva  .Â
Problema mea cu A/C la vectra incepe din momentul in care am schimbat compresorul de AC, de fapt dupa 2 saptamani, pe scurt NU MAI BAGA CUM BAGA AER RECE. . Mentionez ca am completat din nou cu freon de 2 ori, nici o pierdere, am schimbat senzor de temp. exterioara am curatat scurgerea de la condens , nimic. Baga aer rece dar nu suficient de rece adica abia daca face fata la treapta 7 la o temp.exterioara de 30 de grade. Insa fenomenul care m-a surprins este urmatorul : am lasat masina in parcare fara sa o pornesc vreo sapt.jumate, cand i-am dat prima cheie dupa o sapt.jumate , simtem ca sunt in antarctica asa de frig era inauntru adica la treapta 2 nu puteam sa tin clima. Chestia asta a durat vreo jumatate de zi dupa care a reinceput vechea problema sa nu mai bage cum baga. Mai mentionez ca conducta de AC e cam amortita cand are problema de nu baga, in schimb ventilatoarele pornesc, dati-mi un sfat, o sugestie orice. Mai mentionez ca de 2 ori am bagat testerul pe ea nu a dat nici o valoare cum ca n ar merge ventilatoarele la treapta care trebuie desi uneori le aud din masina ca merg tare alteori nu iar atunci cand le aud masina baga aer rece cum trebuie. S-a mai confruntat cineva cu problema asta ? Sper sa nu ocoliti discutia mea si sa imi fiti de folos ! MultumescÂ
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat